Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Team Xray T3

Aloittaja Heuli, 14.11.09 - klo: 13.12

Mordex

Lainaus käyttäjältä: Heuli - 31.08.11 - klo: 18.55
Mitä renkaita/vanteita käytät? Ottaako johonkin kiinni ääriasennoissa?

Hups, eipä ollutkaan mallia ECS nuo vetarit (verkkokaupan kuva hämäsi  :embarrassed:). Laitanpa sellaiset tilaukseen, josko niistä olisi apua. Kiitos vinkeistä, Heuli.
Bensa: Losi 5ive-T, MCD X4, RS5, FG EVO/COMP. 
Sähkö: Tamiya TRF101, HPI Savage Flux HP/XL-E/"5T Flux", Kyosho DRX VE, Kyosho Inferno GT2 VE, Team Associated B44.

peitsamo

Lainaus käyttäjältä: Mordex - 31.08.11 - klo: 18.51
Lainaus käyttäjältä: Heuli - 31.08.11 - klo: 18.02
Ota vetarit pois ja tutki jumittaako jossain ääriasennossa? Noiden ECS-vetareiden kasauksen kanssa pitää olla tarkkana koska niissä on paljon liikkuvia osia.

Ei vaikuta jumittavan, on rasvattu ja hyvin rullaa. Sellasen huomasin, että ilman renkaita tärinää ei ilmene, joskin ääni vähän muuttuu kun rattia kääntää.

Taitaa olla vakiovetareilla ns. ominaisuus T3 -11 autossa. ECS-vetareiden myötä ongelma poistuu kyllä.
Flying Calacucco

Koheltaja

Meillä on kaikissa rutissut etuvetarit ääriasennossa, alkaetn T2'008 mallista T3'11 malliin. Kieli keskellä suuta kun ajaa niin ei kerkee kuuntelemaan tai huomaamaan vetareiden rutinoita, aika harvoin on muutenkin etufillarit käännettynä tappiinsa.
Kylätason RC-kuski.

Tuukka T

Voisiko joku mitata T3:sen pohjlevystä niiden reikien etäisyyden toisistaan, joihin kuvan servovarret (vai mitä lienevät nimeltään, kiinnitetään. Kiitos jo etukäteen!

Löysin rantein...

bluebeetle

Lainaus käyttäjältä: Kaasukake - 09.09.11 - klo: 16.25
Voisiko joku mitata T3:sen pohjlevystä niiden reikien etäisyyden toisistaan, joihin kuvan servovarret (vai mitä lienevät nimeltään, kiinnitetään. Kiitos jo etukäteen!


T3´11 on 21mm. väli.
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Tuukka T

Löysin rantein...

pijokela

Mistä vuosimallista alkaen nämä T3:set on lipoystävällisiä? 2011 malli taitaa olla ensimmäinen, jossa ei ole NiMH reikiä pohjalevyssä, mutta onko perus T3 jo muuten lipojen kanssa yhteensopiva?

(Tarkoitan esim. sitä, että lipo ei mahdu tuon nykyisen T2 007:n ylädekin alle, mikä on todella ärsyttävää.)
Tamiya DF-03Ra | Xray T3 2011 | HPI Blitz | CRC gen xi

Pepess

#97
.

goos

Lainaus käyttäjältä: pijokela - 17.09.11 - klo: 22.54
Mistä vuosimallista alkaen nämä T3:set on lipoystävällisiä? 2011 malli taitaa olla ensimmäinen, jossa ei ole NiMH reikiä pohjalevyssä, mutta onko perus T3 jo muuten lipojen kanssa yhteensopiva?

(Tarkoitan esim. sitä, että lipo ei mahdu tuon nykyisen T2 007:n ylädekin alle, mikä on todella ärsyttävää.)

T2009 sopii 23mm lipot ja 25mm lipot korotuspalalla. T3 ja t3 2011 menee 25mm ilman korotuspalaa.

T2008 ei tietoa.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

APK

Lainaus käyttäjältä: goos - 17.09.11 - klo: 23.01
Lainaus käyttäjältä: pijokela - 17.09.11 - klo: 22.54
Mistä vuosimallista alkaen nämä T3:set on lipoystävällisiä? 2011 malli taitaa olla ensimmäinen, jossa ei ole NiMH reikiä pohjalevyssä, mutta onko perus T3 jo muuten lipojen kanssa yhteensopiva?

(Tarkoitan esim. sitä, että lipo ei mahdu tuon nykyisen T2 007:n ylädekin alle, mikä on todella ärsyttävää.)

T2009 sopii 23mm lipot ja 25mm lipot korotuspalalla. T3 ja t3 2011 menee 25mm ilman korotuspalaa.

T2008 ei tietoa.

