Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

World GT

Aloittaja moukari, 15.10.09 - klo: 08.59

TommyW

Tänään tuli ajettua Torpassa ekat akut Asson RC10R5:lla ja oli kyllä "sikamageeta"  :grin:

Auto pysyi ihan mukavasti kaistaviivojen välissä "hieman sävelletyllä Las Vegas"-setupilla.

Kiitokset Jarkolle ja Artsille sorvausvinkeistä - viimeksi on tullut sorvattua foameja HMR:n "tolppasalissa" vuonna 1987.

Tuskin maltan odottaa keskiviikkoon saakka  :grin:

JuhaS14

Kertokaas kokeneemmat että onko Asson WGT-autossa milliset vai tuumaset työkalut?
// Juha
Hakusanamainonta ja hakukoneoptimointi -palvelut.

MrOllinmaki

Tarviit autoon 1.5mm 2.0mm 2.5mm?? ja 3.0mm avaimet ja sitten sen pienemmän tuumasen pinioninruuviavaimen (olisko 1.36mm)

-A-

jarkko

Jos ei koko haittaa ja vauhtia pitää saada lisää, niin tässä olisi WGT-kuskeille sopiva vaihtoehto kesäautoksi
http://www.redrc.net/2009/11/serpent-966-e-bl-18th-scale-on-road-chassis/

Ei tunnu Tattarisuon ratakaan niin isolta jos tuollaisella päästelee.
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

moukari

laitetaan kesäksi 235mm muunnokset autoihin ni kyl se tattis kanssa kapeeks varmasti käy :) Nii ja 2s lipot koneista puhumattakaan.
Racers Group Finland
  -Panolin 2T öljyt-

Vesa

Ei taida sopia 2S lipot moneenkaan autoon. 1S lipolla pitäs kyllä keretä 3.5-4 lankasella koneella ihan riittävästi jos semmoseen tosiaan on ajotaidoissa rahkeita.

Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

moukari

Joo se on semmonen kokeilu jos vaan kesällä on aikaa. Mistäs näistä sälleistä tietää vaikka alkaisivat oikeen ajamaankin!
Racers Group Finland
  -Panolin 2T öljyt-

Vesa

Pro-10 autona 2S lipo varmasti toimii hyvin, ei epäilystä. Tällöin on koritkin kunnolliset. Sitä meinasin tuolla em. viittauksella. Nuo WGT korit vaatii aikamoista hanskalla paikkaamista semmoisilla tehoilla.
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

jarkkom

World GT 10.5 A Main Cleveland U.S. Indoor Champs 2009

http://www.youtube.com/watch?v=0D4rpDd379c
---

moukari

Tulipahan sitten kokeiltua autoa 4.5T koneella pari kolme kymppää sai kierroksesta pois. Oli auto tautisen levoton ajaa.  Jarkko millaisella roll outilla ajat? En eilen huomannu kysyä.
Racers Group Finland
  -Panolin 2T öljyt-

jarkkom

#100
Lainaus käyttäjältä: moukari - 03.12.09 - klo: 08.27
Jarkko millaisella roll outilla ajat? En eilen huomannu kysyä.

Jos multa kysytään niin RO oli noin 56.81mm. Koneena LRP X12 10.5, ennakko "nollassa" eli oletus asetus, säädin LRP Sphere TC Spec (wanha) punchit täysillä. Pikkasen lyhyemmällä ajattelin kokeilla seuraavaks, jos vaan renkaat joskus kuluis.
---

jarkko

Lainaus käyttäjältä: jarkkom - 02.12.09 - klo: 21.29
World GT 10.5 A Main Cleveland U.S. Indoor Champs 2009

http://www.youtube.com/watch?v=0D4rpDd379c

Viisinkertainen euroopan mestari ja mm. 2009 1/12 luokan EM-voittaja Hupo Hönigl lähti paalulta ja ajoi voittoon. Auto sekä voittajalla että kakkosella CRC.

