Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Traxxas E-Maxx

Aloittaja tommilk, 16.11.03 - klo: 21.07

Hotti

ai sä ajat noilla ala-ast volteilla :grin:...itellä 4s mutta 6s ois pop  :mrgreen:
-Team lapsena liian vähän leluja-

Janezki

Juu, ei tuolle Mamballe kehtaa enempi jännitettä antaa, voipi tulla savukone siitä.  :cheesy:

Duster1

Ala-aste volteilla :lol:
Itselläkin oli 3S Lipot ja kyllä kulki samat kuin SH .28 koneinen Lst.

Mulla ei kyllä keulinut, vaikka miten laitto noparista kaikki täysille. Syynä se kunnon "race" alumiini alusta ja painavat akut.

Janezki:
Riittääkö noissa akuissa varmasti purku virta? Oletan että sulla on 2 rinnan eli irtoaako yht. sellanen 128A purkua? Tuo on mun mielestä liian vähän tuolle koneelle. Mites Mamban nopari kestää? Tuo konehan ottaa helposti yli 100A.

Itsellä Maxi painoi n. 5.5kg ja kyllä tossa koneessa tehoa riitti. Maltilla kun jaksaa ajella ja tuulettimet koneella niin kyllähän sillä pärjää.
http://video.google.com/videoplay?docid=1642756258024609640
Axial SCX 10 TR

Janezki

Ei ole kuin yksi 3S lipo, mutta kyllähän tuo tuntuu silläkin liikkuvan. Kaksi jos laittaa rinnan niin saattaapi savut päästä Mambasta, muistaakseni 100A oli tuon virrankesto.
Akku eikä nopari olleet ajelun jälkeen kovinkaan kuumat. Säätelin tuossa ehtoolla noita iskareita parempaan kuosiin, nyt on vähän jämäkämpi alusta. Pitänee huomenissa kokeilla vaikutusta.

hpi-cen

#364
moro..
aattelin itekkin tilata tuon e-maxx:in  :smiley:
mikä laturi kannataisi ostaa?saako mistään käytettyä sitä e-savagen laturin?
mistä saa taka-spoilereita siihen??
ja eikös tässä oo vakiona ne 14mm hex:it!!

Nikke92



Laitetaan omastakin kuva.. Ei mitään uutta auringon alla mutta kumminkin.  :lol:
Traxxas Revo 2.5

Duster1

Lainaus käyttäjältä: Janezki - 27.10.07 - klo: 20.53
Ei ole kuin yksi 3S lipo, mutta kyllähän tuo tuntuu silläkin liikkuvan. Kaksi jos laittaa rinnan niin saattaapi savut päästä Mambasta, muistaakseni 100A oli tuon virrankesto.
Akku eikä nopari olleet ajelun jälkeen kovinkaan kuumat. Säätelin tuossa ehtoolla noita iskareita parempaan kuosiin, nyt on vähän jämäkämpi alusta. Pitänee huomenissa kokeilla vaikutusta.

Vaikka laitat 100 akkua rinnan niin ei se millään tavalla vaikuta nopariin. Juu 100A on MM kesto ja tuolle 6XL koneelle ilmoitettu 120A  :wink:
Rinnan = purkuvirta ja kapasiteetti tuplaantuu
Sarjassa = jännite tuplaantuu

Sellanen heikko paikka vielä löytyy kuin diffikupit. Itsellä kesti n. 10 min  :embarrassed:
Myös spurri suli pariin otteeseen, kun ei millään saanut pitämään tarpeeksi.
Axial SCX 10 TR

Janezki

Lainaus käyttäjältä: Duster1 - 28.10.07 - klo: 13.26
Vaikka laitat 100 akkua rinnan niin ei se millään tavalla vaikuta nopariin.

Öh, eikös se virta juuri nopeudensäätimen kautta kulje?
Jos pistän kaksi 60A purkuvirran antavaa akkua rinnan 100A kestävälle nopeudensäätimelle niin yhtälön perusteella savu nousee?

Duster1

Axial SCX 10 TR

tapsa92

Jos sulla on esim. 2kpl 100A jatkuvaa antavaa akkua, ja sun nopari esim. 160A, niin nopeudensäädin ei pukkaa toimintasavuja ulos tuon takia tai senkään takia vielä vaikka noparissa olisi kiinni 120A kone, mutta jos sulta sattuisi löytymään esim. 180A jatkuvaa nappaava kone ( tuollaisia ei pahemmin kyllä löydy ) ja isket sen tuohon sun 160A kestävään nopariin kiinni, niin noparisi pukkaa vasta silloin toimintasavut ulos. Eli, itse akut saavat antaa vaikka kuinka paljon jatkuvia Amppeereita ulos, mutta kone ei saa ottaa yli nopeudensäätimen Amppeerirajoituksien tehoja, koska noparisi ei enää pysty tarjoamaan tarvittavia tehoja koneelle, joten nopeudensäätimesi ottaa lopputilin ja päästää toimintasavut ulos.
- Tapsa

Duster1

Niinpä.

Moottorihan sen virran ottaa eikä nopari.

Eli sun kokoonpanossa.

