Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Alpha moottorit

Aloittaja Yamaha201, 19.08.10 - klo: 18.34

nitroking neo rs

Onhan siinä taas yks säädettävä osa vähemmän sillä mulle riittää kyllä motin ja ajo-ominaisuuksien säätö(siinäkin on jo melkein liikaa :smiley:).

*HOKE*

Eikä erona ole ainoastaan säädettävyys, vaan 2081 on smoothimpi ajaa...
Helpottaa tehon toimittamista rataan.
Eli toisinsanoen harrastelijan on helpompi lähteä mutkasta kovaa ulos kun ei tule terävää potkua heti alakierroksilta.

Roko

Mistäköhän löytyy tehdassäädöt aphan koneille, ohjekirjan olen selannut muutamaan kertaan.
Ex Rousku, mutta se ymmärrettävästi sekoitettiin Juha Rouskuun

calicha92

tollaset olen itse saanut

Tarpeeksi lähelle totuutta pääsee kun väännät molemmat neulat tasaan neularungon kanssa (eli neulan yläpinta ei ole sisempänä kuin sen osan yläreuna mihin neula tulee), sitten varmistat että kun luistin työntää kiinni jää kurkku auki noin 0.7-0.8mm. Tän voi testata esim. normi paperiklipsillä, kääntää sen langan suoraksi ja säätää tyhjäkäyntiruuvista niin, että se juuri ja juuri mahtuu siitä. Sitten kone käyntiin ja alaneulaa kiinni sen verran että käy tyhjää. Siitä sitten säätelemään.
HPI Baja 5b SS 30,5cc, DEX410V3
Align Trex-450L, 600N, Goblin 380, 570, DX8

Poinas2

Lainaus käyttäjältä: Rousku - 05.08.12 - klo: 15.20
Mistäköhän löytyy tehdassäädöt aphan koneille, ohjekirjan olen selannut muutamaan kertaan.

Mikä kone kyseessä?
EA-Import Oy Webstore: www.eaimport.net
ALPHA Plus - BETA - BULLIT - TeamDurango - PIRANHA Fuel - M2C - TRESREY - KyPOM - H-Energy - REDS - RevolutionRcDesign - ThunderInnovation - Yaiba

Roko



Mikä kone kyseessä?
[/quote]

F850
Ex Rousku, mutta se ymmärrettävästi sekoitettiin Juha Rouskuun

Poinas2

Lainaus käyttäjältä: Rousku - 06.08.12 - klo: 21.33


Mikä kone kyseessä?

F850
[/quote]

Sit meet ton yllä olevan ohjeen mukaan
EA-Import Oy Webstore: www.eaimport.net
ALPHA Plus - BETA - BULLIT - TeamDurango - PIRANHA Fuel - M2C - TRESREY - KyPOM - H-Energy - REDS - RevolutionRcDesign - ThunderInnovation - Yaiba

InfernoSP4

Alkaa nykyinen O.S. olemaan elämänsä ehtoopuolella ja uusi voimanlähde pitäisi löytää truggyä vauhdittamaan. Alphoissa taitaa olla aika kilpailukykyinen hinta/laatu -suhde mutta mikä Alpha olisi passeli truggyyn? A852:ta olen itse miettinyt 1. vaihtoehtona mutta varmaan myös S852 tai .23 -kokoinen A352 olisi käypäisiä laitteita myös?

Kertokaapa nyt joku viisaampi, mikä noista kannattaa hankkia? Ja käyttö on siis radalla omaksi huviksi ajamista. Nopeudella ei siis niinkään väliä mutta potkua saisi olla sen verran, että hypyistä selviää
tarvittaessa lyhyillä vauhdeilla.  :tongue: Varma käynti ja helppo säädettävyys ovat myös toivottavia ominaisuuksia.
Traxxas Slash Platinum, Team Associated sc10, Losi 8ight 3.0

*HOKE*

A852 ja truggyyn pilliksi 2090

Takuuvarma valinta.

Tai tietysti Lutz edition.

Molemmat loistavia.

mikkol78

Yhdyn äskeiseen! Itellä myös kyseinen paketti truggyssa ja hienosti menee ilman mitään ongelmia! Suosittelen :smiley:
Xray - Futaba - Savöx - Alpha - Jconcepts - Robitronic

InfernoSP4

Kiitos HOKE ja Mikkol78, asia on sitten harvinaisen selvä!

Tosiaan nyt on Ossin jatkeena Hong Norin pilli mutta varmaan järkevintä ostaa uusi pilli
sammalla kertaa, niin on sitten mahdollisimman optimi paketti.
Traxxas Slash Platinum, Team Associated sc10, Losi 8ight 3.0

*HOKE*

Ehdottomasti.
Pillit ja moottorit on tärkeä olla hyvä kokonaisuus.
Moni kone ei vaan toimi kunnolla jollain pillillä, kun sitten taas kyseisellä pillillä joku toinen kone toimii täydellisesti.

A852 + 2090 pilli uudella alkukäyrällä (tulee mukana) tarjoaa kyllä voimaa koko kierrosalueella rajusti, eli ei mitään ongelmaa trukkikäytössä.


OS + hongnor... hmmm... toivottavasti ei ole kolmosella alkava efra numero tuossa pillissä tai on täysi nuhapumppu.


miksu79

Lainaus käyttäjältä: InfernoSP4 - 17.08.12 - klo: 08.48
Kiitos HOKE ja Mikkol78, asia on sitten harvinaisen selvä!

Tosiaan nyt on Ossin jatkeena Hong Norin pilli mutta varmaan järkevintä ostaa uusi pilli
sammalla kertaa, niin on sitten mahdollisimman optimi paketti.

Itsellä oli joskus trukissa os .28 ja os 2050 pilli potkua liikaa jopa trukkin.  toi hoken ehdotelma varmasti hyvä.  toki itsellä bugyssä os speed ja tuolla samaisella os ei efra 2050 ja hyvin toimii.
agama A8 evo nordic os speed futaba savöx Team Associated sc10 4x4  TC6.1  LRP

InfernoSP4

Lainaus käyttäjältä: *HOKE* - 17.08.12 - klo: 09.52
OS + hongnor... hmmm... toivottavasti ei ole kolmosella alkava efra numero tuossa pillissä tai on täysi nuhapumppu.

Tjaa, täytyypäs vilkaista tuo numero kun pääsee kotiin. Joka tapauksessa sellainen näppituntuma nyt on, että enemmänkin tuossa voisi potkua olla...  Tosin konekin on paljon ajettu ja kohtuullisen väljän oloinen
jo.  Mutta selvä pyy, pilli sitten kanssa hankintaan.  Kompopaketissa taisikin olla joku muu kuin tuo 2090 pilli.
Traxxas Slash Platinum, Team Associated sc10, Losi 8ight 3.0

*HOKE*

On sitä ollu saatavilla kyseisenä kombonakin...
Paitsi että kombossa ei ollu uutta alkukäyrää.

Eli pistät vaan erikseen tilaukseen.

Komboja on ylipäätään ollu aika heikosti saatavilla, eikä niissä ole muuta eroa kuin että kaikki tulee samassa laatikossa ja taitaa olla kympin halvempi... Mutta tosiaan sieltä puuttuu periaatteessa se noin kympin arvonen ylimääränen alkukäyrä joka tulee mukana kun pillin ostaa erikseen.

