Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Spektrum DX3/S/R

Aloittaja Bonzer, 01.02.10 - klo: 08.17

Hyrsleri

Tota mitä vikaa peipallissa vai miksi "et välitä"?
Wraith Bronco 2.2 scale, Tamiya Pajero Wraith/ax10, LRP/? Foff-auto ja muutama projekti sekä lätäköissä Robbe Katja. Spektrum dx3c ja dx3s
Turun Seudun Crawlerit  RacersRCshop

Blaze

#241
Lainaus käyttäjältä: Hyrsleri - 09.09.12 - klo: 15.46
Tota mitä vikaa peipallissa vai miksi "et välitä"?

No sinnekkään en saisi laitettua rahaa.
mutta kai sitä pitää kokeilla.
Joskus sinne 50e tuli ja sitten katosi bittavaruuteen se käyttäjä

Jos yhen nyt tilais ni eihän noi halpa paketti jää tullliin ?
Pystyykös tavallisella verkkopankki käyttäjällä laittaa rahaa tonne paypallii

H3ssu

Liekko vika vastaanottimessa vai missä kun ei riitä radiossa kantomatka 10m pidemmälle :S
Välillä sit myös hirttää kaasun tyyliin sekuntiks ja sit välillä jää ohjaus jompaan kumpaan ääripäähän.
Tilaanko suosiolla vaan uuden vastaanottimen vai mistä lähtis vikaa selvittää?
Radiona on DX3R, vastaanotin SR3100, servona Savöx SC1258, nopari ja moottori Viperiltä ja autona Cat SX3. (jos sillä nyt mitään merkitystä tähän on)
Cat SX3. Cougar SVR.

Hyrsleri

Kannattaa tarkistaa antennijohto.
Wraith Bronco 2.2 scale, Tamiya Pajero Wraith/ax10, LRP/? Foff-auto ja muutama projekti sekä lätäköissä Robbe Katja. Spektrum dx3c ja dx3s
Turun Seudun Crawlerit  RacersRCshop

bluebeetle

Lainaus käyttäjältä: Hyrsleri - 12.09.12 - klo: 22.29
Kannattaa tarkistaa antennijohto.

Ja etenkin lähettimen sellainen, ettei ole irti...
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

H3ssu

Hmm.. Ota tosta nyt sit selvää. Kummatkin tuli purettuu ja ei nyt ainakaan päällisinpuolin näyttäny kummassakaan mitään vikaa olevan. Vastarin antennissa pari taitos kohtaa ja ihan päästä saanu vähän osumaa se osa mikä tullu yli antenniputkesta. Pitää varmaan eka koittaa uus antenni hommata vastariin. Vai vieläkö olis muita hyvii neuvoja?
Cat SX3. Cougar SVR.

Hyrsleri

Hessu, missäpäin vaikutat. Luulisi joka maailman kolkasta kapula tai vastari on et saa kokeiltua.
Wraith Bronco 2.2 scale, Tamiya Pajero Wraith/ax10, LRP/? Foff-auto ja muutama projekti sekä lätäköissä Robbe Katja. Spektrum dx3c ja dx3s
Turun Seudun Crawlerit  RacersRCshop

H3ssu

Joensuussa päin vaikutan ja eilen radalla pyörähdin mut ei kellään ainakaan sillon siellä ollu vastaavii laitteita, että olis saanu kokeiltuu  :undecided: Vai pystyykö tuon toimivuutta kokeilla jonkun muun kun spektrumin laitteisiin?
Cat SX3. Cougar SVR.

JSJ

Lainaus käyttäjältä: H3ssu - 12.09.12 - klo: 23.22
Hmm.. Ota tosta nyt sit selvää. Kummatkin tuli purettuu ja ei nyt ainakaan päällisinpuolin näyttäny kummassakaan mitään vikaa olevan. Vastarin antennissa pari taitos kohtaa ja ihan päästä saanu vähän osumaa se osa mikä tullu yli antenniputkesta. Pitää varmaan eka koittaa uus antenni hommata vastariin. Vai vieläkö olis muita hyvii neuvoja?

