Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Vakioluokkaan tiukempi kone- tai säädinrajoitus?

Aloittaja jarkko, 09.03.10 - klo: 17.12

valanhar

Lainaus käyttäjältä: Bulvaani - 06.10.10 - klo: 20.01
Lainaus käyttäjältä: jerzirccar1 - 05.10.10 - klo: 23.01
Taisi olla BULVAANI joka huusi minulle kesken erän kuin eräs nuori kuski tuuppas minut letkuun ja kaveri ei siitä saannut mitään eikä myöskään pysähtänyt antamaan tietä vaan joku huusi yläkerrasta että miksi ajoin sinne  :undecided:

Oikaistaan nyt nämä räikeimmät fantasiaosaston tarinat: huutaja ei ollut kukaan TiimLahden väestä - ei isä tai kuski, me olimme kaikki joko sinun kanssa yhtä aikaa ajajakorokkeella tai aivan sen vieressä portailla. Ja meillä päin ei ole tapana huudella korokkeelta kenellekään. Kommentti yleisön joukosta oli kyllä ansiokas, mutta menköön kunnia sille kelle se kuuluu.

Lopetan OT:n osaltani tähän.

Ja ettei tule väärinkäsityksiä, en se ollut minäkään.

Lopetan myös osaltani tähän.

snakepoison

Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

LasHi

Täma Euroopan tapa että kaikki vakioluokassa ajavat samanlaisella O-ennakko säätimellä niin että moottorikin on kaikilla saman ja kiinteällä ennakolla sekä vielä max välityksellä on ilmeisesti Suomessa mahdoton tai ainakin kovin huono yhdistelmä.

No Euroopassa asiat on toisin. Päätellen siitä että ens viikonlopun ETS kisaan on ilmottautunut pelkästään Stocciin 187 kuljettajaa.

Tästä vois päätellä että porukkaa olis ollut tyytyväinen tälläiseen vakioluokkaan.
RAISION SEURAKUNNAN RC-AUTOKERHO
Rc on kivaa. LRP Areena Cupin Turisti ohjeistus: http://rc10.fi/index.php?action=dlattach;topic=40980.0;attach=14957

peitsamo

Jo tämän syksyn vähäisten ajojen ja kilpailemisen perusteella tuntumani on, että ilman vakioituja laitteita vakioluokka ei ole enää vakioluokka.
Flying Calacucco

goos

Lainaus käyttäjältä: LasHi - 11.10.10 - klo: 12.57
Täma Euroopan tapa että kaikki vakioluokassa ajavat samanlaisella O-ennakko säätimellä niin että moottorikin on kaikilla saman ja kiinteällä ennakolla sekä vielä max välityksellä on ilmeisesti Suomessa mahdoton tai ainakin kovin huono yhdistelmä.

No Euroopassa asiat on toisin. Päätellen siitä että ens viikonlopun ETS kisaan on ilmottautunut pelkästään Stocciin 187 kuljettajaa.

Tästä vois päätellä että porukkaa olis ollut tyytyväinen tälläiseen vakioluokkaan.

Missä euroopan maassa on kiinteet välitykset? ETS:ssä ajetaan säädettävällä moottoriennakolla vaikka onkin kiinteäennakko säätimes. Samoin ei oo välitystä rajattu.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

LasHi

ETS Stocci moottori on kiinteäpäätyinen eli ei säädettävä.
Samoin välitys maximi on ollut kesästä lähtien joka kisassa. Samoin tulee olemaan
tuossa tämän kauden avaus kisassa Saksassa (Tällä hetkellä epävirallinen tieto on 4,5).
RAISION SEURAKUNNAN RC-AUTOKERHO
Rc on kivaa. LRP Areena Cupin Turisti ohjeistus: http://rc10.fi/index.php?action=dlattach;topic=40980.0;attach=14957


goos

Lainaus käyttäjältä: LasHi - 11.10.10 - klo: 14.01
ETS Stocci moottori on kiinteäpäätyinen eli ei säädettävä.
Samoin välitys maximi on ollut kesästä lähtien joka kisassa. Samoin tulee olemaan
tuossa tämän kauden avaus kisassa Saksassa (Tällä hetkellä epävirallinen tieto on 4,5).

Taidat nyt puhua tuosta luokasta missä ajetaan TT-01:lla ja muilla RTR autoilla?. Näissä autoissa välitysten saaminen autoon tuottaa kuulema ongelmia.

