Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Hong Nor SCRT10 Short Course

Aloittaja auvo, 13.01.10 - klo: 16.24

Rusakka

#30
Aijaa, minä luulin että on Kit, no eipä tuo rullaavanakaan oleminen haittaa, jos tuon ostan, niin pääseepähän sitten nopeampaan testaamaan :smiley: On kuitenkin vielä auki, miten paljon muuten neliveto vaikuttaa Rc autoissa ajettavuuteen? Kyllä tuo Slashikin pysyy mielestäni ihan hyvin lapasessa, kun vaan hyvä rengas ja ei kauheasti irtokiviä sisältävä alusta.
Traxxas Slash
Losi CC

Qazu

Kieltämättä tämä on ehkä kiinnostavin näistä corr-autoista. :)
Lazer ZX-5, Slash, E-CRT.5, Hobao ST-E, E-Revo 1/16, X1X E-CRT, Hobao ST-E
...love the smell of 2 burned coil(s) in the morning...

TomiKoo

Lainaus käyttäjältä: Qazu - 15.01.10 - klo: 20.57
Kieltämättä tämä on ehkä kiinnostavin näistä corr-autoista. :)

Ja kun kasaus on puolivälissä, niin vaikuttaa entistä kiinnostavalta koko ajan...  :evil:

auvo

Seurailin tänään päivällä kun uusi SCRT10 omistaja kasaili autonsa 7.5T moottorilla. Auton omistaja kehui ekan akullisen jälkeen että paaaaljon helpompi ajaa kuin SC10 ja siltä se näyttikin. Auto oli kaverilla lapasessa heti.
Mä ajoin hänen autolla toisen akullisen ja nyt pääsin jyvälle kuinka short course autoa (pitäisi) viedään. Mikään tappopito renkaat ei ole hyvät, auton pitää luistaa pikkuisen mutkissa. Tappopidolla se on kyljen kautta nurin. 7.5T moottori riittää sisäradalla aivan hyvin.
*HongNor X2CR-E*Losi SCTE*

Qazu

Hmmh. 7.5T. 50mm vai 60mm kone?
Lazer ZX-5, Slash, E-CRT.5, Hobao ST-E, E-Revo 1/16, X1X E-CRT, Hobao ST-E
...love the smell of 2 burned coil(s) in the morning...

AssoRacing

Pojan scrt10 nipussa.
Diffiöljyt UR 3.000 - 3.000 - 1.000
Iskariöljyt  50 etu 40 taka

www.saikart.fi/   www.rc-offi.net  www.ekpa.suntuubi.com/

auvo

Lainaus käyttäjältä: Qazu - 15.01.10 - klo: 23.19
Hmmh. 7.5T. 50mm vai 60mm kone?

en tiiä..varmaan 50mm, tolleen ulkomuistista. Mulle riittää että voimaa on sen verran että hyppää hypyt kerrasta yli.  Tolla meni...helposti.
*HongNor X2CR-E*Losi SCTE*

Qazu

#37
Lainaus käyttäjältä: auvo - 15.01.10 - klo: 23.38
Lainaus käyttäjältä: Qazu - 15.01.10 - klo: 23.19
Hmmh. 7.5T. 50mm vai 60mm kone?

en tiiä..varmaan 50mm, tolleen ulkomuistista. Mulle riittää että voimaa on sen verran että hyppää hypyt kerrasta yli.  Tolla meni...helposti.

Näemmä 50mm:lläkin kulkee.

http://rc10.fi/index.php?topic=43427.0


---

edit
Lazer ZX-5, Slash, E-CRT.5, Hobao ST-E, E-Revo 1/16, X1X E-CRT, Hobao ST-E
...love the smell of 2 burned coil(s) in the morning...

TomiKoo

Lainaus käyttäjältä: AssoRacing - 15.01.10 - klo: 23.19
Pojan scrt10 nipussa.

