Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Schumacher Cougar SV / SV2 / SVR

Aloittaja bluebeetle, 13.01.10 - klo: 16.39

Blaze

Se vähä radasta riippuu. Mutta itsellä vakiospurri ja 22 hampainen pinjoni.

Kuvaa uudesta kopasta



Lisää : http://blaze.kuvat.fi/kuvat/RC/Schumacher+Cougar+SVR/

Arcticaz

Otin randomilla kans 22. PKS-radat kuhan auto kondiksessa

Arcticaz

Ja vielä kysymys. Tarviiko ohjausservon jotain hilavitkuttimia hommata vai riittääkä mukana tulleet varret?

Blaze

Itsellä ainakin tuli servon mukana kaikki tarpeellinen. Ja auton mukana myös

Arcticaz

Pitääkö olla mikroservo vai ihan normaali?

Blaze

Minkälainen sun budjettis servoon on ?

Itsellä on tämä servo: http://www.rcm.fi/rc-elektroniikka/servot/ko-propo-rsx-one10.html
Ja on muuten hyvä.

Tämä oli ennen : http://www.rcm.fi/rc-elektroniikka/servot/cr057-core-hd-servo-9kg-metal-gear-2xbb-0-12secs.html

Kyllä eron huomaa muussakin kun hinnassa  :grin: :grin:

Arcticaz

Blazen voi aina luottaa aina saa vastauksen. Kerroppas samalla millä ruuveilla saan Nosramin koneen kiinni? Hommasin jotain 2,5mm ruuveja mut se kone liikkuu ees taas niissä rungon kiinnikkeissä. Pitääkö sinne laittaa prikat väliin?

Blaze

m3 x 8 on ohjeessa moottori ruuvilla kokoa.

Elikkä osakoodin mukaan nämä http://www.rcm.fi/u1544-speed-pack-short-m3-cap-hd.html

Arcticaz


jval

Moottorin kiinnitysruuvien alla pitää aina olla prikat. Muuten moottori siirtyy aina suuntaan tai toiseen kun ruuveja kiristään.
Esim. Olet kiristänyt moottorin "feftiin" jolloin hammasvälys on oivallinen eli kohdillaan.
Viimeistelet asennuksen kiristämällä ruuvit oikeaan tiukkuuteen. Sitten huomaat että välys on pienentynyt olemattomaksi tai liian suureksi. Sen aiheuttaa se että ruuvi lähtee kiristettäessä liikkumaan koska kanta ottaa vain "toiselta" reunalta mottoripukkiin kiinni.

Prikkoja käyttämällä ehkäistään myöskin alumiinisen moottoripukin vaurioituminen ruuvien kannan alta.
Eli ruuvinkanta ei "syö" materiaalia pukista.
Janne Valtanen OSPA Ry
|  Roche P12V GT-12  |  Associated B6.2DC |  Tamiya M-07 + M-05 Ver.II Pro + M-03  | Hobbyfactory

Blaze

Miten hankalaa voi olla saaha pallokuppi pyöritettyä tukivarteen. Jos siellä olis kierteet vois olla helpompaa...

Soo

Tuossa vähän vinkkiä vanttiruuvien kasaamiseen:

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=v2K7zF7I0rA#!

Reamerillä suurennat vähän ja laitat mustaa rasvaa, niin menee paljon helpommin.

Roudari

Lainaus käyttäjältä: Blaze - 21.04.13 - klo: 13.53
Miten hankalaa voi olla saaha pallokuppi pyöritettyä tukivarteen. Jos siellä olis kierteet vois olla helpompaa...

Ensin laitetaan pallokuppi pallo edellä ruuvinvääntimen karaan, kiristetään varovasti. Sitten vantti huulille, vanttityökalulla kiinni ja painetaan liipaisimesta. Toisen pään kanssa pyöritetään tietysti eri suuntaan.

Helppoa kuin heinänteko. Tammikuussa. Naapurin pellolla.

Ensimmäinen RC-auto oli Graupner (Kyosho) Renault Alpine 310, vuonna 1982. Siitä se alamäki alkoi.

JiiIii

Talvikausi saatu päätökseen, keskimoottori taitaa siirtyä odottelemaan syksyä ja otetaan takamoottori taas käyttöön. Ohessa setuppi Model-Exposta (siis SV2:seen), auto oli nopea ja todella helppo viedä, ei jäänyt siitä menestys kiinni. Lauantaina ei tullut enää muutoksia tehtyä, perjantain treeneissä tehtiin viimeiset viilaukset; pidon parantuessa (sisään)kääntyvyyttä alkoi olla jo liikaakin, löysempi etuöljy teki keulasta huomattavasti neutraalimmin ja mutkiin sai ajaa ihan huolella ilman mitään yllättäviä liikkeitä.

http://db.tt/jcf8zv2z
I race what ever the marketing department tells me is fast.

Blaze

Maizerin autosta replicaa yritin väsätä... Tulipä sähköt "siistittyä"


JiiIii

Ennen Vantaan Maastosarjan kisaa kaivoin SV2:sen esiin säilytyksestä kun tuli palasteltua SVR:ä, eikä ollut löytynyt kaivattua osaa pakista ja ajohalut olivat kovat! Auto toimi hyvin, ja kun oli odotettavissa että kisat ajetaan taas kovalla pidolla päätin lähteä sillä myös kisaan. Kisat sujuivat hyvin, ja kun auton säätämiseen ulkoradalle tuli hyvä "tatsi" päätin ajaa keskimoottorilla myös Joensuussa.

