Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

inferno ve/mp9e

Aloittaja infernooo, 12.12.09 - klo: 18.32

mikari

Pysytään nyt vaan nelivedoissa ja unohdetaan vajaavetoiset.

Ok?
Kiitos 20 vuodesta!

Eetu B


emppu99

Lainaus käyttäjältä: GT Warrior - 31.07.13 - klo: 23.18
Pysytään nyt vaan nelivedoissa ja unohdetaan vajaavetoiset.

Ok?

:grin:

Joo  :police:
EXC125

mikari

Nyt ois helsingin suunnalla oikee sää lähtee testaa vedenkestäviä kamoja  :grin:

Akun liittimien tyvet pitäs varmaan tukkia silikonilla, näyttää gens acen akuissa olevan aika reikäiset ja vesi menee taatusti sisään, en usko olevan kovin hyväksi akulle..
Kiitos 20 vuodesta!

emppu99

Lainaus käyttäjältä: GT Warrior - 01.08.13 - klo: 11.16
Nyt ois helsingin suunnalla oikee sää lähtee testaa vedenkestäviä kamoja  :grin:

Akun liittimien tyvet pitäs varmaan tukkia silikonilla, näyttää gens acen akuissa olevan aika reikäiset ja vesi menee taatusti sisään, en usko olevan kovin hyväksi akulle..
Täällä oli eilen,nyt arska paistaa :cool:

Joo ite huomasin kans saman,sähköteipillä laitoin ite ja hyvin pysyy tukossa.
EXC125

Eetu B

Onko normaalia että deans-liitin kipinöi kun akun yhdistää  nopariin?

mikari

Kiitos 20 vuodesta!

Eetu B


Eetu B

Miten sais moottorin pysymään viileempänä, ku kuumina päivinä lämpee vähän liikaakin? :roll:

emppu99

Pienemmät välitykset,koriin tuuletusreikä tai puhallin motille.
EXC125

Eetu B

Pienemmät välitykset ei oikee onnistu, ku nyttekkää ei meinaa saada tarpeeks huippunopeutta. Tuulettimesta en tiiä kestääkö.

mikari

Mistä tiedät että kuumenee liikaa? Voihan se tuntua todella kuumalta mutta silti alle 80 tms. No kyllähän sen hajusta alkaa huomata jos todella kuumenee, siltikin voi vielä olla ok...
Kiitos 20 vuodesta!

Eetu B

Siitä juuri, että kovan ajon jälkeen moottori jopa 'haiskahtaa'.

emppu99

Kannattaa holmata infrapuna lämpömittari,sillä voit seurailla lämpöjä.
EXC125

Eetu B

Ja eikös se ole n. 70 astetta mitä korkeemmalle moottori ei sais enää lämmetä?

mikari

Sais ja sais.. En ihan usko noin alhaiseen lukuun..
Kiitos 20 vuodesta!

p-man

Lainaus käyttäjältä: Eetu B - 02.08.13 - klo: 10.33
Ja eikös se ole n. 70 astetta mitä korkeemmalle moottori ei sais enää lämmetä?

Multa on yhdestä moottorista mitattu 85 astetta ajon jälkeen ja se on kuumennut jokakerta samanlailla. Yli 70 akullista on rata-ajoa silti kestänyt.
Kyosho - Team Orion - Tekin - AKA - Graupner - Sanwa

mikari

Juuri näin.. Nykyisillä moottoreilla 90-100 kin varmaan vielä menee ilman että neodyymit whatever kuolee.
Kiitos 20 vuodesta!

P.R

Lainaus käyttäjältä: GT Warrior - 02.08.13 - klo: 11.45
Juuri näin.. Nykyisillä moottoreilla 90-100 kin varmaan vielä menee ilman että neodyymit whatever kuolee.

Ehkä joo mutta kyllä jotain on pielessä jos konetta täytyy 100 asteiseks grillata...
Team Näätäracing                 www.rcm.fi

mikari

Asiallahan ole jossain mikki hiiri radalla tai hiekkakuopalla mitään merkitystä.

Mutta sitten ruvetaan oikeesti ajaa ja kovaa, joka tarkoittaa, että autojen pitää mennä vähintään polttisten vauhtia ja useampi akullinen peräkkäin niin kyllähän nuo lämmöt nousee.

Siinä kohtaa tulee sitten jo tuokin ajankohtaiseksi eli milloin pitää himmata... aihe on siis ihan hyvä, mutta en vielä 70 asteisesta olisi huolissani.

Vai sitäkö tarkoitat että tuollaista ei pidä tehdä? Eli "on jotain pielessä" jos noin tekee?

Oletko ajanut esim. Lavangossa joka on meidän paikallinen rata ? Ei esim. Tampereella ole mitään ongelmaa.
Kiitos 20 vuodesta!

mikari

Se on vähän niinku sama asia että mulle on kerrottu että jotku jätkät ajaa Alpha moottoreilla 160-180 astetta samalla radalla. Siinäkin kohtaa vois sanoa että "jotain on pielessä" mutta niin ne vaan ajaa.