T2'008 samat tiedot kuin 009 mallin kanssa, sama korotussetti sopii myös 008 malliin.
Jonka voi tehdä itsekin, vaikka rikkinäisestä ylädekistä tms.
Myytävänä. http://rc10.fi/index.php?action=profile;area=showposts;sa=topics;u=6
Team Xray X12 2023, Team Xray XB8e 2023, Hobbywing& Sanwa/Highest

rb

t3 2011 pohjalevy. vanhempaan t3 mitä osia tarvitsen lisäksi.

APK

Myytävänä. http://rc10.fi/index.php?action=profile;area=showposts;sa=topics;u=6
Team Xray X12 2023, Team Xray XB8e 2023, Hobbywing& Sanwa/Highest

*HOKE*

Ylädekki myös pakollinen.

hege72

mulla on 007 ja 008 ja molemmissa käytän tätä akkua.
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewitem.asp?idproduct=11598
tosin onko nää mitään tosimiesten akkuja.... minä mitään tiedä, mutta riittää mulle.
oli sama ongelma aikanaan ja löysin nämä.
2x Xray ja 2x mini

*HOKE*

Ihan on kelpaava akku tuokin... siis omaan treenailuun jne.

Ainut vaan että täytyy muistaa johtojen paikka joissain autoissa.
Siis ettei johto osukin ylädekkiin ja sen takia ei mahtuisikaan paikoilleen.

FTT laillinen tuo akku ei tainnut olla (muistikuva, ei fakta) , eli kyseinen asia kannattaa ottaa huomioon akkua hankkiessa, mikäli yhtään halajaa kyseisiin kisoihin osallistua.

ripwalker

Yokomo BD7 / Xray T3 2012 / Xray T3 / Associated B44 / Sanwa M11
"These Go To Eleven"

bluebeetle

Siinä se pöydällä olis, vielä kun ehtis kasaamaan ennen lauantaita.... :)

Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

ripwalker

Lainaus käyttäjältä: bluebeetle - 25.10.11 - klo: 19.00
Siinä se pöydällä olis, vielä kun ehtis kasaamaan ennen lauantaita.... :)

Itse tähtään sunnuntaille...

Sent from my GT-S5660 using Tapatalk
Yokomo BD7 / Xray T3 2012 / Xray T3 / Associated B44 / Sanwa M11
"These Go To Eleven"

anzi

Mulla on jo aika pitkällä, alkaa vaan toi 11 malli näyttää vieressä jotenkin vanhalta tai sen top dekki ainakin :tongue:

bluebeetle

#109
Näemmä pitänyt alkaa säästökuuri, kun setuppikirjaa ei tule enää ollenkaan mukana... Viitataan vaan siihen että tuorein versio on sivuilla, mutta sieltä ei kyllä mistään löydy kuin vanha T2-ajoilta peräisin oleva..?

Esim. ´11 mallin ohjaus loistaa poissaolollaan, kuten myös nuo uudemman malliset linkkien kiinnikkeet, melko outoa..

Edit: puusilmä ei tietty osannut etsiä kuin manuaaleista, optio-osan kohdalta löytyikin melko kattavat opukset :)

Edit2: Diffi kasattu, on kyllä kuin olis voita sisässä eli aika buenos!
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

jk täystuho

nyt on uusin xray T3 2012 malli sähköjen asennusta vaille valmis. Auto oli tosi helppo kasaa ja osat oli laaudukkaita
Dex410v3, Dex410v4, DEx210v2 ja Durango detc410

altti

Sama täälä auto on sähköjä vailla valmis

Heuli

Tässä asfalttisetuppia viime viikonlopulta Kuusankosken kisoista: http://forum.teamxray.com/xform/index.php?act=view&ID=337&setup=t3_2012

Auto on muuten vakio, mutta päivitetty lyhyillä ECS-vetareilla ja asfalttiylädekillä. Talvella tuli ajettua paljon ratasdiffi edessä (sekä sinitarralla että 1000000 öljyllä), mutta Kuusankosken treeneissä tuntui spooli paremmalta niin tuli kisakin sillä ajettua. Setuppi toimi hyvin vaikka olikin liukasta ja jopa neljännellä akulla samoilla renkailla pääsi vielä kovaa kun eturenkaat ei ollut kuluneet liikaa.

Ender

Lainaus käyttäjältä: Heuli - 28.05.12 - klo: 20.23
Tässä asfalttisetuppia viime viikonlopulta Kuusankosken kisoista: http://forum.teamxray.com/xform/index.php?act=view&ID=337&setup=t3_2012

Hyvä että näitä setuppeja jaetaan... Vielä kun joku TSS-10 -luokan huippukuskikin laittaisi tietoja jakoon.