Siellä ei samanlaista pitoa olisi, joten vaihdoin pohjalevyn melkolailla enemmän fleksaavaan komposiittipohjaan. Pientä muutosta iskariöljyihin ja linkkien pituuksiin, ja auto toimi hyvin myös pienemmällä pidolla. Liikaa tuli ajettua varmistellen, mutta ainakin itse vakuutuin siitä että keskimoottorin saa toimimaan myös liukkaammalla radalla.
I race what ever the marketing department tells me is fast.


Blaze

Osaatko sanoa millon tulossa suomeen myyntiin?

Sent from my B1-A71

Soo


p-man

Tuli laitettua tilaukseen Cougar KR 10,5 moottorilla. Minkälaista pinjonia suunnilleen kannattaa alkaa hommailee? Ajo tulee olemaan tikkurilan sisäradalla. Entä mahtuuko normikokoinen servo vai pitääkö olla se matalampi? Ja sit vielä akuista.. Normi pötkölipo, shory vai saddlepack? Mulle tää on ensimmäinen 1:10 buggy ja pikkasen olen ulkona näiden kanssa  :grin:
Kyosho - Team Orion - Tekin - AKA - Graupner - Sanwa

m.e.

Tuosta löytyy saviratasetuppi, josta voi lähteä liikkeelle:

http://www.racing-cars.com/images/Technical_Info/Schumacher/Current%20Cars/Cougar%20KR/Set%20Up%20Sheets/KR_clay_A_setup.pdf

Pinjonin koko ehkä hieman tuota pienempi, kun pienemmällä radalla ajetaan. Ehkä joku 20-22t haarukasta voisi löytyä hyvä välitys.

Tuohon menee kaikki akkutyypit; stick, saddle ja shorty. Normikokoinen servo mahtuu myös autoon.

p-man

Lainaus käyttäjältä: m.e. - 19.09.13 - klo: 07.12
Tuosta löytyy saviratasetuppi, josta voi lähteä liikkeelle:

http://www.racing-cars.com/images/Technical_Info/Schumacher/Current%20Cars/Cougar%20KR/Set%20Up%20Sheets/KR_clay_A_setup.pdf

Pinjonin koko ehkä hieman tuota pienempi, kun pienemmällä radalla ajetaan. Ehkä joku 20-22t haarukasta voisi löytyä hyvä välitys.

Tuohon menee kaikki akkutyypit; stick, saddle ja shorty. Normikokoinen servo mahtuu myös autoon.

Kiitos, näillä tiedoilla on hyvä lähteä liikkeelle!
Kyosho - Team Orion - Tekin - AKA - Graupner - Sanwa

p-man

Cougar KR paketti avattu, todella hyvälle näyttää! Kori valmiiks leikattu, diffi-öljyt, iskari-öljyt ja ruuvilukitteet mukana. Osat todella laadukkaan näköisiä ja sokerina pohjalla mustat vanteet  :cool:
Kyosho - Team Orion - Tekin - AKA - Graupner - Sanwa

Soo

Tom Cockerilla oli hieman kokeellisempi laite käytössä.
Jonkin verran täytyy olla pitoa tuolle laitteelle.





Soo

Tässä vielä lisää kuvia etumoottori puumasta. Auto siis tosiaan tarkoitettu matolle tai sokerille  :cool:




p-man

Onkos muilla jo KR:stä kokemuksia? Mä oon parikertaa käynyt ajelee ja pelkkää positiivista sanottavaa on. Mitään ei ole hajonnut vaikka aika aloittelia olen. Auto on todella helppo ajaa, 10.5t koneella voi kaasun survoa huoletta pohjaan ja auto lähtee suoraan. Seuraavaks kokeilen 8.5t konetta ni pysyy suorillakin muiden kyydissä  :cool:
Kyosho - Team Orion - Tekin - AKA - Graupner - Sanwa

tepiii1@gmail.com

Millaista setuppia olette SVR:ssä ja KR:ssä käyttäneet sisällä... itselläni ainakin LRP-Areenalla 40-50g punttia keulilla auttanut selvästi SVR:n kääntymiseen!
TLR

JiiIii

Talven eka WJ ajettu, tuloksena SV2:sella 4.sija. Rata oli hieman haastava iskariöljyjen levittyä radalle ekan eräkierroksen lopussa, ei meinannut pulkka oikein kääntyä, mutta pienillä muutoksilla (peräpäähän) tuokin hieman parani. TLR22:sen takapuntista tuli modattua lisäpaino joka kiinnittyi taka-aurauspalaan, ja akut (saddle) oli siirretty taakse, aivan moottoriin kiinni. Akkujen siirtäminen eteenpäin olsi saattanut parantaa kääntyvyyttä, mutta kyllä tälläkin pärjäili.
I race what ever the marketing department tells me is fast.

m.e.

MM-kisoissa käytetty Cougarin KF-versio on nyt julkaistu. Tuossapa Cockerillin esittely autosta:

Schumacher Cougar KF Competition 2WD Off Road

p-man

Milloin tuota KF-versioo saa kaupasta?
Kyosho - Team Orion - Tekin - AKA - Graupner - Sanwa