Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

LRP blast s10 buggy / truggy / monsu / touring / SC

Aloittaja jonu93, 26.05.10 - klo: 20.00

villetauriainen

#900
Onko kukaan tehnyt Mt mallista foffi autoa?
Traxxas e-revo

Dirt Devil

Lainaus käyttäjältä: villetauriainen - 30.12.13 - klo: 16.09
Onko kukaan tehnyt Mt mallista offi autoa?

tarkotatko niitä mitkä kiipeilee hiekkarinnettä ylös laparenkailla? ne on foffi autoja.
MT on jo sinäänsä offi ettei sillä oo nii tarkkaa mikälaisessa maastossa ajaa.
Samaan offi sarjaan kuuluu BX TX ja SC.

ei taida ihan näistä vehkeistä olla siihen foffiin alustaks.
http://rc-foff.net/smf/index.php tuolta foffiautoista ja lajista lisää.
Ei riemulla rajaa

villetauriainen

Traxxas e-revo

A.Loiske

Tuli ajatus, jos ostais Twister buggyn, kittinä. 70 egee, mukavaa näpräilyä muutamaksi illaksi. Kakkosautoksi hauskanpitoon. Harjaton 4300kv mosa ja ohjausservo sekä tietty radio löytyis jo valmiina. Eli joku halpa 2S- kestävä nopari ja vastari pitäis vain lisäksi hankkia..

Pian tietty tulee sitten sisäinen hinku ostaa alumiiniset iskarit, kunnon tukivarret ja vetarit jne.. :D

Onko asia niin, että jos mulla on LRP:n radio, niin pitää olla myös saman valmistajan vastari? Vai jopa saman radiomallin tietty oma vastari?

Dirt Devil

kyllä ne useimmiten menee niin et varmin toimivuus on saman merkkisilä vehkeillä.
joillain valmistajilla oli sama protokolla lähettimissä mut siitäkään ei muistaakseni 100% varmuutta ollu et toimiko ne keskenään.

tais vielä LRP:llä olla silleen ettei uudempi lähetin synkaa vanhemman vastarin kanssa ja toisinpäin, ihan 100 varma en asiasta oo mutta pieni mutu olis sellanne.

Mulla olis vanhempaan radioon vastari ylimääräsenä.
tai jos sul on uudempi radio ja haluat koittaa toimiiko toi vanhempi vastari siinä nii sekin oonistuu.

Ari.
Ei riemulla rajaa

A.Loiske

Uusi gigaradio kyseessä. Ilman muuta voin koitta josko toimisi. Kun sen aika koittaa, hankitaan nyt eka toi itse auto. :)

sande555

Mitäs osia tohon tc autoon kannattaa olla varalla????
TM MX 125 2007
Eikä sitten muuta.

A.Loiske

Mietin tällaista, että jos haluaisin ajaa 2WD Buggyllä 2S sekä myös 3S- Lipolla, niin mikä olisi kompromissimoottorin koko, käämimäärältään?

A.Loiske

Käykö Blast SC:n etupuskuri siis TX:ään kiinni ihan kivuttomasti? Spurri meni eilen taas sileeksi, menee herno näiden kaa. Löysin jotain keskustelua että nelkkuslässin spurrin sais pienellä modaamisella sopimaan. Onko tosiaan näin, vai tarkoitetaanko koko slipperi/spurrihässäkkää?

rc urpo

saako 48p kokoluokan pinion geareja 5mm reijällä vai onko ne kaikki sen 3.125mm?

KimmoHop

Lainaus käyttäjältä: A.Loiske - 08.04.14 - klo: 17.38
Käykö Blast SC:n etupuskuri siis TX:ään kiinni ihan kivuttomasti?

Alhaalta se tulee samoihin ruuveihin kuin vakio"puskuri", en muista riittikö vakioruuveissa (jotka pitävät osaltaan diffikoteloa kasassa) pituus vai pitikö vaihtaa vähän pidemmät...
Yläpää tulee iskaritorniin kahdella ruuvilla. Itselläni on SC-koritolpatkin mutta tuskin TX-tolpatkaan tiellä ovat.

