Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

LRP blast s10 buggy / truggy / monsu / touring / SC

Aloittaja jonu93, 26.05.10 - klo: 20.00

ussak

Kiitoksia. Taidan tyytyä tuohon monsteriin ja ostaa lipon jos budjetti antaa myöten.
LRP S10 Blast Monster

-HL-

Onkos kellään tätä autoa rata käytössä?
X – 6² | Dex210 | B44.1 | Slash 2wd Anza Evo

HMS77

Ei ole tainnu tähän mestariteokseen tulla vieläkään niitä optio-osia Hobbylinnaan..?

Axial Wraith | GMade Sawback | Cross-RC PG4 | Sakura D4 RWD | Sanwa MT-4

Piva

Huomasin tuossa että kun slipperin kiristää napakaksi niin iso vetoakseli alkaa "voplaamaan".  Kun purkaa voimansiirron ja katselee akseleita niin kaikki kalikat on ihan suoria. Mikäs ihme sen tekee?

Vai tempasenko läpiruuvin tuohon slipperiin. Eipä ainakaan luista eikä ala voplata jousen kiristämisen takia  :mrgreen:
Traxxas Rustler @ Sidewinder 5700kv

Ama

Johtuu siitä että jousen päät ei ole hiottu.
Hiomalla jousen päät suoriksi pääsee melkein tästä ongelmasta.

Jos taas haluaa todella kireälle laittaa slipperin niin silloin vetää taas hieman vinoon.
Homman voisi saada hoidettua pienillä jousiprikoilla.

Itsellä ei ole tarvetta vetää mutteria niin kireälle.
Kannattaa pitää huoli ettei päästä kitkapintoja lasittumaan.

mato81

Ittellä on truggy ja buggy, joista truggy on omaan käyttöön ehdottomasti parempi, korkeamman maavaransa ja leveytensä ansiosta. Kumpikaan ei ole kovin kauan kestänyt ehjänä, johtuen varmaan siitä kun pitää leikkiä harjattomien ja 3s lipojen kanssa... ja siitä etten todellakaan osaa ajaa. Jos tiellä pysyy niin varmasti auto kestää virittämistä.
Onko kenelläkään tietoa, mitä eroa mahtaa olla truggyllä ja monsulla? Muutakun renkaat?

ussak

Itselläni tuo monsteri pukinkontissa, voin joulun jälkeen tänne vaikka pistää infoa siitä jos jotakuta kiinnostaa?
LRP S10 Blast Monster

Piva

Eikö Castlen 5700kv motti ole muka passeli kun ei meinaa asettua 68/15 välittyksillä rattaat vastakkain.. Sitten ku asettelet motin niin että olis kohdallaan ni ajossa kone ei kestä paikallaan koska se menee osittain moottoripukissa olevan "korokkeen" päälle. ( vaikee selittää) ja "luiskahtaa" siitä sitten.
Traxxas Rustler @ Sidewinder 5700kv

Ama

Moottoripukissa olevaa "kynnystä" pitää dremelöidä hieman pois.
Sen kynnyksen päälle sitä ei muutenkaan kannata laittaa koska tällöin kone on hieman vinossa.
Toisinsanoen pinioni on eri linjassa spurriin nähden.

Joten dremeli käteen ja kynnyksestä vähän pois. Älä ota kuitenkaan liikaa ettei mene puhki sinne spurrin laakerin puolelle.

Piva

Tasasin pukin kynnyksen passeleilla prikoilla. Ny istuu ja pysyy =)
Traxxas Rustler @ Sidewinder 5700kv

ussak

Nyt on ensimmäiset ajot monsterilla ajettu ja vauhtia omille taidoille kyllä piisaa tarpeeksi. Kuuluuko etu renkaiden olla vähän kääntyneenä oikealle? Pystyykö tätä säätämään jostain? Onko normaalia, että auto reagoi pakitukseen pahimmillaan ~1 sekunnun viiveellä? Siinä vielä pari kuvaa:



LRP S10 Blast Monster

vilzuh

Renkaiden vinouteen ainakin osaan auttaa. Siinä ohjaimessa pitäisi olla sellainen kuin steering/ st. trim, siitä kun vääntelet oikeaan sunntaan niin pitäisi suoristua.
Passiivista harrastelua

ussak

Kiitoksia. Nuo loput napit varmiinkin kääntyvyyden hienosäätöön? Pitäisi niihin varmaan tutustua kunhan malttaa  :mrgreen:
LRP S10 Blast Monster

Ama

Jos renkaat ovat reilusti vinossa trimmin ja ratin ollessa keskiasennossa kannattaa säätö tehdä ohjauksen linkkitangosta.
Myös servovarren tulisi osoittaa kohtisuoraan menosuuntaan. Trimmistä vain hienosäädöt, näin saadaan
ohjauksen geometria pysymään molemmillepuolille käännettäessä melko samana.

