Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Kyosho DRX Subaru -08

Aloittaja Kakkutukka, 26.12.09 - klo: 22.24

Äpärä

Sähköt on akilleen kantapää.

Bensamurrukka

Nyt joku mättää. Moottorin irrotuksen jälkeen se ei jaksa käydä. Muutamansekunnin jälkeen se sammuu ja jos ees kuvittelee koskevansa kaasuun niin se sammuu aina :angry: Missä mahtaa olla vika :huh:
Vruum, Vrööm, Bruum, Brööm
Kyosho DRX videoni

Snowfox

#62
Muutamia huomioita DRX:stä..

Starttinarun jumittuessa ulos kopauta vetostartin koteloa esim. ruumimeisselillä. Vetostartti kelaa narun takaisin sisään.

Itselläni vastarin paristokotelo on niin "tiukka" paristoille, että vaikka paristo on paikallaan se ei välttämättä ota + tai - napaan kiinni.. (mm. auto sai pienen tällin, jolloin paristo liikahti ja vastari ja servot lopettivat toimintansa.. auto pysyi silti käynnissä) auttanee, jos venyttää paristokotelon jousia, jolloin ne ottavat paremmin paristoon kiinni.. vastarin akun osto suositeltavaa..

Lumisella kelillä tuntuu auto sammuvan.. mm. tänään ajoin ilman ongelmia sisällä hallissa ja ulkona auratulla alueella, mutta heti, kun kori kahmaisi lunta sisäänsä auto sammui. Syyksi epäilen ilmanputsarin tukkeutumista. Ilmanputsarissa on muutaman millin rako, joka tukkeutuu todella helposti.

Vastari- ja paristokoteloon menee helposti vettä.. vastari siis kannattanee suojata jotenkin.

Snowfox

Lainaus käyttäjältä: Bensamurrukka - 02.02.10 - klo: 13.32
Nyt joku mättää. Moottorin irrotuksen jälkeen se ei jaksa käydä. Muutamansekunnin jälkeen se sammuu ja jos ees kuvittelee koskevansa kaasuun niin se sammuu aina :angry: Missä mahtaa olla vika :huh:

Säädä hieman laihemmalle..

Bensamurrukka

Lainaus käyttäjältä: Snowfox - 02.02.10 - klo: 20.49
Lainaus käyttäjältä: Bensamurrukka - 02.02.10 - klo: 13.32
Nyt joku mättää. Moottorin irrotuksen jälkeen se ei jaksa käydä. Muutamansekunnin jälkeen se sammuu ja jos ees kuvittelee koskevansa kaasuun niin se sammuu aina :angry: Missä mahtaa olla vika :huh:

Säädä hieman laihemmalle..
Mutta mitä sille yhtäkkiä tapahtu?
Vruum, Vrööm, Bruum, Brööm
Kyosho DRX videoni

Snowfox

otitko muuten kaasaria auki? jos otit, niin kannattanee avata uudestaan.. tarkistaa, että ne pienet O-renkaat on paikallaan niiden neulojen juuressa. Jos ne puuttuu ovat neulat ihan eri asennossa kuin viimeksi..
Ei siitä kannata välittää vaikka se olisikin erilaisilla säädöillä.. pääasia, että toimii ja käy hyvin :)

Snowfox

Tänään auto toimi todella hyvin ulkona..

Ilmanputsariin valmistin kotikonstein suojan, että se ei tukkeudu lumesta.

Lisäksi kiinnitin sylinterinkannen ympärille tiheää metalliverkkoa, jotta lumi ei pääse jäähdytys"kampojen" väliin ja jäähdytä liikaa moottoria. Muutenkin moottori tuntui käyvän hieman liian kylmänä.. tosin tarkistan asian vielä huomenna IR-lämpömittarilla. Lämpimämpi hehkutulppa tosin auttaa pitämään moottorin kuumempana :)

