Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Nutech 1:5 autot

Aloittaja jesi, 03.11.09 - klo: 17.19

sjos

DHL polkas tuoden tuollaiset vedonvälittäjät..
Ovat kyllä Smartech:n vetarit (054314), et on ollut FIFTY SIXTY käykö oor ei.
Näyttäs kyllä semmottisilta et voisvat vaikka käydä Nutechiin.
Toivottavasti ainakin, muuten on turhan kallis kokeilu.. :tongue:



No ilemmalla lisää selvyyttä asiaan.
son loppu ny.

sjos

Nyt olis CVDt asenneltu.
Ja kaikesta huolimatta, paikoilleenhan ne sujahti..onneksi.

Tästä hyvästä muutama kuvatus.

Vanha vetari yllä ja CVD alla.



Ja tässä max kääntyvyys nyt tällähetkellä.
Tarkoitus olisi vielä yrittää modata lisää kääntyvyyttä, mutta siitä myöhemmin.



Muuten hyvinkin tyytyväinen olen ollut nutechiin.
Mutta tuo kääntyvyyden vähyys on vaivannut.
Vaikka tehdaskin on "ilmoittanut" olevan ketterin norsu..

No..täytyyhän hyvässäkin olla jotain huonoakin.. :grin:
son loppu ny.

Jankka

Kuvasta päätellen pyörät kääntyvät jo tarpeeksi eli panosta säätöihin.

Kääntyvyyttä saat lisää myös pyöränkulmilla eli haritusta eteen ja taakse aurausta. Etupäähän jäykempi diffi ja taakse löysempi, keskelle laittaisin yhtä jäykän diffin kuin eteenkin. Ei kuitenkaan keskidiffiä lukkoon, niinkuin joillakin ollut tapana.

sjos

Lainaus käyttäjältä: Jankka - 23.02.10 - klo: 16.51
Kuvasta päätellen pyörät kääntyvät jo tarpeeksi eli panosta säätöihin.

Kääntyvyyttä saat lisää myös pyöränkulmilla eli haritusta eteen ja taakse aurausta. Etupäähän jäykempi diffi ja taakse löysempi, keskelle laittaisin yhtä jäykän diffin kuin eteenkin. Ei kuitenkaan keskidiffiä lukkoon, niinkuin joillakin ollut tapana.

Juu nuo on kyllä kokolailla selvillä.

Mutkun mekaanisesti on ollut huono kääntyvyys renkailla eessä.
Alkup vetarit ei antanut myöten koko kääntyvyyttä ja ei myös pystynyt pysty kulmia muutelemaan, alkoi myös silloin vetarit ahdistamaan.
son loppu ny.

jesi

Mulla vois olla mutkan kautta noita smartekin keppejä hihassa, ellei nyt oman tehtaan pojaat oo saanu tuutista niitä ulos...

(onhan noi mageet puskimetkin smartekin)
/ Jere Siirilä

savo

Joo hyvältä tuo kääntyvyys näyttää noilla nivelvetareilla vakioihin verrattuna.
Pitänee sellaset hommata itekkin jostain kautta tai no katotaan ensin mitä Nuudelin poijjaat sanoo saatavuudesta.
Jos ei ole vielä saatavilla heiltä niin sitten vaikka laitetaan tilaukseen Saksan maalta nuo Smartech:n vetarit.

Tänään testailtiin Nuudelia ihan oikeilla kunnon nastarenkailla ja on jonkin verran vaikeampi ajettava noitten vakio monsukumien jälkeen.
Johtunee siitä että ilman nastoja on sellanen drifting tyylinen ajettava.
Ja eipä tuota tehoa liikaa ole nastojen ja 29cc motin+RS Dominaattorin kanssakaan.
Pito on kuitenkin aika hyvä noilla hostilen kumeilla ja kuttereilla!
Valtra N111 1/1 ym. ja ihan v...sti velkaa!

