Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Traxxas E-Maxx

Aloittaja tommilk, 16.11.03 - klo: 21.07

Janezki

Nojoo, tuo nopari on minulla käytössä. Eipä tuosta oikein huonoa sanottavaa ole, ehkä ainut valituksen aihe on automaattinen (lipo)kennomäärän tunnistamisen puute.
Ohjelmoitavuus on myös hyvä, kunhan ensin oppii mitä mikin toiminto tarkoittaa.  :tongue:

timppaanen

#511
nyt on ensimmäisessä renkaassa ketjut yksi kaksi reilu tunti tuon kanssa meni
Tamiya Mini cooper,      Tamiya Brushless TT-01 Bmw M3 sport evo,       Traxxas E-MAXX 3905

Janezki

Hienon näköistä ketjua sulla!  :grin:

Huomasin tuossa että pikkusen on ollut pitoa laparenkaassa kun heksikin on meinannut pyörähtää kolossaan.
Ja noilla renkaillahan ei sitten ole ajettu kuin lumella. :shocked:

4wdkanootti

Ei toi varmaan johdu väännöstä:
Et antanut PAKKASEN kovettaa vanteita tarpeeksi vaan  :cool:
(sitten se ei pyörähdä ku vanne voi haljeta)
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

timppaanen

noniin nyt on pikku muokkailujen jälkeen ketjut joka renkaas sellaasta ja näin
Tamiya Mini cooper,      Tamiya Brushless TT-01 Bmw M3 sport evo,       Traxxas E-MAXX 3905

kotarikotari

ja tuota mistä suojat jousiin/iskareihin, vai oletteko itse kikkaillu, kuinka tarpeelliseksi näette ne suojat? Ehdotuksia myös ensinmäiseksi harjattomaksi motiksi ja nopariksi e-maxiin. siis nythän sen nopeus vakiona ei enää riitä, ja tosiaan ekasta virijutusta kysymys, eli helppokäyttöisyys ja kestävyys olis tärkeimmät kriteerit? Onko nuo velineonin 
värkit mitään, jotka varmaan on tuos spedenki harjattomas mallis??
rahaa palaa niin että melkein hävettää...

hpi-cen

minulla on iskari sukat savagessa,en kyllä mitään oo huomannu. :grin:
harjaton pakketti ois minun mielestä sulle ehkä:novak 4.5.

EN kyllä e-maxxia omista.

Janezki

Lainaus käyttäjältä: kotarikotari - 14.02.08 - klo: 21.54
ja tuota mistä suojat jousiin/iskareihin, vai oletteko itse kikkaillu, kuinka tarpeelliseksi näette ne suojat? Ehdotuksia myös ensinmäiseksi harjattomaksi motiksi ja nopariksi e-maxiin. siis nythän sen nopeus vakiona ei enää riitä, ja tosiaan ekasta virijutusta kysymys, eli helppokäyttöisyys ja kestävyys olis tärkeimmät kriteerit? Onko nuo velineonin 
värkit mitään, jotka varmaan on tuos spedenki harjattomas mallis??
Omat iskarisukat tilasin jenkkilästä Badhorsielta, www.badhorsie.com.
Kyllähän nuo ainakin kesällä hiekka/sora-alustalla ovat toimiva ratkaisu - etuset kun viskovat hiekan ja kivet takaiskareille, jolloin varret on ruvella äkkiä.

Noita Velineoneja tarvitset kaksi settiä, jos meinaat että Maxxi liikahtaa kunnolla.
Itse tilasin viimeviikolla kaverille Maxxiin tämmösen setin, jonka postikuski toimitti kotiovelle tänään. Hintaa tuolle setille + sarjalle 4mm liittimiä tuli posteineen n.160€ joten hinta ei todellakaan ole paha.
Tuohon kun tuuppaa 4S lipot perään, niin alkaa kyyti jo maistumaan.  :grin:

kotarikotari

#518
Olipas edullinen, ja ei taida silti ihan heti hajoilla. paitsi vetarit :azn:
Silti tuo lipomaailma on viä vähä outo kun kerran tätä rchommaa en kuiteskaa paria viikkoo ole kunnolla harrastanut, vaikkakin sitäkin ahkerammin. mitäs nuo merkinnät lipon peräs meinaa, tarkotan esim, 2s2p. ja jos ny vaikka rahat jo tuohon comboon hassaanki, niin saanko mitään iloo irti tämmösistä akuista, 4kpl 8,4v 3600mah pötköakkuja mgpeeltä. lipoihin kyllä perehdyn jahka aika antaa myöden.



Oho ku meinaa mennä ohi aiheesta keskustelu, aloittelijan mokia.
rahaa palaa niin että melkein hävettää...

Janezki

Lipoissa esim. tuo 2s2p tarkoittaa akussa olevan neljä kennoa, kaksi sarjassa ja kaksi rinnan kytkettynä.
Kannattaa lueskella nuo lipo-akku viestiketjut läpi ihan ajatuksella (Lipo akut autokäytössä ja Ohjeita Lipo akkuja varten), jos niihin ajattelet siirtyä.

