Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Traxxas Slash 4x4

Aloittaja -rcmh-, 09.10.09 - klo: 13.44

sprawl

Lainaus käyttäjältä: seeveerii - 18.07.11 - klo: 23.14
ok, pari 8,4v nimh akkua löytyy ja 3s 4000mah 30c zippy lipotin.

Pistä hinta liposta ;P

ite maksoin kuukausi sitten nelikosta 100a noparilla ja velineon motilla,6rengasta,nimh akulla,bigborilla,radioilla,kahdella kopalla, varaosilla,yms härpäkkeillä noin 300e.
Tosin joitakin sivuja taaksepäin tietää mitä kaikkea piti uusia mutta vaikea noista on sanoa mikä on se "oikea hinta". Käytetty on kuitenkin aina käytetty vaikka sitä kuinka sanottais hyväksi.

jon.lindgren

Käytetyssä saattaa myös olla jo paikoillaan pakolliset päivitysosat kuten KH:n laakeripukki ja muuta pientä kuten alumiinisia diffikuoria. Saattaa olla myös korkanneita ruuveja, kori halki ja renkaat lopussa. Minkä arvon näille sitten laskee on ihan ostajan ja myyjän välinen asia. Alkuperäisille radiolle en itse montaakaan euroa laskisi...

Ville Vainio

Kovin nihkeesti ihmiset suhtautuu näihin traxxaksen gigasiin, varsin toimia laitteita
Ja piha rälläyksessä menee mielestäni varsin hyvin.
Eikös nuissa ollu käännön rajotinkin, ainaki joku köyhänmiehen epa.
Kyosho Inferno MP9e

Peku

Lainaus käyttäjältä: Ville Vainio - 19.07.11 - klo: 08.43
Kovin nihkeesti ihmiset suhtautuu näihin traxxaksen gigasiin, varsin toimia laitteita
Ja piha rälläyksessä menee mielestäni varsin hyvin.
Eikös nuissa ollu käännön rajotinkin, ainaki joku köyhänmiehen epa.

Jep, toisessa E-Revossa kyseinen. Säätäminen vähän hankalaa, muuten ei ole ollut valitettavaa.

jon.lindgren

Lainaus käyttäjältä: Peku - 19.07.11 - klo: 09.46
Lainaus käyttäjältä: Ville Vainio - 19.07.11 - klo: 08.43
Kovin nihkeesti ihmiset suhtautuu näihin traxxaksen gigasiin, varsin toimia laitteita
Ja piha rälläyksessä menee mielestäni varsin hyvin.
Eikös nuissa ollu käännön rajotinkin, ainaki joku köyhänmiehen epa.

Jep, toisessa E-Revossa kyseinen. Säätäminen vähän hankalaa, muuten ei ole ollut valitettavaa.

Nyt menee jo ot:ksi mutta kuitenkin...
Vakio on pihasuttaukseen varmaankin riittävä mutta jo tuntumassa on jo niin iso ero että vaihto "oikeaan" ohjaimeen ratakäytössä on perusteltu.

Ville Vainio

kertokaas nyt mitkä pinjonit ja spurrit tuossa platiniumissa tulee vakiona mukana?
Kyosho Inferno MP9e

hukka

Lainaus käyttäjältä: Ville Vainio - 19.07.11 - klo: 08.43
Kovin nihkeesti ihmiset suhtautuu näihin traxxaksen gigasiin, varsin toimia laitteita
Ja piha rälläyksessä menee mielestäni varsin hyvin.
Eikös nuissa ollu käännön rajotinkin, ainaki joku köyhänmiehen epa.
Koskaan en ole hyvän ohjaimen päälle tajannut, tai sitten ei vaan ole sattunut koskaan kohdalle. Minusta tuo Traxxasin giganen on ihan passeli, istuu käteen kivasti. Paitti se menu - set - multi nappula säätö systeemi on aivan syvältä. Ihan vaan potikat peliin, olisi parempi perus ohjaimeen.
Mutta hakkaa nuo ainakin Acoms Technisport gigasen ohaimen menne tullen. On pienempi, kevyempi, helpompi, pidempi kantama ja patterit kestää tosi pitkään.
||  2 kpl Traxxas Slash 4x4  ||  2 kpl Ansmann Racing C.O.R.E  ||   HL M41A3 Walker Bulldog Metal Upgade ||  HL Tiger I Metal Edition  ||  Axial SCX10 Dingo ||  Axial AX10 "Hirvi" ||

simpo

Noniin.

