Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

HoBao Hyper 10SC

Aloittaja Niko, 01.11.09 - klo: 14.09

peccis

Onko kellään kokemusta Mamba Monster 2650 koneesta tässä autossa tai muissa vastaavissa? Ajattelin jos kokeilis miten se tuolla liikkuu, noparina on Sidewinder V2 +2S lipot
2 x Hobao hyper10sc & 3 x AssoRC18

Penguin

SCRT10:stä on. Ei liiku 2S:llä mihinkään ja kone painaa turhan paljon. Jotta virrat ei karkaa ihan mahdottomiksi, niin 4S:llä pitää vähintään vetää ja sittenkin tarvitaan jotain järeämpää noparia, vaikkaisin. Tosin Mamba Max on näkynyt toimivan joillakin, mutta sekin lie järeämpi.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

peccis

ahaa, no se jääköön sitten kokeilematta ja ajetaan Velineon konella jatkossakin :)
2 x Hobao hyper10sc & 3 x AssoRC18

Penguin

Jo sulla on Velineon nyt, niin tuo 2650 kV monsterin kone vaatisi 32 % pidemmät välitykset kulkeakseen samaa nopeutta. Jos siis nyt on esim. 15-hampainen pinioni, pitäisi samaan nopeuteen päästäkseen käyttää 20-hampaista pinionia. Suorituskyky esim. kiihtyvyyden muodossa varmaan nousisi jonkin verran, kun tuossa Neu/Castlessa on kuitenkin enemmän vääntöä ja maksimitehoa kuin Velineonissa, vaikka toisaalta auton paino kasvaisikin n. 150 g jos oikein muistan. Painon kasvu ja etenkin toisella puolella autoa ei ole oikein ajettavuuden kannalta hyvä homma.

Kokonaan toinen juttu on sitten tuo nopari, jonka en usko kestävän, noin järeää konetta tässä autossa. Sen sijaan Neu/Castle 1410 (3800 kV) voisi viedä ihan kivasti. Saman firman 1415 toisi jo järjettömästi vääntöä, mutta myös siinä on myös matala kV.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Anis

Kokemusta on mamba monsterista tässä autossa.

Versio 1 oli MMM + 2800KV kiinalainen + 4S (5Ah 25-35c). Ei liiemmin kuumennut ja meni gps:n mukaan 90,4 kmh. Tehoa vähintään riittävästi.

Versio 2 on nykyinen MMM + castlen 2650kv ja sama akku. En ole päässyt vielä ajamaan kunnolla talven jäljiltä tällä setupilla, ainoastaan pienet sisätestit koululla tehty. Tehoa edelleen riittävästi ja luulen että myös huippunopeus noin 80-85 kmh edelleen riittävä.

Pinjoni on aina ollut Z13

Raskashan tämä kombinaatio on, siitä ei pääse mihinkään. Mutta onhan se mukavaa kun tehoa on aina riittävästi.




Penguin

Mutta ymmärtääkseni Peccis kysyi tuon moottorin käyttämistä Sidewinder V2:n kanssa 2S-akulla.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

kepe

Oisko tää hyperi parempi auto pihasuttailuu ku slash 4x4? Slashi tekis mieli hommata, mut sen voimansiirrosta on kuullu nii paljon ikäviä juttuja.

Penguin

Ihan varmaan on parempi kuin nelkku-Slash. Ainoa asia missä tämä Slashille häviää on varaosien saatavuus. Slashiin kun varaosia saa melkein jokaisesta "kioskista". Ymmärtääkseni se osien saatavuus ei silti tähänkään ole mikään huono.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

kaitsu82

ite kans samaa mieltä et itse auto on kyllä mahtava. uuteen autoon kun vaihtoi diffeihin öljyt ja toiset jouset alle, sen jälkeen ei oo muuta tarvinnu kun tukivarsia ja pari vetaria vaihtaa.
Tamiya m06, Tamiya mini x2, Tamiya F104, Tamiya TT-01, axial scx10,
http://kerhokisat.fi http://racingfactory.fi http://epuarc.fi/

kepe

Nonnii kiitoksia vastauksista. Nyt helpotti päätös auton valinnasta. Ootteko ostanu omat suomesta vai tuleeko halvemmaks ulkomailta? Mitkä varaosat kannattaa hommata? Ja sit vielä oisko joku 4000kv 540 kokonen sopiva mylly 2s lipoilla viemää tätä. Oon suhteellisen pihalla viel täst koko touhusta ja ois tarkotus ainaki aluks harjotella jossain aivan muualla ku kilparadalla.

Tomsson

Mitä teillä painaa Hobao ajokunnossa?
allekiroitus

peccis

Lainaus käyttäjältä: Tomsson - 21.03.11 - klo: 22.42
Mitä teillä painaa Hobao ajokunnossa?

