Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Traxxas radiot

Aloittaja juhku1, 10.01.10 - klo: 13.31

LiukuLaakeri

moi. mun traxxas gigasissa on joku vika. mun e-revo brushless edition mamba monsterilla ajaa itestään eteenpäin . ja joskus peruuttaa ja kääntyy itsetään. :undecided: :cry:oon yrittäny bindata jo pari kertaa ja normi asetukset on palautettu pari kertaa mutta ei vaan toimi. kiitos jos autatte. :wink:
TeamC TR2 Brushless Short-Course Truck

carita

mulla on tq 2.4 ghz traxxasin ohjain joka on linkitetty stampledeen,nyt haluisin linkittää sen toiseen autoon(rustleriin) mut en osaa!ostin sen saman vastaanottimen mikä on siinä stampledessa ja laitoin sen rusttleriin mutta en saa yhistettyä niitä. se vastaanotin vaan vilkuttaa vihreetä välillä nopee ja välillä hitaasti.mitä voin tehdä?

HLuomanen

Manuaalin "binding instructions" mukaan, ja muut perustoimet.
1. Radio ja nopari pois päältä. Auton vetävät pyörät irti alustasta, ettei karkaa.
2. Pidä radiossa Set pohjassa ja laita radio päälle. Ledi välkkyy hitaasti punaista. Päästä Set-painike.
3. Pidä vastaanottimen Link-painike pohjassa ja laita nopari päälle. Päästä link-painike
4. Pitäisi palaa vihreä radiossa ja vastaanottimessa. Kokeile ohjausta ja kaasua. Pitäis toimia

Ja vielä (näitähän sä et kysynyt eikä manuaalikaan käsittele samassa yhteydessä mutta nämä kuuluu asiaan myös...)

5. Jatka noparin kalibroinnilla (vapaa, täyskaasu ja täysjarru asennot).
6. Totea että ohjaus kääntyy oikeaan suuntaan. Streering servo reverse tarvittaessa.
7. Säädä ohjauksen ääripisteet (EPA), ettei servo väännä liian pitkälle.
Kauhavan UA, Short Course 2WD (SC2-10) harrastelija vuodesta 2010

carita

oon kokeillu jo mut vilkuttaa vaan vihreetä!

HLuomanen

Vastaanotin vilkuttaa vain vihreätä edelleen? Ei ole manuaalin mukainen toiminto, vihreä jos palaa niin sen pitäisi olla kiinteä, vain punaisen pitäisi välkkyä.

Traxxas.com foorumilta löysin vinkin, että vois epäillä viallista ohjausservoa. Eli: ota ohjausservon piuha irti vastarista ja koeta sitten bindata.
Kauhavan UA, Short Course 2WD (SC2-10) harrastelija vuodesta 2010

carita

oon kokeillu ottaa servon piuhan irti silti vilkuttaa vaan vihreetä

HLuomanen

Viimeinen ehdotukseni, sitten on kyllä meikäläisen eväät loppu ja on mielestäni aika ottaa yhteyttä myyjään tai Traxxasin neuvontaan traxxas.com:issa. Virtapula. Onhan akku täynnä ja muuten OK, esim. niin että toimii siinä toisessa autossa. Ja se toinen auto/vastari on pois päältä, ettei ole sekoittamassa bindausta.
Video siitä mitä teet ja mitä tapahtuu, voisi auttaa jotakin asiantuntijaa selvittämisessä. Tuo vihreän vilkutus hidas-nopea on kyllä tosi outoa eikä ole ainakaan Slashin manuaalissa mainittu.
Kauhavan UA, Short Course 2WD (SC2-10) harrastelija vuodesta 2010

Johan_L

Onko vastarit todellakin identtiset? Törmäsin itse samaan ongelmaan, en tiennyt että Traxxasilla on kaksi eriliasta 2.4 GHz järjestelmää mitkä ei ole yhteensopivia.

http://traxxas.com/support/Traxxas-TQi-Compatibility-Guide
E-TMK UA

joksa

Ei varsinaisesti liity suoraan radioon tämä mun kysymys mutta moniko pykäläinen on traxxasin servovipu? 24 ja 25 pykäläinen se ei ainakaan ole :tongue:
Kun paljon tekee niin sattuu ja kun paljon sattuu
niin tottuu. Kohta ei satu enää ollenkaan!