Eli olin ajelemassa slassillä pihalla ja hietikolla ja tietysti autoon jää hiekkaa ja kiviä.
Ja ajon lopussa alkoi kuulua outoa raksutusta ja sirinää ,ajon jälkeen kuten aina puhdistan auton ravistelemalla siitä kaiken roskan pois.
Ja ajattelin selvittäväni mistä surina johtuu kun olin putsannut auton.
Sitten löysin vian ,kardaanin ruuvi oli kadonnut :angry:
Eli auton etupyörät eivät pyörineet kun kardaani oli irti.

Mutta saako noita kardaanin osia mistään suomalaisesta kaupasta?


VASEN!!! EI KU...

sprawl

#1808


Sampo_4x4

Tilasimpa nyt sitten Ekan LiPon 11.1V 3900mAh 25C = 56€ tuli hintaa
http://www.modelsport.co.uk/overlander-sport-11.1v-3900mah-25c-lipo-pack-traxxas-/rc-car-products/35969
Ja latauspussin kaveriksi ettei verhot käryä...

Peku


Ville Vainio

Ite aattelin laittaa juurikin noita turnigyn 2S nanotekkejä 6000mah, vortsassa onkin jo 5S tollaset.

Ei taida noi summitin 6200mah, 2S hardcase turnigyt sopia lässiin.
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=15518
Summittiiin ei mene yhtään isompi akku, paitsi pituudessa ois varaa vielä.

Tollai harjaton vaatinee jo hiukka C arvoakin? Haukannee virtaa sen verran että joku 30C vois olla hyvä?
Kyosho Inferno MP9e

Sampo_4x4

Kiitti Pekulle akku vinkeistä.... enskerral tuolta..... Nyt kun oli valmiina traxxas liittimillä ja tilasin muita varaosia ja työkaluja niin tuli samalla tuolta sitten napattua tuo.

Sampo_4x4

Lainaus käyttäjältä: Peku - 17.07.11 - klo: 09.21
Saitkos Sampo_4x4 sen pinjonisi auki?
Bison Screw Grippiä tippa pinjonin mutskuun ja kunnon 1.5mm avaimella ja Voila!! Pinjoni on irti.  :afro:
Mega isot kiitokset vinkistä.  :cool:

Ville Vainio

Eilen tilasin sabesta, ultimaten ja platiniumin, ei tullu vielä mitään seuranta tietoja, joten taitaa testit venyä huomiseen.

Yhelle nelikolle ois vielä kysyntää jos joku luopumassa.
Kyosho Inferno MP9e

Sampo_4x4

#1816
Hiiih.... Vaihdoin 13 pinjonin 18 pinjoniin ja perus 8.4v akku kiinni ja oh-hoh! Moottori, akku ja nopari alkaa hehkua! Ja huiput putosi 52->45km/h. Ajoaikakin lyheni kymmenellä minuutilla. Vähän huudattaa kaasu pohjassa niin kaasukin alkaa pätkiä.

Miten kuumana toi käy 11.1v lipo akul....  :shocked: :shocked:

Taidan laittaa perus pinjonin takaisin.

Ja Uudet Caliber M2 renkaat.... Niis on pitoa loputtomiin, asfaltilla vähän liikaakin. Auton saa ympäri tosi helposti!

Asiaa!!! Mut olihan hauskaa  :grin:

PS. Kopan alla on vielä overtray parilla tuuletus aukolla....  :roll:

velli76

Itse ajelin tänään 3S (siis 11.1V) 5000 mAh Lipon cut-offiin asti 18/52-välityksillä, renkaina Prolinen Street Fighterit, alustana asvalttikenttä, eikä juuri ollut lämpö-ongelmia. Tosin vaihdoin eilen takapäästä kaikki laakerit uusiin koska vanhat rahisivat melkoisesti eikä auto rullannut mitenkään kovin kevyesti.

