Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

inferno ve/mp9e

Aloittaja infernooo, 12.12.09 - klo: 18.32

mikari

Kiitos 20 vuodesta!

p-man

Hyvässä vedossa Tebo on!
Kyosho - Team Orion - Tekin - AKA - Graupner - Sanwa

p-man

Oma MP9e ois nipussa. Nyt pitäis vaan päästä ajamaan!
Laitoin viimekesäseen autoon kaikki kulutusosat uusiks. Pohjalevy, etuiskari torni, kardaanit, vetarit, ulostulot ja kaikki laakerit. Diffin rattaat oli yllättävän hyvät ja alkukesä menee vanhoilla. Myös kulmavaihteisto oli 120:n akullisen jäljiltä uudenveroinen.
Kyosho - Team Orion - Tekin - AKA - Graupner - Sanwa

mikari

On kyl hieno! Saa nähä miten siipi kestää patterikasin painon jos ajat selälleen.
Kiitos 20 vuodesta!

Juha-Matti

Tosi hieno maalaus korissa...

p-man

Lainaus käyttäjältä: GT Warrior - 15.04.15 - klo: 08.40
On kyl hieno! Saa nähä miten siipi kestää patterikasin painon jos ajat selälleen.

Kun ajan selälleen..  :grin: Kyllähän toi heikompi on kun muovinen, mutta myös puolta halvempi. Näkyy isotpojat maailmalla jo noita käyttävän, eli pitäis suht kestävä olla.
Kyosho - Team Orion - Tekin - AKA - Graupner - Sanwa

mikari

Jees  :grin:

Nyt sun pitää ajaa isojen poikien malliin eli et flippaa  :cool:
Kiitos 20 vuodesta!

p-man

Lainaus käyttäjältä: Juha-Matti - 15.04.15 - klo: 09.03
Tosi hieno maalaus korissa...

Kori on hienosti maalattu ja maalauksen on suorittanut Stilo.
Kyosho - Team Orion - Tekin - AKA - Graupner - Sanwa

p-man

Lainaus käyttäjältä: GT Warrior - 15.04.15 - klo: 09.40
Jees  :grin:

Nyt sun pitää ajaa isojen poikien malliin eli et flippaa  :cool:

Täytyy yrittää.. :D
Kyosho - Team Orion - Tekin - AKA - Graupner - Sanwa

p-man

Lainaus käyttäjältä: GT Warrior - 15.04.15 - klo: 08.40
On kyl hieno! Saa nähä miten siipi kestää patterikasin painon jos ajat selälleen.

Tuli tänään testattua lexan siivellä. Auto oli mahtava ajaa! Takapito oli loistava ja tuntui kuin auto menisi kiskoilla :)
Muutaman kerran mentiin selälleen ja kyllähän siipi hieman kärsi.. Eli ei noi kestäviä ole.
Kyosho - Team Orion - Tekin - AKA - Graupner - Sanwa

mikari

Kiitos 20 vuodesta!

Polon8n

Moikka,

Ensimmäinen viestini tänne eli noobikysymys :) Autona on Inferno MP9e Tki ja tänään tuli postista mylaps:n transponderi ja mietin mikä olisi sille järkevä paikka. Luin, että jotkut ovat laittaneet servon päälle, mutta en saanut sitä "fiksusti" kiinni. Pitäis kai olla vaakatasossa ja suorassa. Nyt transponderi on radioboksissa vastaanottimen kanssa sulassa sovussa... Mihin olette omat transponderit kiinnittäneet kyseisessä autos? Kiitos jo etukäteen!

JUkka-san

Mä laitoin ponderin pohjalevyyn teipillä vastariboksin ja moottorin väliin.

Polon8n

Lainaus käyttäjältä: JUkka-san - 28.07.16 - klo: 08.03
Mä laitoin ponderin pohjalevyyn teipillä vastariboksin ja moottorin väliin.
Kiitos vinkistä JUkka-san.


Sent from my iPad using Tapatalk

ylikar-h

#974
Tietääkö kukaan, mistä liikkeestä löytyisi Kyosho Inferno GT 2:sen  brushless konversio sarjaa, mihin sisältyy mahdollisuus käyttää kahta vaihdetta ja mekaanista jarrua.
Jos jollain tälläinen brushless-konversio ylimääräisenä ( tai valmis auto ), osto kiinnostaa.

mikari

moro
ite tein tuommosen omaan kössiini istuttamalla jarruservon siihen vastarikoteloon. Avasin siihen servolle sopivan reiän. Oli toimiva. Sama varmasti onnistuu myös GT2:een.
Kiitos 20 vuodesta!

Nisupulla

Moi,

Hiljalleen alkaa VE olemaan ajokunnossa. Tämän kanssa alku ei ole ollut kovinkaan helppoa. Monen mutkan myötä osat ovat pikkuhiljaa päivittyneet,  sellaiseen harrastukseen vastikään mukaan tulleelle, mieluisaan muotoon. Ainakin on mekaamista tullut harjoiteltua. 😁

Tuli kokeiltua parit trackstarin noparit ja todettua ettei ne vaan kestä. Ensimmäinen päästi toimintasavut ilotulituksen kaltaisena valoshowna. Tämä tapahtuma tuhosi tehokkaasti korin ja vastarin. Eikä edes ottanut päähän, kun oli niin hienoa. Takuuseen saatu uusi nopari päästi myös savut pihalle. Samassa yhteydessä myös servo sanoi sopimuksen irti. Vanhalla setupilla tehty koeajo päätyi keskidiffin rattaan hammaskatoon. Ja kaikkea pientä pikkuvikaa ilmennyt.