Bensamurrukka

Lainaus käyttäjältä: Snowfox - 03.02.10 - klo: 19.03
otitko muuten kaasaria auki? jos otit, niin kannattanee avata uudestaan.. tarkistaa, että ne pienet O-renkaat on paikallaan niiden neulojen juuressa. Jos ne puuttuu ovat neulat ihan eri asennossa kuin viimeksi..
Ei siitä kannata välittää vaikka se olisikin erilaisilla säädöillä.. pääasia, että toimii ja käy hyvin :)
Ihan vaa moottori irti. Et sai vetonarun vaihettuu. Mistä ruuvista niitä säätöjä kannaattaa lähtee nyt hakee? Ja mitä oireita likanen ilmanputsari aiheuttaa? (Ihan vaa tulevan varalle :cool:)
Vruum, Vrööm, Bruum, Brööm
Kyosho DRX videoni

Joel

Moottori voi rikkoutua, jos moottorin sisälle pääsee hiekkaa tai kiviä. Eli ei kannata päästää ilmansuodatinta likaantumaan.
Ei riemulla rajaa kun Kyosholla ajaa!!  Kyosho Ultima DB, Kyosho DRT, Kyosho Mini Inferno EP, Velineon VXL-3s, Team Orion, AKA, GRP

Bensamurrukka

Lainaus käyttäjältä: Joel - 04.02.10 - klo: 15.21
Moottori voi rikkoutua, jos moottorin sisälle pääsee hiekkaa tai kiviä. Eli ei kannata päästää ilmansuodatinta likaantumaan.
juujuu mut onks se ykskaks palasina koko kone vai tuleeko jotai pientä ensin, mistä vois arvailla et nyt menee putsis vaihtoon
Vruum, Vrööm, Bruum, Brööm
Kyosho DRX videoni

Äpärä

Lainaus käyttäjältä: Bensamurrukka - 04.02.10 - klo: 16.03
Lainaus käyttäjältä: Joel - 04.02.10 - klo: 15.21
Moottori voi rikkoutua, jos moottorin sisälle pääsee hiekkaa tai kiviä. Eli ei kannata päästää ilmansuodatinta likaantumaan.
juujuu mut onks se ykskaks palasina koko kone vai tuleeko jotai pientä ensin, mistä vois arvailla et nyt menee putsis vaihtoon
Pahimmassa tapauksessa kone leipoo kiinni sen hiekan takia.

Bensamurrukka

Lainaus käyttäjältä: Äpärä - 04.02.10 - klo: 16.07
Lainaus käyttäjältä: Bensamurrukka - 04.02.10 - klo: 16.03
Lainaus käyttäjältä: Joel - 04.02.10 - klo: 15.21
Moottori voi rikkoutua, jos moottorin sisälle pääsee hiekkaa tai kiviä. Eli ei kannata päästää ilmansuodatinta likaantumaan.
juujuu mut onks se ykskaks palasina koko kone vai tuleeko jotai pientä ensin, mistä vois arvailla et nyt menee putsis vaihtoon
Pahimmassa tapauksessa kone leipoo kiinni sen hiekan takia.
Eli ei oo mitään ennakko murheita vaan kerrasta poikki?
Vruum, Vrööm, Bruum, Brööm
Kyosho DRX videoni

TheArska

No eikö se putsari kannata vaihtaa kun se on likainen...niin ei tarvi ihmetellä kun kone hajoaa, voi autokin jopa toimia paremmin kun on putsari josta pääsee kunnolla ilma läpi.
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Kakkutukka

Kerrankin ajoin yli tankillisen ilman vikoja. Mutta yllätyin, kun putki oli periaatteessa irronnut. Kun siellä moottorissa on ne ruuvit jotka pitää, niin toinen oli irronnut ITSESTÄÄN O_o
Voimaa ja valtaa.

Antti M

Lainaus käyttäjältä: Kakkutukka - 14.02.10 - klo: 18.12
Kerrankin ajoin yli tankillisen ilman vikoja. Mutta yllätyin, kun putki oli periaatteessa irronnut. Kun siellä moottorissa on ne ruuvit jotka pitää, niin toinen oli irronnut ITSESTÄÄN O_o

Polttiksis saa olla melkee joka ruuvvis vähän ruuvvi lukitetta jos haluu auton pysyvän kasas....
|Kyosho|Tamiya|GRP|STS|Orion|SP|Savöx|Sanwa|
Räps!

