Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Traxxas Slash 4x4

Aloittaja -rcmh-, 09.10.09 - klo: 13.44

Rossari

Lainaus käyttäjältä: sprawl - 18.06.11 - klo: 10.32
Lainaus käyttäjältä: Rossari - 18.06.11 - klo: 10.29
Ei kyllä tuota naksutusta ole pitänyt työntäessä. On olllut hiljainen kuin hiiri.

Kyllä kaiken pitäis olla oikein paikallaan.

Suurempi huoli lienee se että moottorissa ei oo vääntöä.

Voiko nopari aiheuttaa tommosta efektiä?
Hmm... voi jopa olla siinäkin vika. Onkohan saanunt matkalla kosteutta liikaa
Sähkövoimalla eteenpäin! -TeamC tc-02 - traxxas slash brushless- Syma s107

Rossari

Mutta jos kerran ei pihdeilläkään pyöri kun on sammuksissa en kyllä tiedä kuuluuko olla sellainen :undecided:
Sähkövoimalla eteenpäin! -TeamC tc-02 - traxxas slash brushless- Syma s107

hukka

Lainaus käyttäjältä: Hade - 18.06.11 - klo: 10.26
Lainaus käyttäjältä: hukka - 18.06.11 - klo: 10.08
Ei saisi moottorinakselissa olla yhtään käsipelilliä havaittavaa klappia, joten on laakerit (ainakin etummainen) vaihdon tarpeessa. Tuo linkittämäsi korjaussarja on ihan oikea.

Sent from my U20i using Tapatalk
Onko varma että tuo on oikea sarja? Missään ei ole laakereiden kokoa. Vanhassa ja uudessa moottorissa kun on eri kokoiset laakerit. Uudemmassa 5x11x4 ja vanhassa 5x11x5. Ja tuo vanhankoneen laakeri sarja ei sovellu uuteen.

On oikea, samalla sarjalla saa tehtyä uuden ja vanhan koneen ja myös niiden sekasikiöt.

Ja kyllä se vääntökin sieltä löytyy, kun akseli ei vatkaa.

Sent from my U20i using Tapatalk
||  2 kpl Traxxas Slash 4x4  ||  2 kpl Ansmann Racing C.O.R.E  ||   HL M41A3 Walker Bulldog Metal Upgade ||  HL Tiger I Metal Edition  ||  Axial SCX10 Dingo ||  Axial AX10 "Hirvi" ||

sprawl

Lainaus käyttäjältä: Rossari - 18.06.11 - klo: 10.34
Lainaus käyttäjältä: sprawl - 18.06.11 - klo: 10.32
Lainaus käyttäjältä: Rossari - 18.06.11 - klo: 10.29
Ei kyllä tuota naksutusta ole pitänyt työntäessä. On olllut hiljainen kuin hiiri.

Kyllä kaiken pitäis olla oikein paikallaan.

Suurempi huoli lienee se että moottorissa ei oo vääntöä.

Voiko nopari aiheuttaa tommosta efektiä?
Hmm... voi jopa olla siinäkin vika. Onkohan saanunt matkalla kosteutta liikaa

En usko että tolla matkalla saa niin paljoa.
Oma veikkaus on se että alunperin moottorin laakerit pettäny->hakannu spurrin sileäksi->tehny jotain muuta vahinkoa koneelle(?)-.

Lainaus käyttäjältä: Rossari - 18.06.11 - klo: 10.36
Mutta jos kerran ei pihdeilläkään pyöri kun on sammuksissa en kyllä tiedä kuuluuko olla sellainen :undecided:
Siis kyllä se pyörii paikallaan nätisti, mutta kun ottaa pihdeillä siitä kiinni, ja pistää vaikka kaasun pohjaan niin ei se jaksa pyörittää ollenkaan. Ei tartte edes kovaa painaa, itseasiassa saa sormilla pidettyä sen akselin paikallaan vaikka kaasu pohjassa.

Lainaus käyttäjältä: hukka - 18.06.11 - klo: 10.36

Ja kyllä se vääntökin sieltä löytyy, kun akseli ei vatkaa.


ei muutakun odottelemaan saben pakettia ja koittaa vaihtaa ne laakerit, hämmästyn kyllä jos kaikki vääntö palautuu pelkästään noilla.

seeveerii

Luulen, että on lämmennyt liikaa. Siksi ei ole vääntöä kunnolla. ja moottori ei pyöri kun pidättää pihdeillä kaasu pohjassa, jos oikein ymmärsin?
HPI Savage flux HP,Traxxas slash vxl ,Team C tc02, Axial ax10

sprawl

Lainaus käyttäjältä: seeveerii - 18.06.11 - klo: 10.38
Luulen, että on lämmennyt liikaa. Siksi ei ole vääntöä kunnolla. ja moottori ei pyöri kun pidättää pihdeillä kaasu pohjassa, jos oikein ymmärsin?

