Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

SANWA MX-3X

Aloittaja sakke_, 22.05.10 - klo: 21.40

ImpLode

Nyt on pakko kysyä, vaikka samaa asiaa on käsitelty viimeisissä viesteissä. En vaan ymmärrä aiempien viestien vastausta, joissa ilmeisesti puhutaan vanhemmasta laitteesta kuin omani. Tämän ketjun piti kai olla Mx-3x eikä Mx-3 laitteelle  :police:

Eli, Mx-3x radio: mistä halvin mahdollinen yhteensopiva kiinan vastari (~$10)? Ajatuksena käyttää kiinan vastaria VirtualRC:n kanssa eikä suinkaan radalla.

jon.lindgren

Samasta laitteesta siinä puhutaan. FHSS-3 vastareita ei taida saada uutena <90€.

juhamatti

50€ taitaa olla halvin ja se on Suomesta..
Netistäkin löytyy noin 50€ luokkaan halvimmat.

jon.lindgren

Ne on FHSS-2 protokollaan jota tämä radio osaa myös.

Jos löydät FHSS-3 protokollan vastareita ~50€ niin laita ihmeessä linkki.

juhamatti

voit olla oikeessa, eipä tullu tuo mieleen mulla.

juhamatti

Voiko olla vastarissa jonkun sortin vika kun kantomatka ei ole kuin jotaikuinkin 30-40m failsafe päällä.
Vika oli jo uutena, mutta en silloin siihen niin kiinnittänyt huomiota kun ei autolla tullut ajettua kovin isoja lenkkejä, mutta tänään tuo alkoi kyrsimään..
Vastari on siis tämä.
http://www.hobbylinna.fi/tuote/rx-351fs-3-chanel-receiver-for-mx-3-fhss/107A40772A/

Failsafe moodin poistin vastarista ja nyt se kantomatka on jo pidempi, mutta tekee katkon juurikin siinä 40-metrin kohdalla, eli kuin olisi joku katve siinä, ja sekuntti kaksi alkaa taas ottamaan yhteden radioihin ja pelittää vaikka 100-metriin.
Mikä pirkele tuo katve on tuossa 40-metrin kohdalla, ei juuri luottoa ole tällä hetkellä autoon kun tuollai katkaisee välistä yhteyden ja sit hetkenpäästä taas toimii ilman mitään vikaa. :sad:
Tosiaan failsafe päällä kantomatka on max se 40m ja vaikka nyt pitempi onkin, ei uskalla kokeilla jos vastari lopettaa pelittämisen 40-metrin jälkeen vaikka auto menisi 60km/h eteen päin...
Ja nuo ei mitään euron vastareita ole..
Onko muilla vastaavaa vikaa ollu tässä sanwan mallissa?
Mulla on toidessa autossa sama vastari ja siinä ei ole mitään vikaa, se tosin tuli käytettyna radion mukana.

ja on bindattu moneen kertaan..

Testikuski

Kaasun asentoa kun säätää ruuvilla mekaanisesti niin miten säädetään nollakohta "softasta"?
Ospa Rc

*HOKE*

Nyt en ymmärtänyt mitä kaasun asentoa ruuvilla mekaanisesti säädät.

Täytyy kyllä myöntää etten muista tarkalleen kyseisen radion liipasimen säätöjä, mutta muissa malleissa liipaisimen paikan säätäminen ei vaikuta mitenkään keskikohtaan vaan koko liipaisin liikkuu fyysisesti vain eri paikkaan jolloin sekä keskikohta että kaasun ja jarrun liikeradat säilyvät muuttumattomina.


Softapuolella keskikohdan ja liikeratojen asetus on nimellä VR ADJUST

Tuota käytetään yleensä vain potikoiden kalibroimiseen kun iän myötä hieman heittävät, ja jos esim ratin tai liipaisimen liikerataa fyysisesti muuttaa.

Testikuski

En nyt tutkinut tarkkaan mutta näyttää, että säätöruuvilla voi säätää kaasun ja jarrun liikematkan suhdetta, eli liipasimen paikkaa liikealueella. Kysyn siksi kun epaa säätäessä on nyt jarru puole näkyvissä näytöllä. Joudun nyt painamaan hieman liipaisinta, että näytön lukema muuttuu ns. Kaasun puolelle. Ei sinänsä haittaa kun vaan muistaa sammuttaa auton ennen säätöä.
Ospa Rc

*HOKE*

Tutkin asiaa hieman...

Tässäkin radiossa ainoastaan liipaisimen paikka siirtyy fyysisesti.
Ei vaikuta liikerataan eikä liipaisimen neutraaliasentoon millään tavoin.

Testikuski

Kiitti hoke, eli tuo näyttö-homma lienee ominaisuus, tai sitten trimmillä säätää ja kalibroi noparin..
Ospa Rc

*HOKE*

epaa säädettäessä pitää aina jompikumpi suunta olla hieman painettuna... tai no toki ohjain aloittaa ensin toisesta suunnasta, kumman nyt sattuu tuntemaan olevan enemmän ns päällä.
Se että on kenties ennen ollut toiseen suuntaan, saattaa johtua ihan vain potikan tai liipaisimen vivuston kulumisesta.
Voi johtua myös trimmin asennosta.
Jokatapauksessa liipaisintahan ei tarvitse ihmeemmin painaa kun asetus menee toiseen suuntaan, eli ihan pieni liike jo riittää.

Juuri esim tuon kulumisen takia vr adj. on hyvä tehdä aika ajoin.
Itse kalibroin potikat vähintään pari kertaa vuodessa.