Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

inferno ve/mp9e

Aloittaja infernooo, 12.12.09 - klo: 18.32

mikari

#420
Tuli testattua Turun baanaa tänään.
Aika tekninen ja vaikea, kesti hetken päästä
jyvälle vailkka siltikin kaatoja tuli paljon
Lavankoa enemmän. Pinjoni olis kai voinu
olla hampaan lyhyempi mutta sitä ei sitten
tullut kokeiltua.. Ensi kerralla aloitan kyllä
14t :llä.
Auto sentään ehjänä kotiin vaikka aika rajuja
mokia tonttiin jne. Hauskaa kyllä, ei siinä!
Junnu otti muutaman räpsyn Salosen mugenista
ja mun kössistä, laitan niitä esille huomenna..
BEC oli jees, varmaan olis läpit ollu vielä aneemisempia
ilman ;)
Ehkä toi auton paino 3,7kg ei ollut ihan omiaan
tuonne, Vantaan radalla ei ehkä paino tunnu
aivan samalla tavalla. Johtuu tietysti tosta
kohtuu suuresta määrästä hyppyjä ja pomppuja.
Suorilla oli kiva vetää.
Kiitos 20 vuodesta!

mikari

#421
eilen Turussa osa 1

Lumia 800 ja 8-vuotias kuvaaja  :wink:
Kiitos 20 vuodesta!

mikari

Osa 2
Kiitos 20 vuodesta!

mikari

osa 3
Kiitos 20 vuodesta!

mikari

loput
Kiitos 20 vuodesta!

mikari

Pääsin tossa aamusella testaa muutaman stintin myös Lavangossa ja kyllähän toi ohjaus sielläkin tuntui purevan kokolailla paremmin - sehän nyt aika selvä.

Kierrosajat jäivät tosin aiemmista selvästi, tasaisesti kyllä mentiin, mutta aiempaa hitaammin. Syy tuskin oli kuitenkaan parantuneessa ohjauksessa, vaan siinä että rata oli suolattu ja hiekoitettu joten renkaat eivät ehkä purreet aivan optimisti.

Rata on kyllä sairaan upee ja loistava ajaa kuten alla olevista kuvista varmasti tulee esille.
Kiitos 20 vuodesta!

mikari

#426
Hieno ilta Lavangossa. Laitoin 14T pinjonin, ok huiput vähän tippui mutta ajattelin sen laskevan lämpöjä ja helpottavan yliyrittämistä (= liian kovaa tilanteisiin).

Taisi kannattaa kun alitin vihdoin itselle maagisen 41 sek.

Tosin niitä läppejä taisi olla yksi vahinko, muut nopeat oli luokkaa 41,5 sek.

Polttiksillahan mennään parhaassa tapauksessa paljon kovempaa, mutta hyvä tämäkin; ei kuitenkaan polttikset painelleet ohi oikealta ja vasemmalta, kyllä se hyvää vääntöä oli useimmissa tapauksissa.

Mukavasti porukkaa ja seuraa, kiitos the Surgeon "Yuichi" Hattuselle alatukivarresta, kun sain ekan osan rikki autosta ja Juho tarjosi varaosan. Tuosta onkin kuulemma tullut jo C-osaa, täytyy hommata niitä.

Alle olin laittanut violetit (purple) iskarijouset, ei mielestäni ainakaan vakiomustia
huonommat ja kello todistaa samaa.
M. Kettusen kanssa taottiin myös etu hinge pin holder / caster block suoraksi, oli aika hyvin vääntynyt matkalla. Kiitos avusta. Myös ulostulot ovat vaihtokunnossa, tilasin kevennetyt jotka eivät olleet tässä e-mallissa vakiona kuten Kanai -malleissa.

Hieno ilta tosiaan!  :cool:
Kiitos 20 vuodesta!

saku123

Moni hampaisella pinjonilla olette ajelleet? Kysyn nyt lähinnä niiltä, kenellä on ve:n vakio moottori ja nopari. Mulla on kiinni 13t ja ois ihan kiva saada vähän lisää noupeutta. Mitenköhän jaksaa vakio kone oikein kuljettaa autoa, jos pistän esim 16- tai 17t pinjonin?
Älä aja hiljaa, jos kovempaakin voi mennä! - Inferno MP 7.5

mikari

ohjekirja kieltää yli 12t käytön

Kai se vähän aikaa jaksaa ennen ku ylikuumenee ja sulaa.

Gtssä kokeilin jotain 20t ja kovaa se kulki tollasia speed runeja
Kiitos 20 vuodesta!

mikari

#429
Tänään ihan hyvä aamupäivä lavangossa.
Vettä ei tullut vaikka tuuli oli kova.

