Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Traxxas E-Maxx

Aloittaja tommilk, 16.11.03 - klo: 21.07

Duster1

No joo kyllähän näihin saa rahaa palamaan. Itse en vaan ole auton hintaan laskenut yleensä mukaan radion hintaa. Minusta kun se ei ole auton varuste. Se kun voi olla väliltä 20€-400€ ja periaatteessa samalla tavalla toimii.

Ajettavaksihan nämä on tehty. On oikeesti hyvä alusta. Painopiste tippuu painavien akkujen kanssa todella alas niin ei millään saanut kaatumaan. Itsellä oli 2 x 3S 8000mAh Lipot.
Harmi kun ei tullut ihan kunnon videota kuvattua, mutta onhan tuosta Maxista pari pätkää jo täällä foorumilla linkitetty.

Juu pisteosaahan näihin kunnolla viritettyihin pitää laitaa. Mulla oli tuo vanhan mallin auto niin vakio spurri suli 5 minuutissa. Laitoin sen Rc Monsterin viri slipperyn ja hyvä tuli ja kesti jopa ajoakin. Mitä nyt vakio vetarit ei kestänyt akullistakaan ja T-Bonz teräs vetarit tilalle niin sekin paikka oli taas kunnossa.
No tästä voiskin sit jatkaa niihin diffeihin, kardaanit jne. , mutta päätin luopua kun ei oikeesti kestä. Tai olishan se jo tuossa rakentelu vaiheessa kestänyt, mutta painoi jo uuden rakentelu mielessä  :p niin päätin luopua, kun samalla rahalla saa oikeesti kestävämpääkin  :wink:

Mulla onkin pari eri E-Maxia ollutkin ja hyvä autohan se on. Mutta pitäisin vakiona ja jos oikeasti haluaa hyvän ajettavan ja tehokkaan ison sähkö auton niin Truggy harjattomalla. Siihen kun ei tartte liikkuvia osia juurikaan vaihdella tehojen puolesta.

Tää siis mun mielipide. Mukavahan näitä on rakentaa :wink:
Sillä vaan omat kokemukset kerroin, jos joku harkitsee tehokasta autoa rakentavansa. Se kun kummiskin pitää jo tän painoseen autoon laittaa aika tehokas harjaton, mutta siitä alkaakin sit nuo muut ongelmat ja kohta ollaan jo rahassa siellä neli numeroisessa eikä loppua näy silti auton olevan "vain" huono alustainen monsu.

Mutta ainahan mopo karkaa käsistä :lol: :wink:
Axial SCX 10 TR

hekekorte

#571
ot
Varmin todiste siitä, että maailmankaikkeudessa on älyllistä elämää on se, ettei sieltä ole otettu meihin minkäänlaista yhteyttä.

Habaku

Ite olen vahvasti sitä mieltä, et jos 1000,- eemeliin laittaa, eikä vauhtia tuu kun 40km/h ja risat, niin eihän siinä oo mitään järkeä enää :shocked:
Ja noin muutenkin, kunnon polttis alustalle kun alkaa rakentamaan, niin saattaa loppujen lopuksi rahaa säästyäkin, ja kuten duster1:kin mainitsi, paikat kestää :wink:
Hong Nor x2 pro etruggy , KM X2

Duster1

Rc Monsterista saa erikoisempaa viriosaa.
Tuosta vaan ostoslistaa kasailemaan. http://www.rc-monster.com/emaxx.php

Googleen vaan heittää täällä mainittuja osien nimiä niin rupeaa löytymään. Mutta Suomesta et kyllä saa mitään erikoista.
Jenkeistä pääasiassa on mullekin osat tulleet, kun ei noita muualta saa.

Kyllä mulla ainakin kulki siinä 60km/h ja kiihtyi kyllä hyvin. Ei polttis monsu oikein pärjännyt.

