Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Diffien rasvoista

Aloittaja rc, 10.08.03 - klo: 23.02

rc

Mitä rasvaa/öljyä etu,keski ja taka diffeihin ja minkä verran, entä iskareihin (perussäädöt)?

fiesta6

mikä rutku ? siis rc-auto ? :lol:
Taas kehissä.. ;)

rc


tux10

Lainaus käyttäjältä: "rc"Mitä rasvaa/öljyä etu,keski ja taka diffeihin ja minkä verran, entä iskareihin (perussäädöt)?

Yleensä diffit täytytään puolteenväliin saakka!
THE Car - OS - Savöx - Sanwa

Alfa

Eli siis miten :oops:

RC_seniori

Yleensä, esim. MP 7.5:ssä täytetään kyllä diffit silikoniöljyllä täyteen saakka. Eli niin täyteen, että kun laitetaan kuminen tiiviste/ilmasäiliö niin ilmaa ei jää yhtään öljyn päälle tai sekaan. Öljyä mieluummin pursuaa hieman tiivisteen välistä. Ennen iskarin kiinni laittamista tulisi öljystä pumpata kaikki ilmakuplat pois. Silloin iskari toimii niinkuin suunniteltu.
On kyllä myös toisenlaisia iskareita, joissa ilmaa tulee jättää öljyn sekaan mutta ainakaan kisakrossareissa (MP 7.5) ei niitä käytetä.
Power-Save-Racing Team

tux10

hups! olin ihan väärässä autossa.

Lainaus käyttäjältä: "RC_seniori"Yleensä, esim. MP 7.5:ssä täytetään kyllä diffit silikoniöljyllä täyteen saakka. Eli niin täyteen, että kun laitetaan kuminen tiiviste/ilmasäiliö niin ilmaa ei jää yhtään öljyn päälle tai sekaan. Öljyä mieluummin pursuaa hieman tiivisteen välistä. Ennen iskarin kiinni laittamista tulisi öljystä pumpata kaikki ilmakuplat pois. Silloin iskari toimii niinkuin suunniteltu.
On kyllä myös toisenlaisia iskareita, joissa ilmaa tulee jättää öljyn sekaan mutta ainakaan kisakrossareissa (MP 7.5) ei niitä käytetä.
THE Car - OS - Savöx - Sanwa

Heikkri

Diffirasvoista puheenollen, osaako joku kertoa sääntöä/ kaavaa, kuinka diffiöljyillä säädetään (esim crossarissa) vetosuhdetta etu ja takapään välillä ?? Yksi henk.koht. ongelmista on saada auto riittävän takavetoiseksi. Ts. mutkasta häivyttäessä raikkaalla kaasulla auto tahtoo puskea l. potkua (tehoa) takapäähän tarvittaisiin. Ongelmaa ei viitsisi hoitaa jousituksella ts. takapään pitoa heikentämällä, vaan nimenomaan teholla/vedolla ????