Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

inferno ve/mp9e

Aloittaja infernooo, 12.12.09 - klo: 18.32

emppu99

Lainaus käyttäjältä: GT Warrior - 30.09.13 - klo: 22.18
Ei.. 2 autoo, 2 säädintä ..

okei,pitää varmaan ihan tosissaan harkita hobbywingiä jos alkaa tuntumaan että 2autoa,1säädin ei riitä.
EXC125

mikari

jep, itellä nyt autot (2) nipussa ja valmiina ajoon jos vielä ulkoiluttais ennen talviunia ku kuivaa näyttää olevan.
4S pakka saattaa saada kaveriks 3S tohon slayeriin etupäässä, tässä infernossa on nyt R8 pro ja Vortex Seven sensoriton mutta ehkä pitää kattoo keväällä noita uusia sensorillisia 1:8 VST pannuja sitten. 1900kv sellanen kestäis 6S mutta koska kisoissa ajetaan kuitenkin 4S niin ehkä 2100kv ja max 4S on passeli.
Kiitos 20 vuodesta!

emppu99

Taitaa 2100kv kestää 6s myös,mutta ei sinä ois enään järkeä,painoa tulis lisää niin paljon ja niinkuin sanoitkin ei edes mahtuis autoon.
EXC125

Ritzenhoff

#813
VST2 Pro 690:ssä vain 1900kV versiota suositellaan 6S:lle. 2100kv---> versiot 4S:lle. No ei ne suositukset kaikkia estä ajamasta...

Itseänikin tämä uutuusmotti todella kiinnostaisi tulevaan kiesiin, mutta sitä ei ainakaan suomesta vielä saa. Saksastakaan en löytänyt, mutta yhdestä paikasta briteistä löysin. Kauan en etsinyt. Tietysti tilanne voi olla eri keväämmällä Suomessakin, tai varmasti onkin. Jos löydätte jostain muualtakin, niin laittakaa linkkejä. Itse en oikein ulkomaisia myyjiä tunne. Ebayssa ei ollut myöskään vielä.

Tässä tämä yksi löytämäni. En tiedä lähettävätkö Suomeen.
http://www.modelsport.co.uk/orion-vortex-vst2-pro-690-4p-1900kv/rc-car-products/373975

Mjaa... saisi sieltä noita kompojakin:

http://www.modelsport.co.uk/orion-vortex-combo-vst2-690-1900kv-r8-pro/rc-car-products/379109

mikari

Modelsport.uk on käsittääkseni ja jos säädintä ei ole niin combo on hinnaltaan varsin passeli
Kiitos 20 vuodesta!

maironi

onko kellään hajua käytetäänkö inferno VE:ssä samaa keskidiffiä ja telinettä sille kuin dbx:ssä  olen ite tekemässä konversiota ja ei oo taitoja väsätä videossa näkyvää pukkia joten ajattelin kysästä jos inferno VE pukki käy tuohon tilalle?

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=ehVhRKBaXNM#t=32
Mopo on kiva. Auto on kiva. Mutta ärseessä on vaan sitä jotain :)

mikari

Ei. Ei edes lähelle.

Joe Pillars VST2 moottoreista (tosin 1:10 mut silti)

Team Orion VST2 Brushless Motor
Kiitos 20 vuodesta!

mikari

Yesss!! Pääsin vielä testaa tänään kuivalla saviradalla Lavangossa auringonlaskussa töiden jälkeen.

Hyvin pelitti! R8 Pro säädin yhdessä Vortex Sevenin kanssa antaa hyvät kyydit! Alavääntöä löytyy eikä tarvii runtata hyppyreitä tiukassakaan paikassa. Huippunopeus erittäin miellyttävä 14T:llä, 15T:llä jo sairaanpuoleinen, sellasta kyytiä en ole lavangossa vielä nähnytkään. Mutta 15T lämpenee jo aika kohtuullisesti joten 14T.

Ainoa huoli on tietysti akkukesto, voima syö akkua, mutta eiköhän tuolla 10min päästä. En oikein päässyt tänään kunnolla kellottaa, niillä paikkein luulisin.

