Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Traxxas Slash 4x4

Aloittaja -rcmh-, 09.10.09 - klo: 13.44

Ipperu

Lainaus käyttäjältä: Japanaska - 04.06.16 - klo: 10.25
kiitoksia linkeistä. Tuli vain mieleen saako 2s:llä tuota moottoria ylikuumenemaan  vai onko jäähyt moottorille tarpeellinen vasta 3s:llä?

Ei niin herkästi kuin 3s:llä. Niin kuin nimim. jon.lindgren kirjoitti: riippuu ajopaikasta ja tyylistä. Lisäisin vielä että välityksistä.  Vakiovälityksilläkin 3s:llä saa olla tosi varovainen. Jopa 10 min ajon jälkeen minulla ollut lämmöt  90 asteen hujakoilla( ei siiliä eikä tuuletinta). 2s:llä ei ole lämpöongelmia vakioväleillä ja voi varmaan laittaa pari pykälää isomman pinioninkin eikä sekään mitään aiheuta.
Hobao Hyper Buggy 1/8  | Associated sc10 4x4 ft | Trx E-Revo vxl 1/16 | Trx E-Revo 1/10

toddy

Mitkä olis hyvät välitykset jos ajaa 3s lipolla ettei yli kuumene ja jos ajaa 3s niin kannattaako laittaa tuuletin?
Wraitti ja Exo

Japanaska

Hmm nurmikolla badlandseilla ajaessa tautinen pito. Kahdella pyörällä (kyljellään) kuuluu rääkäsy aina välillä mahtaako olla verarit jotka antautuu. Pinoni ja spurri näyttäs etteivät ole heittäny yli onkohan metalliset vetarit taloudellisesti kannattava ostos verrattuna läjään muovisia?

toddy

Onko tuo harjaton slässi niin tiivis että sen uskaltaa puutarhaletkulla putsata?
Wraitti ja Exo

Pro-coarseRc

Lainaus käyttäjältä: toddy - 19.06.16 - klo: 17.56
Onko tuo harjaton slässi niin tiivis että sen uskaltaa puutarhaletkulla putsata?

Kaveri pesi ainakin tuuppinsa suihkussa kokeeksi. Kovasti pöllyytti menemään vielä sen jälkeen. Tosin ite jättäisin kokeilematta.
9 traxxasia + 12 muuta ja tankki.

jon.lindgren

On noita pesty puutarhaletkullakin. Jollain se kura pitää saada pois...
Letkupesun jälkeen auto pitäisi purkaa ja voidella laakerit. Tai oikeestaan putsata ja voidella. Tai vaihtaa.

Pesuaineella terästettyä vettä tai tarkoitukseen tehtyä ainetta ja paineilmaa, sillä lähtee turvallisemmin.

Oikeestaan sähköt pitäisi purkaa ennen pesua... Tuskin kovin moni lässykkäkuski siihen kuitenkaan ryhtyy. M8-luokassa se on normaali toimintatapa kun huolletaan.

toddy

Jos laittaa slässiin 3s lipon niin kannattaako laittaa tuuletin tai muuttaa välityksiä ja jos kantsii niin mitkä välit ois hyvät? Ja kannattaako nopariin laittaa tuuletin jos ajaa 3s?
Wraitti ja Exo

jon.lindgren

Jos ei laittais lässykkään vakiosähköjen kanssa 3s-lipoa ei tulisi ongelmia sähköjen kanssa. Eikä ajo-ominaisuudetkaan riitä kunnolla 3s:n kanssa.
Hankkii 1:8 luokan auton jos haluaa mennä kovempaa. Säästyy turhalta säätämiseltä.

ylikar-h

Lainaus käyttäjältä: jon.lindgren - 19.06.16 - klo: 22.23
Jos ei laittais lässykkään vakiosähköjen kanssa 3s-lipoa ei tulisi ongelmia sähköjen kanssa. Eikä ajo-ominaisuudetkaan riitä kunnolla 3s:n kanssa.
Hankkii 1:8 luokan auton jos haluaa mennä kovempaa. Säästyy turhalta säätämiseltä.

Ei ole minulla ainakaan ollut mitään ongelmia sähköjen  kanssa 3 S lipoilla,  mutta on  tuulettimet sekä noparilla että moottorilla, ja ajo-ominaisuudet...No Slash on Slash :wink:

Pro-coarseRc

Tuoreempi velineon combo tuntuu kestävän 3s akun paremmin kuin vanhempi versio. Eli 3351r & 3355r. Mutta kyllä löylyt piisaa ihan 2 kennoisellakin.
9 traxxasia + 12 muuta ja tankki.

toddy

#2860
Wraitti ja Exo

toddy

Putsailin tossa lässykän diffejä niin ne kaikki laakerit on täynnä hiekkaa ja muuta mömmöä niin kannattaako ne laittaa jonnekkin likoamaan tai kannattaako niihin laittaa jotain oljyä?
Wraitti ja Exo