Melko tarkkaan 3kg
2 x Hobao hyper10sc & 3 x AssoRC18

wilmo

Tuli hommattua otsikon kikkare tännekin. Onko tietoa mitkä litkut kitin diffeissä on valmiina? Kelpaako sisäradalle sellaisenaan, jos ei ole SM-tason kuski?  :wink:
| HoBao Hyper 10SC | Mamba Max Pro |

Tomsson

Lainaus käyttäjältä: peccis - 22.03.11 - klo: 06.35

Melko tarkkaan 3kg

Oma painaa myös karvan verran alle 3kg jytkyillä sähköillä ja 3s-akulla. 2s-akulla noin 2800g
Nähtäväksi jää kumpi akku on parempi, jahka tuo tie tuosta sulaa ja pääsee koittamaan.
allekiroitus

jarppi

Oisko porukoilla jotain hyvää setuppia ulkoradoille?Ja mikäköhän rengas olisi hyvä?
On nyt talvella tullut ajeltua sisäradalla ja slässin renkailla ja ne ei ainakaan jyrkkälässä toimi juurikaan.

Tomsson

Paras setuppi lienee heittää vakio iskaritornit lähimpään kuraojaan ja laittaa jotain oikeaa metallia tilalle
Ehkä kannattaa myös kori puukottaa kylmästi niin, ettei etu tai takapusussa pääse kori ottamaan ihan ekana maahan kiinni ja näin ollen tuhoamaan koritolppia/iskaritorneja.

Joo, tänään kävin ekaa kertaa radalla autolla.
Puolisen akkua pääsin kunnes parin kuperkeikan jälkeen oli tornit siinä kunnossa, ettei enään kevyellä kenttäväännöllä saanut tarpeeksi suoristettua. Purkuun ja HD-palaa tilalle...
allekiroitus

Datajätkä

Itellä ei ollu mitään ongelmaa iskaritornien kans.

Setupiksi akkukotelo niin eteen ku menee, jouset valkoset, takaiskarin mäntään porata männänreijät isommaksi (tästä topikista löytyy viralliset mitat) - itellä oli 2kpl 1.5mm reikää ja kaks vakiota ja asson 50-60w öljy päivästä riippuen. Edessä pakettimäntä ja pakettiöljy. Näillä muutoksilla auto hyppää normiasennossa eikä lentele jatkuvasti nenälleen. Iskareiden asennot alla olevan linkin mukaan ->

Suosittelen hakemaan setupin nitrohouse.com sivustolta, se tim bumbin säätö toimii mukavasti.


peccis

Luulis että tuo akkukotelon siirtäminen eteen vain pahentaa tuota nokalleen menemistä...mulla meinaa lentää nokalleen vaikka akkukotelo on niin takana kuin saa.

Auto on kyllä kestävä, eikä pääsiäisen aikaan (noin 20 akullista) saanut mitään hajalle
2 x Hobao hyper10sc & 3 x AssoRC18

mof

Lainaus käyttäjältä: peccis - 26.04.11 - klo: 15.09
Luulis että tuo akkukotelon siirtäminen eteen vain pahentaa tuota nokalleen menemistä...mulla meinaa lentää nokalleen vaikka akkukotelo on niin takana kuin saa.

Auto on kyllä kestävä, eikä pääsiäisen aikaan (noin 20 akullista) saanut mitään hajalle

Se nyt taas riippuu siitä, että johtuuko nokalleen lentäminen painopisteestä vai esimerkiksi perän pohjaamisesta hyppyyn lähdettäessä, joka voi johtua myös siitä, että takana on liikaa painoa.

Tai sitten vika on jossain ihan muissa säädöissä.

Datajätkä

ennenkuin alkaa tekeen mitään viiltävää analyysiä, siirtäkää se akkukotelo eteen ja tehkää iskarimodi heti perään. alkaa hyppäämään niinku pitääki.


wilmo

Lainaus käyttäjältä: Datajätkä - 26.04.11 - klo: 22.38
ennenkuin alkaa tekeen mitään viiltävää analyysiä, siirtäkää se akkukotelo eteen ja tehkää iskarimodi heti perään. alkaa hyppäämään niinku pitääki.

Iskarimodi? Kerro lisää  :shocked:
| HoBao Hyper 10SC | Mamba Max Pro |

Datajätkä

#321
Tässä topikissa on asiaa käsitelty tuola esim
http://rc10.fi/index.php?topic=41268.msg477115#msg477115

Sit se hyppää näin  :grin:



peccis

Kyllähän noi muutokset paransi tasapainoa hypyissä, mutta muuten autosta tuli levottomampi ja perä karkailee pikkupateissa...no tästä on kuitenkin hyvä lähtee
2 x Hobao hyper10sc & 3 x AssoRC18

Datajätkä

kato ettei sul oo liikaa esijännitystä takana. Ja eestä tarkista ne jouston rajottimet, ota niin auki ku menee että veto päällä paino siirtyy taaemmas. Tsekkaa sit ettei ohjaus kanita ulosjouston maksimissa. Porasitko männät takaiskareista ja mikä öljy ja mikä iskarin asento?