Moottori ottaa 120A, nopari kestää 100A ja akku antaa vain 60A?
Tuo on mun mielestä ihan poskellaan oleva yhdistelmä ja tollasta en itse käyttäis. Suurimmassa vaarassa Lipon hajoaminen, koska tuolle koneelle pitäis minimissään se 120A irrota. Mutta vaikka sulla olis akun purkuvirrat riittävät niin nopari ei silti riitä.

Mutta jos olet jo ajellut ja kestäneet ovat niin eipä siinä mitään kunhan vaan tiedät että speksien lomassa mennään jo reilusti yli minimi arvojen.

Itsellä oli E-Maxissa 2X 8000mAh 3S Lipot rinnan = 11.1V ja purkuvirtaa irtos yht. 320A
160A MGM nopari ja tuo kyseinen kone.

Axial SCX 10 TR

Janezki

Tarkoitin juuri nimenomaan tuolle 120A ottavalle koneelle tuota edellistä kommenttiani - eli samasta asiasta puhutaan kaikki.
Eli jos kone parhaimmillaan nappaa sen 120A, mutta akuista ei irtoa kuin se 60A niin savuvaaraa ei ole.
Mutta jos pistän siis noita kaksi rinnan samaan motti/nopari komboon, niin silloin pölisee.

Ei tuo lipo noista tämänhetkisistä ajeluista ole ainakaan lämmennyt normaalia (= esim. ajelut kesällä M5700 koneella) enempää.
Pitää tässä katsella kunhan saavat tuonne Medasec:iin noita MGM:iä jos sellaisen laittaisi + parin sopivia lipoja.

hpi-cen

#372
moro..
aattelin itekkin tilata tuon e-maxx:in 
mikä laturi kannataisi ostaa?saako mistään käytettyä sitä e-savagen laturin?
mistä saa taka-spoilereita siihen??
ja eikös tässä oo vakiona ne 14mm hex:it!!


onko hyvä pakkaus   http://www.hobbypeople.com/shop/index.php?main_page=product_info&products_id=7685

Nikke92

Osta vaan tuo hobbypeoplen paketti. Sillä pääset ainakin alkuun, jos et halua heti laittaa harjatonta. Vakiona on joo 14mm hexit. Spoilereita saa varmaan ainoastaan itse tuunaamalla kiinni. Miks pitäs ees saaha spoileri?
Traxxas Revo 2.5

hpi-cen


-rcmh-

HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

Nikke92

Hyvä että oikaisit, en nimittäin ite tiynny et maxxeihin on siipitelinettä.
Traxxas Revo 2.5

hpi-cen

jos tuo teidän näyttämä kiinnike oli t/s/e maxxiin!
tämä on sama  http://www.sabe.fi/hobby/index.php?prodid=30425&grpid=3601
vai onko?

-rcmh-

HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

hpi-cen

#379
no hyvä :azn:
ei oo kalliskaan :tongue:
mikä akun liitin tässä on`??

Nikke92

Vakiona kuvien perusteella Tamiya liitin.
Traxxas Revo 2.5

hpi-cen


OoTee 85

Jo jonkin aikaa kaikissa traxxasin kaaroissa on ollu nää uudet liittimet http://www.traxxas.com/products/accessories/trx_accessories_connector.htm
Ite suosittelisin kuitenkin laittamaan deanssit, koska esim. jos sattuu akkujaan myymään joskus tai ostamaan käytettynä, niin noi deanssit rupee olemaan semmonen stantardi useimmissa sähkiksissä. Varmaan löytyy liikkeistäkin paljon paremmin noita deanssin liittimiä varastosta. Tosin kukin taaplaa tyylillään, ite vaihtaisin ne vakio liittimet   :undecided:
Paino on voimaa, ylipaino ylivoimaa!

Nikke92

Ite vaihtasin myös vakioitten tilalle (kummat nyt sitten onkaan) deanssit.
Traxxas Revo 2.5

hpi-cen

#384
uus e-maxx on tulossa suomeen   
http://www.hobbypeople.com/shop/index.php?main_page=product_info&products_id=15201
mitähän tulee mukaan?    :evil: :evil:

tapsa92

EI ole, se tulee JOULUKUUSSA. Lues hieman infoa siitä tuolta linkistäsi...
- Tapsa

hpi-cen


Janezki

Elikkä jos tuota vakiota alkaisi vahvistelemaan voimansiirtopuolelta, niin aludiffikupit ja teräsidlerit ensimmäiseksi?
Mites tuo laatikkopuoli muuten, jos pidetään kaksivaihteisena niin mitä särkyy ensimmäisenä?  :shock:

Nikke92

En tiijä laatikko puolesta mutta itellä ainakin meni takakardaanit korkkiruuveiks kun oli slipperi liika kireellä. Laatikko on vakiokuosissa ja harjattomilla mennään, eikä paukahtamisen merkkejä näy. Ite ainakin meinaan laittaa teräs idlerit, diffikupit, alumiiniet bulkheadit ja skipplatet jahka rahaa löytyy..  :embarrassed:
EDIT: Niin ja jos ei tule iskareita kokonaan vaihettuu niin ainakin alumiinisetkorkit. Pitäs laittaa myös alumiiset iskaritornit ja ja..   :mrgreen:
Traxxas Revo 2.5

hpi-cen

kestääkö sen uuden e-maxx:in nopari harjattomia?