Nyt on diffien ulostulot ihan muusina.
Yhden alatukivarren lisäksi siis joka hajosi
muuta ei kesän ajojen jäljiltä
vielä tunnu olevan vaihtotarpeessa
vaikka alkaahan toi kiesi näyttää jo
aika ajetulta paikoin. Niinno onhan siipiä
mennyt mutta toi valkoinen näyttää jälleen
kestävän muita värejä paremmin.

No kunhan pannaan tki malliset ulostulot ja muutamat lakut
uusiksi niin pitäs taas olla kunnossa.

Positiivista että viileässä säässä lämmöt
vain 60 joten mitään jäähdyttelyä ei
akullisten välissä. 14t pinjoni riitti enemmän
ku hyvin muiden paikallaolijoiden polttis ja
M8€ kyytiin.
Kiitos 20 vuodesta!

mikari

snadisti ot mutta tänään lähti meikäläisen tallista nitro bugi.
Nyt ajetaan enää sähkövispilöillä ..
Kiitos 20 vuodesta!

Fbzero

Lainaus käyttäjältä: GT Warrior - 12.07.12 - klo: 17.20
snadisti ot mutta tänään lähti meikäläisen tallista nitro bugi.
Nyt ajetaan enää sähkövispilöillä ..
Mites nyt noin :roll: " sormet" syyhyten odottaa ensikosketusta nitromaailmaan. Tosin oon siis itsekin sähköstä kiinnostunut ollut aina ja kun ei ole omaa autotallia niin voi olla että palaan sähkömaailmaan, on kuitenkin 120A säädiin ja pari ok 4,5t sensori- 7500kv konetta + 3 autoa ( xrayn turisteja ja sit rustleri).
Mutta auton hakenut kaveri oli ainakin ihan fiilareissa:)

mikari

Aikansa kutakin. Ei välttämättä lopullista mut näissä
uusissa sähkövehkeissä riittää antia kyllä! lol  :grin:
Kiitos 20 vuodesta!

mikari

#433
Nyt on stealthi kunnossa, laakerit uusittu ja vetokupit vaihdettu.
Ei rutise mennessään. Tosin muovispurri jäi vielä haaveeksi kun
eihän nuo VEn sopineet.

Ensi viikolla taas ajamaan vkonlopun kisojen jälkeen. Tai itse asiassa
jos kisat vain lauantain niin sitten ajamaan taas jo sunnuntaina jos sää sallii.
Kiitos 20 vuodesta!

mikari

#434
Kiitos 20 vuodesta!

mikari

#435
Eilen ei mielestäni auto ollut ihan iskussa parhaalla mahdollisella tavalla, varsinkin nyt kun radassa on muutama uusi hyppyri ja se tuntui tuottavan vaikeuksia. Tein siis vähän muutoksia autoon, tosin ajo jäi eilen lyhyeen servon temppuilun takia.

Tänään menin siis hieman uusitulla autolla radalle uudelleen. Ohjauksessa 6V servo ilman ulkoista BECIä ja moottorina 2300kv.

Iskareissa vanhan malliset siniset jouset (niistä jäykimmät) ja 500 öljy (cps). Tämä osoittautui erinomaiseksi valinnaksi, koska rata oli eilisen jäljiltä hieman kostea ja tarjosi hyvän pidon. Ja vaikka rata kuivui, tuntuma oli silti edelleen loistava.

Yhdistettynä 2300kv moottorin alavääntöön setup oli ilahduttavan hyvä. Etenkin sen jälkeen kun vaihdoin erittäin lyhyeen välitykseen 11T pinjonilla. Huippunopeus oli silti aivan riittävä pääsuoralla ja muut radan osiot olivat pelkää nautintoa, myös aiemmin vaikeilta tuntuneet neloshyppyrit radan keskiosassa.

Renkaina AKAn Impactit. Setup muuten suoraan Mp9e paketista mutta iskarit alhaalta sisällä ja takana myös ylhäältä sisällä yhden pykälän. Sinisten jousien lisäksi siis. Joka nurkassa iskareissa vain 5mm maavaran säätöpalat, ei enempää.  Diffit 4-4-2 kuten suoraan paketista ja käytössä edelleen teräksinen pääratas (muovista odotellessa jos siitä nyt mitään mainittavaa hyötyä tulee olemaan).

Lämmöt kipusi 25C helteessä 90:een, mutta ainakaan vielä moottori ei osoittanut mitään huolestumista aiheuttavia merkkejä. Katsotaan mihin asti se jaksaa tuolla. Vertailuksi 1950kv oli siinä 70-75C 14T pinjonilla.

Ajo oli kyllä parasta tämän kesän aikana tuntumaltaan, tosin ajanotto ei ollut päällä joten paha mennä sanomaan nopeudesta. Mutta ainahan se on hyvä kun auto pysyy renkailla ja nokka menosuuntaan ilman turhia hidasteluja. Ja jostain kumman syystä ohjauskin toimi moitteetta.
Kiitos 20 vuodesta!

mikari

Auto päivitettynä sensorillisella moottori + säädin combolla 1950kv 180A

Keskidiffissä muovinen spurri. Entistä hiljaisempi!