Komee on! Olipa hiton hyvä, että nakkasit kuvan kera! Olisi nimittäin huomenna aamulla tullut ihan vahingossa lähes saman värinen auto! Keulaan fluorecent oranssi ja perään vaalea harmaa, sekä lava mustaksi oli mielessä...  :roll: Täytyy yön aikana kehitellä joku uusi idea, jos vaikka satutaan joskus samoihin kisoihin.

Alkaa olla peli nipussa, servo vaan enää puuttuu. Paikalleen lipsahti Speed Passionin 6,5T kone, kun oli sopivasti tinattuna nopariin. Vaihtunee ensiajojen jälkeen miedompaan. Nopariksi tuli Speed Passion GT2.0 ja servoksi 10kg Savöx. Noilla mennään alkuun!

Tomi

auvo

Lainaus käyttäjältä: Qazu - 15.01.10 - klo: 23.40
Lainaus käyttäjältä: auvo - 15.01.10 - klo: 23.38
Lainaus käyttäjältä: Qazu - 15.01.10 - klo: 23.19
Hmmh. 7.5T. 50mm vai 60mm kone?

en tiiä..varmaan 50mm, tolleen ulkomuistista. Mulle riittää että voimaa on sen verran että hyppää hypyt kerrasta yli.  Tolla meni...helposti.

Näemmä:

http://rc10.fi/index.php?topic=43427.0

No eipä liittynyt tohon tosin mielenkiintoiseen linkkiin. Nopari oli mamba max pro ja moottori joku losin sensorillinen 7.5T.
*HongNor X2CR-E*Losi SCTE*

*jonttu*

Tänään on päästy ekaa kertaa koittamaan SCRT10:ä.
Aloitin 6.5T koneella, moisella teholla ei tehnyt mitään ja moottori tuntui ainoastaan kuumenevan. Sen jälkeen vaidoin novakin ballisticin 8.5T koneen ja täyden akullisen jälkeen lämmöt 59 astetta.
Auto ajettavuudeltaan oli yllättävän hyvä suoraan paketista. Autosta ei hajonnut mitään koko päivänä. Eikä hypyissäkään ollut mitään ongelmia.
Hieno luokka!
-Hong Nor-WERKS-JConcepts-Sanwa-Lunsford-
"BEAT THE BASTARDS"

Hazard

Oma liikkuva molla näyttää tältä.


TomiKoo

Tollanen koppa tuli suihkittua:



Illalla ajamaan Espooseen ensitestiä!

TomiKoo

#43
Lainaus käyttäjältä: TomiKoo - 18.01.10 - klo: 08.15
Illalla ajamaan Espooseen ensitestiä!

Ja testit tuli suoritettua! Racing Factoryn Artsin suosiollisella avustuksella saatiin myös kulkupuoli kuntoon! Lyhyen 6,5T-koneella suoritetun koeajon  jälkeen koneeksi vaihtui L-kokoinen Speed Passion Silver Arrow (8,5T / 2100kv). Tuota päätettiin ihan läpällä päissään koittaa, koska normikokoisen koneen lämpeneminen oli tiedossa. Isolla pinjonilla lopputulos miellytti ja autosta tuli äärimmäisen hauska ajaa. Menee rauhallisesti, koko kaasualuetta voi hyvin käyttää ja vääntöä riittää joka tilanteeseen. Kelloa vastaan ei koitettu, joten ei voi kuin kommentoida, että koneen vaihto toi ajamiseen helppoutta ja hauskuutta repullisen tullessaan!

Tomi

EDIT: Jäi mainitsematta, tuolla kokoonpanolla 15min ajon jälkeen kone "kädenlämpöinen" ja nopari suorastaan viileä.