Katselin noita ECS-vetareita ja niiden hinta on kyllä aika järkyttävä. Eikös tästä osasta ole kyse:

http://www.racingfactory.fi/tuotteet/XRAY-XRAY-T2-ja-T3-Varaosat/305325-EQUALIZED-CORNERING-SPEED-ECS-DRIVE-SHAFT-50MM-HUDY-SPRING-STEEL-1-106141

Tuo hintahan on vain yhdestä.

Noita näyttää olevan myös kahta eri pituutta 50MM ja 52MM. Onko noissa sitten minkälainen ero ajo-ominaisuuksissa ?


RoddeR

Kokemuksia ei ole reiskan tuplanivelvetareista mutta ainakin hb cyclonessa tuplanivelvetarien vaikutus oli huima. Hinta on kova mutta väittäisin että ovat kyllä hintan arvoiset.
Kyosho, elämäni auto.

pylvis

Lainaus käyttäjältä: Ender - 30.05.12 - klo: 15.16
Lainaus käyttäjältä: Heuli - 28.05.12 - klo: 20.23
Tässä asfalttisetuppia viime viikonlopulta Kuusankosken kisoista: http://forum.teamxray.com/xform/index.php?act=view&ID=337&setup=t3_2012

Hyvä että näitä setuppeja jaetaan... Vielä kun joku TSS-10 -luokan huippukuskikin laittaisi tietoja jakoon.

Katselin noita ECS-vetareita ja niiden hinta on kyllä aika järkyttävä. Eikös tästä osasta ole kyse:

http://www.racingfactory.fi/tuotteet/XRAY-XRAY-T2-ja-T3-Varaosat/305325-EQUALIZED-CORNERING-SPEED-ECS-DRIVE-SHAFT-50MM-HUDY-SPRING-STEEL-1-106141

Tuo hintahan on vain yhdestä.

Noita näyttää olevan myös kahta eri pituutta 50MM ja 52MM. Onko noissa sitten minkälainen ero ajo-ominaisuuksissa ?

Osta noi  http://www.racingfactory.fi/tuotteet/Spec-R-Muut/SPR001-XR2-CV-Universal-Swing-Shaft-Version-2-Xray-T3-109419 , on toimivat ja hinta on edullinen.

goos

Reiskan omat ECS:t on kohtuu ikuiset. vaihtaa vaan pinnejä kun katkee. Ovat ehdottomasti rahan arvoiset ja kun kerran ostaa niin ostaisin kunnolliset ettei oo vetarit banaanilla.

Auto kääntyy tämän jälkeen paljon paremmin ja "rallatus" mutkissa häviää.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

*HOKE*

Mun TSP setuppi talven viimeisestä FTT kisasta.
http://forum.teamxray.com/xform/index.php?act=view&ID=342&setup=t3_2012

Ylädeckistä lähinnä spurria olevat ruuvit irti.

Pohjapuolella hieman erikoisempaa muokkausta.
Katsotaan jos saan kuvan aikaiseksi.

bluebeetle

Lainaus käyttäjältä: Ender - 30.05.12 - klo: 15.16
Vielä kun joku TSS-10 -luokan huippukuskikin laittaisi tietoja jakoon.



Huippukuskeista en tiedä, tällä reseptillä on kuitenkin räivelletty FTT-sarjan kolmoseksi tällä hetkellä:

- maavara edessä 4,8, takana 5,0
- ulosjousto (tukivarren alta mitattuna), edessä 6-6,5 ja takana 4-4,5
- iskareihin öljyksi UR 30-35 eteen ja 35-40 taakse, iskareiden kiinnitys edessä keskellä ja takana yhden reijän verran sisäänpäin, reboundit n. 25% kaikissa
- jouset eteen 3,0 ja taakse 2,6 (kitin mukana)
- vakaajat eteen 1,4, taakse 1,2 (kitin mukana)
- camberit joka nurkkaan 1,5
- eteen haritusta noin 0,5-1 aste, taakse aurausta 3-3,5 astetta
- roll centeri keskelle
- ratasdiffissä lithiumrasvaa, edessä spooli (sisäkaudella 500000 öljyllä ratasdiffi)
- ylätukivarsilinkkien hubin päähän niin paljon prikkaa, kun mahtuu, että rengas pyörii vielä vapaasti, sisäpäästä 0,5-1mm pois
-Ylädekistä poistettu takaruuveista etummaiset

Eikä sovi vähätellä - kuten olen tähän asti tehnyt - auton balanssia sivusuunnassa, tai twiikkiä.

Välitykset sisäkaudella pauttiarallaa 4 tai hitusen alle, ulkona Kuusaalla 3,5jotain
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Voyager

En viitsi aloittaa uutta topikkia, joten laitan tänne...

Mitä välitystä stanu kuskit on käyttänyt ulkoradoilla?

Toni
Arrma Fazon Voltage...Louise St Hummer tire & Wheel...