Juuri tuon kestävyyden takia möinkin tän E-Maxxin ja muutin Hyper 8 sähköllä kulkevaksi. Mitään ei ole tarvinnut autosta enää korjata. Noparin ja koneen vois kyllä vaihtaa, kun tuntuu lämpeävän tuo MGM. Eikä ole tuo Hyper mun ainut polttis>sähkö conversio auto. On nuo polttis alustat niin paljon järeämpiä jo valmiiksi ilman satojen eurojen päivitysosia.
Axial SCX 10 TR

Janezki

Lainaus käyttäjältä: Habaku - 05.03.08 - klo: 10.43
Ite olen vahvasti sitä mieltä, et jos 1000,- eemeliin laittaa, eikä vauhtia tuu kun 40km/h ja risat, niin eihän siinä oo mitään järkeä enää :shocked:
Ja noin muutenkin, kunnon polttis alustalle kun alkaa rakentamaan, niin saattaa loppujen lopuksi rahaa säästyäkin, ja kuten duster1:kin mainitsi, paikat kestää :wink:
:cry: nyyh... älä nyt noin sano. Tulee pian paha masennus, lopetan koko harrastuksen ja alan ryyppäämään...

No ei vaiskaan - itselleni tätä olen näpertänyt ja omien mieltymyksien mukaan. Buggy-mallit ei kiinnosta vähääkään, monsu tai stadioni sen pitää olla.
Jos olisin vailla satasen vauhteja, niin olisin valinnut autoksi touringin. Mutta eiköhän tuota vauhtiakin vähän tule lisää kunhan saadaan välitykset kohilleen ja kuivaa ajoalustaa alle. Paddlet ja lumiketjut ei kuitenkaan ihan mitkään nopeusennätysrenkaat ole...  :smiley:

-rcmh-

Niin, eikö monsterille ole tärkeämpi kumminkin se kiihtyvyys ja vääntö kuin huippunopeus.
Itseäkään ei nuo Buggyt oikeen kiinnosta, paitsi tuo Hpi:n Bensa Baja SS siinä on sentään kokoa ja näköä.
Buggyt on radalle ja Monsut bashaukseen. :cool:
HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

TheArska

Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

5R

Joo, onhan omaan rustleriin menny 700e...  E-maxxi hiekkamontulla saattais olla laparenkailla aika kiva.. Riittääkö vakio maxxiin 2x 4500 mah ni-mih akkua? Miten auto kestää hyppyjä? Taidan tuon ostaa keväällä...
Traxxas Rustler MM 5700

-rcmh-

No joo, onhan tota itsekkin tullut laitettua Stampedeen aika paljon rahaa.:p
HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

4wdkanootti

Lainaus käyttäjältä: Duster1 - 05.03.08 - klo: 10.56

Juuri tuon kestävyyden takia möinkin tän E-Maxxin ja muutin Hyper 8 sähköllä kulkevaksi. Mitään ei ole tarvinnut autosta enää korjata.

ÖöH! Kestävyys 1/8 polttisrungoissa/osissa taitaa tarvita jotenkin erilaisen kuskin ku mitä mä olen..siis harjattomina ajellen.
8mm pyöränakseleita tuntuu poikkasevan ku on kaasu pohjassa tullut maahan, sekä tietty vetareita. Tehoa sais ehkä silti...   :mrgreen:
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Valde

Lainaus käyttäjältä: 4wdkanootti - 05.03.08 - klo: 21.29
ÖöH! Kestävyys 1/8 polttisrungoissa/osissa taitaa tarvita jotenkin erilaisen kuskin ku mitä mä olen..siis harjattomina ajellen.
8mm pyöränakseleita tuntuu poikkasevan ku on kaasu pohjassa tullut maahan, sekä tietty vetareita. Tehoa sais ehkä silti...   :mrgreen:

Ehkä sulla onkin painoa liikaa, kun ei paikat kestä :evil:
No ei vaiskaan, vaikka sähkövermeistä taitaa kertyä painoa perus polttikseen nähden. Ja siihen vielä lisäksi kasvanut teho niin tietäähän sen, ettei mitoitukset kestä. Kisavehkeiksi ne polttiksetkin on suunniteltu, jolloin kestävyys on aina jonkilainen kompromissi painon, ajettavuuden ja nopeuden ollessa toisessa vaakakupissa.
Schumacher Cougar 2 Works ´94

timppaanen

tänään kerkesin ajaa maksilla pari minsaa ja vetää pari hyppyä niin, tuli perä eellä alas takaa se phjapanssari p*skaks ja auto muuttu etuvetoseks  :angry: empä oo jaksanu vielä purkaa ja kattoo mitä meni p*skaks tällä kertaa.
Tamiya Mini cooper,      Tamiya Brushless TT-01 Bmw M3 sport evo,       Traxxas E-MAXX 3905

Duster1

No eihän sitä paria minuuttia enempää jaksakaan ajella :lol:
Axial SCX 10 TR

Janezki

Noista 3905 kardaaneista vielä;
Takakardaanin etuosa (se sisäänpainuva) on tasan sama kuin 3.3 vetarin renkaan puoleinen osa.
Takaosa (se ulompi putki) taasen hieman lyhyempi, mutta tässäkin voi siis käyttää niitä 3.3 vetareita jos ei satu varsinaisia kardaaneja pakista löytymään.