Noh nyt alkaa olemaan suht kasassa.  Nykyinen kokoonpano on siis Hobbywingin Ezrun max8 ja 4274 2200kv moottori.  Servona Savox sc-1258tg,  vastarina trackstar TS4G ja akkuina Turnigy nanotechit 2S 90c 6000mah. Diffiöljyt laitettu.

Tällä kokoonpanolla olen päässyt pariin otteeseen kokeilemaan ja aloittelija tykkää ajon helppoutta. Toki tehtävää varmasti on vielä ajettavuuden suhteen mm välykset, jousitus. Mukava olisi päästä kokeilemaan myös radalle,  mutta talviaikaan ei täällä Oulun seudulla oikein mahdollisuuksia taida olla 1/8 autoilla.

Ja muutama kuvatus todisteeksi,  kun uusitun kopan sain maalatuksi.

FibreZ

Kysyn nyt täältä ku en tiedä muuta paikkaa toistaiseksi foorumilla, eli ostin Inferno ve ja tuossa käynyt läpi autoa ja huolto-ohjeita. Sellainen kysymys ku en sieltä saanut tietoa että onko tehtaalla laitettu tasauspyörästöön kaikkialle öljyt ja rasvat?, ei kehtais ajella niitä rikki vain sen takia ku ei tiedä ja en nyt kehtais purkaa osiin turhaa sitä tämän takia jos joku tietää tämän. No omalta kannalta olis tieten parempi jos purkais niin pääsee näkemään ja oppii huollot yms  :smiley:

kyoshodbx

Paras ois ku vaihat kaikki,niin.tiijät sit mitä siellä on.jos siellä on joskus jotain ollut niin on käytössä "kulunut",ja siitä syystä hyvä uusata.pääset samalla "uudenveroiseen" autoon käsiksi alusta asti.siinä on iso ero onko auto huollettu kauttaaltaan vai ei.

FibreZ

Kiitos paljon, täytyy alkaa katsomaan ne läpi ja vaihtaa kaikki niinku ehdotit. Tosiaan sittenpä tietää ainakin.

FibreZ

Kysyn täältä ku en löytäny netistä tietoa mikä vaikutus ero on yhdellä ja kahdella ratassarjalla tasaupyörästössä? inferno VE tulee yhdellä ratassarjalla mutta jos laittaa toisen lisää niin mitä etua/haittaa siitä voisi olla ajaessa? tai esim. huolloissa?

JUkka-san

Neljällä rattailla tasauspyörästö on paljon vahvempi.

mikari

prot veti aikoinaan vaan kahella et oli kevyempi :D
Kiitos 20 vuodesta!

FibreZ

Kiitos vastauksista, noin vähän ajattelinki että se olis vahvempi, Voiman välitykseen renkaille 2 tai 4 ei ilmeisesti vaikuta kovin paljoa? se on öljyistä enemmän kiinni ilmeisesti.

mikari

Kiitos 20 vuodesta!

msktv

Itselläni on VE RS jota hiukan päivitetty ja nyt toista kesää lopettaessa antautu taka diffi.
Nyt laitan neljällä pienellä rattaalla kaikki diffit uusiksi jos vaikka paremmin kestäisi jatkossa.
Kyosho Inferno VE RaceSpec,  Kyosho Ultima RB6, Sanwa MT-4

FibreZ

Kyllä kyllä, mulla on ihan uus auto joten tässäpä sitä oppii ja näkee miten mikäki kestää :)

p-man

Lainaus käyttäjältä: FibreZ - 18.02.17 - klo: 19.48
Kyllä kyllä, mulla on ihan uus auto joten tässäpä sitä oppii ja näkee miten mikäki kestää :)

Ne kaks pikkuratasta + öljyt kandee lisätä heti uutena sinne. Sen jälkeen ne ovat lähes ikuiset.
Kyosho - Team Orion - Tekin - AKA - Graupner - Sanwa

FibreZ

Niin olen vähän miettinyt tehdä mutta täytyy tehdä se tässä ku vaihtaa öljyt diffeihin seuraavan kerran :)

FibreZ

Jatketaan tätä kyselyä ku alkuun päästiin :) eli meinasin tuossa että laitan VE paremmat sivusuojat ja mp9 ssä näyttää olevan ne paremmat. Kysyin kössin myynnistä että käykö ne mp9 sivut suoraan kiinni niin vastasivat että ne  reijät ei ole samalla kohtaa ku VE pohjalevyssä mutta ku ite katoin sitä niin näyttää olevan ihan samassa kohtaa ne joten oletan että käyvät ne suojat suoraan tuohon VE pohjalevyyn? Jälleen kerran jos joku tietää miten asia on niin kertokaa että josko ne olis käyvät ja voin tilata ne.

Kiitos taas!