Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

inferno ve/mp9e

Aloittaja infernooo, 12.12.09 - klo: 18.32

jekku

Jep! En aio pitää kiirettä.Akkujakaan en vielä ostanut/varannut saati sitten Lipolaturiakaan.Sen verta meni rahaa budjetista (kolmen auton hankinta),että emäntä ei enää ymmärtänyt harrastuksen vaatimaa rahavirtaa  :tongue: ,vaan pitää siirtää akkujen ja laturin hankinta ensikuulle..ehodotuksia akuiksi ja laturiksi?
Kyosho Inferno 777 World Champion Team Edition Orion Wasp CRF .21 | Kyosho Inferno 777 Special 1 edition "e"  MMM V3 | Futaba 2PL 2.4Ghz | Futaba 3PM MX 2.4Ghz | Hitec |

Mika R

Laturi http://rc10.fi/index.php?topic=44310.0

Akut Team Orion kovakuoriset lipot samasta paikasta. Deans liitin valmiiksi

jekku

Tuota olenkin katsonut,muttei missään lue että millä virralla toimii?
Paras olisi laturi jossa olisi sisäänotto 12V sekä 230V.
Kyosho Inferno 777 World Champion Team Edition Orion Wasp CRF .21 | Kyosho Inferno 777 Special 1 edition "e"  MMM V3 | Futaba 2PL 2.4Ghz | Futaba 3PM MX 2.4Ghz | Hitec |

Mika R

http://www.teamorion.com/Products/Advantage+Chargers/Advantage+RaceSpec+

Näyttäis olevan 12V sisääntulo eli verkkovirralla tarvii ulkoisen muuntajan. Kysy liikkeestä tarkemmin.

jekku

Lainaus käyttäjältä: Mika R - 09.02.10 - klo: 15.10
Lainaus käyttäjältä: jekku - 09.02.10 - klo: 00.05
Löytyykö tähän Inferno VE:hen käypäisiä koneita tarvikkeena? kv-arvo valmistajan sivulla on 1500 ja paljonkohan alkuperäinen mahtaa maksaa tahi nopeudensäädin?

Harkinnassa on auton osto,mutta mietityttää mitä kustantaa sähköt sitten kun ne menee ja saako tarvikkeena?

Käyttääkö moottori 15V kun autoon tulee kaksi akkua?

älä huoli, ne (siis kaikki sähköt akut poislukien) tulee auton mukana, tämä on ns. rediset
ostat siihen 2 lipoa samasta Kyosho liikeestä ja laturin päälle. kaapelit tulee akkuja varten auton mukana sekä yhdelle että kahdelle ajoakulle


Olenko ymmärtänyt oikein että autossa voi käyttää myös yhtä akkua mutta sen täytyy silloin olla 14,8 V jännitteellä?
Kyosho Inferno 777 World Champion Team Edition Orion Wasp CRF .21 | Kyosho Inferno 777 Special 1 edition "e"  MMM V3 | Futaba 2PL 2.4Ghz | Futaba 3PM MX 2.4Ghz | Hitec |

Mika R

yksi tai kaksi akkua deans liittimillä. valitse vapaasti väliltä 7.4V - 15.6V eiks niin.

Raisu

Ja taas kyosho tuli tilattua, maanantaina haen inferno ve:n postista, Jyväskylän kössikauppiaalta ostin ja samalla jonkun jäsenyyden jolla saa 10% alennusta ostoista.
Lupasi kauppias laittaa samalla lipo suojan 3.5 volttiin/kenno kun vakiona on 3 volttia, varaosat saa kuulemma kirjekuoressa postilaatikkoon laskun kera, atalasta tilatut olen aina hakenut postista ja maksanut postiennakko maksun ja pakkauskulut :huh:

Mika R

Makee juttu sinänsä että voi tehdä aika nopeesti polttiksen jos kokee aiheelliseksi.
Äkkiä mietittynä tarvitaan:

- moottoripukit ja aluslevyt
- servo levy ja tolpat sekä radiokotelo
- jarrupalat x 2 ja jarrulevy x 2 sekä niiden linkit ja jarruservo
- keskidiffin ylädekki
- moottori kytkimineen
- PA-tankki

Samat pätee aika lailla GT autoon, lisäksi tarvitaan GT kori

Makee päästä tyyppää assulla tätä keväällä.

Janos

Eipä sittenkään mitään....
HongNor DM-1 Brushless MMM V3&2200kv&6S
Tamiya TA05 Spektrum DX3R

Mika R

Älä nyt ujostele  :wink: Sano vaan..