Janezki

Tulipa näperreltyä tuommonen koppa,





Elikkä siis Toyota Starlet, jos joku ei tunnistanut wanhaa legendaa...  :smiley:
Kopan toimitti Kamtec Englannista. Mukana ei tullut minkäänlaista tarroitusta, joten joutui hieman käyttämään mielikuvitusta (ja vanhoja tarrasarjoja).

Tuommonen leveä koppa kerää mukavasti lunta kyytiin ajellessa.



hannu_s

On kyllä komia tarppa :azn: Mikähän alusta ois passeli jos haluais tehdä on road version?
Ei riemulla rajaa kun 2WD:illa ajaa|2xMini-Z Overland|Tamiya Mini|Tamiya Subaru Brat |Ratt-Y Rustler->MM+4000KvL

hekekorte

#586
ot
Varmin todiste siitä, että maailmankaikkeudessa on älyllistä elämää on se, ettei sieltä ole otettu meihin minkäänlaista yhteyttä.

TJI

Olisi tuollainen E-Maxxi(3905) hankinnan alla, niin mahtuuko tuohon tuollaiset 7-kennoiset hump-pack tyyliset akut. olisi vaan kotona valmiina 8.4V/4600mAh NiMH akut, jossa kuusi kennoa alla ja seitsemäs siinä keskellä päällä. Onko kellään käytännön kokemusta?

Tämän tyyliset akut kyseessä.
http://www.all-battery.com/ProductImages/hobby/RC8.4V4500HD.jpg
E-Maxx + Novak HV6.5
Rustler VXL

hekekorte

#588
ot
Varmin todiste siitä, että maailmankaikkeudessa on älyllistä elämää on se, ettei sieltä ole otettu meihin minkäänlaista yhteyttä.

timppaanen

Lainaus käyttäjältä: hekekorte - 08.03.08 - klo: 20.04
Jos jotakuta kiinnostaa: gps:llä mitattua vakio uudempi E-Maxx 3905, 2 kpl kunnollisilla LRP 7,2V -akuilla, 35 km/h "todellista". Seuraavaks mitataan 2 kpl 8,4V -akuilla, sitten 14,4V ja harjaton Feigao XL7 ja Mamba max -säädin.

koskas tulee lisää testi tuloksia?
Tamiya Mini cooper,      Tamiya Brushless TT-01 Bmw M3 sport evo,       Traxxas E-MAXX 3905

Janezki

Lainaus käyttäjältä: TJI - 12.03.08 - klo: 12.48
Olisi tuollainen E-Maxxi(3905) hankinnan alla, niin mahtuuko tuohon tuollaiset 7-kennoiset hump-pack tyyliset akut. olisi vaan kotona valmiina 8.4V/4600mAh NiMH akut, jossa kuusi kennoa alla ja seitsemäs siinä keskellä päällä. Onko kellään käytännön kokemusta?

Tämän tyyliset akut kyseessä.
http://www.all-battery.com/ProductImages/hobby/RC8.4V4500HD.jpg

Joo, vakiokiinnitykselle tuo malli ei käy. Pitäisi olla tämä E-Maxx versio tai sitten tähän uudempaan 3905:n käypi pituuden puolesta myös tämä.

hekekorte

#591
ot
Varmin todiste siitä, että maailmankaikkeudessa on älyllistä elämää on se, ettei sieltä ole otettu meihin minkäänlaista yhteyttä.

TJI

Lainaus käyttäjältä: hekekorte - 12.03.08 - klo: 14.26
Kyllä sinä saat ne siihen käymään, joudut vain käyttämään esim. tarranauhaa kiinnitykseen samalla tapaa kuin yläpuolella olevassa kuvassa Janezkilla. Se muovinen akun päälle tuleva littana tanko ei käy. Kannattaa ihmeessä hyödyntää nuo akut! Niillä auto liikkuu selvästi pirteämmin kuin 2 kpl 7,2V.