peccis

Takaa porasin 2 x 1.5mm + 2 reikää vakiona ja öljy on asson 60w(edessä vakiot). Takaiskarin asento ylhäällä keskellä alemmassa ja alhaalla keskellä. Esijännitys on aika kireällä, muuten perä tuppas pohjaamaan hypylle mennessä ja alastulo oli volttia sen jälkeen. Parantaiskohan vielä jäykemmät öljyt tai iskarin asennon muutos?
2 x Hobao hyper10sc & 3 x AssoRC18

Datajätkä

#325
Jos en ihan väärin muista niin omassa mulla oli takana molemmat päät sisällä, tai jos ei ollu niin muistaaksein ainaki tukivarren päästä oli sisässä. Jouset mulla oli valkoset. Se esijännitys ainaki oli yks mikä teki pirssistä poukkoilijan. Muistaaksein pidin vetareita molemmista päistä suorina, eli autoa ku paino, se nous tilaan missä vetarit on vaakasuorassa.

edit, löyty myyntikuvista oma setuppi. Takatukivarsina mulla oli vielä noi vanhat kakspaikkaset, uudemmissahan on kolme sijotuspistettä iskarille. Esijännitykset mulla oli aina noin, eli nollilla.



Keula ulkona ja ulkona.



niinjoo ja jousten kans kantsii tsekata että on oikea jousi oikeassa päässä. Eessä ja takana on erimittaset jouset.





sanppa75

Lainaus käyttäjältä: Penguin - 21.03.11 - klo: 16.05
Ainoa asia missä tämä Slashille häviää on varaosien saatavuus. Slashiin kun varaosia saa melkein jokaisesta "kioskista". Ymmärtääkseni se osien saatavuus ei silti tähänkään ole mikään huono.

Hobao Finland on saanut kritiikkiä osien saatavuudesta ja toimituksesta. Itse tilasin tuossa pariviikkoa sitten tiistaina osat puhelimitse Turusta, ja osat napsahti seuraavana aamuna postiluukusta. Kiitokset Hobao Finlandille nopeasta toimituksesta!

Kääntöpalat tilasin, koska vasen kääntöpala meni särki auton kohdattua kivenmurikan radan pääsuoran takana...(ajovirhe, tai jarrutusvirhe pikemminkin   :grin:). Oli muuten eka osa mikä autosta hajosi, ja noin 35 akullista oli takana siinä vaiheessa...eli kestävä auto.

Nyt olen ajellut castlen SCT-combolla, ja voin sanoa että hakkaa mielestäni Velineonin setin rata-ajossa mennen tullen! Vääntöä 4-pole 3800kv motissa on todella muhkeasti 2s akuillakin. Itse ajelen 2s akuilla, eikä lisävoiman tarvetta ole tullut kaivattua. Velineonin setin asensin viimeviikolla ostamaani tuuppislashiin, johon se käy mielestäni paremmin. 

Näissä kuvioissa vuodesta 1985.

peccis

Noniin, nyt on säädetty keulakin Datajätkän säätöihin ja Velineon noparin tilalle tuli Sidewinder V2. Testiä otan tässä lähipäivinä kuhan ehtii
2 x Hobao hyper10sc & 3 x AssoRC18

kesseli

Kyseinen auto tulossa.

Kysyisin kokeemmilta mitä osia kannattaa hankkia valmiiksi.
Nutech thunderboltII CY26 Dolphin hydrov42 RCMK R254 EVO  FSRV-15 CMB90 03EVO Team c 4wd x2
Hong Nor X2 Alpha 28 Axial Wraith Traxxas slash 2wd Durango desc10 2wd

Anis

#329
Varalle laatikollinen koritolppia, alatukivarsia taakse sekä takapyörän napoja "hubeja" ja puskurit eteen ja taakse. Myös eteen kannattaa alavarret ottaa. Eikä haittaa vaikka iskaritornit päivittää heti hiilikuituisiin.
Seuraavaksi hongnorin alumiiniohjausvivusto mod (laakereineen), 17mm hexit ja taakse alumiinihubit. Täydellinen laakerisatsi. Pari-kolme paria CVD vetareita ja myös taakse ne suosiolla.
Sitten kun kyllästyt koritolppasavottaan niin traxxas summitin tolpista/telineistä saa modattua kestävät tilalle.
Sitten ostat minulta kolmellakympillä varaiskarit, omaani tulossa losi 8ight:n etuiskarit joka kulmaan.
Niin ja tietysi honkkarin  kylkisuojat, ne saa modattua kiinni ja suojaa servoa.
Näillä eväillä pääsee alkuun, pahin murhe tämän jälkeen taaemmat alatukivarret johon en ole vielä mitään keksinyt