Sormet riittää.
Jos tuo on lopullinen virsi tuolle motille niin ainut korjaus tapa on kohti vesilintua?

Rossari

Ja Seeveerii testasi autoani ennen kun spurri kului loppuun ja ihan hyvin se näytti kulkevan.
Sähkövoimalla eteenpäin! -TeamC tc-02 - traxxas slash brushless- Syma s107

seeveerii

Kannattaa tilata hobbykingistä tuolle noparille joku moottori kaveriksi. ja kannattaa laittaaa pienemmät välitykset, ettei käy samalla tavalla uudelle noparille.
HPI Savage flux HP,Traxxas slash vxl ,Team C tc02, Axial ax10

Rossari

Tai onhan nettimarkinassakin harjattomia motteja  esim. sellaine kympin 3800kv  :grin:
Sähkövoimalla eteenpäin! -TeamC tc-02 - traxxas slash brushless- Syma s107

Rossari

Nyt kyllä harmittaa minuakin.  :sad:
Sähkövoimalla eteenpäin! -TeamC tc-02 - traxxas slash brushless- Syma s107

sprawl

Minkälainen moottori kannattais noista suomen kaupoista ostaa kun ei millään jaksais ventata mistään ulkomailta asti osia...
Ei nyt toista käytettyä pommia viittis hankkia.

mitenkä suosittelette laittamaan sen nopariin kiinni, kolvaamaan suoraan uusiksi vai joillakin liittimillä vanhoihin piuhoihin?

Rossari

Monet jopa sopivat vanhoihin piuhoihin mutta joissain on isommat.
Alampa etsiskelemään hyviä motteja.
Sähkövoimalla eteenpäin! -TeamC tc-02 - traxxas slash brushless- Syma s107

Rossari

Sähkövoimalla eteenpäin! -TeamC tc-02 - traxxas slash brushless- Syma s107

sprawl

#1573
Lainaus käyttäjältä: Rossari - 18.06.11 - klo: 11.05
Suomessa oikeista rc kaupoista tietysti kalleempia. Tämä voisi olla sopivan tehoinenkin: http://www.hobbyfactory.fi/tuotteet/rc-autot-sahkomoottorit-ja-rattaat-harjattomat-moottorit/platinium-brushless-motor-85t-r03006

Onko tuossa miten kiinnitysasiat?

Onko noi moottorit kuinka monesti ns. standardeja että menee tuohon vakion paikalle samallatavalla kiinni?
Ja entäs piuhat?


Saa ehdotella vielä muitakin vaihtoehtoja.
löytyykö ulkomailta sellasta mikä menis suoraan noihin vakio liittimiin/kiinnitykseen?



ohjekirjassa sanotaan että lipon kanssa suositellaan rattaita 19/54 niin onko ne hyvät ?

sprawl

Yks välikysymys, voinko laittaa ton 3s zippy lipon tohon vakio 2wd harjalliseen vehkeeseen kunhan kytkee LVD päälle?

LorenttioRC

Ei voi laittaa, xl-5 on tarkoitettu käytettäväsi 6 tai 7 kennoisella nimh:llä.
Kun nopedensäädin kerran kestää 7 kennoisen nimh:in se kestää myös 2s lipon. 3s lipossa taas on jo niin paljon voltteja, että perus harjallinen nopari ja motti ovat käytön jälkeen entisiä.

sprawl

Lainaus käyttäjältä: Rossari - 18.06.11 - klo: 11.05
Suomessa oikeista rc kaupoista tietysti kalleempia. Tämä voisi olla sopivan tehoinenkin: http://www.hobbyfactory.fi/tuotteet/rc-autot-sahkomoottorit-ja-rattaat-harjattomat-moottorit/platinium-brushless-motor-85t-r03006

Onko tuo tehosuhteeltaan minkämoinen verrattuna tuohon venomiin? löysin 89£ halvimmillaan venomin alkuperäisen motin.

Rossari

Siis velineon. En ole varma mutta on se sopiva uskoisin :wink:
Kannattaa varmaan silti ostaa se velineon on ainakin varma tehoista ja oikean kokoise liittimet :azn:
Sähkövoimalla eteenpäin! -TeamC tc-02 - traxxas slash brushless- Syma s107

Rossari

Tai sitten kysyy täältä rc 10 velineon 3500 mottia :wink:
Sähkövoimalla eteenpäin! -TeamC tc-02 - traxxas slash brushless- Syma s107

sprawl


Rossari

Juu tuo voisi olla fiksua. Tulevassa autoassani on ezrun (uutena 100e).
Ja on tuo noparinkin kuitenkin aika halpa. Mutta jos pelkän moottorin ostaisi en tiedä ovatko sopivan kokoiset johdot :wink: Ja tuo 4000kv on todellakin riittävästi 3s lipolla. Vakiona 3500kv.
Ja jos tuohon nopariin tulee vika voi käyttää paikallaan olevaa :smiley:
Sähkövoimalla eteenpäin! -TeamC tc-02 - traxxas slash brushless- Syma s107

sprawl

aattelin sen motin pelkästään ostaa.

hukka

Lainaus käyttäjältä: sprawl - 18.06.11 - klo: 10.39
Lainaus käyttäjältä: seeveerii - 18.06.11 - klo: 10.38
Luulen, että on lämmennyt liikaa. Siksi ei ole vääntöä kunnolla. ja moottori ei pyöri kun pidättää pihdeillä kaasu pohjassa, jos oikein ymmärsin?