Jankka

#246
Hostilen Mx Knobbyt pitää jo Hpi:n Bajassa suht hyvin pienellä irtolumella ja sen takia luovuin kokonaan nastarenkaista. Kyseiset renkaat nastoitettuina koldkuttereilla pitivät yksinkertaisesti liikaa, .. puhtaalla jäällä tilanne olis voinut olla toinen ja nastoitetuilla eturenkailla ja keulan painottamisella olisi voinut hillitä puskemista.

Hostilen Mx knobbyt tai kopiot edessä ja takana ilman nastoja voisivat olla kokeilemisen arvoiset ja samalla kytkin/pata pääsis samalla hieman helpommalla ja ajaminen olisi luultavasti hauskempaa.

jesi

#247
/ Jere Siirilä

sjos

son loppu ny.

savo

Lainaus käyttäjältä: jesi - 27.02.10 - klo: 10.39
Risakshan tuo meni poijilla  :huh:
(markan ball jointti siis)
No on p....le huono auto jos ei tollasta pikku hyppyytystä kestä... :wink:
No joo ei nuo n.12kg autot yleensä kestä kovinkaan isoa pomppimista eli sanottakoon että ei tuo nuudeli taida heikoimmasta päästä olla.

Eilen kävi pikku positiivinen ylläri kun kusti polki kotiin aivan yllättäen alumiinisia ball jointseja nuudeliin. :huh:
Kyselin kauppiaalta et mikä on homman nimi niin vastaus oli vaan et sponsored by smoosmoo&nutech racing...
Ei huonoa palvelua!
Valtra N111 1/1 ym. ja ihan v...sti velkaa!

sjos

Lainaus käyttäjältä: savo - 27.02.10 - klo: 11.02
Eilen kävi pikku positiivinen ylläri kun kusti polki kotiin aivan yllättäen alumiinisia ball jointseja nuudeliin. :huh:
Kyselin kauppiaalta et mikä on homman nimi niin vastaus oli vaan et sponsored by smoosmoo&nutech racing...
Ei huonoa palvelua!

ma oon tainnu pissiä jonkun muroihin, ku ei mulle oo kusti polkenu mitn alukäikäleitä.. :cry:


Ei vaa, kyllähän tuo kauppias kyseli onko posti tuannu pakettia, mut eihän tänne maalle tuu ku pulloposti..
Joskohan ma olis laatikossa.

Tarttis varmaan tuas kohtapualiin starttailla pulkanveto talkoisiin monsulla.  :grin:
son loppu ny.

sjos

Joo, se niistä pulkka talkoista.

Alkaa kohta isompaakin miestä itkettää.. :cry:

Sen että sai vehkeet raahattua pihalle, otti ja kuali samantein uus MPX Rhino servo.
Auton sain käyntiin ja hetken aikaa rupsutteli tyhjää, kun ois pitän banalle lähtee ei enää villarit kääntynytkään.

Täytyy tutkia kun suurin ******* on helpottanut.

No paremmalla onnella uuestaan, tai sitten vehkeitten vaihto..
son loppu ny.

jesi

Lainaus käyttäjältä: sjos - 27.02.10 - klo: 16.02
No paremmalla onnella uuestaan, tai sitten vehkeitten vaihto..


Mää voin ostaa halvalla kärrys  :angel:
/ Jere Siirilä

sjos

Lainaus käyttäjältä: jesi - 27.02.10 - klo: 16.05
Lainaus käyttäjältä: sjos - 27.02.10 - klo: 16.02
No paremmalla onnella uuestaan, tai sitten vehkeitten vaihto..


Mää voin ostaa halvalla kärrys  :angel:

Saat ilmatteeks jos tulee venekaupat.. :grin:
son loppu ny.

sjos

Nyt nuuskin tuan ohjausservon, ja kuallu se on totaalisesti. :angry:

Olipahan pitkäikänen kampe tua MPX Rhino,
Sen verran toimi, et sisällä kokeiltu hieman renailla + end pointit pistetty tontilleen.
Ulkoilmaa kun nuuskasi ensimmäisen kerran ni heti äly pois.