MirosHima

Lainaus käyttäjältä: TomiKoo - 18.01.10 - klo: 23.10
Ja testit tuli suoritettua! Racing Factoryn Artsin suosiollisella avustuksella saatiin myös kulkupuoli kuntoon! Lyhyen 6,5T-koneella suoritetun koeajon  jälkeen koneeksi vaihtui L-kokoinen Speed Passion Silver Arrow (8,5T / 2100kv). Tuota päätettiin ihan läpällä päissään koittaa, koska normikokoisen koneen lämpeneminen oli tiedossa. Isolla pinjonilla lopputulos miellytti ja autosta tuli äärimmäisen hauska ajaa. Menee rauhallisesti, koko kaasualuetta voi hyvin käyttää ja vääntöä riittää joka tilanteeseen. Kelloa vastaan ei koitettu, joten ei voi kuin kommentoida, että koneen vaihto toi ajamiseen helppoutta ja hauskuutta repullisen tullessaan!

Tomi

EDIT: Jäi mainitsematta, tuolla kokoonpanolla 15min ajon jälkeen kone "kädenlämpöinen" ja nopari suorastaan viileä.

Ite ajalin samasella koneella slashiä espoon kisassa, oli välitykset vaan niin hurjat että ei oikee ollu voimaa kiihtyä (40/15)

samanen kone tulee kyllä ajoon, vähän järkevämmillä välityksillä tosin
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

Hazard

Lainaus käyttäjältä: TomiKoo - 18.01.10 - klo: 23.10
Lainaus käyttäjältä: TomiKoo - 18.01.10 - klo: 08.15
Illalla ajamaan Espooseen ensitestiä!

Ja testit tuli suoritettua! Racing Factoryn Artsin suosiollisella avustuksella saatiin myös kulkupuoli kuntoon! Lyhyen 6,5T-koneella suoritetun koeajon  jälkeen koneeksi vaihtui L-kokoinen Speed Passion Silver Arrow (8,5T / 2100kv). Tuota päätettiin ihan läpällä päissään koittaa, koska normikokoisen koneen lämpeneminen oli tiedossa. Isolla pinjonilla lopputulos miellytti ja autosta tuli äärimmäisen hauska ajaa. Menee rauhallisesti, koko kaasualuetta voi hyvin käyttää ja vääntöä riittää joka tilanteeseen. Kelloa vastaan ei koitettu, joten ei voi kuin kommentoida, että koneen vaihto toi ajamiseen helppoutta ja hauskuutta repullisen tullessaan!

Tomi

EDIT: Jäi mainitsematta, tuolla kokoonpanolla 15min ajon jälkeen kone "kädenlämpöinen" ja nopari suorastaan viileä.

Kuinkas auto lentää kun toiselle kyljellä pompsauttaa 100g painavamman moottorin? Itsekin tilasin pitkäkannuisen 3500kV moottorin omaani ja 11t pinjonilla pitäisi kokeilla. Toisaalta myös renkaat kasvavat halkasialtaan samalla. Nykyinen kone kiertää noin 4200kV eikä lämpiä kuin 50ast tuntumaan 20min ajon jälkeen (siilin kanssa).

*Artsi*

Moi!

Moottorin paino ero on noin 50g Speed Passionin malleissa.

Sen verran mitä eilen testasimme niin emme kyllä huomanneet mitään vaikutusta lentoon moottorin vaihdolla.

-HobbyFactory- -JQ Products- -EA-Import- -Orca- -Ultimate Racing-
-TeamDurango DEX410V4- -Serpent 411 Eryx 2.0- -Alpha Engines- -Bittydesign-

Hazard

Ok, hyvä tietää. Tuo mun valitsema Novak HV painaa 295g ja mielestäni vanha normikone 200g.