Lehtila

Ja kannattaa olla tarkkana tuon lumen/veden kanssa ettei kärähdä sähköt.
-- Axial SCX10 Jeep Cherokee -- Slash 4x4 Ultimate -- Marui BigBear -- Lukuisia lentäviä härveleitä --

ussak

Lainaus käyttäjältä: Ama - 26.12.10 - klo: 12.39
Jos renkaat ovat reilusti vinossa trimmin ja ratin ollessa keskiasennossa kannattaa säätö tehdä ohjauksen linkkitangosta.
Myös servovarren tulisi osoittaa kohtisuoraan menosuuntaan. Trimmistä vain hienosäädöt, näin saadaan
ohjauksen geometria pysymään molemmillepuolille käännettäessä melko samana.
Renkaat ovat niin vinossa että trimmi pitää säätää maximi asentoon että menevät suoraan. Selvennäs vielä mikä on ohjauksen linkkitanko ja servovarsi? Ja renkaat vinot vain jos kytkin on-asennossa
Lainaus käyttäjältä: Lehtila - 26.12.10 - klo: 13.01
Ja kannattaa olla tarkkana tuon lumen/veden kanssa ettei kärähdä sähköt.

Juu tähän asti toiminut hyvin muovi pussi sähköjen päälle ja kiristys molempiin päihin semmoisella kangas teipillä jossa ei liimapintaa.
LRP S10 Blast Monster

P.R

#526
Irroita servovarsi ohjausservosta,ja laita virrat päälle sekä ohjaimesta trimmit keskelle.
Sen jälkeen kiinnität servovarren servoon pyörien ollessa suorassa.
Servovarsi on se kääntyvä osa servossa,joka on päältä ruuvilla kiinni.
Servovarresta puolestaan lähtee ohjauksen linkkitanko..
Team Näätäracing                 www.rcm.fi

vilzuh

Lainaus käyttäjältä: P.R - 26.12.10 - klo: 16.04
Irroita servovarsi ohjausservosta,ja laita ohjaimesta trimmit keskelle.
Sen jälkeen kiinnität servovarren servoon pyörien ollessa suorassa.
Servovarsi on se kääntyvä osa servossa,joka on päältä ruuvilla kiinni.
Servovarresta puolestaan lähtee ohjauksen linkkitanko..

Lisää vielä, että kannattaa pitää se radio päällä tämän aikana, että se servo aina suoristuu.
Passiivista harrastelua

-HL-

Tänään käytettiin buggya radalla, ihan mallikkaasti se kulki ja kesti koko päivän vaikka aikamoista hittiä välillä saikin.
Autossa 10,5t kone ja Dualskyn nopari.
Jostakin päin autoa tosin alkoi kuulumaan outoa rätätystä, pitää tutkia.
X – 6² | Dex210 | B44.1 | Slash 2wd Anza Evo

Ama

#529
Lainaus käyttäjältä: ussak - 26.12.10 - klo: 15.40
Lainaus käyttäjältä: Ama - 26.12.10 - klo: 12.39
Jos renkaat ovat reilusti vinossa trimmin ja ratin ollessa keskiasennossa kannattaa säätö tehdä ohjauksen linkkitangosta.
Myös servovarren tulisi osoittaa kohtisuoraan menosuuntaan. Trimmistä vain hienosäädöt, näin saadaan
ohjauksen geometria pysymään molemmillepuolille käännettäessä melko samana.
Renkaat ovat niin vinossa että trimmi pitää säätää maximi asentoon että menevät suoraan. Selvennäs vielä mikä on ohjauksen linkkitanko ja servovarsi? Ja renkaat vinot vain jos kytkin on-asennossa
Lainaus käyttäjältä: Lehtila - 26.12.10 - klo: 13.01
Ja kannattaa olla tarkkana tuon lumen/veden kanssa ettei kärähdä sähköt.