Eiköhän tässä kannata kattoa mallia pro stock luokasta, joka on lähempänä hengeltään Suomessa ajettavaa TSS luokkaa.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

LasHi

Heh ... ;)

Moottori on juu tuo Jarkon linkin mukainen kone mutta kiinteällä päädyllä.
Esim. Jos menet kisoihin tuolla omalla konelle joudut vaihtamaan tuon säädettävän
päädyn tilalle kiinteän päädyn. (Sen saa järjestäjältä)

Välitys asiaa ei ole säännöissä koska se tieto tulee suoraan kilpailijoille. Kesällä se vaihteli radoittain. Nyt ilmeisesti puuhaavat matoilla yhtä välitys maximia.
RAISION SEURAKUNNAN RC-AUTOKERHO
Rc on kivaa. LRP Areena Cupin Turisti ohjeistus: http://rc10.fi/index.php?action=dlattach;topic=40980.0;attach=14957

goos

Lainaus käyttäjältä: LasHi - 11.10.10 - klo: 14.39
Heh ... ;)

Moottori on juu tuo Jarkon linkin mukainen kone mutta kiinteällä päädyllä.
Esim. Jos menet kisoihin tuolla omalla konelle joudut vaihtamaan tuon säädettävän
päädyn tilalle kiinteän päädyn. (Sen saa järjestäjältä)

Välitys asiaa ei ole säännöissä koska se tieto tulee suoraan kilpailijoille. Kesällä se vaihteli radoittain. Nyt ilmeisesti puuhaavat matoilla yhtä välitys maximia.

Erohan tässä on se että ETS on speedpassionin maksama kilpailusarja(ei AKK:n tai efran) jolloin säännöt tehdään siten että speedpassion saa suurimman hyödyn, perus bisnestä ei sen ihmeellisempää. Ykstyyppi säätimethän tulivat sen jälkeen kun kaikki ostivat LRP:n ja Tekinin säätimiä kilpailuihin, ei SP:n.(liian isot nopeudet oli toki yks syy, mutta sen olisi voinut rajata moottorilla myös)

Mielenkiintoista että jos noin todellakin on ettei siitä mainita säännöissä, hiukan tyhmää treenata skaboihin jos et tiedä että on kiintee pääty ja rajattu välitys. Rajataankohan välitystä siks ettei moottoreita grillattais?
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

LasHi

#340
Niin ssäntö asioista tulee kaikille infoa jotka ilmottautuvat ETS kisaa meilillä.
Myös muuttuvat asiat. Lisäksi muuttuvat asiat käsitellään niinkuin meilläkin
eli ohjaaja kokouksessa.

Taitaa mennä hieman OT:n puelelle mutta tälle vuodelle sitten tulee
varmaan Xray pakollisksi autoksi kaikille Stocciin kun Reiska myös maksaa "kaiken" :

http://ets.redrc.net/

Edit.
Suomessa samalla koneella treenaaville tiedoksi että ETS ennakko on aika tarkaan
puolivälissä säätö aluetta (vaaka suorassa).
RAISION SEURAKUNNAN RC-AUTOKERHO
Rc on kivaa. LRP Areena Cupin Turisti ohjeistus: http://rc10.fi/index.php?action=dlattach;topic=40980.0;attach=14957

snakepoison

Joko säännöistä olisi uutta tietoa tai päätöksiä tehty ?
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Mr Cale

Samat jutut, mitä C-12 stock -topicciin tuli kirjoitettua. Eli samaten stanussa (ja porossa) voi varautua ajamaan 0-ennakkosäätimillä. Konetyyppi/tyypit odottaa saatavuuksien varmistumista.

Säätimiä voi tutkailla ROARin listalta:
http://www.roarracing.com/?page_id=737

ripa_k

Listalle varmaankin on tulossa Speed Passionin Cirtix Club Race, sekä Hobbywingin vastaavat säätimet?
Risto Koskinen
Jarru on vauhdin surma

Mr Cale

Toivottavasti tulee myös listalle, mutta tarkoitus on saada tuon kaltaiset 0-ennakkosäätimet tietenkin mukaan.

snakepoison

Toivonmukaan myös Dualskyn XC800TF hyväksyttäisiin. Eipä silti, ei ole niin kova investointi tuollainen 0-ennakkosäädin
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

goos

Lainaus käyttäjältä: snakepoison - 11.10.10 - klo: 20.02
Toivonmukaan myös Dualskyn XC800TF hyväksyttäisiin. Eipä silti, ei ole niin kova investointi tuollainen 0-ennakkosäädin