Kyllähän noilla 8-kennoisilla NiMH:eilläkin jo alkuun pääsee, mutta kuten todettu, vauhdinnälkä kasvaa syödessä joten ne eivät tule kovin pitkään riittämään...

hannu_s

#520
Lainaus käyttäjältä: Janezki link=topic=4871923
Itse tilasin viimeviikolla kaverille Maxxiin tämmösen setin, jonka postikuski toimitti kotiovelle tänään. Hintaa tuolle setille + sarjalle 4mm liittimiä tuli posteineen n.160€ joten hinta ei todellakaan ole paha.
Tuohon kun tuuppaa 4S lipot perään, niin alkaa kyyti jo maistumaan.  :grin:


Jokos on kokeiltu miten toimii? Ilmeiseti tuli erillinen BEC ja pinjoni mukana? Ajattelin että tilais hyllyyn ens tilistä jos jossain väissä alkaa rakentamaan NeliWD:tä :wink:
Ei riemulla rajaa kun 2WD:illa ajaa|2xMini-Z Overland|Tamiya Mini|Tamiya Subaru Brat |Ratt-Y Rustler->MM+4000KvL

Janezki

Hyvin soipi - takadiffistä lähti lautaspyörä irti (ruuvit kuulemma leikkautuivat) ja vakiovetareita menee kuin tupakkia vaikka ei ole edes pitävää alustaa vielä nähty... - voimansiirron päivittelyksihän se menee, jos meinaa neljällä kennolla ajella.
Akkuina on kaksi LRP:n 5000mAh 2S lipoa sarjassa. Rinnan kytkettynä, eli siis 2S, ei meno ole ihan niin rankkaa.

Juu, ubec ja pinioni tuli myös, tosin pinionista uupui lukitusruuvi - liekkö pudonnut matkalle, laatikosta en löytänyt. Onneksi oli M4 kuusioruuveja jemmassa.
Pikku huomiona nuo 4mm liittimet (mihin Mambassa tulee motti kiinni) ovat aivan liian pienet Feigaon johdoille, joten juotin mottiin 6mm urosliittimet ja pienellä adapterijohdolla (6mm naaras -> 4mm uros) ne sitten Mambaan kiinni.

hannu_s

Jep, kuullostaa hankinnan arvoiselta combolta :grin: Onko lämpöjä mittailtu noparista/moottorista?
Ei riemulla rajaa kun 2WD:illa ajaa|2xMini-Z Overland|Tamiya Mini|Tamiya Subaru Brat |Ratt-Y Rustler->MM+4000KvL

Janezki

Eipä ole mittarilla katsottu, käteen vain hieman lämpöiseltä tuntuivat. Kunhan saa tuon voimansiirron kondikseen ja pääsee ajamaan pidempää sessiota, niin pitää mitata sitten.

timppaanen

noniin nyt on iskareissa 450 öljyt ja uudet renkaatki on alla koneetki lämpenee huomattavasti enemmän noilla renkailla ko vakioilla ja akut kestää vähemään aikaa.
Tamiya Mini cooper,      Tamiya Brushless TT-01 Bmw M3 sport evo,       Traxxas E-MAXX 3905

Janezki

#525
Nyt alkaa Maxxi olla lentokelpoinen - tuli viimein Medasecin kautta tuo Lehnerin kone (kiitokset Matille).
Mottia odotellessa on tullut tehtyä pientä tekniikkapäivitystä:
- Traxxasin teräsvetarit
- RPM:n skidplatet ja True-Track takatukivarret+navat. Eteen tukivarret + navat vielä matkalla jossain
- Ofna 9.5 etuiskarit ympäriinsä



Aika kivasti kulkee tuolla motilla. Vedin tuossa pikatestin n.15 min. auratulla pihalla ja hangessa neljällä kennolla ja 20/68 väleillä, liipasin pohjassa suurinpiirtein kokoajan. Lämmöt moottorissa ajelun jälkeen ~70 astetta ja noparissa 25.

Janezki

Lehnerin testaus jatkuu...
Vaihdoin tuossa pienimmän spurrin mitä pakista löytyi, eli välityksinä 20/62 ja kävin valuttamassa 4S 8000mAh pakat tyhjiksi.
MaxxPaddlet ja ketjut rengastuksena, ajoaikaa tuli ainakin se 40 minuuttia, huiput auratulla pihalla jossa reilu sentti vastasatanutta lunta 44,2km/h (GPS kyydissä), moottorin lämmöt yllättävästi karvan päälle 40 astetta maksimissaan.
Tarvinnee hommailla pienempää spurria ja isompaa pinionia kun nuo lämmöt vaan laskee välityksiä pidentämällä...  :tongue:

Alusta toimii aikas nätisti noilla iskareilla, taakse tosin tarvii pykälän jäykemmät jouset. Lunta kun kerää kyytiin niin tahtoo perä jäädä hieman roikkumaan.
Käsittääkseni nuo iskarit ovat vastaavat (ellei samat) kuin Unlimited Engineering:in RacerX SuperShock:it.

hekekorte

#527
ot
Varmin todiste siitä, että maailmankaikkeudessa on älyllistä elämää on se, ettei sieltä ole otettu meihin minkäänlaista yhteyttä.

