Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

JQ Products - THE Car

Aloittaja JQ, 03.08.10 - klo: 03.44

Jukis

Ossoisko joku sannoo käykö tuo JQ koiranluu d8:n keskidiffin ulostuloon, tai vaikkapa ottaa mitat eli tapin paksuus ja pallon halkaisija. Näyttäis olevan 110millistä koiranluuta kumpaankin saatavilla. Tuo vorzan oma vaan on paljon ohuemmalla varrella.
TLR 22 - Hot Bodies D8e - Xray T3'12 Vorza&d8 ja Axial osia

Roko

Lainaus käyttäjältä: Jukis - 07.08.12 - klo: 12.42
Ossoisko joku sannoo käykö tuo JQ koiranluu d8:n keskidiffin ulostuloon, tai vaikkapa ottaa mitat eli tapin paksuus ja pallon halkaisija. Näyttäis olevan 110millistä koiranluuta kumpaankin saatavilla. Tuo vorzan oma vaan on paljon ohuemmalla varrella.

Tapin paksuus n. 3 mm, pallon halkaisija n. 7,9 mm
Ex Rousku, mutta se ymmärrettävästi sekoitettiin Juha Rouskuun

Jukis

Jees kiitoksia. 3mm tapit ja 8mm pallot on HB:ssakin ja varmaankin melkein kaikissa vastaavissa.
TLR 22 - Hot Bodies D8e - Xray T3'12 Vorza&d8 ja Axial osia

Roko

Kuinkas moni on sähköistänyt tämän auton?
Tekno Rc:n kitti on yksi vaihtoehto, mitä muita tai parempia on?
Ex Rousku, mutta se ymmärrettävästi sekoitettiin Juha Rouskuun

Jukis

mulla oli tälläinen asson rc8e:n diffipukilla ja moottoripukilla. möin sen kaverille ja se just osti toisenkin ja laittoi siihen hobbypro:n kyoshon infernon konversion ja kyoshon diffipukin toiselle puolelle. ei ole kovinkaan vaikea muokkailla, käsiporakone ja prikkoja tarvitsee.
TLR 22 - Hot Bodies D8e - Xray T3'12 Vorza&d8 ja Axial osia

Roko

Lainaus käyttäjältä: Jukis - 12.09.12 - klo: 23.38
mulla oli tälläinen asson rc8e:n diffipukilla ja moottoripukilla. möin sen kaverille ja se just osti toisenkin ja laittoi siihen hobbypro:n kyoshon infernon konversion ja kyoshon diffipukin toiselle puolelle. ei ole kovinkaan vaikea muokkailla, käsiporakone ja prikkoja tarvitsee.

Joo, eli siis varmaan osat 89019, 89529 ja 89254. Tarviko näidenkin kanssa porailla, vai tarkoititko tuon infernokonversion kanssa?
Ex Rousku, mutta se ymmärrettävästi sekoitettiin Juha Rouskuun

Joo

Eipä ole tainnut olla pitkään aikaan puhetta tästäkään autosta.
Tuli mieleen tuossa hetki sitten,että minulta on unohtunut kokonaan se RTR version tuleminen ja löysin tuollaisen. JQ paiskoo autoa kovaa ja korkealta  :evil:

JQ Products THECar RTR - THEVideo

Koheltaja

Taas oli hymy herkässä kun katteli ton videon, ei voi sanoa jäykäksi ja kaavamaiseksi promo videoksi :grin: :grin: :grin:
Kylätason RC-kuski.

P.R

Paremmin ei ois voinu videoo tehdä,loistomatskua!  :cool:
Team Näätäracing                 www.rcm.fi

duda


JQ

JQRacing - Alphaform - REDS - AKA - Savöx - LRP - GHEA - Maugrafix - neo-buggy.net

Roko

Ex Rousku, mutta se ymmärrettävästi sekoitettiin Juha Rouskuun

calicha92

Mistäs noita teknon konversiota saa ostettua??  :grin:
HPI Baja 5b SS 30,5cc, DEX410V3
Align Trex-450L, 600N, Goblin 380, 570, DX8

Roko

Lainaus käyttäjältä: calicha92 - 07.01.13 - klo: 14.44
Mistäs noita teknon konversiota saa ostettua??  :grin:

Itse tilasin a main hobbies nettikaupasta jenkkilästä. Halvimmilla posteilla ( n. 1 usd !!!) tuli alle kahdessa viikossa ja postimies koputti ovelle iltapäiväpostin yhteydessä antaen paketin. Tullausta tuli n. 210 usd tilauksesta 38 e, myöhästyin päivällä (1.1) niin tuli prosentin enemmän vielä... Kitti on tarjouksessa 99,99 usd : http://www.amainhobbies.com/product_info.php/cPath/1_25_1672_1673/products_id/210535/n/Tekno-RC-V4-Brushless-Conversion-Kit-JQ-THE-Car-42mm-Motors
Ex Rousku, mutta se ymmärrettävästi sekoitettiin Juha Rouskuun

calicha92

näyttäis olevan loppu tuolta  :cry:
HPI Baja 5b SS 30,5cc, DEX410V3
Align Trex-450L, 600N, Goblin 380, 570, DX8