A.Loiske


Kikko

#912
Vähän aikaa sit tuli hommattua bx2. Paketista kun otin niin sisällä löin akun kiinni ja ajattelin että testaan toimiiko. Eihän tuo liikahtanut kuin muutaman sentin ja sitten spurri/pinion jo "luisti". Auto auki ja huomasin spurrin olevan aivan löysällä. Kiristys ja testi taas hiukan olkkarissa ja nyt tuntui toimivan. No seuraavana päivänä eka testi ulkona. Noin 5min ajon jälkeen taas auto pyssäsi. Taas spurri ja pinioni vain "luistaa" eikä auta kiristelyt jne. Mitkäs osat tuohon kannattaisi hommata että toimisi ja kestäisi? Niin ja vielä tyhmä kysymys että miten pinioni lähtee irti moottorista?

Kyseessä siis harjaton rtr versio.

A.Loiske

Kiristä slipperiä vaan ihan reippaasti niin rupeaa pitämään. Ellei kasausvaiheessa ole unohtunut slipperin pädit pois, näkyy kyllä suoraan katsomalla? pinjoni irtoaa avaamalla ensin sen kyljessä oleva lukitusruuvi, 1.5mm kuusiokolo.

B12

Vaimon tx:llä kertynyt vähän kokemuksia. Itse olen lähinnä mekatsuna. Ajo on sorakuopilla vähän foffin tylistä höntsäilyä hiekkakasoissa.

Moottorina on ebaysta 3000kv b36-50. Kolmella kennolla tehoa on vähän liikaakin. Täydellä kaasulla ei oikein kestä lapasessa edes tasaisella. Viime keikalla irtosi magneetti akselilta, mutta nyt liimattu uudelleen ja koeajettu pihalla.

Hajonnutta ei ole kuin yksi kappaleiksi mennyt pyörän laakeri, koritolppa ja koria vähän paikkailtu. Isoin ongelma ovat rattaat. Spurri periaatteessa saattaisi jopa kestääkin, mutta hiekka syö messinkisen pinionin parilla akulla.  Kulunut pinioni sitten hajottaa spurrin. Periaatteessa pinioni pitäisi vaihtaa joka akullisen jälkeen! Carnagen rattaat tuntuvat kuluvan monta kertaa nopeammin kuin orkkis. Minulla on jo hyllyssä slash 4x4 spurri ja teräspinioni. Onko niiden kestävyys ollut kuinka paljon parempi?

Joku rtr vakiona saattaisi kevyessä käytössä olla ihan ok, mutta sikatehoille tuo on vähän rimpula.  Noh, ei kai satasen autoa ole siihen tarkoitettukaan.

B12

Enkka tuli, eli kolme (pientä) akullista kesti Carnagen rattaat puuterihiekassa. Pinioni lähes sileänä.

Nyt kiinni slash 4x4  osat teräspiniolilla ja saas nähän kuin käy. Slashin rattaasta jyrsin ylimääräiset otakkeet pois 10mm jyrsintapilla ja pylväsporalla. Navan tein sorvaamalla hajonneesta carnagen rattaasta. Akrylaattiliimalla kiinni. Sipperin padit Klingersil-tiivisteestä saksilla ja mattoveitsellä leikkaamalla ja akrylaattiliimalla kiinni spurriin. Melko simppeli homma kaikkiaan. Alkuperäiset padit ovat samaa materiaalia.

Veikkaisin, että hieno hiekka tuhoaa tällaisen räppänän aika nopeasti. Syö kaikki paikat väljiksi. Uusi hylsy maksaa reilun satasen, joten tuskin maksaa vaivaa/rahaa alkaa kaikkia osia uusimaankaan.

polyyppi

Noniin...eli mitenkäs se modaus menikään tuossa BX:än spurrissa?

Jostain jo kerran löysin osalistankin mitä tarvitsee mutta eipä löydy enää.

Oli linkitetty hobbylinnan sivuille mitä osia tarvitsee.