Yo. menee vähän ohi aiheen mutta tästäkin asiasta on joku ollut kiinnostunut. Voi sitten vaihdella mielensä mukaan GP vs EP.

jekku

Mahtaiskohan akkutilaan mennä kaksi kappaletta näitä: http://www.kyosho.fi/modell_detaljer.aspx?ArtNr=07.14028&familj=FamAck&BildLopNr=01 Lähinnä arveluttaa nuo putkiliittimet kun johtojen lähdöt tulee sivuille päin ja akkutilassa on reunat eli mahtuuko? ja millaiset johdot noihin tarvitsee kun mukana ei taida tulla.Kyoshon sivuille oli myös tullut joku avionic akkusarja eikä niissäkään ollut liitäntää näkyvissä.Valikoimasta olisi tämä toisena vaihtoehtona: http://www.kyosho.fi/modell_detaljer.aspx?ArtNr=07.60079&familj=FamAck&BildLopNr=01

Kummalla vaihtoehdolla saadaan pidempi ajoaika?
Kyosho Inferno 777 World Champion Team Edition Orion Wasp CRF .21 | Kyosho Inferno 777 Special 1 edition "e"  MMM V3 | Futaba 2PL 2.4Ghz | Futaba 3PM MX 2.4Ghz | Hitec |

Mika R

Ehkä mielummin 2 kpl näitä 07.14107

http://www.kyosho.fi/Modell_Detaljer.aspx?ArtNr=07.14107&BildLopNr=01

Itse todennut erinomaisiksi ja liittimien puolesta sopivammat kuin edellä laittamasi. Näitä ei voi kytkeä myös väärin.


infernooo

Mistä noita 15 volttisia akkuja saa.
inferno 7,5 us sports 2 Lazer zx5 ja mini z awd.

apt93


Raisu

Auto tuli postista haettua ja Futaban 2pl 2.4G radion laitoin heti kiinni, minulle auto oli positiivinen yllätys, alumiinia sopivasti tukemassa paikkoja ja on tukevan oloinen, diffit helppo huoltaa ja ei häpeä olla samassa hyllyssä Savage Fluxin ja Revo 3.3 kanssa.
Renkaat oli "huonot" jätti rumat jäljet lattiaan kun vähän 4s lipoilla kokeilin...

Mika R

Hehe.. erittäin mukava kuulla. Itse en ole vielä "käynnistänyt".

BTW, nämä sopivat autoon http://rc10.fi/index.php?topic=22798.msg411849#msg411849
jos tarvitsee pidempää välitystä. Autossa tosin on merkintä ettei yli 12T pinjonia soisi käyttää ja Kyosholta löytyy myös 13T

Raisu

Diffit oli tuossa rasvan vaihdossa, helppo oli huoltaa ehkä jopa helpompi kuin savage x:stä.
Vinohampaisen teräs pinjonin ja lautasrattaan sieltä löysin, luulisi kestävän :shock:
Moottorin pinjonin ja spurrin välys oli mun autossa kyllä poskellaan, hirmuinen oli välys, puolen hammasta otti vaan kosketuksen.

jekku

Tänään hain VE:n Kuopion Kyosho myymälästä ja kiitokset sinne hyvästä palvelusta.
Ensi vaikutelma autosta on laadukkaan oloinen.Tehoa tässä on todellakin niin paljon että sisällä kotona ei kannata ajella.Vähän oli pakko koittaa..ja puolisen tuntia sai hinkata mustia juotteja lattiasta,joten en suosittele.

Alkuun laittelen varmaankin ne diffiöljyt ja kevään aikana voiskin sitten asennella sinialumiiniset pyörän hubit (paljonkohan ne maksaa? en mistään löytänyt hintoja) ja nuo sinieloksoidut jäykkärit ois hienon näköiset.
Kyosho Inferno 777 World Champion Team Edition Orion Wasp CRF .21 | Kyosho Inferno 777 Special 1 edition "e"  MMM V3 | Futaba 2PL 2.4Ghz | Futaba 3PM MX 2.4Ghz | Hitec |

Mika R

kiva kuulla

mun mielestä auto ei noita sinieloksoituja osia kaipaa, noi muoviset ovat ihan pätevät ja sopivasti fleksiä

laita ne rahat vaikka renkaisiin ja ajo-akkuihin tmv. sekä päivitä kunnon ohjausservo

Mika R

Itsekin vihdoin starttasin tämän -

onpa hurja kapine, soundit onku porais betoniseinää jollain mörssärillä.

eiköhän toi liikahda riittävästi

jekku

Lainaus käyttäjältä: Mika R - 19.02.10 - klo: 16.30
Itsekin vihdoin starttasin tämän -

onpa hurja kapine, soundit onku porais betoniseinää jollain mörssärillä.