Jukis

Niin siis mikäli et calicha tajunnut niin JQ:lta on tulossa omat sähkökonversiopalikat The Cariin. pitäisi olla ihan kohta myynnissä
TLR 22 - Hot Bodies D8e - Xray T3'12 Vorza&d8 ja Axial osia

kyoshodbx

Lainaus käyttäjältä: Jukis - 07.01.13 - klo: 20.23
Niin siis mikäli et calicha tajunnut niin JQ:lta on tulossa omat sähkökonversiopalikat The Cariin. pitäisi olla ihan kohta myynnissä


ohimän multakii onnex jukis oikoluet näitä meille.kysymys kuuluu nyt käikö tuo minun viilattuihin pohjalevyihin.eli tuleeko samaan kohti ku alkuperäinen diffipukki

Bigbear

Onko kenelläkään vertailua polttis/sähkö  autoista. Kuinka paljon eroa on painossa sekä ajettavuudessa?
Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Koheltaja

Silloin kun tuli ajettua XB808 konversiolla niin painoa oli sähköversiossa noin 200g enemmän kun vastaavassa polttiksessa. Ne polttiskuskit jotka mun patterikasilla ajoi, ei suuria eroja huomannut ajettavuudessa koska mulla oli aika liki samat säädöt millä polttiskuskit siihen aikaan ajoi.
Kylätason RC-kuski.

mikari

Lainaus käyttäjältä: Bigbear - 08.01.13 - klo: 09.44
Onko kenelläkään vertailua polttis/sähkö  autoista. Kuinka paljon eroa on painossa sekä ajettavuudessa?

Pienellä radalla ei, isommilla tulee eroa polttiksen hyväksi. Tämä johtuu siitä että isommille radoille pitää kennojen määrää kasvattaa ettei välitystä joudu älyttömästi kasvattaa joka johtaisi temp cuttiin.

Kennomäärän lisäys tarkoittaa painavampaa akkua ja se johtaa ongelmiin, ei niinkään hirveästi ajettavuudessa mutta auton ja sähkökomponettien kestossa, koska virheet kostautuvat painavamassa autossa luonnollisesti ilkeämmin.

On varmaan tapoja kasvattaa kennomäärää kasvattamatta akkujen kokoa/painoa, mutta oletan että se tulee sitten kapasiteetin kustannuksella -> lyhyempi ajoaika.

Optimi akku olisi itsellä ollut 3S mutta ainakaan omiin kilpureihin tuo ei riittänyt Lavangossa vaan kulki pääsuoralla super pitkälläkin välityksellä naurettavan hiljaa. Sen sijaan Tampereella 3S toimi riittävän hyvin ja sitä kautta auto oli kevyenä kivempi viedä.

Tää on mun kokemus viime kesältä, toisilla sähköillä, akuilla ja autolla tilanne voi täysin olla toinen.
Niin ja ei liity kyseiseen merkkiin. Jos tarkoitat kysymykselläsi pelkästään JQ autoa, niin sitten tämä ylläolevan voi vetää yli.
Kiitos 20 vuodesta!

kyoshodbx

Olen kokeillut jqta sekä sähkönä että nitrona.nitrona oli ketterämpi.sen kummemmin säätöihin tai painoihin en keskittynyt.mut kokonaisuutena tykkäsin tuosta sähköversiosta.luulen että tuo wariorin kommentti pätee aikas pitkälle myös jqlle kun muillekin.

Pahviauto

Mikä tulppa olis hyvä jq products the car rtr:än moottoriin?

jani1978

Moi
Juuri rtr version  ostaneena tulikin mieleen yhtäläisyydet car:in ja rtr:än kesken esim pohjalevy ym. Onko periaatteessa päivitettävissä tuohon kilpa versioon??
Kunhan nyt sais ensimmäiset ajot tehtyä tuli perhana väärä hehku vahingossa hommattua... :sad:
The rtr

Roko

http://www.neobuggy.net/2013/01/30/jq-products-18th-electric-buggy/

Konversiona ja omana kittinä !

"Includes a new Ackermann plate and new shorter steering turnbuckles"

Pitäiskö tehdä oma topicci sähköpuolelle?
Ex Rousku, mutta se ymmärrettävästi sekoitettiin Juha Rouskuun

micsa.fi

Hyllyssä odottaa uudenkarhea The RTR kesäkauden alkua.

Mitäs varaosia kannattaa hankkia pakkiin ihan ekaksi? Tukivarsia, vetareita, kytkimen laakereita?