Eiköhän sinne hyväksytä kaikki jotka on oikeesti 0-ennakkolla ja voidaan katsastaa ongelmitta(vilkkuva valo)
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

jarkko

LRP on tehnyt kaikille alan kv. organisaatioille ehdotuksen siitä kuinka 0-ennakko säätimissä tulisi heidän mielestään speksata. Samalla tietty markkinoidaan omia uusimpia säätimiä, mutta hyvä että yritykset ovat aloitteellisia.

http://www.lrp.cc/en/news/news/news/?tx_ttnews[tt_news]=4691&cHash=5e3fdcf2e2dd9ee1805f0faabceacebe

Jos linkki ei toimi, kopioi se selaimesi osoitekenttään.
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

jarkkom

Joku tekniikan tunteva varmaan voisi todeta tuon olevan juuri se sekvenssi, mitä muiden(kin) valmistajien 0-profiili tarkoittaa ja on tällä hetkellä.

Mutta hienoa, että joku ehdottaa 0-profiilia muillekin sanktioiville tahoille, eikä koko homma näin olisi pelkästään ROAR:n hanskassa.
---

ripa_k

Lainaus käyttäjältä: ripa_k - 11.10.10 - klo: 19.40
Listalle varmaankin on tulossa Speed Passionin Cirtix Club Race, sekä Hobbywingin vastaavat säätimet?

http://www.rctech.net/forum/7400889-post65.html
Eipä taida sittenkään olla tulossa tuota Club Racea, mutta listalta tosiaan puuttuu SP:n ja HW:n säätimiä mihin saa vastaavat nollaennakko-softat kuin listalta löytyviin kahteen SP-säätimeen.
Risto Koskinen
Jarru on vauhdin surma

goos

Lainaus käyttäjältä: ripa_k - 20.10.10 - klo: 18.38
Lainaus käyttäjältä: ripa_k - 11.10.10 - klo: 19.40
Listalle varmaankin on tulossa Speed Passionin Cirtix Club Race, sekä Hobbywingin vastaavat säätimet?

http://www.rctech.net/forum/7400889-post65.html
Eipä taida sittenkään olla tulossa tuota Club Racea, mutta listalta tosiaan puuttuu SP:n ja HW:n säätimiä mihin saa vastaavat nollaennakko-softat kuin listalta löytyviin kahteen SP-säätimeen.

HW:llä ei ole distribuuttoria vielä USA:ssa tästä varmaan johtuu hobbywingin xtreme stock,60a ja 120A säätimien puute listalta.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Grasshopper

Lainaus käyttäjältä: goos - 20.10.10 - klo: 18.42
Lainaus käyttäjältä: ripa_k - 20.10.10 - klo: 18.38
Lainaus käyttäjältä: ripa_k - 11.10.10 - klo: 19.40
Listalle varmaankin on tulossa Speed Passionin Cirtix Club Race, sekä Hobbywingin vastaavat säätimet?

http://www.rctech.net/forum/7400889-post65.html
Eipä taida sittenkään olla tulossa tuota Club Racea, mutta listalta tosiaan puuttuu SP:n ja HW:n säätimiä mihin saa vastaavat nollaennakko-softat kuin listalta löytyviin kahteen SP-säätimeen.

HW:llä ei ole distribuuttoria vielä USA:ssa tästä varmaan johtuu hobbywingin xtreme stock,60a ja 120A säätimien puute listalta.
Ja Hobbywingiltä löytyy myös erittäin edullinen Justock 0-ennakkosäädin jolla voisi tod. näk ajella stanua ja prostockia vallan mainiosti.
Yokomo - Kyosho - Hobbywing - Intellect - Sanwa - Kawada

goos

Lainaus käyttäjältä: Grasshopper - 20.10.10 - klo: 23.08
Ja Hobbywingiltä löytyy myös erittäin edullinen Justock 0-ennakkosäädin jolla voisi tod. näk ajella stanua ja prostockia vallan mainiosti.
Tämä on sama kuin cirtix ja se ei näköjään ole 0-ennakko säädin kun ei ROAR listalta löydy.

Tässä sit varmaan odotellaan mitä roar tekee ja tuleeko sieltä jotain virallista kannanottoa.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

peitsamo

Eilen sain autoon kiinni 0-ennakkosäätimen ja 10,5T koneen. Alkukauden 17,5T + Dyn.ennako-säätimellä ajaneena voin vakuuttaa, että tuolla ensin mainitulla yhdistelmällä mennään lujempaa. Ero ei tosin ole kovin iso, mutta se korostuu radoilla, joissa on paljon nopeita kiidytyksiä.