A.Loiske

Tässäpä olisi tarvittavat osat:
http://www.hobbylinna.fi/tuote/spur-gear-50-tooth-%2808m%29/426842/
http://www.hobbylinna.fi/tuote/pinion-gear-13t-32p/423943/

Lisäksi tarvit spurrin keskelle "holkin", koska spurrin reikä on aivan liian suuri akselille. Siinä hommassa toimii täydellisesti tietyn kokoinen laakeri, joka on Hobbylinnankin valikoimissa. Sen kokoa en vaan enää muista, eikä enää ole kyseistä autoakaan josta voisin katsoa.. Mutta se laakeri on siis napakka ulkokehältään tuohon spurriin, ja sisäreikä tietty napakka siihen slipperin akseliin. Eli kysele nelkkuslässimiehiltä spurrin sisäreiän halkaisija, ja mittaa se akselisi. :)


roiske

Muistelisin että se laakeri oli perus traxxas kokoa eli 5x11x4.

A.Loiske

Muuta modaustahan tuossa ei sitten ole, kuin noiden spurrissa olevan kolmen kohouman poistaminen/hiominen mahdollisimman tasaiseksi. Voi olla että jommalle kummalle puolelle piti laittaa päällekkäin 2 slipperin pädiä, jotta sen sai puristumaan tarpeeksi/tarpeeksi pitoa.

Meeme

Tuli hankittua pojalle tällainen LRP S10 Blast SC 2 RTR 2.4GHz 1:10 4WD. Tänään oltiin Lavangoss ensimmäistä kertaa kokeilemassa ja auto kulki hyvin sen 15 minuuttia. Sen jälkeen auto pysähtyi, ohjaus toimi edelleen. Vaihdoin akun ja auto lähtikin kulkemaan kaasun painamisen jälkeen. Mutta sen jälkeen auto ei reagoinutkaan enää kaasuun, vaan jatkoi matkaa kunnes saatiin se otettua lennosta kiinni. Laitoin virrat pois autosta ja lähettimestä ja ruvettiin ihmettelemään missä mättää. Otettiin kori pois laitettiin virrat päälle pelkästään autosta. Moottori lähti heti pyörimään vaikka lähettin ei ollut lainkaan päällä. Laitettiin autoon ja lähettimeen virrat päälle ja yritin pysäyttää moottoria säätämällä kaasun asentoa lähettimestä, mutta se vain jatkoi pyörimistä. Sitten alkoi vielä kaiken lisäksi nousemaan savua noparista. Laitoin vielä kertaalleen virrat autoon päälle kun oltiin kotona ja kaikki paikat olivat varmasti jäähtyneitä, sama vika edelleen. Voisi varmaan olettaa, että nopari meni ja kärähti ensimmäisen 15 minuutin jälkeen? Ei kuulosta kovin laadukkaalta laitteelta, ei edes vähän. Osaako joku suositella jotain noparia siihen, jonka saisi nopeasti? Pääkaupunkiseudulta siis. Ei tarvitse mitään kovin hienoa, tarkoitus olisi jatkaa tällä autolla Nimh akkujen kanssa.

nassikka10

Lainaus käyttäjältä: Meeme - 01.10.14 - klo: 20.40
Tuli hankittua pojalle tällainen LRP S10 Blast SC 2 RTR 2.4GHz 1:10 4WD. Tänään oltiin Lavangoss ensimmäistä kertaa kokeilemassa ja auto kulki hyvin sen 15 minuuttia. Sen jälkeen auto pysähtyi, ohjaus toimi edelleen. Vaihdoin akun ja auto lähtikin kulkemaan kaasun painamisen jälkeen. Mutta sen jälkeen auto ei reagoinutkaan enää kaasuun, vaan jatkoi matkaa kunnes saatiin se otettua lennosta kiinni. Laitoin virrat pois autosta ja lähettimestä ja ruvettiin ihmettelemään missä mättää. Otettiin kori pois laitettiin virrat päälle pelkästään autosta. Moottori lähti heti pyörimään vaikka lähettin ei ollut lainkaan päällä. Laitettiin autoon ja lähettimeen virrat päälle ja yritin pysäyttää moottoria säätämällä kaasun asentoa lähettimestä, mutta se vain jatkoi pyörimistä. Sitten alkoi vielä kaiken lisäksi nousemaan savua noparista. Laitoin vielä kertaalleen virrat autoon päälle kun oltiin kotona ja kaikki paikat olivat varmasti jäähtyneitä, sama vika edelleen. Voisi varmaan olettaa, että nopari meni ja kärähti ensimmäisen 15 minuutin jälkeen? Ei kuulosta kovin laadukkaalta laitteelta, ei edes vähän. Osaako joku suositella jotain noparia siihen, jonka saisi nopeasti? Pääkaupunkiseudulta siis. Ei tarvitse mitään kovin hienoa, tarkoitus olisi jatkaa tällä autolla Nimh akkujen kanssa.
Kun laitat sähköjä päälle niin laita AINA ensin radiolähettimeen sähköt, sitten vasta autoon (vastaanottimeen).
Olisi hyvä jos pääsisit jonnekinmissä on muita harrastajia paikalla kun seuraavan kerran käyt ajamassa. Joku voisi katsoa onko autossa / radioissa oikeasti jotain vikaa vai onko kyseessä mahdollisesti radioiden tai noparin säätö asia.
XRay T3-11, Sanwa MT-4