Onko jotain tiettyjä ruuvikokoja joita kannattaa hankkia pakkiin pudonneita korvaamaan? Nykyiset omat autot käyttää tuumakoon ruuveja joten joudun aloittamaan millikoon ruuvien keräämiseen tyhjästä.
Wacky Stack Racing Team

micsa.fi

Lainaus käyttäjältä: micsa.fi - 27.02.13 - klo: 12.02
Hyllyssä odottaa uudenkarhea The RTR kesäkauden alkua.

Mitäs varaosia kannattaa hankkia pakkiin ihan ekaksi? Tukivarsia, vetareita, kytkimen laakereita?

Onko jotain tiettyjä ruuvikokoja joita kannattaa hankkia pakkiin pudonneita korvaamaan? Nykyiset omat autot käyttää tuumakoon ruuveja joten joudun aloittamaan millikoon ruuvien keräämiseen tyhjästä.

Vaikka polttiskauteen on vielä kuukausi-pari aikaa, niin kai sitä sentään vinkkejä irtoaa varaosien suhteen näin talvellakin? Ketjujen alkupäässä oli jotain kommentteja eniten paukkuneista osista, mutta tuo taisi vielä olla niillä alkuperäisillä muoviosilla.

Sen verran piti lähteä purkamaan tuota tehtaalla koottua RTR:ää, että saa kytkinkellon ruuvin vaihdettua uppokantaiseen. Jostain syystä tehtaalla ovat laittaneet nappikantaisen ruuvin tuohon ja vielä suht paksun prikan alle niin näyttäisi hinkaamaan ruuvi tankkiin kiinni. En vaan keksinyt fiksua tapaa vaihtaa tuota ruuvia moottoria irroittamatta niin päätin irroittaa motin kokonaan ja lisätä samalla ruuvilukitteet moottorin ruuveihin.

Nuo RTR:n mukana tulevat renkaat vaikuttaisivat näin pikavilkaisulla ihan kelvoilta, mutta insertit on kelvottamat tai huonosti asennettu. Parissa renkaassa tuntuu olevan sisäreunassa pehmeitä kohtia joista insertti ilmeisesti mutkalla. No, eiköhän noilla sisäänajotankilliset lipsuttele...
Wacky Stack Racing Team

Roko

Itse en ole saanut rikki kuin takuhubin, takatukivarren ja linkinpäitä. Mutta autoni onkin ekasta jq satsista, ja muoveja on parannettu sen jälkeen. Sellanen täyssetti tämän auton ruuveja on kätevä, niin löytyy ruuvi varmasti tarvittaessa. Renkaiden laakerit alkaa nyt rahiseen jo ekalla ajokerralla, muut sitten kestää paremmin. Taitaa olla sama ongelma jokaisessa m8 autossa nuo laakerit. Ja taka-akseliin sain kerran mutkaa, mutta sen sai naputeltua suoraksi, kun ei ollut kaikkia varaosia mukana sillä ajokerralla.
Ex Rousku, mutta se ymmärrettävästi sekoitettiin Juha Rouskuun

Roko

Meneekö jq the car original, yellow edition ja rtr osat ristiin? Lähinnä tuossa rtr:ssä olis kivan väristä accerman platee ja ohjauspaloja, niin mietin ovatko identtisen muotoisia ja laatuisia? Iskarit ja pohjalevyt taitaa olla ainakin erilaisia noissa autoissa.
Ex Rousku, mutta se ymmärrettävästi sekoitettiin Juha Rouskuun

micsa.fi

Onko JQ:ssa tyypillistä että pohjalevyn muovilevennyksiä (=sidequard) joutuu dremelöimään jotta pilli istuu kunnolla paikalleen? Mulla ottaa pillin natsa sidequardiin kiinni, jonka vuoksi koko pilli ei mene ihan pohjaan asti. Tästä taasen seuraa se, että polttoaine- ja paineletkut ovat lähes pillissä kiinni.
Wacky Stack Racing Team

foursquare

Lainaus käyttäjältä: micsa.fi - 15.04.13 - klo: 14.23
Onko JQ:ssa tyypillistä että pohjalevyn muovilevennyksiä (=sidequard) joutuu dremelöimään jotta pilli istuu kunnolla paikalleen? Mulla ottaa pillin natsa sidequardiin kiinni, jonka vuoksi koko pilli ei mene ihan pohjaan asti. Tästä taasen seuraa se, että polttoaine- ja paineletkut ovat lähes pillissä kiinni.
Eiköhän joka autossa ole sama homma, eli puukolla vaikka pieni lovi siihen. Tai sitten antaa olla tuolleen niin pilli kuumuessaan sulautttaa siihen sopivan kolon itselleen.
| JQracing Black Edition | Team Durango DEX410 v3 | Associated B5m | Traxxas  |