Kuinkahan pitkältä matkalta se 'ihan päästä saanu vähän osumaa se osa mikä tullu yli antenniputkesta' on? Olen ymmärtänyt, että se paljas osa antennin päässä on se varsinainen vastaanottava osa.
Asso B44.1, SC10 FT
- "Aina kovaa ajoa, satunnaisesti vauhtiakin alamäessä", -JSJ

H3ssu

Joo no just siinä paljaassa/kirkkaassa osassa sitä antennii on pahimmat taitokset. Pitää varmaan vaan huomenna soittaa sabelle, tuumailla mitä tehdään ja mitä uutta osaa laitetaan tulemaan.
Cat SX3. Cougar SVR.

opa

Yritin tänään saada käyttöön oman dx3r:n ja 3100-vastarin.

Autojeni servojen johdot eivät kuitenkaan sopineet tuohon vastaanottimeen.

Tarvitseeko tuohon nyt hankkia erilaiset liittimet vai mikä tuossa mahtoi olla vikana?
Smartech Thunderbolt 4x4, Kyosho Inferno GT,
X-Ray XT8 2009 Spec, XTM Rail, Hpi RS4 Micro, Kyosho Mini-Z

FLANA64

Jos sinulla ei ole sitä "kielekettä" servon johdodon liittimessä niin kyllä se sinne menee. Jotkut liittimet on kyllä aika tiukkoja (esim. Savöx). Jos taasen sinulla on liittimessä tuo kieleke (onkohan se Futaban malli) niin veistelet vaan sen kielekkeen pois askarteluveitsellä niin sitten liitin sopii.

ampperi

Ja veistelyn jälkeen muistat katsoa aina, että johdot tulee tökätessä oikein päin vastariin...  :wink:
JQ Products The Car Yellow Edition - Hobao Hyper 8.5 Pro - Kyosho MFR

Blaze

Voiko tyhmempi olla! Olin laittanut aina vastariin noi johot bind kohtaan servo ja thorttle kohtaan nopari eli päin pyllyy. Sitte ihmetellään ku ei toimi

FLANA64

Minulla oli aika paljon häiriöitä tuossa DX3S radiossa telemetria vastaanottimen kanssa. Rikulta ostin viime talvena DX3R vastaanottimen. Nyt olen sillä ajellut jo muutaman kuukauden ja ei ole ollut yhtään häiriöitä. Väittäisin tämän perusteella, että lähettimessä ei ole vikaa vaan siinä telemetriavastaanottimessa. Vastaanottimessa on vielä kiinni se 4700 microFaradin kondensaattori. Sama kondensaattori oli kiinni siinä telemetriavastaanottimessa, mutta ei poistanut häiriöitä. Servona on ollut sama Savöksin 1258.

tuplaesa1

Saako tuosta telemetria vastarin bind portista ulos jännitettä pienelle tuulettimelle esim?
SR3300T vastari siis kyseessä.
-= ( Pro-Line | Castle Creations | Spektrum | RPM | Savöx | V-Dezign | Alza-Racing | Savage Flux HP | Durango DNX408T ) =-

bluebeetle

Lainaus käyttäjältä: tuplaesa1 - 31.01.13 - klo: 15.31
Saako tuosta telemetria vastarin bind portista ulos jännitettä pienelle tuulettimelle esim?
SR3300T vastari siis kyseessä.

Saa ihan normaalisti.
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

8ade8

Mikäköhän mun dx3s  ohjaimeen tuli kun tippu hyllystä ja nyt ei toimi ohjaus eikä kaasu, mutta näyttö toimii ja virrat menee päälle. Voiko tota korjata enää mitenkään ? Vai täytyykö ostaa uus?

Lehtibakka

Ei tuota osaa sanoa muuten kuin radion avaamalla mikä sieltä on pettänyt.

Tuo on muuten kohtuu helppo avata ja muistaakseni netissä jossain oli mukava ohje purkuoperaatioon.

