Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Nutech 1:5 autot

Aloittaja jesi, 03.11.09 - klo: 17.19

eikka

Minkäs mittainen tuon tukivarren kuuluu olla? Mulla kokonaispituus 163mm ja C-Hubin alapään akselin ja tyven akselin keskipisteen etäisyys toissistaan 143mm uudelleen mitattuna. Takana tukivarret on noin 10mm pidemmät.

jesi

Soittelen ehtoolla!
(Köyhä joutuu töissä käymään  :roll: )
/ Jere Siirilä

hekekorte

#692
ot
Varmin todiste siitä, että maailmankaikkeudessa on älyllistä elämää on se, ettei sieltä ole otettu meihin minkäänlaista yhteyttä.

jesi

Noin mitat ei merkitse mitään kun on milleistä puhe...
/ Jere Siirilä

eikka

Tasan 142mm mitattuna alemman c-hubin kiinnitys tapin keskeltä tukivarren sissimmän akselin keskelle.

hekekorte

#695
ot
Varmin todiste siitä, että maailmankaikkeudessa on älyllistä elämää on se, ettei sieltä ole otettu meihin minkäänlaista yhteyttä.

eikka

mun autossa ainakin etu ja taka vetarit samoja. Manuskassa mielestäni oli molemmille oma numero, mutta taas varaosalistoisssa ei eritellä vetareita, vaan on vaan yhdet ainoat vetarit.

hekekorte

#697
ot
Varmin todiste siitä, että maailmankaikkeudessa on älyllistä elämää on se, ettei sieltä ole otettu meihin minkäänlaista yhteyttä.

Nutechracing.fi

Mittasin ulkoreunasta ulkoreunaan:


Tuo väli on 146mm, joten arvioituna keskipisteeseen ollaan likimain samoilla seinillä mitä kerroittekin.

Ylävantti on mullakin kans sama mitä Eikka mittaili.


Otin tehtaallekkin kuuman linjan auki:
Lainaa
Jere says (20:10):
here is some talking about arms again
Jere says (20:11):
why rear arms are 10mm wider than front?
Nutech says (20:11):
design in rear is wider
Nutech says (20:11):
no problem
Jere says (20:11):
ok
Jere says (20:11):
here is new customer is complaining that front shafts are too long
Jere says (20:12):
=arms are too short
Nutech says (20:12):
no
Nutech says (20:12):
we have change all already

En kehdannut enempää häiritä, kun kello on Chrissillä tätä kirjoittaessa liki 01:30.


Mutmutmut.
Melkeen nyt pitäs tsiikata että mikä sielä mättää, onko kupeissa o-renkaita/jousia, pelaako diffijousto ja hakemalla haettuna kattoo ne keppien pituudet...

Pahoittelemme enivei mielipahaa ja ylimääräistä hommailua..  :undecided:
/Hanno Kruus
www.nutechracing.fi

eikka

Vetarit on tismalleen samanpituiset kuin takana. Tosiaan manuskan kuvat antaa eteen ja taakse eri numeroiset vetarit, mutta kuitenkin varaosa listoissa on vaan toiset vetarit. O-renkaita tai jousia ei kuppeihin enää mahdu. Tai ehkä just ja just o-renkaat, mutta sitten on jo kaikki diffin sissäänjoustot käytetty, ja pyörät on vielä suorana. Sisäänjoustot toimii kuin elokuvissa. Paljons noi thunderboltin vetarit on lyhkäsemmät, jos käyttäs niitä?

täytyy huomenissa käydä vertaamassa tallikaverin ohjausta.

jesi

#700
Neo muistaakseni muutamia senttejä lyhkäsempiä.

Määpä kysäsen ton vetarihomman tehtaalta.

Hiero reffiä sammyn kans ja tsiikatkaa porukalla..




edit:
ainakin mt/fuego pdfän mukaan on sama osanumero kepeille eteen ja taakke!
/ Jere Siirilä

eikka

Joo, noissa uusissa PDF ohjeissa näköjään on samat, mutta auton mukana tulleessa eeri numerolla.

jesi

Kuten aina, kannattaa seurata sähköisiä opuksia kun ne tuppaa päivittymään hieman helpommin :)
/ Jere Siirilä

eikka

Kävin katsastaa tallikaverin autoa ja yhtä tiukat oli sielläkin, mutta jostain syystä toiseensuuntaan ei ohjauksessa ilmennyt minkäänlaista bindausta, toiseen suuntaan pikkasen. Tuo kaverin auto on sitä vanhempaa malli erää.

jesi

Sehän on mun ex-auto, itse en siinä huomannut mitään normaalista poikkeavaa, sillä kummiski jonkinverran ajelin ja perkasin.