Lainaus käyttäjältä: Janezki - 12.03.08 - klo: 17.06
Joo, vakiokiinnitykselle tuo malli ei käy. Pitäisi olla tämä E-Maxx versio tai sitten tähän uudempaan 3905:n käypi pituuden puolesta myös tämä.

Jep, vähän aattelinkin että nuo ei käy suoraan heittämällä, mutta kehittelee siihen sitten jonkinmoisen patentin. Ensi viikolla kun auto tulee, niin on taas vähän viisaampi.
E-Maxx + Novak HV6.5
Rustler VXL

Janezki


hekekorte

#594
ot
Varmin todiste siitä, että maailmankaikkeudessa on älyllistä elämää on se, ettei sieltä ole otettu meihin minkäänlaista yhteyttä.

Hardstyle

#595
Lainaus käyttäjältä: hekekorte - 14.03.08 - klo: 10.23

Minkä aikaa (noin-arvio) Feigaon XL7:llä ajaa 2 kpl 7,4V 8000mAh sarjassa? Jos innostuu laittamaan vielä tehokkaamman harjattoman, esim. Lehnerin 1940/7 tai 1950/5 paras vaihtoehto lienee 20C/30C -versiot?

Comments, please!

No se riippuu paljolti ajotavastasi, ota huomioon myös, että mitä korkeammilla volteilla ajelet, ei tarvi olla kaasulla niin paljoa kuin pienempi jännitteisemmällä..
Itselläni on emaxxissa 06xl, yksi 3s2p lipo ja sillä sellaista vaihtelevaa ajoa noin 20min. Mutta se riippuu ihan käyttäjästä ja ajotottumuksista, kaasupohjassa ajoa ei varmaankaan kestä 10-15 min kauempaa.

Lisätäkseni vielä että kyllä varmaan tuolla kyseisellä setillä ajoaika on ihan riittävä, yleensä autosta ehtii hajota joku osa ennen kuin lipot alkavat loppua  :p

hekekorte

#596
ot
Varmin todiste siitä, että maailmankaikkeudessa on älyllistä elämää on se, ettei sieltä ole otettu meihin minkäänlaista yhteyttä.

Hardstyle

Lainaa

Feigao ei taida vaan tykätä yli 14V jännitteistä, kuumuu liikaa? Mutta ainahan on muita vaihtoehtoja!

Tuohon en osaa vastata ei oo omia kokemuksia, muutakuin mitä olen kuullut niin ovat melko kuumakalleja  :p

Mitä olen jenkki foorumeita lukenut, niin porukka on alkanut panostamaan enemmän korkea jännitteisiin systeemeihin. Autoon laitetaan matala kierroksinen kone, ja volteilla nostetaan kierrokset sinne 30k tuntumaan, näin saadaan moottorista parempi hyötysuhde, joka taas meinaa sitä, että laitteet eivät kuumu läheskään niin paljoa, kuin matala jännitteisillä systeemeillä. Amppeeri määrät laskevat huomattavasti ja ajo aika lisääntyy. Näin saadaan jo pienempi kapasiteetti lipoilla hyviä ajo aikoja..

Sori alkaa menemään vähän yli aiheen

hekekorte

#598
ot
Varmin todiste siitä, että maailmankaikkeudessa on älyllistä elämää on se, ettei sieltä ole otettu meihin minkäänlaista yhteyttä.

Janezki

Lainaus käyttäjältä: hekekorte - 14.03.08 - klo: 10.23
...
Vaihtoehtoina MaxAmpseissa 2 kpl 8000mAh 7,4V (20C/30C a 365g) hinta 155e/kpl, 1 kpl 8000mAh 14,8V (20C/30C 725g) hinta 300e tai 2 kpl 10000mAh ("vain" 100A jatkuvaa, a 420g) hinta 135e/kpl. Koska hinnat ovat luokkaa 300e kaikissa, itse ajattelin, että painojakauman takia olisi hyvä olla 2 akkua, tuo 14,8V akun 725g paino yhdellä puolella tehnee huonoa ajettavuudelle? Muutenkin akkujen kokonaispaino kasvanee liian suureksi isoimmilla akuilla esim. 12000mAh 7,4V (20C/30C -akuilla a 545g), samoin hinta a 230e?

Kaksi akkua on ehdoton painonjakauman puolesta - yksi vaihtoehto olisi myös pistää kaksi 4S 4000mAh akkua rinnan, mikäli laturissa/balancerissa on tasaus neljälle kennolle.