Kakkutukka

Lainaus käyttäjältä: Antti M - 14.02.10 - klo: 18.58
Lainaus käyttäjältä: Kakkutukka - 14.02.10 - klo: 18.12
Kerrankin ajoin yli tankillisen ilman vikoja. Mutta yllätyin, kun putki oli periaatteessa irronnut. Kun siellä moottorissa on ne ruuvit jotka pitää, niin toinen oli irronnut ITSESTÄÄN O_o

Polttiksis saa olla melkee joka ruuvvis vähän ruuvvi lukitetta jos haluu auton pysyvän kasas....
Mjoo, pitäs jossain vaiheessa käydä kaupasta.
Voimaa ja valtaa.

Joel

Mul ei oo lähteny mikää irti mun koneest. :grin:
Ei riemulla rajaa kun Kyosholla ajaa!!  Kyosho Ultima DB, Kyosho DRT, Kyosho Mini Inferno EP, Velineon VXL-3s, Team Orion, AKA, GRP

Kakkutukka

Lainaus käyttäjältä: Joel - 15.02.10 - klo: 15.24
Mul ei oo lähteny mikää irti mun koneest. :grin:
Mutta kone itse irronnut? :D Noei.

Pitäisi kaupassa raahautua ostamaan paristoja. Mitenkä nuo ladattavat patterit käyttäytyy pitkän ajan jälkeen?
Voimaa ja valtaa.

Joel

Osta suosiolla vastariakku ja siihen laturi, paitsi jos on jo laturi. Tää akku kannattaa ostaa.
Ei riemulla rajaa kun Kyosholla ajaa!!  Kyosho Ultima DB, Kyosho DRT, Kyosho Mini Inferno EP, Velineon VXL-3s, Team Orion, AKA, GRP

Kakkutukka

Lainaus käyttäjältä: Joel - 16.02.10 - klo: 16.26
Osta suosiolla vastariakku ja siihen laturi, paitsi jos on jo laturi. Tää akku kannattaa ostaa.
Mitenkäs tuo pärjää itä-suomen "arktisissa" oloissa (päivittäistä ajua vaikka missä pakkasessa vaan, jos starttaa) ja kuinka pitkään lataa?
Voimaa ja valtaa.

Joel

En oikee tajunnu sun kaikkii puheit, mutta kyl mun on toiminu ihan hyvin -20 asteessa(mökki keski-suomes). :grin:
Ei riemulla rajaa kun Kyosholla ajaa!!  Kyosho Ultima DB, Kyosho DRT, Kyosho Mini Inferno EP, Velineon VXL-3s, Team Orion, AKA, GRP

Kakkutukka

Lainaus käyttäjältä: Joel - 16.02.10 - klo: 22.12
En oikee tajunnu sun kaikkii puheit, mutta kyl mun on toiminu ihan hyvin -20 asteessa(mökki keski-suomes). :grin:
Mjoo eli ihan hyvä sitten, kestää sentään tuon varkaudenkin lämpötilat.
Voimaa ja valtaa.

Joel

Servot ja moottori ei toimi kunnolla -20 asteen pakkasessa. Servot vaan jumittaa ja moottori on vaikee saada käyntii ku ei ole käytössä hiustenkuvaajaa ta kuumailmapuhallinta. Pitää vaan laittaa auton jalkatilaan lämpenemään. :wink:
Ei riemulla rajaa kun Kyosholla ajaa!!  Kyosho Ultima DB, Kyosho DRT, Kyosho Mini Inferno EP, Velineon VXL-3s, Team Orion, AKA, GRP

Kakkutukka

Ha. Sain viimeinkin koulussa takavalot valmiiksi. Hiukan viivästyi kun ei vastuksia ollut :/ Tänään/huomenna kiinni :)
Voimaa ja valtaa.

Bensamurrukka

Lainaus käyttäjältä: Kakkutukka - 24.02.10 - klo: 12.48
Ha. Sain viimeinkin koulussa takavalot valmiiksi. Hiukan viivästyi kun ei vastuksia ollut :/ Tänään/huomenna kiinni :)
ja kuvia kiitos :wink:
Vruum, Vrööm, Bruum, Brööm
Kyosho DRX videoni

Snowfox

Kaasuservo tilttasi pari kertaa, joten vaihdoin vanhasta Puretenistä toisen Perfexin servon tilalle. Servo hyppäsi tyystin pois alueeltaan.. Lumella ajettaessa noi perusservot tuppaa hörppimään hieman vettä sisäänsä.

