Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Espoo RC-Center

Aloittaja peitsamo, 11.09.09 - klo: 21.37

Koiranputki


Siellä sitä seistiin oven takana tänään ~45min odottamassa että
joku valvoja tulee.
Onneksi edes HOKE piti sanansa ja tuli 1800 jälkeen
kuten oli täällä ilmoittanut etukäteen.
Asiallista toimintaa. Kiitos.
Mä mitään tiedä. Kunhan löpisen.
R O M P T O R I L L E   tästä

Alpa

#811
Lainaus käyttäjältä: Mikko L - 05.01.10 - klo: 21.07
Lainaus käyttäjältä: Alpa - 05.01.10 - klo: 20.57
Ei kellään oo kuvaa radasta? :grin: Innoissani odotan mitä muutoksia te häsäsitte...
On ihan tässä samassa ketjussa muutama sivu aiemmin - klik

Joo kyl mä ton tiedän ja oon kokeillukkin. Luulin kun puhuitte betonista ja sun muusta että jotain isompaa teitte.
Traxxas slash 2wd > Ezrun brushless motor > Spektrum > Savöx servo

*HOKE*

#812
Betonista vaan tehty mutkiin mollat.

Kierroslaskenta pöydän alla on nyt hieman tuoreempi ja varmasti paremmin toimiva kompuutteri.
Pienempi ja vaakamallin pöytäkotelo.

Vielä kun se saadaan Jyvälle että hän duunaa siihen kierroslaskennat jne niin loppuu sen nykysen koneen kanssa kiukuttelu...
Joka tänäänkin boottaili millon lystäs.

Alpa

Mites onko tänään (keskiviikkona) porukkaa tulossa ajelemaan?
Traxxas slash 2wd > Ezrun brushless motor > Spektrum > Savöx servo

Pööki

Minuakin kiinnostaisi tietää mihin aikaan paikalla on jengiä, oltais tulossa poitsun kanssa katselemaan ajoja.

peitsamo

Minä olen paikalla viimeistään kello 14.
Flying Calacucco

Koheltaja

Noin 13.00 aukee ovet, jos ei mitään ylläreitä tule matkalla.
Kylätason RC-kuski.

bluebeetle

Se ois ihan jees, täällä ollaan...
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Mikko L

Oon tulossa tänään siinä 18-19 välillä ja olen varmastikin ainakin n. 22 asti.
Old fart

meitsi

Onko jollain myydä yhtä shark truggyn pivot ballia? Jos pääsis vaikka baanalle tänään :huh:

peitsamo

Aika kova meno oli tänään, jossain vaiheessa laskin että 11 ukkoa huitoi lauteilla yhtäaikaa ja vähintään parikymmentä ukkoa mekastamassa. Hienoa, että kiinnostusta on ja porukka viihtyy.
Flying Calacucco

Alpa

Joo hauskaa oli. Ihan "kreisi" kaaos oli kuin noi sun laskemat kaikki 11 oli ajamassa samaan aikaan. Itsekki taisin olla släshilläni.
Traxxas slash 2wd > Ezrun brushless motor > Spektrum > Savöx servo

bluebeetle

Ai vitsi, elämäni ekat akulliset nelkkukrossilla (paria kierrosta lippiksessä yokomolla ei lasketa) takana ja vitsit että on siistii touhua!!!

Autostakaan en saanut paskottua kuin yhden etutukivarren (koheltajan avustuksella) ja pari markan flektiä noparista.

Enpä olis uskonut että vanha gubbe vielä jostain saa tämmösiä kiksejä!
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Kapa990

#823
Lainaus käyttäjältä: Mikko L - 05.01.10 - klo: 21.07
Lainaus käyttäjältä: Alpa - 05.01.10 - klo: 20.57
Ei kellään oo kuvaa radasta? :grin: Innoissani odotan mitä muutoksia te häsäsitte...
On ihan tässä samassa ketjussa muutama sivu aiemmin - klik

Tuossa pari lisää tältä päivältä

-Kapa

-TLR 22 - DEX 410 V3 - Sanwa M11X -

ull3

Tänään tuli ekan kerran piiitkään aikaan ajettua ja tyytyväinen olin "ajotaidon" säilymiseen vaikka viimeksi ajoin viime vuosikymmenellä?
Varaosia meni mukavasti, rata ei syö osia enään niin paljon.
Renkaat autosta oli loppu joten päätin kokeilla vanhoja mutta hyväkuntoisia shumi spikejä, hieman ristiin vain eli eturenkaat (spiket) taakse ja edessä pidin alla kuluneet 3racingit.
Auto oli hieman hölmön näköinen kun oli takaata kapeampi mutta yllättävän hyvä ajaa noinkin!
Lattia osuuksilla auto käyttäytyi kuin takavetoinen  :mrgreen:

Hieman OT:

Kapa990, säädä kamerasi värilämpätilaa niin saat kuvista punertavuuden pois?