Pro-coarseRc

Jos ne laakerit rohisee niin hiekkaa on päässyt sisään, kannattaa uusia kerrasta silloin. Muuten putsaus riittää. Jos tuntuvat kuivilta niin ne voi yrittää aukaista ja laittaa rasvaa sisään. Ovat suojattuja joten öljy menee sisään vähän huonosti, eikä oikein toimi niissä muutenkaan koska on sen verran ohutta. Olen joskus kuumentanut rasvaa & laittanut sinne hautumaan toivomuksena että ohentunut rasva hakeutuu sisään & jäähdyttyään pysyy siellä....
9 traxxasia + 12 muuta ja tankki.

Japanaska

oliko joku tehnyt listaa nelkku slashin laakereista lähinnä minkä kokosia ja montako autossa on? hämärä muistikuva ois että olen lukenut semmoisesta mutta en onnistunut kaivelemaan kyseistä keskustelua täältä

Pro-coarseRc

#2864
(6)     5x11x4 (tosin jossain listoissa sanotaan 7)
(5)   10X15x4
(4)     6X12x4
(4)     5X8x2.5
(2)   12X18x4
(2)     8X16x5
(2)     5X10x4
9 traxxasia + 12 muuta ja tankki.

toddy

Kannattaakos noihin diffeihin laittaa oljyä vai vesivaseliinia? Jos öljyä niin millaista?
Wraitti ja Exo

Maxxi

Diffeihin ehdottomasti silikoniöljyä sopivalla viskositeetilla mikäli haluaa että diffit toimii kunnolla.
Hobbyfactory.fi
Team Associated, ARRMA RC, Team Orion, Power HD & Avid

toddy

Mikäs olisi hyvä viskositeetti lukema? Minkälaista öljyä noihin iskareihin kannattaisi laittaa, kun niitä ei ole vaihdettu varmaan useampaan vuoteen?
Wraitti ja Exo

toddy

Minkä kokoinen pinjoni kannattaisi laittaa jos haluais ton menevän vähän kovempaa?
Wraitti ja Exo

mikari

otat sen pinjonin sieltä autosta ja laitat 2-4 hammasta isomman. lasket ne hampaat jos ei muuta tietoa löydy, ehkä siinä pinjonissa on merkintäkin hammasluvusta
Kiitos 20 vuodesta!

Pixarmartti

#2870


Tuossa on suuntaa antava kuva, Ultiman mukana ainakin tulee koko 18, moottoria tosin vähän lämmittää 3s:llä

ylikar-h

Löytyykös tähän Slashiin rally-tyyppistä touring koria Suomen liikkeistä, muistan jossain nähneeni joskus Fordin korin, nyt ei osu silmiin ? 

mcly

#2872
Tarkoitatko tätä ? Itellä oli toi kori mutta nyt auto on jo uudella omistajalla :smiley: Kori siis Prolinen ja käy myös lässykkäänkin.. Nyt tosin katsoin niiden sivuilta niin olisko lopetettu malli  :sad:



[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

ylikar-h

Just tätä etsin..kiitos.

toddy

Lensi eilen iskarista öljyt pihalle kun se kansi irtosi niin minkä jäykkyistä öljyä sielä on vakiona ja kannattaako vaihtaa kaikki uudet öljyt samalla kerralla?
Wraitti ja Exo

Pro-coarseRc

Lainaus käyttäjältä: toddy - 04.09.16 - klo: 12.15
Lensi eilen iskarista öljyt pihalle kun se kansi irtosi niin minkä jäykkyistä öljyä sielä on vakiona ja kannattaako vaihtaa kaikki uudet öljyt samalla kerralla?

Jostain ulkomaan foorumilta lueskelin että trx iskari öljy olisi slasheissa luokkaa 30
9 traxxasia + 12 muuta ja tankki.

mikari

se on aika perus offroadeissa
Kiitos 20 vuodesta!

Pro-coarseRc

Niin ja ihan hyvä ois vaihtaa kaikki kerralla ellei ole omaa öljyään. Niitä iskarin kuppeja saa alumiinisinakin, eivät pomppaa paikaltaan niin herkästi.
9 traxxasia + 12 muuta ja tankki.

toddy

Kysymys ei varmaan kuulu tänne, mutta en parempaakaan paikkaa keksinyt. Joten mikähän mahtais olla rullaavan slässin hinta?
Ja tuo on sitä vanhempaa mallia.
Wraitti ja Exo

jon.lindgren

Riippuu auton kunnosta  :smiley:
Todella hyvä, lähes ajamaton <200€
Normikulumaa ~100€
Kaikki laakerit jumissa ja laakeripesät p*skana yms. -roska.
Näin itse arvottaisin auton.