Volvospede

25 sen pitäis kyl olla.
Se kauppias älähtää johon kalikka kalahtaa! :-)

Vellu^

Mulle on tulossa Stampede, mikä on alunperin ollut xl-5, mutta moottori vaihdettu VXL velineon settiin, mutta vanha mhz radio kuitenkin, niin onko hirveitä eroja traxxaksen mhz ja ghz radioissa? Kellään tietoa paljonko suunnilleen mhz radion kantomatka on?
Stampede VXL

joksa

Lainaus käyttäjältä: Volvospede - 24.06.12 - klo: 09.47
25 sen pitäis kyl olla.

Ja futabat taitaa olla kans 25? 24 tai 25 en kumpaakaan saanut paikalleen mutta Futaban servo horn meni kyllä paikalleen?

Onkos kellään kokemusta siitä että servo kääntyy toiseen suuntaan huonommin kuin toiseen suuntaan? Tuntus että ongelma on lähettimen päässä, kyseessä on gigaset vermeet.
Kun paljon tekee niin sattuu ja kun paljon sattuu
niin tottuu. Kohta ei satu enää ollenkaan!

JR33

Lainaus käyttäjältä: Vellu^ - 24.06.12 - klo: 22.22
Mulle on tulossa Stampede, mikä on alunperin ollut xl-5, mutta moottori vaihdettu VXL velineon settiin, mutta vanha mhz radio kuitenkin, niin onko hirveitä eroja traxxaksen mhz ja ghz radioissa? Kellään tietoa paljonko suunnilleen mhz radion kantomatka on?
Se vaihtelee noissa traxxasin ohjaimissa, mutta omissa traxxasin mhz radioissa on ollu helposti noin 200 metriä, ja siinä alkaa jo ohjaus olla melko vaikeeta kun ei meinaa kunnolla nähdä mihin suuntaan auton keula osottaa  :smiley:
Traxxas bandit vxl

transewaves

Hola!
piti monen vuoden jälkeen pistää tmaxx iskuun.
Radiossa on kuitenkin ongelmaa.
Yksi servo joka hoitaa ohjaamisen on ainakin kaput,hakee koko ajan ja lämpenee selvästi.
voiko tuo risahko servo sekoittaa muut servot ja karkuuttaa auton,kuten näin kävi?
kaasu pohjassa suoraan auton renkaaseen :)
käytössä on 7.4 lipo akku,liikaa ylijännitettä?
muut servot kyllä toimii hienosti.
TeamC tr2(monster),Losi MicroT,HbGTE8,DESC410v2
T-Maxx (brushless mod) --->Drunk Maxx

*HOKE*

Sekin on mahdollista, mutta kohtuu harvinaista.

Yleisin syy kuitenkin polttiksen karkaamiseen on virransaannin katkeaminen.

Ja jos oot laittanu vastariakuks lipo akun ilman regulaattoria niin hyvin nopeasti rikot sillä perus servot ja vastaanottimen autosta.

Kyseessähän varmaan kuitenkin on polttomoottoriauto?

Ps: Kysymyksen paikka olis paras aloittelijoiden polttis osiossa.
http://rc10.fi/index.php?topic=36963.msg626859#new

HLuomanen

Kaksi Slashin 2075-servoa ja viallisen servon takia Traxxas VXL-3S-noparin "kärventäneenä" sanoisin että ei kannata paljoa labrata ja käännellä autossa jos servo käyttäytyy epäilyttävästi ja lämpenee, ettei hajoa muuta. Itselle sattui ainakin niin mystinen yhteensattuma kun ohjausservo ajoi laitaan ja pari minuuttia sitä ihmeteltyäni ja käänneltyäni VXL-3S-nopari pimeni tykkänään, olisko servo ottanut yli 3A virtaa noparin BEC:iltä vaikka en edes havainnut mistään savua tai lämpöä. Noparin sain sitten 2-3 kk:n odottelun jälkeen takuuseen, servoissa vaihtui merkki.
Kauhavan UA, Short Course 2WD (SC2-10) harrastelija vuodesta 2010

transewaves

selvä homma.
täytyy hommata 6v vastarin akku ja heittää tuo yksi servo mäkeen.
kyseessä tosiaan polttis ja virran katkeamista ei tapauksessa ollut.
TeamC tr2(monster),Losi MicroT,HbGTE8,DESC410v2
T-Maxx (brushless mod) --->Drunk Maxx

*HOKE*

Ja olet tästä aivan varma????