RC-Garage

Lainaus käyttäjältä: *jonttu* - 16.01.10 - klo: 17.55
Tänään on päästy ekaa kertaa koittamaan SCRT10:ä.
Aloitin 6.5T koneella, moisella teholla ei tehnyt mitään ja moottori tuntui ainoastaan kuumenevan. Sen jälkeen vaidoin novakin ballisticin 8.5T koneen ja täyden akullisen jälkeen lämmöt 59 astetta.
Auto ajettavuudeltaan oli yllättävän hyvä suoraan paketista. Autosta ei hajonnut mitään koko päivänä. Eikä hypyissäkään ollut mitään ongelmia.
Hieno luokka!

Nyt on ajettu Ballisticilla myös Nokialla 11T pinionilla ja ei lämpöongelmia ollenkaan.
Eli 540 sarjan laatumotti vaan kiinni niin riittää paukkuja hyppyihin ja vauhtiakin piisaa riittävästi. Turha autoon on massaa lisätä.
RC-Garage     ***RC autoilun erikoisliike***
Hiekkamäentie 11, Hyrylä. Avoinna Ma,Ke,Pe 11-18 Ti,To 11-16 Vähemmän puhetta, enemmän tekoja.

Vege

Lainaus käyttäjältä: TomiKoo - 18.01.10 - klo: 23.10
Menee rauhallisesti, koko kaasualuetta voi hyvin käyttää ja vääntöä riittää joka tilanteeseen. Kelloa vastaan ei koitettu, joten ei voi kuin kommentoida, että koneen vaihto toi ajamiseen helppoutta ja hauskuutta repullisen tullessaan!

Tomi

EDIT: Jäi mainitsematta, tuolla kokoonpanolla 15min ajon jälkeen kone "kädenlämpöinen" ja nopari suorastaan viileä.

Jopa meitsin nuubikädet totesivat tismalleen saman asian. Täytyy tunnustaa, että ajaessani en edes tajunnut, että nelkkuhan tässä on kyseessä. Urpo mikä urpo. Mutta kun tsekkailin sivustolta juttuja autosta niin sain sellaisen "sehän selittääkin" -kokemuksen. No kiitti vielä Tomille näin julkisestikin meikän firen säätöavusta. Kyllä ajo maistui!
X Ray XT8 O.S .21 V-Spec speed, HPI E-Firestorm Flux, Kyosho Mini Z

Jankka

Tommonen siit tuli kun kiireellä suhii..


mmrc

Eilen PRCA:n kerhokisoissa tuli testattua 6.5 LRP konetta ja erän jälkeen kone oli 80 astetta pienimmillä välityksillä mitä mahdollista, eli treenaamaan ei tuolla oikeen pysty.
Akut tarvis olla minimissään 35C/5000mha että virta riittää ja koneeksi L-kokoinen että saa välityksetkin kohdalleen. Noilla varustettuna ei tarvi kokoajan miettiä että koska laitteet kärähtää.

Heinosen Arin avustuksella sain kyllä ajettavuutta autoon ihan hyvin ja läppi aika parani  hivenen eli 14.6 sek. kun M10-4 autolla ajettiin 13.9 sek. ja M-8 autolla 13.5 sek. Huomioitava asia noissa ajoissa kumminkin se että crossi kuskit ajoi loppuunajetuilla renkailla ja SC:llä ajoin lähes uusilla luokka renkailla.

Ohjauspalojen kiinnitys ruuvit kannattaa avata ja laittaa lukitteella kiinni, ne löystyy pikku hiljaa ja lopulta tippuu pois.
Korin korkeus ROAR säännöissä on muistaakseni 199mm eli maavaraa joutuu pitämään aika paljon, ehkä tarvii vaihtaa kori tai korkeammat koritolpat. Mutta Nokiallahan ei ole säännöt ongelma, onneksi.
Hyvin auto on kestänyt (koputtan päätäni) kovaakin pommitusta.
Multi surfase on hanurista

auvo

Kerros ny Mikko säädöistä ja renkaista pikkuisen lisää!  :p
Harmi kun ei ite päässy kerhokisoihin. Itse ajelin pikku puncheilla( moottorin päältä siili lainassa) tänään CRT.5 16.5s läppejä. Tarvii sanoa että Mikko menee lujaa....onhan sulla jäätäratakisat samaan aikaan kun on Nokian kisa?  :grin:
*HongNor X2CR-E*Losi SCTE*

mmrc

Tehtaan set uppia en ole juuri muuttanut.