Duster1

Itse en laittais. On vaan enemmän hajoavia osia, eikä tuolla käytännössä saa kovempaa kiihtymään koska menee siinäkin aikaa kun vaihdetta vaihtaa. Ei sitä vaihdetta kummiskaan liipasin pohjassa voi vaihtaa.

Tietysti jos osaa olla varovainen ja rauhallisesti ajelee niin onhan siinä vaihtelua.

Mitenkäs tiuhempi 1-vaihde vaikuttaa muka 2-vaihteen välityksiin. Ei mitenkään, joten miksi saisi pidemmän välityksen.
Axial SCX 10 TR

miksalo

toimiiko se vaihde vai servolla????
eikö se ooo automatic???
#ARRMA TYPHON# #VXR-8# #NOVAROSSI# #V-ONE-RRR#  #FUTABA#
PITÄÄ OLLA C8       ┌∩┐(◣_◢)┌∩┐

Duster1

Samalla lailla taitaa kuin vanhemmassa E-Maxissa eli radiosta saa vaihdettua milloin haluaa. Servolla siis vaihteen siirtäjä toimii.
Axial SCX 10 TR

Janezki

Juu (mikro)servolla toimii, eli tarvitsee lisäksi kolmikanavaisen radion.
Aika hyödytön ainakin nykyisille harjattomille moottoreille tuo ykkösvaihde. Tietysti jos välttämättä tarvitsee "ryömintämoodia", niin sitten konversio lienee paikallaan.


Itse pidän hyödyllisempänä hankintana yhden moottorin kiinnityslevyä sekä ratassuojaa, kunhan nyt saavat nekin myyntiin.

hekekorte

#532
ot
Varmin todiste siitä, että maailmankaikkeudessa on älyllistä elämää on se, ettei sieltä ole otettu meihin minkäänlaista yhteyttä.

Janezki

Puhuin lähinnä omasta mielipiteestäni, eli nuo pistetään tilaukseen heti kun saatavilla.
Tekeehän tuo "sisäilmeestä" huomattavasti siistimmän.


hekekorte

#534
ot
Varmin todiste siitä, että maailmankaikkeudessa on älyllistä elämää on se, ettei sieltä ole otettu meihin minkäänlaista yhteyttä.

timppaanen

#535
onko tosta medasecin myymästä BK 12020 / 20XL0x-paketti  paketista mihinkään? kai toi vesi tiivis on?

Tamiya Mini cooper,      Tamiya Brushless TT-01 Bmw M3 sport evo,       Traxxas E-MAXX 3905

4wdkanootti

Lainaus käyttäjältä: timppaanen - 26.02.08 - klo: 21.27
onko tosta medasecin myymästä BK 12020 / 20XL0x-paketti  paketista mihinkään? kai toi vesi tiivis on?


Tyytyväinen olen omaani ollut!
Vesitiivis se ei ole tullessaan!
setupit/koeeajot kun on ajettu, täydellä kuormalla, ja nähty ettei ole maanantai iskenyt, ni voipi pistää millaset suojat haluaa...
Mä laitoin (Partcon piirikorttien ja elektroniikan kotelointiin myymään) valuepoxiin koko noparin . Jätin vaan vaseliinimöykyn varoiksi setupointi-jumpperin kohille sekaan että voi kaivaa esiin jos kaduttaa nykysäädöt.

Koneen laakerit rasvauksen jälkeen panin teipin alle, edessä siis akseli tulee teipin reijästä. Näkee ku rasva kuluu mutta hiekka ei ole laakerissa! Johtojen ulostulo on suojattava kuten kaikissa muisakin harjattomissa..

Rumia kuvia, myös siitä tuolla:

kanootti.gfoto.com

ps monta kansiota
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Duster1

Bk.n nopareissa kuulemma paljon susi kappaleita. Enpä itse ainakaan ostais.
Axial SCX 10 TR

timppaanen

no entäs tää sitte     MGM TMM 12018-3 Car / Boat EXPERT+ (water proof)  onko hyvä? onko helppo käyttönen? kai tossa pakki on vaikka tuolla sivuilla ei luekkaan?
Tamiya Mini cooper,      Tamiya Brushless TT-01 Bmw M3 sport evo,       Traxxas E-MAXX 3905

hekekorte

#539
ot
Varmin todiste siitä, että maailmankaikkeudessa on älyllistä elämää on se, ettei sieltä ole otettu meihin minkäänlaista yhteyttä.