Että siinä mielessä oon nyt hieman pihalla.
Että onko todellinen issue, vai normaali koiranluiden jökittäminen isoilla kulmilla.
CVDhän tämän layoutin autojen normiupdeitti, itse en kylläkään huomannut ajolleen eroa että ajoko cvdeellä vai koiranluilla.

Torgerillakin on kilpurissa koiranluut edessäkin ja siitä ei olla issuee saatu haettua.

edit:
Sain ekan erän nutekin omat cvdeet, tuloillaan parhaillaan.
Voithan niitä testata, talo tarjoaa lainaksi.
/ Jere Siirilä

eikka

Ymmärrän bindauksen jos se tulee isoilla kulmilla, mutta kun tulee lähes heti kun pyöriä kääntää. Kyllähän se ajossa toimii eikä sitä huomaa, mutta eihän se hyvä ole jos se bindailee kesken ajon. Voihan se olla että olen vaan liian tarkka näitten vehkeitten suhteen.

jesi

 :grin:
Joo, ei nää koptereita oo :)

Mut katon sulle ne cvdeet kun saapuvat, veikkaan puolen viikon maissa.
/ Jere Siirilä

hekekorte

#707
ot
Varmin todiste siitä, että maailmankaikkeudessa on älyllistä elämää on se, ettei sieltä ole otettu meihin minkäänlaista yhteyttä.

sjos

Luiskaan koko autot.. :evil:

Multa ei kannata kysellä tuammossia, kannattaako joku optio päivittää vai ei.
Kaikki optiothan kannattaa ostaa jos rahalla saa..

No, sen verran sanon, et kyllä minusta nuo CVD on ehdottomasti tällaisten autojen vetarit.
Nekin saattaa vielä entisestään parantua noiden nutechin omien myötä..

Mutta, niinkui sanottu koiran kepeilläkin pärjää.

Tuota "myytyä" monsua tuossa renklannut, ja siinä on nyt jouset ulkokupeissa, niin loppui kanittaminen.

Tosin siinä on hieman modatut ulommaiset kupit muutenkin.

Onnexi ss ja poro versiossa tulee CVD:t vakkarina, sais kyllä olla RTR autossakin.
Säästyisi edes jokunen omistaja renklaamiselta ja muutenkin miusta kuuluisi tämmössiin autoihin.

Ja lopuksi ihtellä on sekä eessä et takana CVD:t  :evil:
son loppu ny.

hekekorte

#709
ot
Varmin todiste siitä, että maailmankaikkeudessa on älyllistä elämää on se, ettei sieltä ole otettu meihin minkäänlaista yhteyttä.

jesi

Kyllähän kaikkia optioita ois kiva panna autoon valmiiksi, mutta se valitettavasti näkyy vaan hintalapussa...

Sitä vartehan on olemassa eri varustelutasoja nuutekillakin..



Kun ei ne ole Välttämättömät, koska koiranluilla on jo ainakin pari vuosikymmentä pärjätty ihan ok tämän kaltaisissa autoissa.
Mutta onhan se sanomattakin selvää että hahlo & tappi vs nivel, on toiminnaltaan aivan eri asia.
/ Jere Siirilä

hekekorte

#711
ot
Varmin todiste siitä, että maailmankaikkeudessa on älyllistä elämää on se, ettei sieltä ole otettu meihin minkäänlaista yhteyttä.

jesi

Tämä selviää sitten kun on kepit kädessä.
/ Jere Siirilä

sjos

Lainaus käyttäjältä: jesi - 17.07.10 - klo: 22.16
Tämä selviää sitten kun on kepit kädessä.
:roll:

juu juu

Asiaan, onne kuvissa ainakin hippasen erinäköiset.
son loppu ny.

hekekorte

#714
ot
Varmin todiste siitä, että maailmankaikkeudessa on älyllistä elämää on se, ettei sieltä ole otettu meihin minkäänlaista yhteyttä.

jesi

/ Jere Siirilä

hekekorte

#716
ot
Varmin todiste siitä, että maailmankaikkeudessa on älyllistä elämää on se, ettei sieltä ole otettu meihin minkäänlaista yhteyttä.

jesi

Teoriassa vois vaikka olla.
Nivel on purettavissa, ku näkyy kuusiokolo ruuvi kuvassa.
Se, että onko hyvä vai huono asia, on erikseen.
/ Jere Siirilä

hekekorte

#718
ot
Varmin todiste siitä, että maailmankaikkeudessa on älyllistä elämää on se, ettei sieltä ole otettu meihin minkäänlaista yhteyttä.

jesi

Kuten muillakin merkeillä (enimmistö), vetarit myydään täydellisenä ja pareittain.

Tulossa on, mutta en ottanut niitä muovikassillista ettei käy kuten swaybaarien ja servosavereiden kanssa....
Jos toimii ja on ok, nii kattoo sit lisää.

Turhan kallista ostaa sikaa säkissä...
/ Jere Siirilä