-Keskidiffiin laitoin 5000 ja pikkusen 10000 eli yritin n.7000 öljyä tehdä siihen etu ja takapäät on avaamattomat.
-Iskarit on tehtaan jäljiltä mutta kun oli hieman kostunut niin lisäsin 60 UR:ää
-Vakio jousia katkaisin edestä 1/2 kierrosta ja takaa kierroksen.
-Taka-aurausta lisäsin eli piste ulos.
-Taka camperi lähes 0.
Edessä n. aste.
-Renkaat ja vanteet Traxxsasin SC.
-Kori ylhäällä edestä ja takaa.
-Akkerman pala alumiiniä samoilla mitoilla koitettu tehdä kuin vakio muovinenkin.
-jäähdytys siiliä en saanut sopiin mutta tänään se on pakko modata paikalleen.
-Radion säädöt kuulemma ihan huonot.

Auvo joo jäälle mennään jos vaan pyörä tulee.
Multi surfase on hanurista

timomk

kulkisto toi graupnerin inline 5300kv ja 2s 4200mah lipolla
Ny muuten hajos joku :D

TomiKoo

#55
Väkästelin jenkkifoorumilta apinoidun modauksen omaankin autoon. Eli uudesta etupuskurin muovipaketista otetaan takadiffin alle tarkoitettu muovilipare, ruuvataan se pohjalevyn etummaisiin ruuveihin ja taivutetaan lämmöllä etupuskurin alle. Sinne pari reikää ja levyn etupää kiinni. Tarkoituksena vahvistaa etupuskuria (menee herkästi rikki toheloidessa) sekä suojata pohjalevyn etureunaa, joka ainakin itsellä syöty ihan ruvelle. Kuva kertois enemmän, kuin edellinen romaani, ehkä myöhemmin...

EDIT: Linkki, josta homma selviää!

Hazard

Toinenkin mielenkiintoinen esittely kyseistä autosta. Moottoripukki näyttää olevan jostain muusta vehkeestä ja aika paljon aluosaa heti uutena? Melkein kaikilla näyttää olevan joku noista Novakin HV koneista kiinni.

RC-Garage

Lainaus käyttäjältä: Hazard - 24.01.10 - klo: 22.28
Toinenkin mielenkiintoinen esittely kyseistä autosta. Moottoripukki näyttää olevan jostain muusta vehkeestä ja aika paljon aluosaa heti uutena?

Mootorpukki on kuin onkin ihan Hong Norin valmistama ja tuli ensimmäisiin autoihin. Samaa pukkia ollut CRT.5 autossa. Sittemmin pukki päivittyi epäkesko malliin.

Jos varaosia ei mene niin mitäs muuta sitä tekis kuin Blingittäis aluosilla.
RC-Garage     ***RC autoilun erikoisliike***
Hiekkamäentie 11, Hyrylä. Avoinna Ma,Ke,Pe 11-18 Ti,To 11-16 Vähemmän puhetta, enemmän tekoja.

Veskuvaan

Miten siinä Hong Norin 4000 kv BL combossa riitti potku tähän kärryyn ?
Tarpeeks ku purkaa nii 16 autoa menee yllättävän pienee tilaa...

AssoRacing

Lainaus käyttäjältä: RC-Garage - 25.01.10 - klo: 07.16
Jos varaosia ei mene niin mitäs muuta sitä tekis kuin Blingittäis aluosilla.

Radalle vielä ei keretty mutta muutamia osia päivitetty.



www.saikart.fi/   www.rc-offi.net  www.ekpa.suntuubi.com/