Tässä US International Indoor Championships kisan WGT luokan säännöt

World GT rules

RIDE HEIGHT    4 mm
WEIGHT       930 grams
WIDTH       200 mm
  W/BODY   205 mm
MIN HEIGHT    104 mm
BODY TYPE   GT Style
  LEGAL BODIES
  HPI #7485 Nissan 350Z Nismo GT
  HPI #7427 Nissan Skyline R34 GT-R
  HPI #7486 Toyota Supra GT
  HPI #7428 Saleen Mustang
  HPI #7488 Mazda RX-8
  HPI#7423 Audi TT
  HPI #7473 Dodge VIper GTS-R
  PROTOFORM #1499 CHEVY C6-R CORVETTE
  PROTOFORM #1502-00 SOPHIA GT
  HPI #17506 HONDA S-2000
  Parma DB-9 World Gt #10225
BATTERY TYPE    1S Lipo, Roar Approved
TIRE TYPE       CRC World GT SPEC foam tires only
FRONT SUSPENSION    sliding king pin style only
REAR SUSPENSION    solid rear axle only
ANTENNA TYPE    roll over antennas are not allowed
WING       stock body wing attached to rear deck only
RACE LENGTH    6 mins

*NOTE
Bodies may not be cut out more then 35mm from the rear deck.
Wing may not be higher then the roof of the car.

WGT-luokkia ajettiin kaksi, WGT (13,5T) ja WGT Pro (10,5T)
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

jarkkom

Lainaus käyttäjältä: jarkko - 04.12.09 - klo: 08.53
Lainaus käyttäjältä: jarkkom - 02.12.09 - klo: 21.29
World GT 10.5 A Main Cleveland U.S. Indoor Champs 2009

http://www.youtube.com/watch?v=0D4rpDd379c

Viisinkertainen euroopan mestari ja mm. 2009 1/12 luokan EM-voittaja Hupo Hönigl lähti paalulta ja ajoi voittoon. Auto sekä voittajalla että kakkosella CRC.

Yllä oleva saa kuulostamaan Hupon suorituksen melko ylivoimaiselta, jota finaali ei oikeasti ollut. Hupolla kulki hienosti noin ensimmäisen minuutin, jonka jälkeen läppiajat hiipuivat vaikka auto meni todella nättiä linjaa. Perässä ahdistelivat hienosti Blackstock (AE) ja Buran (CRC). Blackstock karsiutui lievään ajovirheeseen ruuhkassa, jolloin Buran pääsi ohi ja oli lopulta puolen sekunnin päässä maalilinjalla.

Muut kuin CRC tiimi ei tainneet olla kovin hereillä tuon uuden Black Diamond säätimen suhteen. Mm. Josh Cyrul kertoi R/C Techissä saaneensa ko. säätimen vasta finaaliin ja myönsi todellakin olleen pulassa vauhdin suhteen alkuerissä.
---

Vesa

X12 10.5 koneeseen kannattaa ehdottomasti ruuvata -10 ennakoksi, 1/12 autolla välitys n 50mm. Aiempiin 10.5 koneisiin verrattuna siis lyhempi välitys pari kolme piikkiä. Puntsit täydet. Tämä siis 4 kennolla. 1S lipolle veikkaisin että juurikin tuo 55-58 on oikea.
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

MrOllinmaki

Lainaus käyttäjältä: jarkko - 02.12.09 - klo: 10.29
Jos ei koko haittaa ja vauhtia pitää saada lisää, niin tässä olisi WGT-kuskeille sopiva vaihtoehto kesäautoksi
http://www.redrc.net/2009/11/serpent-966-e-bl-18th-scale-on-road-chassis/

Ei tunnu Tattarisuon ratakaan niin isolta jos tuollaisella päästelee.

Ääni vaan puuttuu  :sad: Muut ominaisuudet varmasti kohdallaan. Tuolla vehkeellä ei oo sitten mitään yhteistä WGT-auton kanssa.

-A-

moukari

Tuskimpa kukaan niin ajatteleekaan kun autoa katsoo niin onhan ero selvä.
Racers Group Finland
  -Panolin 2T öljyt-

MrOllinmaki

Onko kukaan ajatellut hankkia tuollaista?

-A-

moukari

Noniin nyt on saatu uusi auto Iskuun ja omat ennätykset ajettu  :mrgreen: Oli mukava yllätys kun laittoi puntarille korin kanssa muutaman gramman yli painorajan on vissiin valmistaja miettiny paino oikeasti. Moottorina on ollut nyt käytössä Novakin Ballistic 10.5T moottorista sen verran että on ollut mukavan lineaarinen tehon tunnun suhteen jaksaa lähteä alhaalta ja kiertää pitkälle. Oletteko laittaneet autoanne rengasvaakojen päälle? Millaista painoeroa olette saaneet keulan ja perän suhteen?

P.S Jos B.M.I DB10RR kuskit haluavat setuppia niin nakatkaa YV:tä.
Racers Group Finland
  -Panolin 2T öljyt-

Vesa

Nostetaas tätä topikkia ylemmäs. Tuli vihdoin viikonloppuna testattua hieman tuota GTRipperiä, josta olisi siis tarkoitus tehdä jonkinlainen painos lähiaikoina. Kaveri on testaillut autoa jo jonkin verran, joten testikilsoja on kertyny kevään aikana. Muutamia muutoksia tulee tuotantoversioon, lähinnä yksi uusi osa keulaan.

Vauhdeista sen verran, että ratana oli FTT3:n profiili, jolla on ajettu karvan verran hitaampaa kuin kisoissa, eli n 0.1s, mutta pito on selkeästi kisapitoa heikompi, eli vauhti C-12 autolla on siis suhteessa kovempaa. Säätimenä LRP SPX ja koneena X12 10.5t, kierrosaika oli kylmiltään 12,3s. Vertailupohjana kisoissa ajetut nopeimmat kierrokset eli C-12 luokan 10.5s ja TSM-luokan 12.6s, kun prostokilla ajat olivat n 13,6s treeneissä ja kisoissa 13.1-2s luokkaa. Nykyspeksien mukaisella stokkinoparilla ois kierrosajat menneet 12.0 tasoon.

Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

peitsamo

Minne kaikki veekeeteet oikein hävis? Talvella kerhokisoissakin oli parhaillaan toistakymmentä autoa, nyt en ole nähnyt moneen viikkoon ensimmäistäkään edes treeneissä. :sad:
Flying Calacucco

Vesku

Omasta puolestani täytyy sanoa että treenipäivinä ollut aina muuta ohjelmaa ja kisoihin ei ilmottautunut tarvittavaa määrä kuskeja että olisi luokkaa ajettu, syytä en osaa sanoa miksi?
Racers Group Finland
- Contrast - Genius - PMT - Lightscale - SCSm2 - ModellSport - Samba - Tourex

TomiKoo

Tyhmänä kyselen tätä asiaa, kun kokemusta ei ole eikä oikein keskusteluakaan aiheesta löydy.

Eli miten kesän koittaessa käy WGT-luokan? Ajetaanko näillä yhtään ulkona asvaltilla, käsittääkseni ei? Onko syynä renkaat vai jokin muu juttu tekniikassa?

Itsellä hautautui tämän luokan ajot muiden luokkien jalkoihin talvella, enkä "ehtinyt" kertaakaan Torppaan ajamaan. Siispä hyllyllä seisoo edelleen käytännössä ajamaton Xray X10. Mahtaisiko tuolla tehdä mitään esim Tattiksella, vai onko ajatus tuhoon tuomittu?

jerzirccar1

VTR luokan sekaan mahtuu vallan mahtavasti.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

jarkko

Suunnitelmissa on kokeilla miten onnistuu Xray X10:llä ajo Tattarisuon radalla.

Renkaita en ole ehtinyt miettimään enkä hankkimaan. Oletukseni on, että talvella matolla käytetty Jacon WGT Spec rengas on liian kova meidän asfalttiradan pidolle.

Vesa Y:llä varmaan on tietoa, millä rengastuksella näillä muualla ajellaan ulkona?

Hyllyssä on myös kokoamistaan odottamassa CRC:n WGT + perän levennyspalat siihen. Sitäkin voisi testata asfaltilla, jos jostain löytyisi 235 mm leveä kori.
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

LasHi

LainaaSuunnitelmissa on kokeilla miten onnistuu Xray X10:llä ajo Tattarisuon radalla.