Meeme

Lähettimeen laitettiin virta päälle ensimmäisenä. Ohjeen mukaan noparin kalibrointi tapahtuu kuitenkin näin päin, että autoon laitetaan virta ensin. Sen takia tätä kokeiltiin sen jälkeen, kun auto oli alkanut temppuilla. Noparin savutus ei kuulosta pelkästään mahdollisesta säätö-ongelmasta. Auto toimi kuitenkin normaalisti sen 15 minuuttia.

SixStars

Kaveri viime kesänä osti tuon S10 '2-version' myös RTR:nä ( tosin TX, eli truggyversio - sama kampe lie aika pitkälle ).. siitä meni kanssa nopari 'melkein samantien' - vikaoireet oli vähän erilaiset, mutta Hobbylinnasta tuli uus nopari, ja sen jälkeen on kyllä pelittänyt..

..mitä nyt tukivarsia katkeillut - oman ajon seurauksia- ja spurreja mennyt puolen tusinaa ( siihen en ihan hyvää selitystä keksi, viimeisin on kestänyt, kun tuo kotelo on teipillä tiivistelty ettei ne pirun hiekanjyvät pääsis sinne.. )
Kyosho Fazer EP Subaru, Traxxas Stampedet 2WD + 4WD, Kyosho Jetstream 800 vintagepaatti FOR SALE !, Quanum Nova Pro quadkopteri

polyyppi

Mitähän tavaraa porukka on käyttäny noissa slipperi levyissä? Tuntus tuo aiemmin mainittu klinger olevan hieman hankalasti saatavaa tavaraa.
Etolasta ohutta teflonlevyä? Vai jotain vettä kestävää tiivistelevyä?

B12

Tuo minun on siis 2mm klingersil 4430 levyä.  Ihan perus teollisuudessa käytettävä laippatiiviste. Töistä leikkasin palan. Sopivan paksuinen kartonki tai jopa nahka saattaisi toimia ihan hyvin.

Aika räppänä tuo tx on.  Viimeksi hajosi kaksi pyöränlaakeria ja kardaanin tappi irtosi.  Pommi on kolmella kennolla.  No on siinä tehoa moninkertaisesti johonkin hiiliharja rtr verrattuna.  No traxxasin foorumilla sanovat, että slash 4x4 paukkuu samalla tavalla kolmella kennolla. Leluja nää rc-autot on. Aja tunti ja korjaa kolme. Alkaa mielenkiinto kohta loppua. S10 tc taas kestää maailman tappiin, mutta nää maasturit ei yhtään.

polyyppi

Teollisuudella tuota varmaan onkin varastoissa mutta eipä kannata yksityisen tilata pientä palaa kun ei näköjään ole hyllytavaraa. Täytyy keksiä joku korvaava tiivistemateriaali. Toimiskohan ihan teflon levy tai teflonilla päälystetty tiiviste prikka..

B12

Kokeile nahkaa. Epoxilla spurriin kiinni.  Toimii varmasti ja kitkaa voi säätää esim silikonilla.

Viskaa privaviestillä tuosta klingersilistä...

polyyppi

Löysin hallilta jotain harmaata tiivistelevyä. Leikkasin siitä palaset ja hyvin tuntu ainakin kokeiluhetkellä pelittävän.
Aika näyttää miten on toimiva tavara.