SC autokin pelasi mukavasti sähkisbaanalla, sitä on kyllä hauska viedä. Keskidiffi + vaihde yhdistelmä toimi, samat 14/15T pinjoni oli sopivat. Vaikea sanoa kumpi autoista oli hauskempi - kovin ovat erilaisia, toinen kilpa-auto ja toinen harrastuspeli, joten molemmat!  :grin:
Kiitos 20 vuodesta!

p-man

Mites tuon voiman kanssa sit ajovarmuus? Saiko ne tehot hyvin rataan ja ajo oli varmaa, vai menikö suditteluks? Mulla oli 2650kv koneen kanssa vähän ylimääräistä ohjelmaa ja ens kesä aloitetaan 1900kv koneella  :cool:
Kyosho - Team Orion - Tekin - AKA - Graupner - Sanwa

mikari

No renkaat oli loppu ja baana ei ihan silee joten ei pysty ihan sanoo. Kyllä sitä kaasusormella ihan hyvin vei, se että hypyissä ja kiihdytyksissä on voimaa auttaa kunhan ei överiks vedä. Sensorillinen vastaava on tietysti vielä tarkempi tuossa suhteessa. Mun mielestä meni kyllä ihan hyvin.
Kiitos 20 vuodesta!

p-man

Lainaus käyttäjältä: GT Warrior - 03.10.13 - klo: 21.20
No renkaat oli loppu ja baana ei ihan silee joten ei pysty ihan sanoo. Kyllä sitä kaasusormella ihan hyvin vei, se että hypyissä ja kiihdytyksissä on voimaa auttaa kunhan ei överiks vedä. Sensorillinen vastaava on tietysti vielä tarkempi tuossa suhteessa. Mun mielestä meni kyllä ihan hyvin.

Mulla on se 2650kv kone sensorillinen ja sillä on silti hankala ajaa. Truggy konetta vois kans jiskus kokeilla. Matalaa KV:tä ja pitkää välitystä. Noi truggy mallithan on vääntävempiä kuin buggy mallit.
Kyosho - Team Orion - Tekin - AKA - Graupner - Sanwa

mikari

Koita säätää noparin asetuksia ja sormella vaan sitten  :wink:
Kiitos 20 vuodesta!

mikari

En kyllä sanois että hankala ajaa, päinvastoin. Eri asia tuliko hyvää läppiä ajallisesti, no tuskin. Mutta kaatoja ei tullut yhtään, ei tarvinnu poistuu korokkeelta kuin lataamaan ja välillä keulikin nousuja ylös jne tehonsa ansiosta. Muutama spinni mutta muuten eteni nokka menosuuntaan, hauskaa kyllä! Hyppyrit olivat helppoja, helpompia jonkin verran kuin Neon 8 wp 2000kv combolla (sama akku), tai ainakin sellanen tunne jäi.
Kiitos 20 vuodesta!

emppu99

Nyt päästy testaamaan ekan kerran infernoa :azn: kokeilin sit tuolla vortex sevenillä js olipas hurjaaa kyytiä  :shocked:
EXC125

p-man

Joo kyllä se tuolla koneella liikahtaa  :afro:
Kyosho - Team Orion - Tekin - AKA - Graupner - Sanwa

emppu99

joo:)

pinionina nyt 16t,ja kone pysyi suht.viileänä. Talvella vois testata jopa 18t kun moottori pysyy helpommin viileänä.
EXC125

p-man

Mulla oli 18t viime talvena ja viileenä pysyi moottori.
Kyosho - Team Orion - Tekin - AKA - Graupner - Sanwa

emppu99

Äsken kävin jumbon kyoshosta ostamassa 18t pinionin ja iskariöljyjä 500 ja 600. Jostain sain päähäni että talven aikana voisi tuosta infernosta koittaa tehdä st:n,en tiedä jääkö ajattelun asteelle mutta trukki olis varmasti käytännöllisempi pihasuttauksessa :smiley: Ja sitten jos oikein innostuu niin sinne st korin alle saattaisi 6s mahtua  :roll:
EXC125

p-man

Lainaus käyttäjältä: emppu99 - 12.10.13 - klo: 18.12
Äsken kävin jumbon kyoshosta ostamassa 18t pinionin ja iskariöljyjä 500 ja 600. Jostain sain päähäni että talven aikana voisi tuosta infernosta koittaa tehdä st:n,en tiedä jääkö ajattelun asteelle mutta trukki olis varmasti käytännöllisempi pihasuttauksessa :smiley: Ja sitten jos oikein innostuu niin sinne st korin alle saattaisi 6s mahtua  :roll:

Mulla oli sama suunnitelma, mut aika paljon ois osia pitänyt vaihtaa. Pohjalevy, tukivarret, vetari, kardaanit, iskaritornit ja kori :)
Kyosho - Team Orion - Tekin - AKA - Graupner - Sanwa

emppu99

Lainaus käyttäjältä: p-man - 12.10.13 - klo: 18.17
Lainaus käyttäjältä: emppu99 - 12.10.13 - klo: 18.12
Äsken kävin jumbon kyoshosta ostamassa 18t pinionin ja iskariöljyjä 500 ja 600. Jostain sain päähäni että talven aikana voisi tuosta infernosta koittaa tehdä st:n,en tiedä jääkö ajattelun asteelle mutta trukki olis varmasti käytännöllisempi pihasuttauksessa :smiley: Ja sitten jos oikein innostuu niin sinne st korin alle saattaisi 6s mahtua  :roll:

Mulla oli sama suunnitelma, mut aika paljon ois osia pitänyt vaihtaa. Pohjalevy, tukivarret, vetari, kardaanit, iskaritornit ja kori :)

No se onkin ainoa huono puoli  :grin:

Vaihtoehto B on että ajan talven nyt niillä mitä on ja kesällä käytettynä inferno st,ajaa sillä kesän sellaisenaan ja talveksi sähköksi:)
EXC125

dippadaapa

Näyttää jäävän race spec pieleen menneiden kauppojen takia hyllyyn talveksi. Pitääkin alkaa siihen varmaan huoltoa suunnittelemaan..

Ilmeisesti diffeihin on hyvät öljyt näin: 5K eteen, 7K keskelle ja 2K taakse. Mitäs jäykkyyttä olette iskareissa käyttäneet ja onko jotain sellaista Kyoshon omaa juttua mikä kannattaisi ottaa huomioon?

Rally-VXL

#831
Hommasin päänvaivaksi rullaavan VE race spekin. Mitkä sähköt sinne vois heittä? Kuitenkin sellaiset että voi jopa kisan ajella  :roll: joskus.
Käykös tähän jotkut hobbywing 150A kombo? Vai tulevatko jo säännöt vastaan?
Laitonta on se mitä ei älytty hyväksyä. digitaalinen biolooginen älyn ohjelmointi.

P.R

Lainaus käyttäjältä: Rally-VXL - 29.10.13 - klo: 18.30
Hommasin päänvaivaksi rullavan VE race spekin. Mitkä sähköt sinne vois heittä? Kuitenkin sellaiset että voi jopa kisan ajella  :roll: joskus.

Hommaa ny vaan se hobbywingin paketti,se on jees.
Otat sen vielä 2000kv motilla niin on ratakäyttöön passeli.
Team Näätäracing                 www.rcm.fi

Rally-VXL

Olikos siinä mitään raroituksia sähköjen suhteen? 2S akut mitään muuta ihmellistä?
Laitonta on se mitä ei älytty hyväksyä. digitaalinen biolooginen älyn ohjelmointi.

p-man

4s akku, ei kai siinä muuta rajoituksia ole. Moottorin KV on sopiva 1800-2300 välillä. Jos parasta comboa haluat niin Tekin ja Orion!
Kyosho - Team Orion - Tekin - AKA - Graupner - Sanwa

mikari

Akku pitää olla kovakuorinen, 2x2S tai 3S/4S
Kiitos 20 vuodesta!

Rally-VXL

Tässä on alkuperäinen akkukotelo 2x2s ilmeisesti tarkoitettu. Hmm. mikä olisi oikeasti hyvä akku merkki tähän "kisa käyttöön" Team Silverback Venus tai Mars  :smiley: Siinä vaan johdot vähän huonosti keksitty ei voi kyljelle asentaa.
Laitonta on se mitä ei älytty hyväksyä. digitaalinen biolooginen älyn ohjelmointi.

p-man

Lainaus käyttäjältä: Rally-VXL - 30.10.13 - klo: 09.08
Tässä on alkuperäinen akkukotelo 2x2s ilmeisesti tarkoitettu. Hmm. mikä olisi oikeasti hyvä akku merkki tähän "kisa käyttöön" Team Silverback Venus tai Mars  :smiley: Siinä vaan johdot vähän huonosti keksitty ei voi kyljelle asentaa.

Alkuperäinen akkukotelo toimii 4s akulla tai 2X2s akuilla.
Kyosho - Team Orion - Tekin - AKA - Graupner - Sanwa

p-man

#838
Rakensin Inferno VE:stä talvibashaus auton. Sähköinä Orion XXL WP säädin ja Tekin T8 2650kv moottori, pitäis kulkupuoli olla kunnossa  :cool:
Optio-osaa on MP9 iskarit, CNC alu-tornit, alu-ohjauspalat, hiilikuitu ohjauslevy ja alumiiniset rungonjäykistimet.
Renkaina Panther Paddle laparenkaat. Laitan kuvaa kuhan saan korin leikattua ja maalattua.
Kyosho - Team Orion - Tekin - AKA - Graupner - Sanwa

mikari

Ostitko paddlet forumilta? nice  :smiley:
Kiitos 20 vuodesta!