Hyvin se onnistuu. Raision radallakin on jo edellis kesänä 1/10 mattis nähty.
RAISION SEURAKUNNAN RC-AUTOKERHO
Rc on kivaa. LRP Areena Cupin Turisti ohjeistus: http://rc10.fi/index.php?action=dlattach;topic=40980.0;attach=14957

TomiKoo

OK, kiitokset kommenteista. Näyttää siis siltä, että X10 ei päädy myyntiosioon, vaan pääsee VTR-T2:n kaveriksi Tattikselle, kunhan aikataulut sallii!

jarkkom

#116
Lisää tietoa http://www.rctech.net/forum/electric-road/325379-pro-10-235mm-le-mans-prototype-pan-car-discussion.html. Threadissa infoa ja videoita.



Purple/Magenta lukisi olevan renkaina.
---

Koheltaja

Lainaus käyttäjältä: jarkko - 12.05.10 - klo: 11.37
Suunnitelmissa on kokeilla miten onnistuu Xray X10:llä ajo Tattarisuon radalla.

Renkaita en ole ehtinyt miettimään enkä hankkimaan. Oletukseni on, että talvella matolla käytetty Jacon WGT Spec rengas on liian kova meidän asfalttiradan pidolle.

Vesa Y:llä varmaan on tietoa, millä rengastuksella näillä muualla ajellaan ulkona

Onko jarkko ehtinyt ulkoiluttamaan WGT:ä?

Tuli nyt sitten tällainen tilattua ja mattokauteen on pitkä aina, joten nyt pitää päästä ulkopaanalle naarmuttamaan pohjalevyä :p

Mitä rengasta alle Tattiksen paanalle, muistakin vinkeistä on varmaan hyötyä?

Alkuun lähdetään kaapista löytyvillä sähköillä eli 17.5 stock koneella ja 2s lipoilla. Saas nährä että loppuuko papparaiselta refleksit jo alkukiihdytyksessä vai pääseekö pääsuoralle asti...
Kylätason RC-kuski.

jarkko

Lainaus käyttäjältä: Koheltaja - 16.07.10 - klo: 17.29
Lainaus käyttäjältä: jarkko - 12.05.10 - klo: 11.37
Suunnitelmissa on kokeilla miten onnistuu Xray X10:llä ajo Tattarisuon radalla.

Renkaita en ole ehtinyt miettimään enkä hankkimaan. Oletukseni on, että talvella matolla käytetty Jacon WGT Spec rengas on liian kova meidän asfalttiradan pidolle.

Vesa Y:llä varmaan on tietoa, millä rengastuksella näillä muualla ajellaan ulkona

Onko jarkko ehtinyt ulkoiluttamaan WGT:ä?

Tuli nyt sitten tällainen tilattua ja mattokauteen on pitkä aina, joten nyt pitää päästä ulkopaanalle naarmuttamaan pohjalevyä :p

Mitä rengasta alle Tattiksen paanalle, muistakin vinkeistä on varmaan hyötyä?

Alkuun lähdetään kaapista löytyvillä sähköillä eli 17.5 stock koneella ja 2s lipoilla. Saas nährä että loppuuko papparaiselta refleksit jo alkukiihdytyksessä vai pääseekö pääsuoralle asti...

Taas on ehditty vähemmän kuin mitä tuli suunniteltua.

Taakse hankin pehmeämmät renkaat
http://www.the-border.com/product.php?productid=35796&cat=359&page=1
ja edessä ajattelin käyttää samoja kuin talvella ettei ainakaan lähtisi pahasti yliohjaamaan.

Mun Xray'hin mahtuu vain 1S lipo. Sen kaveriksi kaavailin normi WGT 10.5T moottoria.

Kunhan kaupunkiin palataan täältä metsän keskeltä, niin uusi yritys päälle. Tällä hetkellä on tämän kesän omat ajot asfaltilla 0 m.
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

Koheltaja

X10 linkki versio kasassa ja pikainen kokeilu tehty Gallerian katolla. 17.5 kone/2S lipot oli miellyttävä kokemus, ei hyökkää liikaa mutta kyytiä kuitenkin on riittävästi. Alla oli sorvaamattomat "lilacit" ja auto paketti säädöissä joten ihan helppoa ajaminen ei ollut takapidon puutteen takia.

Setuppeja muutettu ja uusi yritys kunhan lähipäivinä, Galleriassa sekä Tattiksella :wink:
Kylätason RC-kuski.