Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Short Course -rata Espoossa

Aloittaja qaw, 06.05.10 - klo: 22.41

hukka

Jos ensi viikolla käy onnenkantamoinen ja pääsen radalle. Ruuvaan keskidiffin ja gyron kiinni. Sitten päästellään katkeamattomassa nelipyöräluisussa ympäri rataa (kaikesta saa haaveilla).  Jos tuo vaan taittuu niistä jyrkimmistä mutkista, alkaa olla kääntösäde melkoinen tolla virityksellä.
||  2 kpl Traxxas Slash 4x4  ||  2 kpl Ansmann Racing C.O.R.E  ||   HL M41A3 Walker Bulldog Metal Upgade ||  HL Tiger I Metal Edition  ||  Axial SCX10 Dingo ||  Axial AX10 "Hirvi" ||

jon.lindgren

Veikkaan että röykyt heittävät gyromiehet pöpelikköön. Vahva ehkä...

Tiistaina olen paikalla 17:15-21, ehkä käydään lasten kanssa radalla päivälläkin. Torstaina 17-21. Säävaraus, pieniä kuuroja ei lasketa.

jperala

Tiistaina tulossa, nyt on etujousia labrattu löysemmiksi ja maanantaina käyn hakemassa 21 hampaisen pinjonin. Pääsen viettämään enemmän aikaa pusikoissa  :grin:
Tiger II

hukka

#183
Lainaus käyttäjältä: jon.lindgren - 08.08.10 - klo: 21.04
Veikkaan että röykyt heittävät gyromiehet pöpelikköön. Vahva ehkä...
On varma, että röykyt aiheuttaa omat haasteensa. Täytyy ainakin säätää gyro aika kesylle, ettei aja ihan kokoajan ässää. Joka tapauksessa kääntösäde on iso ja radalla mutkat tiukkoja.
Mutta kaikkea pitää kokeilla (Paitsi synteettisiä, kansantanhua ja lähisukulaisia).

Piti äsken mennä kokeilee tohon parkkisen taakse, mutta pikkasen nyt ukkonen häiritsee testiä.
Jos tuo toimii, veikkaan että Off-Road drifting ei ainakaan tylsää ole.

||  2 kpl Traxxas Slash 4x4  ||  2 kpl Ansmann Racing C.O.R.E  ||   HL M41A3 Walker Bulldog Metal Upgade ||  HL Tiger I Metal Edition  ||  Axial SCX10 Dingo ||  Axial AX10 "Hirvi" ||

hukka

Testiajo tehty - Ei tullu noilla säädöillä tosta maasto drifteriä  :shock:,
siitä tulikin JUNA, tai ainakin se menee kuin kiskoilla  :shocked:
Ja ollaan tulossa huomenna rälläämään, noin klo 18.00
||  2 kpl Traxxas Slash 4x4  ||  2 kpl Ansmann Racing C.O.R.E  ||   HL M41A3 Walker Bulldog Metal Upgade ||  HL Tiger I Metal Edition  ||  Axial SCX10 Dingo ||  Axial AX10 "Hirvi" ||

rami.lehto

Tänään tulossa puoli kuuden aikoihin.
Slash 2x4, Slash 4x4

jperala

Tuli taas nähtyä ja koettua, hyvä oli ajot taas  :grin: yllättäen ei mitään hajonnut vaikka meno oli aika villiä välillä, toisilla vauhti oli niin mahdoton että laakerit sulivat menossa  :cheesy: niitä sitten vaihdeltiin pitkin iltaa.
Tiger II

mikari

Onko huomiselle keskiviikolle ajoja suunnitteilla? Tänään ei ehditty paikalle asti.. akut on ladattu :wink:
Kiitos 20 vuodesta!

qaw

Ajopäivät on tiistai, torstai ja sunnuntai, siten miten valvojia ehtii paikalle. Ymmärsin että torstaina olisi ainakin rata auki.

Trimaran

olisin torstaina tulossa paikalle jos ei yksin tarvi kurvailla.

mikari

Lainaus käyttäjältä: qaw - 10.08.10 - klo: 21.15
Ajopäivät on tiistai, torstai ja sunnuntai, siten miten valvojia ehtii paikalle. Ymmärsin että torstaina olisi ainakin rata auki.

ok, torstaina sitten!
Kiitos 20 vuodesta!

hukka

Hienot ajot oli! Vauhti oli loppuillasta jo aivan käsittämätön - ja kaadot komeita.

Ei ollu tällä radalla keskidiffistä kuin haittaa, auto vaan menetti kiityvyyden, mutkaan hidastettaessa nykäisi perän irti aivan holtittomasti ja mutkasta ulos kiihdytettäessä puski (ei voi olla mitään vikaa kaasusormessa). Onneksi gyro piti ajotaidottoman ratavallien välissä, ainakin välillä :cheesy:

Rata on paras ajaa ilman härpättimiä, eikä gummeissakaan saa olla liikaa pitoa.
Niin kuin gaw tuolla aiemmin on maininnut, jokseenkin vakioauto on ehkä paras ajettava.

edit - jos edes pari sanaa olisi oikein kirjoitettu.
||  2 kpl Traxxas Slash 4x4  ||  2 kpl Ansmann Racing C.O.R.E  ||   HL M41A3 Walker Bulldog Metal Upgade ||  HL Tiger I Metal Edition  ||  Axial SCX10 Dingo ||  Axial AX10 "Hirvi" ||

*HOKE*

Minkäslaisia öljyjä diffeissä on käytetty?