Vaihdoin autooni Kyosho DRT:n renkaat.. pitoa löytyy enemmän, mutta koska renkaiden halkaisija on isompi joutuu koria hieman muokkaamaan.

Kovalla pakkasella auto ei meinaa startata ulkona.. sisälle kun vie, niin tämä ongelma poistuu. Käynnissä pysyy kylläkin pakkasella.

Kakkutukka

Lainaus käyttäjältä: Snowfox - 26.02.10 - klo: 10.39
Kaasuservo tilttasi pari kertaa, joten vaihdoin vanhasta Puretenistä toisen Perfexin servon tilalle. Servo hyppäsi tyystin pois alueeltaan.. Lumella ajettaessa noi perusservot tuppaa hörppimään hieman vettä sisäänsä.

Vaihdoin autooni Kyosho DRT:n renkaat.. pitoa löytyy enemmän, mutta koska renkaiden halkaisija on isompi joutuu koria hieman muokkaamaan.

Kovalla pakkasella auto ei meinaa startata ulkona.. sisälle kun vie, niin tämä ongelma poistuu. Käynnissä pysyy kylläkin pakkasella.

Minulla on tosiaan hiukan samantapaisia ropleemia. Kun servot kastuu, ne ei jaksa liikkua, yleensä korjaantunut kuivattamalla, mutta tuo moottori ei ole ollut ongelma oikeastaan kertaakaan.
Voimaa ja valtaa.

jlade

Osaisiko joku vastata seuraavanlaiseen ongelmaan. Kun sekä radiossa että autossa on sähköt päällä saa sekä ohjauksen servo että kaasun/jarrun servo ilmeisesti jotakin häiriösignaalia. Häiriö voimistuu mitä kauemmaksi lähettimen vie, aivan auton vieressä häiriöitä ei ole. Paristot ovat uudet molemmissa päissä. Pieni nykiminen ei varmaankaan haittaisi, mutta nyt ohjausservo kääntää renkainta ääriasennosta toiseen kun etäisyys on yli 7 metriä. Jos lähettimen sammuttaa, loppuvat "häiriöt" välittömästi vaikka autoon jääkin sähköt päälle. Onko tämä normaalia? Mistähän päästä mahdollista vikaa voisi alkaa etsimään?

Autona on Kyosho DRX Citroen (sama tekniikka kuin Subaru -versiossa), radiona on Kyoshon Perfex KT-6 ja auton päässä on mallin vakiokomponentit.
Xray XB9
Kyosho DRX Citroën WRC 2008

Kakkutukka

#88
Lainaus käyttäjältä: jlade - 02.03.10 - klo: 21.19
Osaisiko joku vastata seuraavanlaiseen ongelmaan. Kun sekä radiossa että autossa on sähköt päällä saa sekä ohjauksen servo että kaasun/jarrun servo ilmeisesti jotakin häiriösignaalia. Häiriö voimistuu mitä kauemmaksi lähettimen vie, aivan auton vieressä häiriöitä ei ole. Paristot ovat uudet molemmissa päissä. Pieni nykiminen ei varmaankaan haittaisi, mutta nyt ohjausservo kääntää renkainta ääriasennosta toiseen kun etäisyys on yli 7 metriä. Jos lähettimen sammuttaa, loppuvat "häiriöt" välittömästi vaikka autoon jääkin sähköt päälle. Onko tämä normaalia? Mistähän päästä mahdollista vikaa voisi alkaa etsimään?

Autona on Kyosho DRX Citroen (sama tekniikka kuin Subaru -versiossa), radiona on Kyoshon Perfex KT-6 ja auton päässä on mallin vakiokomponentit.
Oletkos justiinsa ajellut sillä? Kaverilla fazerissa samantyylinen ongelma, mutta se vain ottaa huonommin mm. liikkeet (eli kauempana ei ottanut heti käskyjä). Voi olla että jokin on sitten väärin auton elektroniikassa.

E: Niin ja siis auto kuivauksen jälkeen toimi moitteettomasti.
Voimaa ja valtaa.

Hpi_savage

Onkos kiteet ja antenni kunnolla?
HPI Savage X/Kyosho DST   Nosram/HPI/Kyosho