Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Traxxas E-Maxx

Aloittaja tommilk, 16.11.03 - klo: 21.07

4wdkanootti

eikös tohon lootaan mene hobaon spider-fiffi? Vai pitääkö olla eri koppa?
Sen saisi ½-miljoonaisella töhnällä käyttäytymään kuin spooli, mutta estämään terävimmät poikkasut akseleista.

MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Janezki

Tjaa... enpäs nyt osaa sanoa, asiaa täytyy tutkia.

Nyt tuli tuossa illalla sellainen tilanne että ensimmäistä kertaa pelotti ajaa, tai siis painaa kaasu pohjaan...
Badawanilta sain pimitettyä nuo 2 x 3S 8000mAh lipoa, joita piti tietysti käydä kokeilemassa.  :grin:
Läheisen huoltiksen rekkaparkissa oli sen verran kuivaa asfalttia, että pääsi ottamaan maisteja 6S kyydeistä.
22/58 väleillä ja vakiorenkailla en tosiaankaan uskaltanut painaa liipasinta kuin hieman yli puolenvälin kun vauhtia oli niin että hirvitti - huono valaistus ja paikoitellen ollut irtonainen hiekka asfaltilla voidaan ehkä ottaa huomioon lieventävänä asianhaarana...  :lipsrsealed:
Voihan tuohonkin vielä joku päivä turtua, mutta toistaiseksi tehoja tuntuisi olevan sopivasti.

nimim. Huonot housussa, mutta hymy naamalla

hekekorte

#632
ot
Varmin todiste siitä, että maailmankaikkeudessa on älyllistä elämää on se, ettei sieltä ole otettu meihin minkäänlaista yhteyttä.

Janezki

#633
Lainaus käyttäjältä: 4wdkanootti - 19.03.08 - klo: 21.03
eikös tohon lootaan mene hobaon spider-fiffi? Vai pitääkö olla eri koppa?
Sen saisi ½-miljoonaisella töhnällä käyttäytymään kuin spooli, mutta estämään terävimmät poikkasut akseleista.

Hobao/Ofna näyttisi myös tarjoavan torsen-diffiä... Pentele kun saisi noita ulkomittoja ja ulostulojen paksuuksia jostain tietoon.

edit: Jaahas, Unlimited Engineering näkyykin tekevän valmista diffisettiä.
Melko kallista...   :cry:

Duster1

No elä nyt vielä luovuta :lol:
Anna mennä, anna mennä  :mrgreen:

Itsellä meni se 4 numeroinen euro luku ja sit luovutin E-Maxin osalta, kun p*skasta ei hyvää saa vaikka miten yrittää :wink: Tämä siis koskee jos haluaa ison, nopean ja ennenkaikkea kestävän auton.
Axial SCX 10 TR

James

Lainaus käyttäjältä: Duster1 - 20.03.08 - klo: 20.37
Itsellä meni se 4 numeroinen euro luku ja sit luovutin E-Maxin osalta, kun p*skasta ei hyvää saa vaikka miten yrittää :wink: Tämä siis koskee jos haluaa ison, nopean ja ennenkaikkea kestävän auton.

Onko muuttaminen polttisautosta ainoa ja halvin vaihtoehto saada kestävä sähköauto?

Mika R

Lainaus käyttäjältä: Janezki - 20.03.08 - klo: 16.02
Lainaus käyttäjältä: 4wdkanootti - 19.03.08 - klo: 21.03
eikös tohon lootaan mene hobaon spider-fiffi? Vai pitääkö olla eri koppa?
Sen saisi ½-miljoonaisella töhnällä käyttäytymään kuin spooli, mutta estämään terävimmät poikkasut akseleista.

Hobao/Ofna näyttisi myös tarjoavan torsen-diffiä... Pentele kun saisi noita ulkomittoja ja ulostulojen paksuuksia jostain tietoon.

edit: Jaahas, Unlimited Engineering näkyykin tekevän valmista diffisettiä.
Melko kallista...   :cry:

Näyttää olevan osittain Kyosho diffeistä tehty konversio, johon nimi 7.5:kin viittaa?

4wdkanootti

Torsen ei osaa antaa periksi vetosuuntaan ennenkuin teräs hajoaa, spideri taas joustaa öljyn paksuuden mukaan

MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Janezki

Aah, tänks. Tajusin vaan tuon lukko-ominaisuuden.

hekekorte

#639
ot
Varmin todiste siitä, että maailmankaikkeudessa on älyllistä elämää on se, ettei sieltä ole otettu meihin minkäänlaista yhteyttä.

Duster1

#640
Juu tuosta SSB.stä tulikin lueskeltua. Ei vaan muistanut tänne linkitellä.
Aika hyvän näköinen tuo ohjelmointi boksikin.





Nämä kyllä tuli nyt ihan väärään topicciin, mutta kun jatkoksi aina kirjoittelee niin hutihan se menee :embarrassed:
Axial SCX 10 TR

Nikke92

Kieltämättä aika kivan näkönen paketti.
Olin jo tilaamassa uutta noparia maxxiin, mutta saisinkin sen tänään kuntoon. Tyntelin autoo pöydällä ja voimansiirto tuntu törkeen "tahmeelta". Otin ensteks koneen irti ja pyörittelin sitä-> ei vikaa. Seuraavaksi diffit syyniin-> ei vikaa. Viimeinen vaihtoehto, vaihelaatikko-> tahmoo-> auki vaan ja kappas, vika löyty. Ensimmäinen ratas spurrin akselilla, sen kiinnitys tökki vai mikä nyt onkaan, oli noussut reijästään ja hankasi vaiheaskin kuoriin, melkein läpi oli tullut. Piheillä tökki sisään ja lukitetta perään-> aski ja auto kasaan ja kokeilemaan. Kah, sehän toimi. Kerrankin köyhällä hyvä tuuri. Ihme etten aikaisemmin ollut huomannut tuota tahmeeta voimansiirtoa.. :/
Traxxas Revo 2.5

hekekorte

#642
ot
Varmin todiste siitä, että maailmankaikkeudessa on älyllistä elämää on se, ettei sieltä ole otettu meihin minkäänlaista yhteyttä.