eiköhän toi liikahda riittävästi

Luulisin että äänet hiljenee kun pienentää päärattaan ja pinjonin välitystä.Omassakin on aika lailla väljällä nuo tehtaan jäljiltä.
Servon varren lyhensin toiselta puolen,niin on helpompi avata vastarin koppa.
Kyosho Inferno 777 World Champion Team Edition Orion Wasp CRF .21 | Kyosho Inferno 777 Special 1 edition "e"  MMM V3 | Futaba 2PL 2.4Ghz | Futaba 3PM MX 2.4Ghz | Hitec |

Mika R

olin mä sen tehny, kun olin vaihtanut pinjoninkin - silti

eikä tuo paha ole, ilman ääntä ei ole tehoa

Raisu

Mites muilla, onko tuo pakittaminen kuin olisi "käsijarru" päällä, niinkuin siirapissa pakittaisi, ei rullaa lainkaan?
Ei näissä muissa vehkeissä moista ole huomannut :shock:

KyoshoForumJyväskylä

Lainaus käyttäjältä: Raisu - 19.02.10 - klo: 22.53
Mites muilla, onko tuo pakittaminen kuin olisi "käsijarru" päällä, niinkuin siirapissa pakittaisi, ei rullaa lainkaan?
Ei näissä muissa vehkeissä moista ole huomannut :shock:


Eikös autolla ajeta eteenpäin ;)

muistelisin, että nopeudensäätimen pakki on ohjelmoitu noin 60% tehoille. Vaikuttaa varmasti asiaan. Ja onhan se mukava, että auto ei lähde ihan miljoonaa taaksepäin kun vähän hipaisee kaasuun.

jekku

Lainaus käyttäjältä: Mika R - 07.02.10 - klo: 08.54
MP9e official video...

http://www.youtube.com/watch?v=uQN6Rr6CzBU

Alun normi selitysten jälkeen ihan makeeta ajokuvaa ensin sisällä ja sitten ulkona amerikoista

Taitaa mennä ensikesän ostoslistalle tuollainen MP9e KIT.  :azn:
Kyoshon sivuilla luki että myynnissä 15.04.2010
Kyosho Inferno 777 World Champion Team Edition Orion Wasp CRF .21 | Kyosho Inferno 777 Special 1 edition "e"  MMM V3 | Futaba 2PL 2.4Ghz | Futaba 3PM MX 2.4Ghz | Hitec |

Mika R

jep, näyttäisi siltä että noi VE:n sähköt menee suoraan myös ysiin, korista en ole varma, tuskin kuitenkaan

tässä pari uutta kuvaa gte:stä ilman koria vielä




Raisu



muistelisin, että nopeudensäätimen pakki on ohjelmoitu noin 60% tehoille. Vaikuttaa varmasti asiaan. Ja onhan se mukava, että auto ei lähde ihan miljoonaa taaksepäin kun vähän hipaisee kaasuun.
[/quote]
Katsos kauppiaskin käy täällä, älä turhaan pelkää en tule takuuseen mitään parkumaan, jännä "ominaisuus" vaan tuo.
Ps. mulla on portaaton tuo kaasunsäätö radioissa, ei lähde heti täysillä :wink: eikä herneitä, vitsihän tämä.

jekku

Lainaus käyttäjältä: Raisu - 19.02.10 - klo: 22.53
Mites muilla, onko tuo pakittaminen kuin olisi "käsijarru" päällä, niinkuin siirapissa pakittaisi, ei rullaa lainkaan?
Ei näissä muissa vehkeissä moista ole huomannut :shock:


Omassani pakki on aivan normaali eli lähtee pakittamaan heti kun liipasinta hipaisee ja jos vetää pohjaan niin menee liiankin kovaa,mutta onhan sillä hauska pyöritellä..
Kyosho Inferno 777 World Champion Team Edition Orion Wasp CRF .21 | Kyosho Inferno 777 Special 1 edition "e"  MMM V3 | Futaba 2PL 2.4Ghz | Futaba 3PM MX 2.4Ghz | Hitec |

Mika R

positiivinen huomio että autossa on nivelakselit edessä vakiona

Mika R

piti muuten vähän itsekin kokasta parketilla kun alkaa olee runko jo kasassa -
mustaa viivaahan se jättää gt gummeillakin.

aika rivakasti potkasee liikkeelle kun ei ole kytkimen tuomaa "lagia" ja jarru toimii terävästi. ei lainkaan hassumpi... kunhan pääsee vähän isommalle alueelle testaa