Kuulostaa lähes kummalliselta että keskidiffillä ajaminen ollut noin repivää.

hukka

#193
Lainaus käyttäjältä: *HOKE* - 11.08.10 - klo: 10.17
Minkäslaisia öljyjä diffeissä on käytetty?

Kuulostaa lähes kummalliselta että keskidiffillä ajaminen ollut noin repivää.
Kokeiltu seuraavat:
1. Etudiffi 100K, takadiffi vapaa ja keskellä 100k
2. Etu 500k, taka vapaa ja keskellä 100K
3. Etu 500K, taka 500K ja keskellä 100K

Kaikki toimii paremmin ilman keskidiffiä. Kuskilla voi olla toki iso osa asiaan. Jotenkin se tasainen nelipyöräluisu (varsinkin tuo 3. ilman keskidiffiä) on helpompi hallita, vaikka mutkat meneekin aika leveesti. Mutta on se nopeempi ajaa mutka vähän leveesti kun spinnata tai vetää suoraksi.

Edit- Mutta asfaltilla keskidiffi toimii tosi hyvin ja ilman ajamisesta ei tahdo tulla mitään.
||  2 kpl Traxxas Slash 4x4  ||  2 kpl Ansmann Racing C.O.R.E  ||   HL M41A3 Walker Bulldog Metal Upgade ||  HL Tiger I Metal Edition  ||  Axial SCX10 Dingo ||  Axial AX10 "Hirvi" ||

Toni

Miksi noin jäykkiä öljyjä?
Ainakin 10SC:ssä käytetään luokkaa 5k/7k/3k...
SC10 4x4

hukka

Ehkä pikkupoikana olen tottunut spooliin ja sinitarralla hidastettuun diffiin, niin 100k tuntuu ihan löysältä.
Minusta tuntuu, että ton 4x4 Slashin diffi on vapaanakin vähän hidas - aivan samanlainen, kuin siellä olisi luokkaa 5k öljyt.
Tai sitten kaikki on vaan kuskista kiinni.

Pikkasen ollaa muuten menty aiheen ulkopuolelle :wink:
||  2 kpl Traxxas Slash 4x4  ||  2 kpl Ansmann Racing C.O.R.E  ||   HL M41A3 Walker Bulldog Metal Upgade ||  HL Tiger I Metal Edition  ||  Axial SCX10 Dingo ||  Axial AX10 "Hirvi" ||

qaw

Jos puhutaan siitä mikä setuppi toimii tällä radalla, ollaan täysin aiheessa :)

Koheltaja

Kyllä noi kuulostaa enemmän asfaltti setupeilta, vaihta löysemmät öljyt diffeihin niin ne alkaa toimia paremmin liukkaalla maaradalla.

Se, mitkä on oikeat, on testattava mutta alle 10k öljyistä uskoisin oikeiden löytyvän.
Kylätason RC-kuski.

hukka

#198
Lainaus käyttäjältä: qaw - 11.08.10 - klo: 12.24
Jos puhutaan siitä mikä setuppi toimii tällä radalla, ollaan täysin aiheessa :)

No sitten jatketaan. Minulla siis toimii 500k edessä ja takana tosi hyvin ja ilman keskidiffiä.

Tukeva öljy takana antaa hyvän kiihtyvyyden, vaikka rata vähän pompottaa. Tästä on etua syheröisellä radalla.
Mutta koska tukevat takaöljyt tekee perästä hieman levottoman mutkassa, täytyy eteenkin laittaa aika tukevaa tavaraa perän rauhoittamiseksi. Näillä auto on aika paljon kaasulla ohjattava (hyvin vahva neliveto efekti).

Näin oli setapit viime torstaina ja ainakin minusta ne toimi ihan kivasti. Kertokaa toki jos jonkun mielestä on ihan päin ... Hyviä vinkkejä vastaanotetaan.

Luulen, että takana ei tarttis olla ihan noin jäykkää, vaan joku 300k voisi olla ihan riittävä.

Ja taas edittiä - Koheltja ehtikin jo väliin vastaamaan. Täytyneen kokeille tosi löysillä, ja katsoa kuin äijän käy.
||  2 kpl Traxxas Slash 4x4  ||  2 kpl Ansmann Racing C.O.R.E  ||   HL M41A3 Walker Bulldog Metal Upgade ||  HL Tiger I Metal Edition  ||  Axial SCX10 Dingo ||  Axial AX10 "Hirvi" ||

TomiKoo

Itsellä on toiminut Honkkarissa täydellisenä yleissetuppina edessä 500k - keskellä 15k - takana 3k. Voisi setuppi varmasti parempikin olla, mutta tuo on ollut kohtuu helppo ajaa erilaisilla saviradoilla mutta pelaa myös muualla (asvaltilla ja laparenkailla rinteessä). Löysä saviradan setuppi ei tuntunut laparengashommissa noin hyvältä, joten siksi olen tuohon päätynyt, joka ajokerran jälkeen ei jaksa diffejä aukoa.