Juu tähän asti toiminut hyvin muovi pussi sähköjen päälle ja kiristys molempiin päihin semmoisella kangas teipillä jossa ei liimapintaa.

Itse lähtisin asiaa puimaan näin.

Servovarsi irti servosta ja autoon sekä lähettimeen virrat päälle. Lähettimestä trimmit nollille/keskiasentoon. Nyt laitetaan servovarsi poorille joka on lähimpänä keskikohtaa. Seuraavaksi säädetään trimmillä servovarsi suoraan. Renkaat säädetään suoraan linkkitangosta joka lähtee servovarresta, tässä tapauksessa linkkitanko kulkee kardaanin päällä poikittain toiselle puolelle autoa.
Nämä kaikki säädöt tehdään silmämääräisesti. Silmä on yllättävän tarkka instrumentti.

Tämän jälkeen hienosäädöt tehdään ajaessa tasaisella pinnalla tasaista nopeutta. Tämä siis trimmistä.

Paljon vaikutusta on myös sillä että ohjaustangot, ne jotka menevät etunapoihin ovat saman mittaiset.

Myös takapään geometria ja sen symmetrisyys vaikuttaa.

Toivottavasti näillä vinkeillä onnistuu.

ussak

Kiitoksia kaikille auttaneille sain renkaat suoraan! Osaisiko joku vielä sanoa mistä voisi johtua tuo pakin viive?
LRP S10 Blast Monster

Bonzer

Noparissa taitaa olla jarru välissä.

ghhgtd

Pistäs ussak videota tuosta autosta jos mahdollista  :wink:.
Ansmann X2 evo | Losi ten-scte | Ar C.O.R.E
"Ei rc-auto tervettä päivää nää"

bazz

Lainaus käyttäjältä: ussak - 26.12.10 - klo: 22.53
Kiitoksia kaikille auttaneille sain renkaat suoraan! Osaisiko joku vielä sanoa mistä voisi johtua tuo pakin viive?

Se on ihan ominaisuus tuossa noparissa. Jos siinä siis on se orkkis RTR paketin nopari.

bazz

Lainaus käyttäjältä: -HL- - 26.12.10 - klo: 16.34
Tänään käytettiin buggya radalla, ihan mallikkaasti se kulki ja kesti koko päivän vaikka aikamoista hittiä välillä saikin.
Autossa 10,5t kone ja Dualskyn nopari.
Jostakin päin autoa tosin alkoi kuulumaan outoa rätätystä, pitää tutkia.

Diffin lautasrattaan hampaita poikki  :grin:

Tuo on puhdas arvaus, mulla ainakin oli kun auto "räpätti" kiihdyttäessä.

Onneksi ei ole enää koko autoa  :cool:

HMS77

Lainaus käyttäjältä: bazz - 27.12.10 - klo: 16.23
Onneksi ei ole enää koko autoa  :cool:

Itsehän jätän koko romun reliikiksi hyllylle muistuttamaan virheestäni ostaa koko laitos..  :grin:
Axial Wraith | GMade Sawback | Cross-RC PG4 | Sakura D4 RWD | Sanwa MT-4

-HL-

Kannustavia puheita.  :mrgreen:
Vielä en ole diffejä avannut.
X – 6² | Dex210 | B44.1 | Slash 2wd Anza Evo

TOMMI

Kyllä ne diffin rattaat kestää,kunhan pitää huolen siitä ,että diffin
sisällä on rasvat ja ulkopuolella rattaissa vaseliinit.
Myös välykset kannattaa tarkistaa ja tarvittaessa shimmata.
Me ollaan ajettu n.2 viikkoa 5.5t moottorilla isomyyrin radalla,eikä diffeissä
ole ollut mitään ongelmia.Slipperi on syytä säätää myös niin,että se aavistuksen luistaa.

ussak

#538
Lainaus käyttäjältä: ghhgtd - 27.12.10 - klo: 15.37
Pistäs ussak videota tuosta autosta jos mahdollista  :wink:.

Juu voin huomenissa illalla laittaa videota. Ja itellä auto kyllä kestänyt vaikka täysillä ajettua mm. jäälyhtyä, betoniseinää, lumihankea, koiraa päin, tosin vakio sähköt tuossa kiinni. Tuossa nyt vielä kuva.

LRP S10 Blast Monster

ussak

LRP S10 Blast Monster