Ps. onhan kuvanmuokkaus ohjelmasi Lightroomin lisenssi kunnossa kun ei softan hankintapäivämäärää ja tekijänoikeuksia ole merkattu?
Näillä eteenpäin!

Koheltaja

Lainaus käyttäjältä: bluebeetle - 06.01.10 - klo: 22.15Autostakaan en saanut paskottua kuin yhden etutukivarren (koheltajan avustuksella)

No kato, kaverin apuun voi aina luottaa... :mrgreen:

Radan muutokset on tosiaan saanut paljon positiivista palautetta, useamman kanssa juttelin eilen ja samoja kommentteja kuulin eli autot pysyy paremmin pystyssä ja osia ei mene samaan tahtiin kuin ennen, rata on helppo ajaa mutta vaativa jos mielii saada toistuvasti nopeita läppejä.

SC:llä rata toimii hienosti, varsinkin hypyt pelittää hyvin ja autoa säästävästi. Vaikka rata on suht kapea näille möhköille niin aika hyvin siinä pystyy 3-4 autoa ajamaan nipussa kierrostolkulla.

Marraskuussa oltiin laittamassa pyyhe kehään krossin osalta, osia meni aivan tolkuttomasti eli yksinkertaisesti fyrkat ei riittänyt kahden auton ylläpitoon 2-4x viikossa ajettavissa reeneissä. Nyt ratamuutosten jälkeen tilanne on aivan toinen ja ajaminen paljon mielekkäämpää, vielä kun hankittiin SC:t niin osarikkoja ei toistaiseksi ole ollut yhtään ja autot pysyy paljon paremmin pystyssä kuin krossarit.
Kylätason RC-kuski.

*HOKE*

Lainaus käyttäjältä: Koheltaja - 07.01.10 - klo: 08.09
Lainaus käyttäjältä: bluebeetle - 06.01.10 - klo: 22.15Autostakaan en saanut paskottua kuin yhden etutukivarren (koheltajan avustuksella)

No kato, kaverin apuun voi aina luottaa... :mrgreen:

Radan muutokset on tosiaan saanut paljon positiivista palautetta, useamman kanssa juttelin eilen ja samoja kommentteja kuulin eli autot pysyy paremmin pystyssä ja osia ei mene samaan tahtiin kuin ennen, rata on helppo ajaa mutta vaativa jos mielii saada toistuvasti nopeita läppejä.

SC:llä rata toimii hienosti, varsinkin hypyt pelittää hyvin ja autoa säästävästi. Vaikka rata on suht kapea näille möhköille niin aika hyvin siinä pystyy 3-4 autoa ajamaan nipussa kierrostolkulla.

Marraskuussa oltiin laittamassa pyyhe kehään krossin osalta, osia meni aivan tolkuttomasti eli yksinkertaisesti fyrkat ei riittänyt kahden auton ylläpitoon 2-4x viikossa ajettavissa reeneissä. Nyt ratamuutosten jälkeen tilanne on aivan toinen ja ajaminen paljon mielekkäämpää, vielä kun hankittiin SC:t niin osarikkoja ei toistaiseksi ole ollut yhtään ja autot pysyy paljon paremmin pystyssä kuin krossarit.

Hellurei...

Josko nut vaikka alettaisiin enemmän kuuntelemaan aktiiveja jotka tuon radan suunnittelusta tälläkertaa lähes 100% vastasi.

Ja tuota haastavuus asiaa olen jo vuosia vääntänyt... Iso Omenasta lähtien.
Ei kuunnella... "liian helppo... pitää olla enemmän haastetta..."
Nytkin on rataan meinattu tehdä ties mitä haastetta lisää, mutta koska vihdoin muutkin harrastajat kuin minä, on alkanut pistämään vastaan... ihan jopa talkoissa, niin tässä alkaa olemaan lopputulos.

Radan ei tarvitse olla vaikea läpi ajettava.
Se voi olla erittäin helppo ajaa ympäri kaatamatta...
Se on silti edeleen hyvin haastava ajaa kovaa.
Eikös kaikki ratakuskit tämän hyvin todista.
Radalla ei oo mitään muuta kuin tasaista ja vain mutkia.
Näyttää haasteettomalta... Käyt kokeilemassa... No ei ollu haastetta joo, kun senkus vaan kierteli.

