Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Sylinterin vaihto

Aloittaja Off-Road, 17.10.09 - klo: 15.01

peitsamo

Tarkennuksena mainittakoon, että sylinteri on se putki jonka sisällä mäntä liikkuu. Tuo osa on sylinterin tai moottorin (jäähdytys)kansi.
Flying Calacucco

Off-Road

Lainaus käyttäjältä: peitsamo - 12.11.09 - klo: 20.46
Tarkennuksena mainittakoon, että sylinteri on se putki jonka sisällä mäntä liikkuu. Tuo osa on sylinterin tai moottorin (jäähdytys)kansi.

Jep, jäi pari kirjainta siitä edestä pois ja tarkoitin sylinterinkantta.

Off-Road

Nyt oli kyllä pojat pikkusen väärässä ton korkeapainekannen suhteen. Puristuksia ja tehoa tuli HUOMATTAVASTI lisää!

Antti M

Lainaus käyttäjältä: Off-Road - 12.11.09 - klo: 20.11
Kyllä kyllä.. Kuilu on aivan erikokoinen sylintereissä.

Siis täh..?
Mikä kuilu?
|Kyosho|Tamiya|GRP|STS|Orion|SP|Savöx|Sanwa|
Räps!

Off-Road


peitsamo

Ei siinä jäähdytyskannessa ole palotilaa. Palotila on kansinapin alla. Jäähdytyskannen vaihto ei voi vaikuttaa palotilan kokoon/moottorin puristussuhteeseen, siihen vaikuttaa ainoastaan kannen (kansinapin) muoto ja korkeusasema suhteessa sylinteriputkeen tai sitten erilaiset/mittaiset sisuskalut, mutta siitä tuskin on kyse.
Flying Calacucco

Off-Road

Lainaus käyttäjältä: peitsamo - 17.11.09 - klo: 17.35
Ei siinä jäähdytyskannessa ole palotilaa. Palotila on kansinapin alla. Jäähdytyskannen vaihto ei voi vaikuttaa palotilan kokoon/moottorin puristussuhteeseen, siihen vaikuttaa ainoastaan kannen (kansinapin) muoto ja korkeusasema suhteessa sylinteriputkeen tai sitten erilaiset/mittaiset sisuskalut, mutta siitä tuskin on kyse.

Loistava tietää. Aikaisemmassa viestissä puhuttiin palotilasta. Kuitenkin tämä ns. "epätodellinen" mystinen korkeapainekansi on nyt kuitenkin aivan todistettavasti olemassa.

peitsamo

Sitä se kyllä kieltämättä on, ja entistä mystisemmäksi menee.
Flying Calacucco

Off-Road

Lainaus käyttäjältä: peitsamo - 17.11.09 - klo: 17.43
Sitä se kyllä kieltämättä on, ja entistä mystisemmäksi menee.

Se on mukavaa toki. Videon voisi jokunen päivä tehdä ja eiköhän siinä tehon vaikutusta näy kun vertaa muihin Cen Magnum NX videoihin, jossa on tavallisen kansi + 3,3cc moottori.

Antti M

Edellee so korkea-paine-kansi ei siirtäis muuta kun ajotuksii eteepäi, ja käytännös siit ei oo mitää hyötyy...

Vai pitäisköhän täst lähtee bongailee korkeapainekansia V-Specii?  :lol:

-Antti
|Kyosho|Tamiya|GRP|STS|Orion|SP|Savöx|Sanwa|
Räps!

Off-Road

Lainaus käyttäjältä: _^andy^_ - 17.11.09 - klo: 17.49
Edellee so korkea-paine-kansi ei siirtäis muuta kun ajotuksii eteepäi, ja käytännös siit ei oo mitää hyötyy...

Vai pitäisköhän täst lähtee bongailee korkeapainekansia V-Specii?  :lol:

-Antti

Edellee "so" korkeapainekansi TOI PuRiStUsTa lisää MUT ihan miten vaa. Usko mitä uskot  :laugh:

Antti M

Lainaus käyttäjältä: Off-Road - 17.11.09 - klo: 17.52
Lainaus käyttäjältä: _^andy^_ - 17.11.09 - klo: 17.49
Edellee so korkea-paine-kansi ei siirtäis muuta kun ajotuksii eteepäi, ja käytännös siit ei oo mitää hyötyy...

Vai pitäisköhän täst lähtee bongailee korkeapainekansia V-Specii?  :lol:

-Antti

Edellee "so" korkeapainekansi TOI PuRiStUsTa lisää MUT ihan miten vaa. Usko mitä uskot  :laugh:

Jaa a, nooh tuokoot sitten sitä puristusta.
En jaksa enää kinastella, sovitaan sitten niin..

Hyvä että sait rahoille vastinetta..

-Antti
|Kyosho|Tamiya|GRP|STS|Orion|SP|Savöx|Sanwa|
Räps!

Off-Road

Lainaus käyttäjältä: _^andy^_ - 17.11.09 - klo: 17.57
Lainaus käyttäjältä: Off-Road - 17.11.09 - klo: 17.52
Lainaus käyttäjältä: _^andy^_ - 17.11.09 - klo: 17.49
Edellee so korkea-paine-kansi ei siirtäis muuta kun ajotuksii eteepäi, ja käytännös siit ei oo mitää hyötyy...

Vai pitäisköhän täst lähtee bongailee korkeapainekansia V-Specii?  :lol:

-Antti

Edellee "so" korkeapainekansi TOI PuRiStUsTa lisää MUT ihan miten vaa. Usko mitä uskot  :laugh:

Jaa a, nooh tuokoot sitten sitä puristusta.
En jaksa enää kinastella, sovitaan sitten niin..

Hyvä että sait rahoille vastinetta..

-Antti

Kyllä sain hyvinkin ja kiitoksia paljon mielenkiinnosta! 

Petri T

Hetkonen...olenko ymmärtänyt asian nyt oikein. Moottorin puristukset olisivat muka parantuneet pelkällä jäähdytyselementin vaihdolla eli palotila vakio? Vai tuliko tuossa myös uusi kansinappi?

P.M

Lainaus käyttäjältä: Petri T - 17.11.09 - klo: 18.15
Hetkonen...olenko ymmärtänyt asian nyt oikein. Moottorin puristukset olisivat muka parantuneet pelkällä jäähdytyselementin vaihdolla eli palotila vakio? Vai tuliko tuossa myös uusi kansinappi?
Off-road korjasi aikasemmin, että tarkoittaa moottorin kantta ei jäähdytyskantta.

Petri T


Petri T

#46

Voisikohan aiheen aloittaja hieman kertoa miten kannen vaihto vaikutti säätöihin ja moottorin käyttäytymiseen.

Off-Road

Lainaus käyttäjältä: Petri T - 17.11.09 - klo: 20.27

Voisikohan aiheen aloittaja hieman kertoa miten kannen vaihto vaikutti säätöihin ja moottorin käyttäytymiseen.


En ole kuin kerran päässyt kokeilemaan, niin säädöistä en osaa varmasti vielä sanoa. (Meni servon osa rikki) Puristuksia kun tuli lisää, niin oli hieman vaikeampaa saada käyntiin.