Jos oikein saviradan setuppia hierotaan, niin Koheltaja lienee 100% oikeassa, alle 10k kaikki. Joku neuvoi, että pitäisi olla keulasta perään päin löysenevää, eli keulassa jäykin ja perässä löysin. Eli esim etupää 10k - keskellä 5k - takapää 3k tms. Kokeilemalla pääset varmasti parhaaseen tulokseen!

hukka

#200
Lainaus käyttäjältä: Koheltaja - 11.08.10 - klo: 13.10
Kyllä noi kuulostaa enemmän asfaltti setupeilta, vaihta löysemmät öljyt diffeihin niin ne alkaa toimia paremmin liukkaalla maaradalla.

Se, mitkä on oikeat, on testattava mutta alle 10k öljyistä uskoisin oikeiden löytyvän.

Tossa on onneksi osat pariin diffiin, helpottaa harjoituksia. Pitää vielä tilata valikoima kevyitä liemiä -ja ei muuta kuin testailemaan.
Voi olla että joitakin viikkoja vierähtää, ennen kuin pääsee tositoimiin radalle kokeilemaan. Siihen asti haetaan parkkiksen takana tunnelmaa ja setuppia.

Muistaako kukaan mitkä oli Slash 4x4:n vakio diffirasvat, ainakin perä on hyvin löysä? (että ei tule tuhlattua aikaa sille setupille, kun ei ainakaan toimi)

edit - löytyi: vakiona on etu 30K keski 100K ja takadiffi vapaa.
||  2 kpl Traxxas Slash 4x4  ||  2 kpl Ansmann Racing C.O.R.E  ||   HL M41A3 Walker Bulldog Metal Upgade ||  HL Tiger I Metal Edition  ||  Axial SCX10 Dingo ||  Axial AX10 "Hirvi" ||

jon.lindgren

Tässä voisi olla kokeilemisen arvoinen setuppi Slash 4WD:hen:
http://www.rcshortcourse.com/forum/showthread.php?t=4476

Torstaina kaikki taas ajamaan 17-21

jperala

Oltiin ajamassa ja meno oli komeaa, 8 renkailla ajaminen on vaan mukavempaa hyvän pidon takia mutta toisaalta hyvä pitoo aiheuttaa muita ongelmia, kiihdytyksissä pitää olla tarkkana.. lähti aika helposti mopo käsistä  :police:
Tiger II

mikari

mukava rata SC autoille, kiitokset eilisestä omasta ja poitsun puolesta
ensi tiistaina uusi yritys  :cool:
Kiitos 20 vuodesta!

hukka

Lainaus käyttäjältä: jon.lindgren - 11.08.10 - klo: 23.46
Tässä voisi olla kokeilemisen arvoinen setuppi Slash 4WD:hen:
http://www.rcshortcourse.com/forum/showthread.php?t=4476

Torstaina kaikki taas ajamaan 17-21

Löysin joskus aiemmin nämä samat setapit jostain Traxxas fooorumilta. Ainakin noi keulan linkkien säädöt toimii hyvin.
||  2 kpl Traxxas Slash 4x4  ||  2 kpl Ansmann Racing C.O.R.E  ||   HL M41A3 Walker Bulldog Metal Upgade ||  HL Tiger I Metal Edition  ||  Axial SCX10 Dingo ||  Axial AX10 "Hirvi" ||

Trimaran

Saakos noita maksuja maksella tilille tms. kun ei *ele koskaan ottaa käteistä mukaan?

qaw

Kyllä vain. Tilinumero onkin jo aiemmin päivitetty ensimmäiseen viestiin.

Hazard

Vähän turhan kiireisellä aikataululla tuli eilen radalla käväistyä. Rata on sen verran möykkyinen että taittaa oikean iskariöljyn ja jousen löytäminen olla tärkeämpää kuin diffirasvojen kanssa pelaaminen. Honkkari toimi kohtuudella 5k,7k,3k diffeillä, iskariöljyt olisi voinut olla kevyemmät (35-40W?). Renkaina oli Akan Endurot ja ne toimi tuolakin hyvin. Tarvii toisenkin kerran tulla paremmalla ajalla, varaosat mukana.

jon.lindgren

Suurin osa autoista radalla on Slassejä, 2WD enemmistönä. Muiden tosiaan kannattaa muistaa varaosat. Vaikka harvoin mitään menee rikki niin se harmittaa jos ajot jää kesken.
Honkkari kulki lujaa etutukivarsi nippusitteellä korjattunakin :smiley:

mikari

Pistin kasaan ton STRR-SC8 raaserin, jos tolla sais pikkasen haastettua muita nelivetoja tällä karulla radalla.. lyhyt välitys niin ei kulje liian kovaa.. pari kännyräpsyä (surkea laatu sori).. ei toi kori päätä huimaa, mutta tää nyt on tällanen proto muutenkin.. paloautolta näyttää hehe



Kiitos 20 vuodesta!