Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Ääntä vaimentamaan

Aloittaja ajelija, 04.11.09 - klo: 21.17

horna

Joo, kyllä se ir-lämpmittari olis hyvä olla. se että kerroit että lähtö on nihkeää viittaa siihen että voisit hiukan kiristää myös alaruuvia. Sylinterin ympärille kannattaa laittaa näillä kekeillä esim foliota että saa pysyy lämmöt sillä sadan paremmalla puolella... Siis avasit vain vakio pillin ja laitoit sinne villaa, vai teitkö lisä putken mihin tuli villaa?
MFR,Robin 25, 3xJConsepts bj4, Tamiya tt01E, 2x Thunder Tiger MTA4+LRP, Corally RDX PHI+novak brushless, LRP S8TXe, Losi LST, SV27, GWS Beaver, Losi 1:10 comp crawler+losi brushless, Atlas 1:16 hydro.

Matti Räsänen

#31
Kannattaa niihin moottorin säätöihin perehtyä, topikkeja kyllä löytyy siihen. Uutena jos olet auton ostanut, luultavasti kone on tehtaalta lähtiessä sisäänajo säädöissä, eli reilusti rikkaalla. Tuo folio toimii joillakin ja joillakin ei, esim minä en ole käyttänyt T-Maxxissa.
Lämpöjen tarkkailussa köyhempi mies tiputtaa 1 tipan vettä tulpan juureen, ja päättelee seuraavaa:

vesi ei kiehu, kone liian kylmä, seos rikaalla
vesi kiehuu pois maltillisesti ehkä n. 5 sekuntia, ollaan lähellä oikeaa seosta
vesi sihahtaa lähes heti pois, kone liian kuuma, seos liian laihalla, konerikko mahdollinen!

Tarkempia säätöohjeita tosiaan löytyy haulla riitämiin.

Edit. Tuhdisti tietoa: http://personal.inet.fi/koti/liljeroos/moottori/moottori.html

ajelija

Onpas perusteellisen hyvin tehty sivu selkeästi kerrottu asiat, kiitos! Mitenkäs tuo auton pesu on parasta tehdä, runko niin pirun likainen mutta ei viitsi saaviinkaan upottaa autoa  :roll:

Antti M

Lainaus käyttäjältä: ajelija - 09.11.09 - klo: 22.05
Onpas perusteellisen hyvin tehty sivu selkeästi kerrottu asiat, kiitos! Mitenkäs tuo auton pesu on parasta tehdä, runko niin pirun likainen mutta ei viitsi saaviinkaan upottaa autoa  :roll:
Paine ilma on yks hyvä keino puhistaa.

-Antti
|Kyosho|Tamiya|GRP|STS|Orion|SP|Savöx|Sanwa|
Räps!

ajelija

Ei vaan meinaa pelkällä ilmalla lähteä p*skat, jos jotain pesuainetta kokeilisi.

ajelija

mitä materiaalia tuon sylinterin ja alkukäyrän väliin tiivisteeksi, jotain putkeako kun asennetaan sisäkkäin?


Matti Räsänen

#36
Lainaus käyttäjältä: ajelija - 09.11.09 - klo: 22.05
Mitenkäs tuo auton pesu on parasta tehdä, runko niin pirun likainen mutta ei viitsi saaviinkaan upottaa autoa  :roll:

Reilusti crc:tä tai wd-40:stä ja paineilmalla+rätillä "kuivaksi". Tiukanpaikan tullen hammasharja on kätsy.

Edit. Varo puhaltamasta suoraan laakereihin, ym. arkoihin paikkoihin, ettei lika mene laakerin sisään jne..

ajelija

Nyt kokeiltu kaiken näköisiä vaimentimia oman vakion jatkoksi, eipä juurikaan vaikutusta. Tyhmä kysymys: eihän autossa ole pakkia, jostain olin lukevinani että olisi?

Antti M

Lainaus käyttäjältä: ajelija - 14.11.09 - klo: 09.23
Nyt kokeiltu kaiken näköisiä vaimentimia oman vakion jatkoksi, eipä juurikaan vaikutusta. Tyhmä kysymys: eihän autossa ole pakkia, jostain olin lukevinani että olisi?
Ei ainakaan tossa arenassa.

-Antti
|Kyosho|Tamiya|GRP|STS|Orion|SP|Savöx|Sanwa|
Räps!

ajelija

näin ajattelinkin koska mitään pakkiin liittyvää ei autossa olekkaan, asia selvä. Polttoaine autolle ainakin maistuu, tankillisella ei aja kuin hetken...