Sormet riittää.
Jos tuo on lopullinen virsi tuolle motille niin ainut korjaus tapa on kohti vesilintua?

Kun laakeri(t) on koneesta mennyt, "lepää" roottori käämityksen päällä. Mitä enemmän kaasua painat, sitä kovempaa roottori painaa käämitykseen kiinni. Jos roottorin mangeetti olisi mennyt, en usko että jaksaisi pyöriä lainkaan (ei jaksa ehjälläkään magneetilla välttämättä laakeri vammanen kone pyöriä yhtään).

Saatat siis hyvinkin positiivisesti päästä hämmästymään  :smiley:
||  2 kpl Traxxas Slash 4x4  ||  2 kpl Ansmann Racing C.O.R.E  ||   HL M41A3 Walker Bulldog Metal Upgade ||  HL Tiger I Metal Edition  ||  Axial SCX10 Dingo ||  Axial AX10 "Hirvi" ||

Rossari

Eli joko ostat uuden motin tai laakerit jos hukka on oikessa(uskon kyllä että olisi niin hyvä selitys)  :grin:
Sähkövoimalla eteenpäin! -TeamC tc-02 - traxxas slash brushless- Syma s107

sprawl

Ostin jo moottorin ja varmaan ne laakeritkin ja testaan oliko niissä vika :)
voihan sen aina myydä tai pitää ittellä sitte varalla, jos vaikka innostuu tuota takavetosta päivittelee mikäli se siihen käy toisella noparilla.

Rossari

Hyvä juttu ja hyviä ajohetkiä :smiley:
Sähkövoimalla eteenpäin! -TeamC tc-02 - traxxas slash brushless- Syma s107

ratikka

Itsellä oli eilen täysin sama juttu. Avasin motin, laakerit rohisi ja oli aika likaiset. Hetkittäin mottia pyörittäessä tuli seinä vastaan, eli magneetti otti käämeihin kiinni. Tilasin sabelta tuon korjaussarjan, toivotaan että akseli on suora.

Mutta luulen aika varmasti että vika on sulla täysin sama.
Tamiya Dark impact brushless 9t  & Traxxas Slash 4x4.

Erkkeli

Vaikuttais, että mullakin olis sama juttu. Eilen lähti tehot 1,5 akullisen jälkeen ja kun pääsin auton luokse, niin sieltä tuli moottorin suunnalta hieman savua. Sähköt samantien pois ja annoin koneen jäähtyä. (Onko muuten ok, että kone tulee sen verran kuumaksi akullisen jälkeen, ettei sormella oikein voi koskea.

Tänään kävin kokemuksen vuoksi voimansiirroon takaata läpi ja siellä kaikki vaikuttaisi olevan ok. Koneen irrotin ja kokeilin akselista klappia ja sormiin kyllä tuntui pieni. Jos painan kaasua ja yritän pitää vastaan, niin näpeissä ei riitä voima pitämään vastaan. Pientä rahinaa koneesta myös kuuluu. Maksaako vaivan yrittää tuolla saben rebuildkitillä saada tuosta kalua vai onko tuo savu+kuumuus tehnyt tehtävänsä ja motin voi lahjoittaa vaikka vaimolle kukkaruukuksi?

Mikäs motti tuohon tilalle kannattaisi hankkia? Vai kannattaako uusia esc samalla?

goudha

Sori tää nyt saattaa kuulostaa hölmöltä, mutta tohon sprawlin ongelmaan... vaikka en kovin tarkasti juttuja lukenut niin omaan silmään näyttäis että pinjonin ruuvi ottaa spurriin kiinni:



Koitas töytästä sitä pinjonia vähän syvemmälle siinä akselilla. Itellä oli joskus vastaava "ongelma" ja ruuvihan siellä ahisti rattaisiin...

sprawl

Lainaus käyttäjältä: goudha - 19.06.11 - klo: 17.41


Koitas töytästä sitä pinjonia vähän syvemmälle siinä akselilla. Itellä oli joskus vastaava "ongelma" ja ruuvihan siellä ahisti rattaisiin...

Ei oo siitä kiinni, kyllä on koneessa ihan selvästi klappia eikä jaksa pyörittää vaikka otat moottorin ylöspäin irti spurrista ja pidät sormin kiinni akselista ja pistät kaasun pohjaan.