Tuolla kombinaatiolla potkua on vaan niin älyttömästi että huippuja ei meinaa saavuttaa kun lähtee keulimaan vauhdissakin. :-)

seeveerii

Ei minullakaan mitään lämpö ongelmia ole ollut 3s lipoilakaan, tosin integyn jäähdytys siili kaksoistuulettimilla
HPI Savage flux HP,Traxxas slash vxl ,Team C tc02, Axial ax10

tstv

Mulla tuli aikanaan käytetyssä slash:a mukana kuvan mukaiset (sorry kuvanlaatu) 17mm hex - adapterit
näissä on kiinnitys ruuvilla akselin reijän läpi. Ongelma on että autossa ostaessa olleissa vetareissa (jotka jo hajonneet) reikä oli suurempi kuin mitä nyt kun tilasin uudet alkuperäiset ja ruuvi ei siis mahdu eikä adapteria siten voi käyttää. Mitään muuta ulkoista eroa vetareissa ei siis ole eikä reikä näytä siltä että siltä olisi itse suurennettu. Mahtaisiko kyseessä olla jonkun muun traxxas - auton vetarit mitä kävisi myös Slash 4*4:n?


sprawl

Lainaus käyttäjältä: Sampo_4x4 - 20.07.11 - klo: 19.05
Hiiih.... Vaihdoin 13 pinjonin 18 pinjoniin ja perus 8.4v akku kiinni ja oh-hoh! Moottori, akku ja nopari alkaa hehkua! Ja huiput putosi 52->45km/h. Ajoaikakin lyheni kymmenellä minuutilla. Vähän huudattaa kaasu pohjassa niin kaasukin alkaa pätkiä.

Miten kuumana toi käy 11.1v lipo akul....  :shocked: :shocked:

Taidan laittaa perus pinjonin takaisin.

Ja Uudet Caliber M2 renkaat.... Niis on pitoa loputtomiin, asfaltilla vähän liikaakin. Auton saa ympäri tosi helposti!

Asiaa!!! Mut olihan hauskaa  :grin:

PS. Kopan alla on vielä overtray parilla tuuletus aukolla....  :roll:
koita ottaa tuo overtray pois.

Itsellä kanssa aika loputonta tämä lämpöongelma tuon 4x4 mallin kanssa, kohta kaikki mahdolliset laakerit vaihdettu, pienimmillä mahdollisilla välityksillä mennään, lämpenee sekä ezrun4000kv+100esc+2s yhdistelmällä että sidewinderin4600kv combo+2s yhdistelmällä YHDISTETTYNÄ siili+puhallin yhdistelmään ihan tolkuttomasti.

5min ajoa on jo aivan liikaa, ajo sitte pihalla, radalla, missä vain. Ei vaan tajua mikä siinä on....

jos heittää kamat 2wd vaikka 3s lipon kera, voi ajaa vaikka hamaan tulevaisuuteen asti ilman lämpöongelmia.

sprawl

kyllä taas koetellaan hermoja meikäläisen osalta...

ensin nelkusta hajos tuo 100a nopari, tilasin uuden jonka laitoin eilen kiinni, ja tuo uus hajos sitte tänään...'

pitää vaan piipitystä ja lämpenee noin 10sekunnissa polttavan kuumaksi, kaikki juotokset katoin läpi mutta oikarissa se taitaa silti olla...

eipä tuota vissiin kannata takasin honkongin maahan lähetellä mutta on tää kyllä mukavaa kun 1,5kk suunnilleen autoja pitäny enkä oo kerenny 2akkua peräkkäin kertaakaan vielä ajamaan sen jälkeen kun harjalliset vaihtanu harjattomiin ja nimhit lipoihin.

:angry: :angry: :angry:


ajv

tekis mieli sanoo, että mitä mä sanoin niistä kiinan halpiksista, mut enpä sanokkaan, ku taisin pitää suuni kiinni silloin kun noita 100 pskoja joku tääl suositteli isoon ääneen :)

nimim. Yhden 100a escin suoraan roskiin heittänyt ja aika monta vastaavaa tarinaa kuullut.
Team Durango DESC410 || MCD RRV4
Riihimäen PA-klubi

sprawl

Lainaus käyttäjältä: ajv - 21.07.11 - klo: 00.55
tekis mieli sanoo, että mitä mä sanoin niistä kiinan halpiksista, mut enpä sanokkaan, ku taisin pitää suuni kiinni silloin kun noita 100 pskoja joku tääl suositteli isoon ääneen :)

nimim. Yhden 100a escin suoraan roskiin heittänyt.

mikäs se joku 60a malli on mitä täällä on kans suositeltu noista hobbykingin malleista, tai mitä itte suosittelisit?

ajv

#1824
ite en henk. koht suosittele mitään halpista, mut kiinasta tost xerunista on ihan ok kokemuksia.