Sitten etsimään seuraavaa servoa uhriksi.. :cool:

ps: paril ratiol ja vastaril kokeilin, ja kaasuservo toimii molemmissa ok.
Turnigy vs MPX Rhino 1-0. :grin:
son loppu ny.

jesi

 :huh:

Jos se servo huomas että nyt ollaan kyllä aivan väärässä autossa.....
/ Jere Siirilä

jesi

Auto suorastaan vietiin käsistä (  :huh: ), joten meikis ajeleekin jatkossa tällä:
/ Jere Siirilä

Sammyx

Me like it ! Ja kiitos vielä kerran Jesi  :wink:
[ HPI Savage Flux ]

savo

Lainaus käyttäjältä: jesi - 28.02.10 - klo: 22.13
Auto suorastaan vietiin käsistä (  :huh: )...
Lainaus käyttäjältä: Sammyx - 28.02.10 - klo: 22.28
Me like it ! Ja kiitos vielä kerran Jesi  :wink:

Ilmeisesti uutta Nuudelikuskia pukkaa jos oikein ymmärsin...??
Hienoa!!!
Valtra N111 1/1 ym. ja ihan v...sti velkaa!

mikako1

Lainaus käyttäjältä: jesi - 28.02.10 - klo: 22.13
Auto suorastaan vietiin käsistä (  :huh: ), joten meikis ajeleekin jatkossa tällä:


Tämä uusi malli ei taida olla 4WD? No on kuitenkin turvavyöt.... :grin:
FG Marder, FG/Heisstuning 4WD, FG Leopard Race,FG Baja4WD, FG Race Truck/ BMW, Axial AX10, M C D Rally Subaru

sjos

Mistä näitä hulluja sikiää... :grin:
son loppu ny.

jesi

#261
 :evil:


Tässä kun tätä luppoaikaa ajojen suhteen (  :angry: ), niin näppäilin tuossa...



Eli yleinen riesa kaikissa bensavessoissa (kvg mukaan) on se että, sillon tällön taNkkiin tulee alipaine ja kone alkaa kiekuun kuin kukko tunkiolla, kun seos käy laihaksi, kun kone imee soppaa posket lommollaan.

Syytä tähän suoranaisesti en osaa sanoa, itsellä on ilmennyt pari kertaa.
Enimmäkseen asia on ratkaistu poraamalla pienen pieni reikä korkkiin, mistä tankki sitten hengittää.


Nuudelin korkkihan on rakenteeltaan:












Eli tosiaan korkissa on reikä, sitten on tommonen punanen sieni, sit on tuommonen kuminen tutti jossa myöskin reikä, ja samalla tuo tutti tiivistää korkin tankkiin.



Tämmönen siitä ny sit tuli:













Korkkiinhan tuo oli iisi tehdä, mutta saman tekee tankkiinkin jos haluaa ottaa tankin autosta irti, että saa porausjäysteet poijes...

Tuossahan on takaiskuventtiili, eli ilma tulee sisää, keitto ei valu ulos.




(ainiin, tätä kittiähän myydään hyvin varustelluissa Alan liikkeissä  :cool: )
/ Jere Siirilä

Mauno gasdevil

Onko kenelläkään käytössä CNC Aluminum Clutch Bell? Kestääkö tälläinen? Nutechin valikoimassa oleva toinen kytkinkello ei kestänyt. Uskaltaako tälläistä edes kokeilla? En tiedä mitä metallia tuo gasdevilin alkuperäinen kello on mutta sekin on antanut periksi lukitus ruuvien kohdalta. Myös laakerien kohdalta kulunut todella paljon. Tähänkin syynä voi olla muoviset moottorinpukit. Tässä vielä linkki alumiini kelloon http://smoosmoo.com/kauppa/index.php?main_page=product_info&cPath=10_4&products_id=41 Tilaanko vai en?

Kyosho Inferno VE/Tamiya Volkswagen Beetle/Spektrum DX3S

sjos

Nyt alkaa olemaan fillareiden kääntyvyys, itseään miellyttävällä tasolla.. :tongue:

Et Savokin ottaa vehkeensä pois myynnistä, kyllä nutechin kääntymään saa. :roll:

Tässä pari todistusaineistoa.