Säätimenä oli LRP SXX Stock Speck ja koneena yhtälailla LRP 10,5T.
Flying Calacucco

Vesa

LRP X12 10.5 on aika selkeesti nopeempi kone touringissa vs nuo FTT-lailliset. Eron huomaan potkussa varsinkin.
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

jarkkom

Lainaus käyttäjältä: peitsamo - 21.10.10 - klo: 09.34
Eilen sain autoon kiinni 0-ennakkosäätimen ja 10,5T koneen. Alkukauden 17,5T + Dyn.ennako-säätimellä ajaneena voin vakuuttaa, että tuolla ensin mainitulla yhdistelmällä mennään lujempaa. Ero ei tosin ole kovin iso, mutta se korostuu radoilla, joissa on paljon nopeita kiidytyksiä.

Säätimenä oli LRP SXX Stock Speck ja koneena yhtälailla LRP 10,5T.

Olikos sitä säädin-setuppia yhtään yritetty säätää? 10.5T tosin potkii alempaa paljon enemmän ja täten varmasti tuntuu tehokkaalta.
---

LasHi

Niin noista lankamääristä kun puhutaan niin kannattais katsoa myös mitä koneesta tehoa ilmotetaan.
Esim lRP:n 10,5T Stock Spec on 306 w kone :
http://www.lrp.cc/en/products/electric-motors/car/brushless/produkt/vector-x12-brushless-stockspec-105t/details/

Joka vastaa lRP:n X12 koneenna 8,5T konetta (307w):
http://www.lrp.cc/en/products/electric-motors/car/brushless/produkt/vector-x12-bl-modified-85t/details/

Vielä esimerkki 4-tähtinen Vector koneen teho oli "viri kone" ja siitä lähti 283 w. Joskus ajetiin Mäntsälän kapinoissa poroa juuri Vector koneella joka oli 1-tähtinen eli 220w kone

Joten kyllä tuolla 10,5 koneella ja noilla tehoilla kovaa pitäis päästäkkin ...  ;)




RAISION SEURAKUNNAN RC-AUTOKERHO
Rc on kivaa. LRP Areena Cupin Turisti ohjeistus: http://rc10.fi/index.php?action=dlattach;topic=40980.0;attach=14957

Vesa

Tehtaiden hattiwatit ja todellisuus ei aina täsmää firmasta toiseen. Toiset lukee lappuja, toiset testaa radalla.
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

peitsamo

Lainaus käyttäjältä: peitsamo - 21.10.10 - klo: 09.34
Eilen sain autoon kiinni 0-ennakkosäätimen ja 10,5T koneen. Alkukauden 17,5T + Dyn.ennako-säätimellä ajaneena voin vakuuttaa, että tuolla ensin mainitulla yhdistelmällä mennään lujempaa. Ero ei tosin ole kovin iso, mutta se korostuu radoilla, joissa on paljon nopeita kiidytyksiä.

Säätimenä oli LRP SXX Stock Speck ja koneena yhtälailla LRP 10,5T.

Lisätään tuohon vielä, että välitys oli 5,7, jolla lämmöt koneessa noin 65 astetta.

Lainaus käyttäjältä: jarkkom - 21.10.10 - klo: 09.44
Olikos sitä säädin-setuppia yhtään yritetty säätää?

Tuon dynaamisen noparin säätöjä hinkattiin viime kevät, varmaan siinä vielä joitain pikku hieromisia voisi olla, mutta tuskin mitään kovin radikaalia enää lisää saa. 0-ennakkosäätimen osalta, ei paljon setuppeja tarvii hieroo, käytännössä se on tuon LRP-säätien osalta "Feel"-asetuksen kokeilemista, eilen ajoin 6-asetuksella, mutta pehmeämpääkin voisi käyttää.
Flying Calacucco

Grasshopper

Lainaus käyttäjältä: peitsamo - 21.10.10 - klo: 09.34
Eilen sain autoon kiinni 0-ennakkosäätimen ja 10,5T koneen. Alkukauden 17,5T + Dyn.ennako-säätimellä ajaneena voin vakuuttaa, että tuolla ensin mainitulla yhdistelmällä mennään lujempaa. Ero ei tosin ole kovin iso, mutta se korostuu radoilla, joissa on paljon nopeita kiidytyksiä.

Säätimenä oli LRP SXX Stock Speck ja koneena yhtälailla LRP 10,5T.

Nyt kun laitat ensi kerraksi vielä ennakonsäädöt kehiin kuten mulla ja Tuukalla niin sitten vasta kovaa mennään, suoralla siis (ja seinään mun tapauksessa)  :grin:
Yokomo - Kyosho - Hobbywing - Intellect - Sanwa - Kawada