No mut oho... porukkaa tulee molemmin puolin ohi lentäen.
Yrität pysyä heidän tahdissaan... Ei onnistu... Et pysy radalla, kaadat... mikään ei toimi.
No se johtuu siitä että rata on edelleen hyvin haastava ajaa kovaa.

Jokainen joka toteaa ettei espoon radassa ole kovin kummosesti haastetta...
Siellä on kierroslaskenta... ajakaa parempi kuin 14.7 kierrosaika...
Kun olette siinä onnistuneet ja innoissanne kertomassa että onnistuitte eikä radassa siis ole tarpeeksi haastetta... kerron että minä olen ajanut tuon ajan takavedolla, täysin slikseillä takarenkailla ja tokalla treenikerralla tuon radan aikana... Eli ajolinjalla oli hiekkaa siellä täällä, eikä radan pito ollut siis vielä mitenkään tasoittunut.
Siinä kaikille näin alkuun haastetta.
Ajakaa tuo aika rikki ensin edes nelkulla...
Sen jälkeen takavedolla... Ja kun tuossa onnistutte niin voitte olla varmoja että tuo aika on jo pistetty kovemmaksi.
Rata on haastava vaikka se olis ovaali... Aina siinä kuitenkin joku tulee kovempaa ja ohi.

Janne A

Milläs setupilla olette tuuppia ajelleet tuolla, lähinnä rengastus kiinnostaa?
Pito on ilmeisesti vähän heikompi, kuin kahdella edellisellä WJ-radalla on ollut?
Lienee vähän sisäänajettu rengas toimii parhaiten?
Oletteko käyttäneet eturenkaana nelkun, tuupin eturengasta vai jotain muuta?
Leikannut nappulaa edestä tai takaa?

Mikko L

Lainaus käyttäjältä: Janne A - 07.01.10 - klo: 12.18
Milläs setupilla olette tuuppia ajelleet tuolla, lähinnä rengastus kiinnostaa?
Pito on ilmeisesti vähän heikompi, kuin kahdella edellisellä WJ-radalla on ollut?
Lienee vähän sisäänajettu rengas toimii parhaiten?
Oletteko käyttäneet eturenkaana nelkun, tuupin eturengasta vai jotain muuta?
Leikannut nappulaa edestä tai takaa?
Pitoa on paljon, ei varmasti vähempää kuin edellisissä. Mulla on edessä shumin stegger rib, mikä taas toisille on liikaa. Sitten taas prolinen laipat ei kuullemma käännä kunnolla liukkailla osuuksilla, vaikka nurmella olisi paremmat. Mahdollisesti jokin laikattu nappula voisi olla optimi, esim shumin kapea mini pin.
Old fart

redman

Lainaus käyttäjältä: Mikko L - 07.01.10 - klo: 12.44
Lainaus käyttäjältä: Janne A - 07.01.10 - klo: 12.18
Milläs setupilla olette tuuppia ajelleet tuolla, lähinnä rengastus kiinnostaa?
Pito on ilmeisesti vähän heikompi, kuin kahdella edellisellä WJ-radalla on ollut?
Lienee vähän sisäänajettu rengas toimii parhaiten?
Oletteko käyttäneet eturenkaana nelkun, tuupin eturengasta vai jotain muuta?
Leikannut nappulaa edestä tai takaa?
Pitoa on paljon, ei varmasti vähempää kuin edellisissä. Mulla on edessä shumin stegger rib, mikä taas toisille on liikaa. Sitten taas prolinen laipat ei kuullemma käännä kunnolla liukkailla osuuksilla, vaikka nurmella olisi paremmat. Mahdollisesti jokin laikattu nappula voisi olla optimi, esim shumin kapea mini pin.

Omasta kokemuksesta helpoin ajaa on juurikin tuo stagger edessä ja hyvä kuntoiset mini pinnit taakse (ei oo tarvinnut leikellä)
Ea-import - Team Durango, ALPHA Plus, TeamSaxo & Tresrey

*HOKE*

Ite oon nyt ajanu vaan vanhoilla renkailla...
Ja ajanu ne ihan loppuun.
Nyt pari viimeistä ajokertaa olen ajanut aivan sliksillä takarenkaalla.
Ja toimii espoossa sliksinäkin niin hyvin että kävi jo mielessä ajaa koko kisat loppuunajetuilla.
Slikseillä hurjastelin toissapäivänäkin niin kovaa että ei todellakaan tarvinnut nopeudella häpeillä edes Joselle joka ajo uusilla prolineillä.

Eli ottakaa vaan vanhojakin renkaita mukaan.
Niillä ajatte ainakin treenit helposti.

