Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

model tecnics vs. coolpower

Aloittaja sandmaster89, 20.10.03 - klo: 22.30

fiesta6

Millä autolla jöördis setä ajelee ?
Eiköhän tuo 15-16% ole ihan riittävä. Ei kulu moottorikaan niin paljon..
Taas kehissä.. ;)

Jöördis

TT EB4S2pro buggy :D
Miehet ja pojat erottaa vain lelujen hinnasta...

tux10

Eikös toi QwikSpeed 10 ole aika lepsua tavaraa, niin kuin vielä QwiksSpeed 16:kin! Käyttäkää vaikka QwikFire 16:sta, eikös silläkin jo alkais koneet jenkaamaan!!
Itse käytän Dynaglo 16:sta, se on ihan hyvää soppaa!!!
THE Car - OS - Savöx - Sanwa

blenheim

QuikFire 10% on ihan sopivaa tehottomammille .12-.15 kokoisille sporttikoneille, kisakoneille voi suositella suosiolla jotain rankempaa ainetta, että saa kaikki tehot irti.
E-tmkua | Hyvöö jouluva ja onnellista uutta vuotta!

tux10

Lainaus käyttäjältä: "blenheim"QuikFire 10% on ihan sopivaa tehottomammille .12-.15 kokoisille sporttikoneille, kisakoneille voi suositella suosiolla jotain rankempaa ainetta, että saa kaikki tehot irti.

No kyllä sen on minusta on turhaan laimeeta...
Kyllä mäkin suosittelisin tota pikku koneisiin, mutta en kyllä itse käytä missään! Itse laitan Kyötin gs15r mottiinkin Dynagloa!! :mrgreen:
THE Car - OS - Savöx - Sanwa

Mika R

Ei se nitron määrä hirveesti tee, 10% vs 15% ero tehossa on olematon, 15% saattaa vain käydä vähän paremmin. Yli 20 pinnaa voi ero alkaa tuntua, mutta mitä enemmän nitroa sitä nopeemmin kone (sisuskalut) kuluu väljäksi. Koska kisakuskeilla on sponsorit takana niin tuolla eipä juuri väliä, mutta tavalliselle pulliaiselle varmasti kaikki suosittelevat tuota ~15% nitroa jotta lompakkokin pysyy vähän paksumapana.

l150040

Suuri nitromäärä aiheuttaa myös säätämisen vaikeutumisen, joten aivan kokemattoman ei kannata kovin suurinitroisella polttoaineella leikkiä. Liiankin usein säätäminen ihan riittävän vaikeata jo sillä 16% polttoaineellakin.

miksu-

Coolpower on maailman myydyin RC-laitteiden polttoaine, niin miksi käyttää mitään muuta kun sitä.
HPI Nitro MT2

kukkalapio

Lainaus käyttäjältä: "miksu-"Coolpower on maailman myydyin RC-laitteiden polttoaine, niin miksi käyttää mitään muuta kun sitä.
Mistä sait ton tiedon? On varmaan totta, mutta kuinka ylivoimaisesti ja miltä ajalta?

Catiska

No, olen eri mieltä 25% nitron kanssa moottorin säätämisen vaikeudesta. Olen itse tosi aloittelija. Minulla on ollut RC-auto jo kokonaista 1 kk. ja siirryin 10% aineesta 25% muutama tankillista takaperin. Kun vaihdoin ainetta, sekoitin eka tankillisen vanhaa ja uutta 1:1, neulaa vahän suuremmalle ja lämmöt 115 celsiusta. Seuraava tankillinen pelkkää 25%, ja lämmöt suht samaan, ehkä hitusen ylemmäs, ja hyvin on Kyösti pelannut ja käynyt luotettavasti. Mielestäni 25% seoksella on jopa helpompi käynnistää, lähtee yleensä ekalla nykäisyllä. Siksi, mielestäni on turha pelotella keltanokkia vaikeasta säätämisestä, vai onko moottorityypeillä eroa? Itselläni on kyöstin GX15...
¨
Enkä muutenkaan jaksa kantaa huolta moottorin mahdollisesta kulumisesta, sillä mitä noiden mottien hintoja katselin, niin eipä nuo kalliita ole.
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

l150040

Tarkoitin todella suurinitroisella polttoaineella esim. 40%, jolla tuli joskus aikoinan leikittyä 1/8 rata-autossa. Koneen säätäminen tuolla aineella ei ollut enää mitenkään helppoa. Ja vaikka säädöt saikin kohdalleen tietynlaiseiseen olosuhteeseen, niin seuraavana päivänä säätäminen piti aloittaa taas uudestaan. 25% on vielä sellainen määrä, jolla ei pitäisi mitään suurempia ongelmia tulla.

Olen joskus tälläkin foorumilla kirjoitellut ihan kokemusperäistä tietoa eri nitromäärillä varustetuista polttoaineista. Käytännössä 10% ja 25% polttoaineilla ei ole mainittavampaa merkitystä moottorin käyntiin tai suorituskykyyn. Suuremman vaikutuksen saa aikaiseksi säätämällä moottori kunnolla. 5% voi olla jo niin laimeata, että joidenkin koneiden kanssa voi olla lieviä ongelmia.