Dirt Devil

Tuli vaan mieleen sellanne homma, et voiko yhden vastaanottimen ohjelmoida kahdelle eri ohjaimelle?
Pitäiskö ne sit bindata samaan aikaan vai mitenköhän?
Ei riemulla rajaa

Rahtimies

En kyllä keksi syytä miks pitäs olla 2 ohjainta. 2 vastaria olis normaalimpi.
Brat, Avante, Hornet, Grasshopper, Falcon, 808, SCRT10, M-03, Hyper 7 & 8, DEX410R, TT-01, T2

Dirt Devil

No syy onkin se, kun välillä on joku muukin kaveri/avokki ajelemassa. Niin vois ajaa kummallakin ohjaimella kaikkia autoja, eikä vaan tietyllä ohjaimella tiettyjä autoja. Toisessa ohjaimessa sais pidettyy laimeemmat setupit ja sit toisessa teho setupit.
Ei riemulla rajaa

Lehtibakka

Eikös spektrumeissa riitä muistipaikat noille eri setupeille siten, että tekee 2 erillistä setuppia jokaiselle autolle. Eli tehosetuppi kunnon kuskille ja hieman laimeempi setuppi samaan autoon harjoittelevalle kuskille. Sit vaan näppää ohjaimesta sen moodin päälle minkä tasoinen kuski kyseessä.

Mulla on bensamörköön ja kahteen eri sähköautoon tehty setupit erikseen itselle ja jälkikasvulle ja homma toimii hyvin.

Dirt Devil

Tossahan on just toi ongelma et joutuu kattoo vierestä kun toinen ajelee, sitä tässä yritetään välttää. Mut kait se on sit kokeiltava kerta ei suoraa vastausta kukaan osaa kertoo.
Ei riemulla rajaa

rMa

Spektrumin model matchin idea on että vastari bindataan ohjaimen tiettyyn muistipaikkaan ja saadaan tällä estettyä vahingossa väärillä asetuksilla ajaminen. Kahteen ohjaimeen bindaaminen samanaikaisesti tuskin onnistuu.
Jos vastarissa ei ole nappia bindausta varten sen voi asentaa bind plugiin niin autojen vaihtaminen ohjaimelta toiselle käy nopeasti.

bluebeetle

Vastaanotinhan tottelee vain yhtä ohjainta, eli ainakin joutuisi aina parittamaan ohjainta vaihtaessa.

Joissain tuoreemmissa spektrumeissa on myös vastari paritettu tietylle muistipaikalle, jolloin ei tottele uudelleen parittamatta muita muistipaikkojakaan kuin "omaansa"
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

sulo2604

Mihähän mahtaa olla, kun DX3S telemetria näyttää vastariakun jännitteen liian alhaiseksi? Ajaessa hälytti 5.4V, mutta kun mittarilla mittasin niin akussa oli 6.2V?
HPI Baja 5B SS, HPI E-Firestorm Flux

eSATA

Akun jännite putoaa kuormituksessa jota telemetriakin seuraa.
Cannondale Scalpel Team Replica

meritane

Eilen juottelin SR3000:een uuden vastarinantennin koska alkuperäinen meni poikki (alkuperäinen näkyi olevan ihan tavallinen antenni, mikä lie johdonpätkä, mutta ei se ainakaan koaksiaalijohtoa ole..).

Laitoin rikkoontuneen tilalle Zeppinin koaksiaaliantennin, joka on kylläkin liittimellä oleva. Joten katkaista piti ja kolvilla juottamalla piirilevyyn kiinni. Antennin jämäköitämiseksi (ettei lähde irti juotos piirilevystä ainakaan niin helposti) laitoin köntin sinitarraa kun mitään muuta ei ollut saatavilla.

Kotona olohuoneessa ainakin tuntui toimivan. Saa nähdä toimiiko moitteetta myös radalla.

kaistapää

pikainen googletus ei tuottanut tulosta.
kellään tietoa saako/mistä löytäisin dx3s mankkaan pienempää rattia.omaan händyyn alkuperäinen tuntuu vähän isolta ja foumi liukkaalta,pienempää kaipaisi.
käytin ratin irti ja nelikulmainen näytti kiinnitys olevan,liekkö jossain muussa merkissä sama?
Kesämies!