Kiitos 20 vuodesta!

mikari

#437
No laitetaanpa hieman raporttia päivän päätteksi; delrin muovinen spurri meni sileeks heti tokalla akullisella joten ei voi suositella. Olihan se mukavan hiljainen auto aina siihen asti.

Toi Orion 180A + sensorillinen 1950kv R8 Pro combo on kyllä mainio, ilo ajella vaikka ajossa onkin vielä paljon parannettavaa. Tällä setillä on kyllä mukava treenata, paras tähän astisisista!

Ihan ei Lavangon polttisaktiivien kyytiin ehdi vaikka ajoittain mentiinkin pitkiä pätkiä hyvinkin tasaisesti. Toki tämä ei välttämättä joudu autosta vaan kuskista ja tilanne voisi korjaantua treenaamisella ja auton säätämisellä lisää. Tytyväinen olen, mutta myönnettävä että polttikset ovat vielä järjestäin nopeampia  :wink:

40.x läppejä tuli useampia mutta alle en edelleenkään pääse. Näitä tuli sekä 14 ja 15T pinionilla, 14 oli ehkä vähän helpompi ajettava ja siten varmempi, 15 kulki vähän kovempaa ja onnistuessa tuli parempia aikoja, mutta ehkä just nopeuden takia hieman virhealttimpi. Lämmöt 14 pinionilla joku 80C, 15 pinionilla 95C.

Kivaa oli!
Kiitos 20 vuodesta!

Tomson

#438
Lainaus käyttäjältä: jekku - 28.02.10 - klo: 23.29
Lainaus käyttäjältä: Mika R - 27.02.10 - klo: 11.43
Tollaset tarttu Pro Shopin tarjoushyllystä



Oot Mika päivittänyt näköjään servosaverinkin  :wink: laakeroitu varmaan?

Mistä saisin pk-seudulta hyvän servosaverin infernoon ja mikä olisi hyvä, uusi ohjausservo?
Ja onko noi sinieloksoidut hubit hintansa väärti?

mikari

Ei .. Ja ei niitä laakeroituja enää oikein suomesta saa 7.5:een
Kysy Virtaselta..
Kiitos 20 vuodesta!

Tomson


mikari

Kiitos 20 vuodesta!

mikari

Ajoin muuten Tampereen kisassa Lahdesjärvellä 3S lipolla, minusta toimi niin hyvin että voisin jopa suositella sinne. Auton keveys oli mukavaa. Lavangossa ei vielä ainakaan löytynyt 3S:llä ihan kaivattua tuntumaa, koska pääsuoralla auto jätti liikaa, muuten hyvä.
Kiitos 20 vuodesta!

Team-VS

itselläni inferno ve:ssä castlen 2200kv vispilä :cheesy: säätimenä toimii toro 150amppeerinen säädin. tähän asti oon ajellu 4kennosella akulla ja 18 hampaisella novak racing pinjonilla, sopivan verran kuumeni moottori, joten pistin kaveriks tuulettimen  :smiley: mietin täs et viittiskö hankkia 6kennosen akun autoon :roll:

p-man

Onko tosiaan nyt niin että MP9e valmistus on lopetettu? Vai onko tulossa jokin uusi e-malli?
Kyosho - Team Orion - Tekin - AKA - Graupner - Sanwa

mikari

Ei tietoo uudesta mallista ainakaan mulla.
Ysi ee on tosiaan poistunut.
Kiitos 20 vuodesta!

p-man

Aika outoa.. Youtube hakujen perusteella niitä on kuitenkin paljon myyty.
Kyosho - Team Orion - Tekin - AKA - Graupner - Sanwa

mikari

Se oli alunperinkin limited edition.
Kiitos 20 vuodesta!

p-man

Nuo sähkövehkeet tulee varmasti kokoajan suositummaks ja luusis Kyoshonkin haluavan sitä omansa.
Onko MP9 Tki3 ratkaisevasti parempi ku perus MP9? Hinta-eroa kuiteski yli 200e.
Kyosho - Team Orion - Tekin - AKA - Graupner - Sanwa

mikari

Joo mut toisaalta luulis niiden suunnittelevan auton kokonaan eikä tekevän nitroautosta konversiota.

Ovat ehkä huomanneet asian ettei nitropolttiksesta saa hyvää sähkistä. Tää on mun kokemus. Esim. Lavangon rata on liian iso että vois ajaa 3S :llä ja 4S tekee taas autosta liian painavan. Puhutaan ainakin akullisen verran painoa eli tuollaiset parisataa grammaa.

Toisaalta voi olla että panostavat nyt enemmän Scorppariin kuin M8e asiaan. Saa nähdä.
Kiitos 20 vuodesta!