Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

käyntihäiriöö

Aloittaja Ripepipe, 08.12.09 - klo: 22.47

Ripepipe

elikäs mulla on autossani nosramin rs.30 kone ja se tekee sellaista että kierrokset ailahtelee jonkin verran. Onko kellään kokemusta että mistä se voi johtua. kone on käynnistetty akkuporakoneella suoraan koneen takana olevasta pultista eli siittä on vaan otetty nykimis startti pois. itse tehty pellistä sellanen lippa siihen että se pultti ei pääse pois koska silloin kone sammuu. se pääsee elään vähän sisään ulos suuntaan eli voisiko olla mahdollista että se siittä välistä hörppää ilmaa ? sen verta olen itse hokannu että radio häiröö se ei ole mullao n uudet gigaset radiot ja kaasu servo ei liikahteele omia ja luisti ei pääse väpättään se on kiinni tai siis tyhjäkäyntiruuvvin varassa, mutta silti kierrokset heittelee :(

Jounip

Hobbylinnasta saa RS.28:n rotostart-päätylevyä. Se sopii suoraan .30:een, suosittelen.
Kytkimen/moottorin laakerit kannattaa myös tarkistaa.

T Jouni

Ripepipe

kone on melko uusi ja laakereissa ei ole vikaa se on tarkistettu ja juu mut eipä ooo rotoo viel :) pitänee varmaa hankkia semmonen ja se pääty :D aattelin tähän hätään pistää nykimis startin kii

TheArska

Yksi vaihtoehto rotostartille on tiger drive, hyvin samankaltainen systeemi mutta pyöritetään esim. akkuporalla, tiger driven saa asennettua eriasentoihin että käynnistys voi olla alhaalta, ylhäältä tai sivulta päin(kulmavaihde), on tullut omistettua roto ja tigerdrive systeemejä, itse pidän enemmän tiger drive:stä.

ps. varmaan kiskoo ilmaa nyt kun puuttuu romua koneen perästä.
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot