Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

JQ Products - THE Car

Aloittaja JQ, 03.08.10 - klo: 03.44

Salamisormi

Lainaus käyttäjältä: kyoshodbx - 23.08.13 - klo: 07.19
Mitenkä minä en ymmärrä tätä linkinlähettämisen kauheutta :shocked:.mikä on tarkempi keino tietämätöntä neuvoo kun laittaa selvä linkki ko tuotteeseen.eihän tämä tänne topiikkiin kuulu mut kertkaa kun en ymmärrä.

Samaa mieltä, jää kaikki arvailu ja empiminen pois kun saa suoran linkin oikeaan osaan, ja mikäli kyseinen kauppa ei ole mieluinen niin ainahan voi linkissä nimettyä osaa metsästää muista kaupoista joissa on merkin edustus, itselle ainakin näin aloittelijana on melkeinpä tärkeintä saada kunkin osan oikea nimi tietoon niin osaa sillä sitten etsiä.

Juutalainen

mistäs tämmösen käytetyn erottaa mikä "malli" se on? eikö tämä ole parantunut aikojen saaatossa?

myydäänkö muuta kittiä kun tuota keltaista? mistä erottaa jos joku on vaihtanut rtr autoon sähköt ja motin
ja väittää sen olevan alkujaan kit versio?

*HOKE*

On olemassa alkuperäinen JQ THECar jonka jälkeen tuli Yellow edition... Jonka jälkeen sitten oli saatavilla uusi leveämpi runko ja erilainen ohjaus.
Tuo runko ja ohjaus päivitys tuli tänäkesänä.

Alkuperäistä ja Yellow editionia ei oikein kuvasta pysty erottamaan.
Paitsi pohjapuolelta.
Keltaisessa on pohjalevy symmetrinen ja alkuperäisessä toinen laita itse pohjalevyssä oli erilainen ja siis myös muoviset kylkilevyt eri levyiset.

Kitin ja RTR auton tunistaa kohtuu monestakin asiasta.
Esimerkiksi iskareista ja iskaritorneista välittömästi.
RTR iskareissa on maavaransäätö muovisilla klipseillä kun taas kitti malleissa kaikissa on kultaiset kierrettävät jousilautaset jousen yläosassa.

RTR auton iskaritorni on vain tasainen alumiinilevy... muodot tietysti, mutta kitti autossa on CNC koneistetut jotka tunnistaa helposti siis että CNC koneistetussa näkyy kevennykset jne.

Uusien autojen kuvia vierekkäin vertaamalla näkee jo helposti pääkohdat joista tunnistaa RTR ja kit malit toisistaan.

Esim jo näistä kuvista erottaa aika monta yksityiskohtaa RTR ja Kit auton välillä.




Juutalainen

kiitoksia ja vielä onko tuon ekan mallin ja keltaisen välissä myyty ns. päivitettyä ykkös mallia.
jotain tukivarsi kestävyys muutoksia? vai optiona saanut ostaa kestävämmät päivitykset?


*HOKE*

Se kestävyyspäivitys tapahtui kohtalaisen nopeasti jo ennen Yellow editionia.

Juutalainen

lontoon kieli pikkasen heikkoa niin mitenkä tuo vanhempi keltanen eroaa ykkösestä osien suhteen?
vai tuliko siitä ykkösestä sitten vaan keltainen?  mites tuo e-versio, mikä siinä ns. pohjana?

sais nää kaikki tiedot samaan pakettiin niin tietää sitten koko auton historian ja mitä on kenties ostamassa :tongue:

*HOKE*

Keltasessa erona alkuperäiseen on pohjalevy, kylkilevyt, parannellut iskarit ja eri välitys suhteet... Eli diffien lautasrattaat ja diffeille menevät pinionrattaat, pääratas ja kytkinkello.

E autossa on uudenmallinen leveä pohjalevy ja uusi ohjaus jotka tulivat tänäkesänä erikseen ostattaviksi tai oli myös olemassa Pre Seasonal malli jossa oli mukana uusi pohja ja ohjaus.
Tuo pohjalevy päivitys sopii sekä ensimmäiseen autoon että Yellow editioniin.

Juutalainen

täähän käy helposti kun tietoo paikasta oli vaan turhian nupinoita ja pään aukomista.

eli jos omistaa ykkösen niin mitä tarvii ostaa ohjauksen muutokseen?

onko pohjalevy leveämpi vai pelkät ne sivumuovit? ja uus koppa hankittava jos leventää pohjaa,eikö?

osat muuten kai käy keskenään, jossain tais tuokin jo lukea.

*HOKE*

Jos omistaa ykkösen niin kannattaa hommata suoraan se uusin päivityskitti uudella pohjalevyllä ja ohjauksella.

Nyt on pakko tunnustaa että en tiedä onko uutta ohjausta edes saatavilla vielä erikseen.
Uusi pohjalevy on leveämpi ja hyvin pitkälti kaikki osat ovat vaihtaneet hieman paikkaa.

Uusi pohja vaatii myös uuden korin koska kokonaisleveys on kasvanut selvästi.

Osat ovat olemassaolevissa malleissa suurimmaksi osaksi täysin samat.
Erot oikeastaan tulee vain Smooth gearing rattaistuksesta, eli eri rattaita ei pysty oikein sotkemaan keskenään.
Mikäli haluaa uusia hammastuksen Yellow editionin hammastuksiin niin siihen on olemassa valmis setti.
Smooth Gearing set.
Lisäksi tarvitsee 13T kytkinkellon.

Jos omistaa ekan automallin ja siinä on esimerkiksi alkuperäisiä osia jotka päivitettiin kestävämpiin niin osat vaihtuvat käytännössä automaattisesti uusiin vahvempiin mikäli tilaa esimerkiksi hajonneen tukivarren tilalle uudet.
Eli suomen kaupoissa esimerkiksi on ainoastaan uudet osat saatavilla.
Toisinsanoen ei tarvitse miettiä tilatessa saako kestävämmät vai mitä sieltä tulee.
Ja siis tosiaan ne kestävämmät osat ovat suoraan korvaavia osia eli ei tarvitse miettiä yhteensopimistakaan vaan uusi osa käy suoraan paikoilleen.

Lähinnähän siis se osapäivitys oli materiaalien muutosta ja joistain osista tehtiin myös hieman tukevampia.
Kaikista näistä osista ei siis edes erota päältäpäin mitään eroa vaikka osan kestävyys onkin parempi.

Juutalainen

onko odotettavissa syystarjousta thecaarista :grin:? saako rtr mallin boxilla käymään?

antero

Mistähän löytäs rtr mallin tehassäädöt kaasarille? Vähä hukasa niin olis niistä helepompi lähtä säätään kohilleen.

micsa.fi

Lainaus käyttäjältä: Juutalainen - 25.08.13 - klo: 11.04
onko odotettavissa syystarjousta thecaarista :grin:? saako rtr mallin boxilla käymään?

RTRn saa boxilla käymään, mutta se vaatii pikku muutoksia. Vakiona RTRssä on moottori normaalia ylempänä jotta vetokäynnistin mahtuu paikalleen. Tämä tarkoittaa sitä, että starttiboxin pyörä ei välttämättä ylety vauhtipyörään asti. Paras ratkaisu on korvata vetokäynnistin kiinteällä päätylevyllä ja ottaa moottoripukkien päällä olevat korotusholkit pois. Näin olen itse tehnyt.
Wacky Stack Racing Team

Juutalainen

#552
niin eli tollanen kitti sopii ykköseen? aika hintava :embarrassed:


edit: onko suomes muita jq:n varaosan myyjiä kuin euro rc ja hobby factory


http://fi.eurorc.com/product/4894/jq-products-2013-option-parts-kit

Juutalainen

ootellaan vielä edelliseen vastausta. mitenkä näitä raittaita myydään? smoothia ja karkeeta vai pelkkää smoothia?

jos näin eli hajooa vaikka etupinjoni nin tarvii ratastaa koko vehje uudestaanko? smootheilla?


kiva ois saada tietoo että ostakaa tollasen ykkösmallin vai suoraan keltaisen, mitäs eroo tolla ackerman
raudan pituudella saavutetaan kun ykköseen myydään kolmea erinlaista?

vai onko helpompi ostaa van suoraan 2013 malli piha rällätykseen :cry:

Poinas2

Lainaus käyttäjältä: antero - 25.08.13 - klo: 11.17
Mistähän löytäs rtr mallin tehassäädöt kaasarille? Vähä hukasa niin olis niistä helepompi lähtä säätään kohilleen.

Käänät ylä ja alaneulan tasan neularungon kanssa ja katsot että tyhjäkäynti on säädetty silleen että luisti jää vähän alle 1mm auki. Voi testata esim paperiliittimellä (se auki taivutettu lanka mahtuu just siitä luistin raosta).

Sitten kone käyntiin. Luultavasti todella rikkaalla eikä välttämättä käy ilman kaasua. Sitten käännät ALANEULAA kiinni vaan niin paljon, että kone alkaa käymään tasasesti tyhjäkäyntiä ja sillä pystyy ajamaan. Sitten siitä säätelemään mielen mukaisesti.   
EA-Import Oy Webstore: www.eaimport.net
ALPHA Plus - BETA - BULLIT - TeamDurango - PIRANHA Fuel - M2C - TRESREY - KyPOM - H-Energy - REDS - RevolutionRcDesign - ThunderInnovation - Yaiba

Juutalainen

Lainaus käyttäjältä: *HOKE* - 23.08.13 - klo: 23.40
Keltasessa erona alkuperäiseen on pohjalevy, kylkilevyt, parannellut iskarit ja eri välitys suhteet... Eli diffien lautasrattaat ja diffeille menevät pinionrattaat, pääratas ja kytkinkello.

E autossa on uudenmallinen leveä pohjalevy ja uusi ohjaus jotka tulivat tänäkesänä erikseen ostattaviksi tai oli myös olemassa Pre Seasonal malli jossa oli mukana uusi pohja ja ohjaus.
Tuo pohjalevy päivitys sopii sekä ensimmäiseen autoon että Yellow editioniin.


eipä taida tossa E mallissa olla uutta ohjausta ainakaan kuvista päätellen?

*HOKE*

Totta joo. My bad.

Uus leveä pohjalevy kylläkin.

Juutalainen

eikö tän jq topicin vois laittaa kanssa tuohon alakatekoreihin? ettei painu unholaan.

katsellut noita setuppeja, niin mitäs tuolla ylätukivarren siirrolla saavutetaan?

JQ

JQRacing - Alphaform - REDS - AKA - Savöx - LRP - GHEA - Maugrafix - neo-buggy.net

Juutalainen

mihinkä suuntaan tuo keltaisen nitrotankki on kasvanut ykköseen verrattuna?

ainakin tuo paineletkun kiinnitys näyttää tiiviimmaltä O- rengaan kanssa....

ViX



Onko optista vai onko JQ:lla selvästi lyhyempi akseliväli?

*HOKE*


risla

mites muilla kuluu noi muovilinkit?
servosta eteenpäin vaihdettu kaikki uudet pallokupit ja pallot, ackerraudan holkit,mutterit ja laakerit. 
ajanu kaks vastarin akkua ja nyt vaihdon tarpeessa raidetankojen päät.
muutenkin tuntuu tuo vasen eturengas elävän aikapaljon :embarrassed:


onko tilalle jollain muulla valmistajalla kestävämpää muovia?

risla

ajaako kukaan tällä merkillä vai mistä hiljaisuus/tietämättömyys johtuu? :azn:

hmort

Ajettiin kesän aikana todella paljon ja vaihdoin kerran linkit... Pieni väljyys ei haittaa mitään.
-Henry Mort

risla

Lainaus käyttäjältä: hmort - 28.09.13 - klo: 19.15
Ajettiin kesän aikana todella paljon ja vaihdoin kerran linkit... Pieni väljyys ei haittaa mitään.

noin milleissä mikä on pieni välys?

hmort

Lainaus käyttäjältä: risla - 28.09.13 - klo: 19.25
Lainaus käyttäjältä: hmort - 28.09.13 - klo: 19.15
Ajettiin kesän aikana todella paljon ja vaihdoin kerran linkit... Pieni väljyys ei haittaa mitään.

noin milleissä mikä on pieni välys?

Vaikea sanoa riippuu mistä katsoo... Mutta jos sisä ja ulkopäässä on on suunnilleen sama välys noin 2-3mm ei haittaa mitään.. Maxin treeni autossa oli todella väljät linkit silti sillä pääsi Salon kisassa Finaaliin... Eli ei välykset haittaa juurikaan...
-Henry Mort

Roko

Lainaus käyttäjältä: risla - 28.09.13 - klo: 18.49
ajaako kukaan tällä merkillä vai mistä hiljaisuus/tietämättömyys johtuu? :azn:

Suomen kausi ohi, kisat loppu tältä vuodelta, niin täällä ei olla niin aktiivisia, oletan

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 4

Ex Rousku, mutta se ymmärrettävästi sekoitettiin Juha Rouskuun

risla

Lainaus käyttäjältä: hmort - 28.09.13 - klo: 19.34
Lainaus käyttäjältä: risla - 28.09.13 - klo: 19.25
Lainaus käyttäjältä: hmort - 28.09.13 - klo: 19.15
Ajettiin kesän aikana todella paljon ja vaihdoin kerran linkit... Pieni väljyys ei haittaa mitään.

noin milleissä mikä on pieni välys?

Vaikea sanoa riippuu mistä katsoo... Mutta jos sisä ja ulkopäässä on on suunnilleen sama välys noin 2-3mm ei haittaa mitään.. Maxin treeni autossa oli todella väljät linkit silti sillä pääsi Salon kisassa Finaaliin... Eli ei välykset haittaa juurikaan...

:shocked:

*HOKE*

Risla ajelee ulvilassa.
Ulvila kuluttaa jostain syystä linkejä enemmän kuin muut radat.
Tuli huomattua jälleen tänä kesänä.

Vuosia sitten ulvilan kisoissa ajoin aivan uudella xrayn xb8 autolla... Kisan jälkeen takalinkit olivat niin kuluneet että linkki irtosi ihan vain sormin ja ilman pientäkään yritystä.
Oli tosin eka reiskan polttis jonka jälkeen linkkipallot ovat muuttuneet. Ja siis esim ajoin niillä alkuperäisillä linkeillä paljon treeniä ja kisoja... Ulvilassa meni aivan tuoreet entiseks... Mutta tämä siis vain esimerkkinä että joku siinä radan matskussa on kuluttavampaa kuin muualla.
Silti oli kyseessä mikä tahansa polttis niin ulvilassa linkit kuluvat nopeammin kuin muilla radoilla.
Varsinkin se pillin puoleinen mihin roiskii polttoainetta.

JQ linkit eivät kulu yhtään nopeammin kuin muutkaan.