Jos auto karkas kaasu päällä niin toimiko sulla samaan aikaan kuitenkin ohaus vai karkasiko auto ihan vaan ilman kontrollia???

Tämähän kun johtuu polttiksissa lähes poikkeuksetta nimenomaan virran katkeamisesta, tai kantomatkan loppuminenkin on toki mahdollista jos antenneissa on jotain vikaa.

Kaasuservohan jää tietysti siihen asentoon missä se on ollut silloin kun virrat katkeaa edes hetkellisesti ja auto jatkaa tottakai kaasu päällä menoaan.

Mikäli käytössä on vielä 2.4g radiot niin ei tarvita kuin pieni pätkäsy ja yhteys pimenee pariksi sekunniksi ennenkuin vastari ja radio saavat yhteyden takaisin.

HLuomanen

No joo ehkä sitä servoa voi vielä kokeilla sen speksien mukaisella jännitteellä jos vaikka toimisi, tai jos vastari ylijännitteen takia antaa sille jotain kummallista signaalia. Itse jouduin vaihtamaan halvemman Savöx-servon pariksi toiselle (ja toisen merkkiselle) vastarille, kun ensimmäinen vastari ajoi aina päälle laitettaessa servon voimalla laitaan moneksi sekunniksi ennenkuin keskitti. Sille pariksi toisenmallinen Savöx-servo, niin ongelma hävisi. Ja halvempi Savöx toimi toisen vastarin kanssa OK. Että kummallisuuksiakin sattuu...
Kauhavan UA, Short Course 2WD (SC2-10) harrastelija vuodesta 2010

transewaves

No nyt se syy vanhan nitron karkailuun löytyi.
Tänään kun ajattelin siirtää voima servon joka toimi ennen jarruna sekä kaasuna sähkö maxxin ohjaukseen,niin kappas vain,ohjaus toimi vähän aikaa kunnes ääriasennossa jäi yhtäkkiä jumiin.
kaikki servot on nyt roskiksessa,kelvottomia servoja vaikka vasta 10vuotta vanhoja  :tongue:
TeamC tr2(monster),Losi MicroT,HbGTE8,DESC410v2
T-Maxx (brushless mod) --->Drunk Maxx

RCkymppi

Traxxas Son-Uva Diggerin kapula kyseessä. Ohjaimen SET nappia räplätty ja homma sekaisin.

Traxxasin sivuilta ei löytynyt apuja asiaan  :angry:

http://traxxas.com/gallery/electric/24054bandit/TQ-24GHz-Transmitter-2-Channel-6516

Onko täällä kokemuksia moisesta antennittomasta ohjaimesta ja kuinka tehdasasetukset saa palautettua :cool:

s.heinonen

Heittää kapulan seinään ja kattoo jos tokenis :grin: jos ei niin Futabaa tilalle :wink:
Itellä oli aikoinaan Revon ohjaimessa jotain häikkää ja jostain manuaalista luin ohjeet tehdas asetuksien palautukselle/ resetoinnille mutta siitä se meni vaan enemmän sekaisin. En muista miten tuo resetointi tapahtuu mutta siinä ei hirveesti vaihtoehtoja ole, jotenkii vissii painettii niitä kahta nappia samaan aikaan. Itse en enään traxxasin linkkeihin koske, sen verran huonoja kokemuksia niistä, samoin velineon harjattomat systeemit.
Traxxas Summit / HPI Savage

mcly

Pitäisi mennä näin  :smiley:


  • Paina molemmat napit pohjaan
  • Laita ohjaimeen virrat
  • Kun ohjain vilkuttaa punaista -> Paina Set
  • Valmis (valo muuttuu vihreäksi)

Jatkossa sitten voi paremmin saada apuja kun laittaa oikean aiheen alle.

http://rc10.fi/index.php?topic=69554.0
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

RCkymppi

#113
Niin kyseesähän ei siis ole 2 nappinen  Traxxas TQi kuten ohjeistitte hienosti, linkissä kuvakin ohjaimesta.
Malli TQ 2.4GHz. löytyy vain 1kpl set nappeja  :afro:

Laitoin traxxasille postia aiheesta ja katsotaan mikä vastaavat.