rautalapio

Futaban 3PM 2.4 ghz toiminu mulla hyvin, ominaisuuksiakin löytyy ihan liikaa ainakin mulle :mrgreen: http://www.sabe.fi/hobby/index.php?prodid=32952&grpid=2903

Janezki

Joo, samanlainen on itsellänikin eikä valittamista ole ollut.
Kantomatkaa ainakin tuntuu olevan ihan riittävästi. R603FS vastari menee myös mukavasti sinne uuden Maxxin vastarikoteloon.

hekekorte

#645
ot
Varmin todiste siitä, että maailmankaikkeudessa on älyllistä elämää on se, ettei sieltä ole otettu meihin minkäänlaista yhteyttä.

Janezki

Ei suinkaan, 7.2v ja 8.4v käytössä ne toimivat vallan mainiosti. Kun jännitettä nostetaan, lisääntyy myös sähköhäiriöiden määrä, joka varsinkin AM-vehkeissä on murhaa kantomatkalle. Samaten esim. voimansiirto joutuu kohtuullisen koville jos täydellä kaasulla signaali katoaa ja tulee takaisin.

Ensiapuna voisit kokeilla moottorille menevien johtojen kiertämistä toistensa ympäri - samoin akkujen johtoja voi kokeilla kiertää.

Suurimpina eroina vakioradioihin verrattuna 2.4G vehkeillä tietenkin mainittava tuo häiriöttömyys ja huima kantomatka. Tuossa Futabassa on myös kymmenen eri mallin muisti, joten jos sinulla on useampia autoja, voit käyttää samaa radiota kaikkien ohjaamiseen (joka autoon tietysti oma vastari tarvitaan). Vastarin antennia ei tarvitse välttämättä vetää korin ulkopuolelle, eikä se uudessa Maxxissa ilman eri virityksiä korin ulkopuolelle ylläkkään.
Tuo rautalapionkin mainitsema säätöjen monipuolisuus ei liene myöskään huono asia...  :wink:

hekekorte

#647
ot
Varmin todiste siitä, että maailmankaikkeudessa on älyllistä elämää on se, ettei sieltä ole otettu meihin minkäänlaista yhteyttä.

Janezki

Ei kait sitä letittämään tarvitse alkaa, ihan kierteelle vaan.

hekekorte

#649
ot
Varmin todiste siitä, että maailmankaikkeudessa on älyllistä elämää on se, ettei sieltä ole otettu meihin minkäänlaista yhteyttä.

villeh

Kysymys omakohtaista kokemusta omaaville...
Jos haettaisiin moottori & säädin yhdistelmää E-maxiin.
Kriteerinä vain raakaa voimaa suorituskykyyn, niin nopeuden, kuin kiihtyvyyden suhteen. :grin:
Mitä suosittelisitte.
FG Monster Truck , Traxxas E-Max, Traxxas Stampede, LRP Shark-18 x 2

ToniP

LainaaKysymys omakohtaista kokemusta omaaville...

...aloitetaan päivittämällä voimansiirto  :tongue:

hekekorte

#652
ot
Varmin todiste siitä, että maailmankaikkeudessa on älyllistä elämää on se, ettei sieltä ole otettu meihin minkäänlaista yhteyttä.

tuju76

suosittelen myös mamba maxia ja feigao 7xl moottoria  ,aivan riittävästi voimaa ja nopeutta
paketti on kohtalaisen halpa ,jos lukuun ei oteta suomen hintoja..
offshoreelectricsistä feigao 7xl 84$ sis postit ja ebaysta nopari 132$ posteineen suomeen tietenki tullit ja mahd verot päälle..eihän yht 175 e oo paljon mittään noista vermeistä.
pitäähän siiihen sitte hankkia myös niitä pakollisia varusteita rc-monster heatsink/clamppi ,becci...

hekekorte

#654
ot
Varmin todiste siitä, että maailmankaikkeudessa on älyllistä elämää on se, ettei sieltä ole otettu meihin minkäänlaista yhteyttä.

hpi-cen

tuleekohan tätä new e-maxx w-twiniä myyntiin suomeen???

Duster1

Kerropas sitten kokemuksia tuosta Quarkin noparista.
Axial SCX 10 TR

Janezki

Lainaus käyttäjältä: hpi-cen - 29.03.08 - klo: 11.31
tuleekohan tätä new e-maxx w-twiniä myyntiin suomeen???
Eihän sellaista ole edes suunnitteilla. Se mistä oli juttua Traxxasin sivuilla oli vain ns. konseptimalli.
Harjattomaan RTR-malliin tulee ennemminkin vain yksi isompi motti. Tätä väitettä puoltaa myös yhden moottorin kiinnityslevy ja suojakoppa, joiden pitäisi tulla tässä kohtapuoliin myyntiin.

keidso

Stampede VXL kiinnostaa nopeuden ja harjattoman ansiosta.
Toinen vaihtoehto ois E-MAXX.
Kumpaa suosittelette?
Hintaeroa ei ole paljoa.

Janezki

#659
Ehken Stampede voisi olla parempi vaihtoehto, ainakin kun nyt on kesäkausikin tuloillaan ja ei välttämättä tarvitse nelivetoa. VXL kulkee lipoilla lujaa ja tulee pitemmän päälle halvemmaksikin...