4wd correis mul on ollu castle tekniikkana. Mamba max + castle/neu 3800kv kone ja eipä o tarvinnu lämpöjä hirveesti seurailla. Toi on kyl sensoriton, eli jos kierrosaikoja radal hakee, ni sit suosittelisin melkeen jotain sensorillista kattomaan.
Team Durango DESC410 || MCD RRV4
Riihimäen PA-klubi

Sampo_4x4

Overtray on kyl ihan MUST jos on vähänkään irtonaista kamaa tiellä. Ja motilla on integry siili/tuuletin kombo ja noparis on tuuletin et kyl ne vähän jeesaa....

sprawl

Lainaus käyttäjältä: Sampo_4x4 - 21.07.11 - klo: 07.32
Overtray on kyl ihan MUST jos on vähänkään irtonaista kamaa tiellä. Ja motilla on integry siili/tuuletin kombo ja noparis on tuuletin et kyl ne vähän jeesaa....

ite ajellu kyllä ihan ilman moisia hiekalla/soralla.

meinasinkin tota ihan siltä pohjalta että näät paljonka se vaikuttaa lämpöihin.

sprawl

Lainaus käyttäjältä: ajv - 21.07.11 - klo: 01.03
ite en henk. koht suosittele mitään halpista, mut kiinasta tost xerunista on ihan ok kokemuksia.

4wd correis mul on ollu castle tekniikkana. Mamba max + castle/neu 3800kv kone ja eipä o tarvinnu lämpöjä hirveesti seurailla. Toi on kyl sensoriton, eli jos kierrosaikoja radal hakee, ni sit suosittelisin melkeen jotain sensorillista kattomaan.

täytyy kokeilla tuota xerunia seuraavaksi.

tuo sidewinderin paketti on toisessa mutta eipä oo hyviä kokemuksia siitäkään, lämpenee ihan sikana ja tuosta noparista posahti +johto irti ja on nyt turkusessa tarkkailtavana.

että sellasta :)
(kyseessä siis castle sidewinder 4600kv combo)

Sampo_4x4

Lainaus käyttäjältä: sprawl - 21.07.11 - klo: 11.19

ite ajellu kyllä ihan ilman moisia hiekalla/soralla.

meinasinkin tota ihan siltä pohjalta että näät paljonka se vaikuttaa lämpöihin.

Ajelin tossa duunimestan kupeessa tyhjällä asfaltti parkkiksel ilman välikoppaa ja ei pätkinyt kaasu ja sisus kalut pysyi ihan viileinä akkua lukuunottamatta, se on aina lämmin. Mutta kyllä sinne lentää kaikkee pikku rojua :( 
Ikävää kun kivet menee kardaani tunneliin ja sieltä "vaihdelaatikkon". Sieltä kuuluu kummia rutinoita ja rähinöitä. Vaikka on se kardaanisuojamuoviläpyskä.

Mut näillä mennään.  :afro:

Peku

Lainaus käyttäjältä: Sampo_4x4 - 21.07.11 - klo: 20.18
Lainaus käyttäjältä: sprawl - 21.07.11 - klo: 11.19

ite ajellu kyllä ihan ilman moisia hiekalla/soralla.

meinasinkin tota ihan siltä pohjalta että näät paljonka se vaikuttaa lämpöihin.

Ajelin tossa duunimestan kupeessa tyhjällä asfaltti parkkiksel ilman välikoppaa ja ei pätkinyt kaasu ja sisus kalut pysyi ihan viileinä akkua lukuunottamatta, se on aina lämmin. Mutta kyllä sinne lentää kaikkee pikku rojua :( 
Ikävää kun kivet menee kardaani tunneliin ja sieltä "vaihdelaatikkon". Sieltä kuuluu kummia rutinoita ja rähinöitä. Vaikka on se kardaanisuojamuoviläpyskä.

Mut näillä mennään.  :afro:

Tee ne suojaukset joita tässäkin ketjussa on puitu ja puhaltimien päälle vaan tiheäsilmäistä teräsverkkoa
niin se on siinä...

Jotenkin tähän suuntaan suojasin omani (foamia ja saniteettisilikoonia, tiivistemassaa ja tarranauhaa):







Viimeisin versio kardaanin suojaukseen oli tosin putkimainen ja peitti kardaanin alapuolelta kokonaan.
Ainuttakaan kuvaa en siitä vissiin ottanut kun en Aijaasta löytänyt mutta oli aika toimiva.
Nythän auto on aivan erilainen (matala alu-runko)...