Kättelyn tein seuraavasti ja oireet tämän jälkeen;

Ohjaimesta set pohjaan ja virrat päälle, set vapautus,punaista vilkuttaa

Ohjain kättelytilassa

auto ja ohjain 1m verran etäälle toisistaan

Autosta LINK nappi pohjaan vastarista ja nopari päälle ja LINK napin vapautus

Ohjaimen punain vilkkuvalo muuttuu vihreäksi ei vilkkuvaksi.

Vastarissa vihreä valo

Noparissa vilkuttaa vihreää ja ohjausservo huutaa hoosiannaa oikealle  :cool: :cool: :cool:

Ilmeisesti noparissa ei saa signaalia????

Johdot tarkistin vastarista ja kanavissa 1 ja 2 kuten pitääkin

Noparin ajomoodin 3 vaihtoehtoa antaa tehdä mutta tuo ohjaimen eteen/taakse ohjelmointi ei onnistu??

hOHHOIJAA SANON NÄITÄ VEHKEITÄ  :azn:







mcly

[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

RCkymppi

Enkös minä tämän juuri kuvannut edellisessä postauksessani. Eroa videoon vain että ohjaimen asetin kättelymoodiin ensiksi, ei pitäisi olla  merkitystä mielestäni?

Oleellisinta tässä nyt olisi saada ohje tuon ohjaimen tehdasasetusten palautukseen mielestäni ja siittä eteenpäin step by step.


eSATA

Lähetin täytyy nollata ensin ohjeiden mukaan
suoraan käynnistyksestä.
Sen jälkeen bindaus vastaanottimen kanssa.
Tarkista nollauksen ja bindauksen jälkeen ohjauksen ja kaasun oikeat toimintasuunnat.
Traxxasin sivulta löytyy myös radion manuaali lontooksi.
Cannondale Scalpel Team Replica

RCkymppi

Juu näin olen toiminut , lähetin ensin. Tämän ao. avulla.
http://traxxas.com/sites/default/files/24054-36054-37054-OM-N-EN-R02_0.pdf

Voiko palanut ohjausservo aiheuttaa jotain sekoilua? otin irti ja haisee kärähtäneelle hieman. Kuitenkin ohjausservo vetää heti ja jää päälle kun tämä bindaus tehty, noparissa vilkkuu vihreä..

kytkennät ao. mukaan



mcly

Auttaa tässä vaan yritetään  :wink:

Suurin osa ihmetyksistä ainakin lahden takaa on johtunut tuosta servosta.. eli jos mahdollista niin testaa toisella servolla..

Ja siis en usein sano ongelmaan tällaista vastausta mutta kyseinen ohjain on muutenkin aivan susi. Joten jos ajattelit harrastaa enemmänkin niin kannattaa ostaa joku perus Futaban 3PL käytettynä. Sekin on jo aivan toiselta planeetalta ja 100 kertaa helpompi säätää.
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

RCkymppi

Kyllä kyllä no hard feelings :smiley:

Tuota noparin vilkutusta ihmettelen ja onko niin että johtuu lähettimestä eli tästä tq kapulasta tämä ei signaalia?

Kuulustelin asianosaista tahoa miten tarkalleen homma meni kun auto lopetti toimintansa-->Täydessä vedossa pidetty set nappia pohjassa jonka jälkeen toppasi kun seinään ja servo jumissa huutaen hoosiannaa  :grin:

Olisiko muka tässä polttanut servon ja samaan aikaan alkoi vi..uilemaan tämä kapulakin

Taidan ottaa auton kainaloon ja tepastella asianosaavan kauppiaan luokse jolla moisia kapuloita hyllyssä. Selviää ainakin kapulan kunto ja saa suljettua ainakin yhden asian ulos kuviosta.