Jos heittäis vähän soppaa hetulaan ja lähtis koeponnistamaan monsua.. :wink:
son loppu ny.

jesi

#264
Vastaan gasdiivelille nyt täälläkin:
- kelloja on saanut rikki sinä plus yks kauppias ulkomailla, muita ei ole tiedossa.
- suomeen ei ole myyty yhtään cnc kelloa.

sjos:
Alkaa näyttämään jo epätodelliselta tuo kääntökulma  :huh:
Btw, mageet ball jointit...



( http://rc10.fi/index.php?topic=41553.msg419790#msg419790)
/ Jere Siirilä

sjos

Joo'o, on tuossa ohjauksessa vielä hierottavaa.
Mut nyt saa tälläerää kelvata, täytyy päästä ajamaankin.

Hiarotaan sit kesemmällä, ku on kärpäset ja pihalla lämmintä ropeltaa.

Täyty viäl pistää vastarinakuu latinkiin, ni ei siint taas jää hommat kesen.

Katellaan ny mikä paikka porsii hetipiti.
Tosin itse autosta ei oo mikään oikeestaan porsinu, kaikki ollut muuta pilipalia.
Joskohan pääsis rankasemaan kunnolla.. :evil:
Ottas meisselinkin mukaan jos sais vähäsen paukkuakin lisää tantereeseen..
son loppu ny.

sjos

Jees Jees..

Olipahan ajosessiot taas.
Eli samoilla linjoilla mentiin kun aikaisemminkin..

Pari minsaa ajoa ja TAAS kuali MPX rhinon servo. :cry:
Ei ilmeisesti sovi spektrumi ja multiplex yhteen, kun käräyttää sevon suht koht heti.
Ny on muutamaan instanssiin/henkilölle laitettu asiasta viästiä, eli asiaa selvitellään.

Sen verta pysty ajamaan, eli pari rinkiä et sai selvyyden tuahon kääntyvyyteen/cvd vetareihin.
Kääntyvyys on nyt suht hyvä.
Varmaan ainakin pualittui kääntösäde alkuperäseen.
Viritykset siis onnistuneet, kun ei huonontunut.. :laugh:
son loppu ny.

jesi

 :huh:

Pistin spektrumille suoraan mesitsii,että on nyt puolella tusinalla dx3sällä testattu ja erittelin servotki vielä ja aina lopputulos sama.
Katsotaan mitä kuuluu, vai kuuluuko mitää.

Tarvii kai kohta kaivaa noi markan gigaradiot(tm) ja ajaa niillä, toimii toimii toimii ja toimii.
/ Jere Siirilä

mikako1

 :shock:
Onko tuota ongelmaa myös R-mallissa?


Lainaus käyttäjältä: jesi - 07.03.10 - klo: 17.41
:huh:

Pistin spektrumille suoraan mesitsii,että on nyt puolella tusinalla dx3sällä testattu ja erittelin servotki vielä ja aina lopputulos sama.
Katsotaan mitä kuuluu, vai kuuluuko mitää.

Tarvii kai kohta kaivaa noi markan gigaradiot(tm) ja ajaa niillä, toimii toimii toimii ja toimii.
FG Marder, FG/Heisstuning 4WD, FG Leopard Race,FG Baja4WD, FG Race Truck/ BMW, Axial AX10, M C D Rally Subaru

Mauno gasdevil

Niin tuo spektrumiko sen MPX rhinon polttaa? Meillä ohjauksessa ja kaasussa sellaset. Pitääkö mun ottaa ne nyt pois jos ens kerralla menee rikki? Mikä tuossa kääntyvyydessä on ongelma? Alustan säädöillä olen meillä ton devilin saanut kääntymään joko vähä tai paljon. Kaasulla sitte loput. Ei bindaa servot. :grin: Mitään en mistään tiedä ihan kokemuksen pohjalta kerroin.

Isompi D+ :evil:
Kyosho Inferno VE/Tamiya Volkswagen Beetle/Spektrum DX3S