Yritän itsekin tulla huomenna samoihin aikoihin kuin teikäläiset.
Ilmoitan siitä tarkemmin jossain välissä...
Niin ei tartte Pekan erikseen tulla availemaan ovia.

Pito ei ole heikompi kuin edellisissä kisoissa, vaan jopa parempi.
Tai ainakin kisapäiän aikana tulee olemaan selvästi kovempi kuin esim hyvinkäällä.

Takatuupin eturenkaana olen aina käyttänyt prolinen perus laippa rengasta.
Takarengasta en ole leikellyt tuupissa ollenkaan.

Nelkussa mulla on alla kaks kisaa ajetut renkaat jotka on lähes sileet...
Taidan ajaa niillä kisat.

Mut siis joo... pitoa on.... ja tulee varmasti olemaan viimeistään kisapäivänä niin paljon että nelkulla on vaan taistetua ettei pidosta kaadu.

Loffe_

 :police: Valvoja paikalla 18-23.00 ainakin!
Eli ajamaan sieltä!  :grin:
-Löffe-
(Asso B4 FT, Asso SC10, JQ THE CAR, XRay XB8EC Brushless, XRay T1FK05(Drifter), XRay T2-009(stanu), Tamiya Terra Scorcher, Spektrum DX3R, DX3S, E-Sky Robin 22..

Kapa990

Lainaus käyttäjältä: ull3 - 07.01.10 - klo: 02.22

Hieman OT:

Kapa990, säädä kamerasi värilämpätilaa niin saat kuvista punertavuuden pois?

Ps. onhan kuvanmuokkaus ohjelmasi Lightroomin lisenssi kunnossa kun ei softan hankintapäivämäärää ja tekijänoikeuksia ole merkattu?

Kiitos tarkkaavaisuudestasi, kunnossa on  :grin:
Pitää yrittää säätää...
-TLR 22 - DEX 410 V3 - Sanwa M11X -

*HOKE*

Ilmoitukseksi kisoja varten huomenna (perjantaina) treenaamaan tuleville, että tulen valvojaksi hieman ennen klo 15 ja olen sen minkä jaksan... ja minut tietäen olen siis jonnekin ilta yhdeksään ellen jopa pidempään.

Tervetuloa treenailemaan.

Thusberg

Tullaan Loffen kanssa klo 11 avaamaan. Siis tänään, nyt lähdetään nukkumaan radalta... B4 14,581
HOBBYWING, GM,NOVAROSSI,ASSO SC10,SANWA MX3FG X2,SAVOX,SPEED PASSION,XRAY 808,ASSO B4, TRAXXAS SLASH

*HOKE*

Lainaus käyttäjältä: *HOKE* - 07.01.10 - klo: 09.54Ja kun tuossa onnistutte niin voitte olla varmoja että tuo aika on jo pistetty kovemmaksi.

;)

Koheltaja

Jupaliste Tuusperi, nyt alkaa olla kyyti kohdallaan tuupilla :smiley:
Kylätason RC-kuski.

peitsamo

Lainaus käyttäjältä: *HOKE* - 08.01.10 - klo: 00.19
Ilmoitukseksi kisoja varten huomenna (perjantaina) treenaamaan tuleville, että tulen valvojaksi hieman ennen klo 15 ja olen sen minkä jaksan... ja minut tietäen olen siis jonnekin ilta yhdeksään ellen jopa pidempään.

Tervetuloa treenailemaan.

OK, no minun ei sitten tartte lintsata töistä. Jos kuitenkin esteitä tulee, niin soitakaa.
Flying Calacucco

Loffe_

-Löffe-
(Asso B4 FT, Asso SC10, JQ THE CAR, XRay XB8EC Brushless, XRay T1FK05(Drifter), XRay T2-009(stanu), Tamiya Terra Scorcher, Spektrum DX3R, DX3S, E-Sky Robin 22..

*HOKE*

Lainaus käyttäjältä: peitsamo - 08.01.10 - klo: 08.07
OK, no minun ei sitten tartte lintsata töistä. Jos kuitenkin esteitä tulee, niin soitakaa.

Tämän takia ajattelinkin ilmoittaa, ettei tartte vain radan avaamisen takia lähteä vaivautumaan...

Itseasiassa kun kerta loffe on ollut avaamassa jo 11 aikaan ja bagi ilmoitti juuri lähtevänsä radalle... ja minä saavun radalle kolmelta niin nyt voidaan satavarmasti ilmoittaa pitkänmatkalaisille että rata on varmasti auki...
Tulitte milloin vain.