Eli tässäkin asiassa kyllä joutuu hakee vähän rajoja jos meinaa päästä kovaa ja hiljaa ajaminenhan tuollaisella lentokentällä on ihan [voimasana] tylsää. Pysyy sitten putkien välissä ja renkailla tai ei, voimaa ja nopeutta pitää vaan olla.
Kiitos 20 vuodesta!

Eetu B

Ei vaan itse asun paimiossa ja olen käynyt vain jyrkkälän radalla, en ole käynyt lavangossa. En ole ajanut aivan polttisten vauhtia, ja kyllä nyt uskon että moottorit kestävät paljon. Joskus minulle on vain selitetty toisin

mikari

Tarkoitin tuota edellistä P.R:lle

Tiedän kyl hyvin Jyrkkälän, siitä asti ku oli pelkkää peltoo :)

Ja tiedän et siel kyl joutuu koneet koville. Oon muutaman akullisen (4-5 settiä) ajanutkin siellä mp9e:llä. En kyl ihan hirveesti tykänny täytyy sanoo, mutta menettelihän se. Okei, ilma ei ollut paras vaan silloin(kin) tuuli ihan hitosti jne. Tottumiskysymys.

Kiitos 20 vuodesta!

Eetu B

Pito jyrkkälän radalla on huima akan cityblockeilla.

mikari

Varmaa.. ja kyllähän sielläkin viihtyy ku oppii vähä rataa!

Muutama osa jäi yli.. jos joku tarvii ni laittaa YV, kiitti

Vetokupit ja vetarit ovat keskelle eteen ja taakse, nivelvetarit IF125 eli eteen, diffien vetokuppeja hyvässä kunnossa 3 ja lautaspyörät ja pinjonit about samoin. Sit on toi GX21/GXR28 "tuning" putki vielä!




Kiitos 20 vuodesta!

P.R

Lainaus käyttäjältä: GT Warrior - 02.08.13 - klo: 12.21
Asiallahan ole jossain mikki hiiri radalla tai hiekkakuopalla mitään merkitystä.

Mutta sitten ruvetaan oikeesti ajaa ja kovaa, joka tarkoittaa, että autojen pitää mennä vähintään polttisten vauhtia ja useampi akullinen peräkkäin niin kyllähän nuo lämmöt nousee.

Siinä kohtaa tulee sitten jo tuokin ajankohtaiseksi eli milloin pitää himmata... aihe on siis ihan hyvä, mutta en vielä 70 asteisesta olisi huolissani.

Vai sitäkö tarkoitat että tuollaista ei pidä tehdä? Eli "on jotain pielessä" jos noin tekee?

Oletko ajanut esim. Lavangossa joka on meidän paikallinen rata ? Ei esim. Tampereella ole mitään ongelmaa.

En harrasta piharälläystä vaan ajelen aina radalla..siis jyväskylän baanalla.
Tokihan moottorit lämpiää kovassa rata-ajossa mutta en 100 asteiseks ajais tai sit keventäsin pikkasen välejä tms...70 vielä ihan bueno.
Team Näätäracing                 www.rcm.fi

mikari

Kiitos 20 vuodesta!

mikari

#657
Pikkasen ajoo tänään radalla, parhaat kierrokset 41-42 sek eli sellaset 3 sek hitaampi m8 luokan polttiskuskeista jos ei nyt ihan kaikkein nopeimpia huomioida.. Ajoaika gens ace 5Ah akulla ja neon 8 2000kv + 13T pinjoni tollaset 12min ja päälle eli ihan mukavasti, renkaina AKA motot jotka toimi minusta kivasti ottaen huomioon että kyseessä on kestävä isonappulainen rengas eikä mikään varsinainen nopeasti kuluva kilparengas. Auto verrattavissa käytännössä täysin VE race specciin. Vortex seiska koneella vois odottaa pääsevän pidemmällä välillä 14/15T tuonne 40s tuntumaan tai jopa alle - olis ainakin toiveissa, se nähään sitten..Kaatoja tuli pari eli aika vähän mutta ratahan olikin kisojen jäljiltä tosi sileessä kunnossa. Akun lataus oli 10A about tuplat sen mitä ajoi eli 5min ajoa --> 10min lataus ja 10min ajoa --> 20min lataus.
Kiitos 20 vuodesta!

Eetu B

Alkuperäis servo tuli rikottuu jyrkkälän radalla.

mikari

Niitä menee. Hyvä jos kestää autossa jonku aikaa rata-ajossa.

Jippii! Vortex 1:7 makoilee tullis ja ehkä tänään pääsee jo testailee..
Pitää vähän muutaki blingiä kysellä autoon.. Ihan vaan periaatteesta  :shocked:
Kiitos 20 vuodesta!