InfernoSP4

Jep, hyvää tietoa taas. Eli hankin nuo sitten erillisinä.  Nyt kun kyselyn vauhtiin pääsi niin: Mikähän
olisi sopiva kytkinkellon hammastus tuohon?  Nykyisellään taitaa olla 14 hampainen ja ehkä voisi olla
hiukan pidemmätkin välitykset. Niin no, spurrin hammastus pitäisi tietty olla tiedossa ja sitähän en tähän
hätään muista.  :embarrassed:
Traxxas Slash Platinum, Team Associated sc10, Losi 8ight 3.0

InfernoSP4

Ja vielä täydennystä: Se Honkkarin pilli on tosiaan koodilla EFRA-3016. Hmm - selittääköhän tuo nyt sen kun muut ajaa 2 kierrosta siinä missä minä yhden...  :grin: No joo, mutta kannattaa varmaan tosiaan päivittää nyt se pilli sitten samalla.
Traxxas Slash Platinum, Team Associated sc10, Losi 8ight 3.0

*HOKE*

Kyseinen honkkarin pilli oli tosiaan nuhapumppu OS koneissa.
Ei vaan saanu millään oikein kulkemaan, eikä tankkiakaan kestämään.
2 alkuset pillit taas oli hyviä.

Välitystä en lähtis vaihtamaan mihinkään.
Kokeilet ensin tolla mikä on.
Varsinkin kun sulla on tosiaan ollu tollanen kokoonpano aikasemmin niin tolla mun mainitsemalla setillä saat selkeesti lisää varsinkin yläpäähän vetoa ja uskon että alakertakin herää kummasti henkiin.

risla

mitäs tuolla t850 koneella sitten tekee jos kerran tuossa A852 on tarpeeksi ruutia?
onko tuossa .28:ssa sitten liikaa jo?

*HOKE*

Niinpä...

Tehoero ei ole niin iso että .28 koneesta ihmeemmin hyötyisi.
Ja taas polttoaineen kulutuksen takia trukkeja ajetaan yleensä kisoissakin .21 koneella.

risla

jos tänkin ois tienny niin oisin tilannut tuo .21 enemmin kuin .28.

Poinas2

Lainaus käyttäjältä: risla78 - 18.08.12 - klo: 08.16
jos tänkin ois tienny niin oisin tilannut tuo .21 enemmin kuin .28.

Kisakäytössä alkaa olemaan välia paljon pannu vie soppaa jne. Kun omaksi ilokseen ajelee, niin ehtiihän sitä tankkailemaan + voi laittaa pienen (6.5mm esim.) kurkun jolloin saa kulutusta pienemmäksi ja tehokin on hallittavampaa. Kyllä se t850 ajaa paikkaansa trukissa ja silläkin on kisakäytössä ajettu 9min 30s tankkiväliä
EA-Import Oy Webstore: www.eaimport.net
ALPHA Plus - BETA - BULLIT - TeamDurango - PIRANHA Fuel - M2C - TRESREY - KyPOM - H-Energy - REDS - RevolutionRcDesign - ThunderInnovation - Yaiba

the_man

Kolmeen vuoteen en ole polttista omistanut ja taas sellainen M8-auto tuli haalittua. Mitäs versiota otsikon koneista suositeltaisiin, jos pää prioriteetteja olisivat pitkä tankkiväli ja helppo säädettävyys? Ensi kaudelle tarkoitus palata kisaympyröihin jos muilta kiireiltä suinkin keretään.

mikkol78

#113
Itellä ei muista alphan koneista kokemusta kuin tosta A852 ja on ensimmäinen kone ikänä meikäläisellä jossa ei minkäänmoista ongelmaa ja todella helppo säädettävä! Mulla tosiaan truggy käytössä ja 2090 pilli sekä 7 kurkku ja komeesti menee että toimii..
Xray - Futaba - Savöx - Alpha - Jconcepts - Robitronic

*HOKE*

Lainaus käyttäjältä: the_man - 20.08.12 - klo: 15.17
Kolmeen vuoteen en ole polttista omistanut ja taas sellainen M8-auto tuli haalittua. Mitäs versiota otsikon koneista suositeltaisiin, jos pää prioriteetteja olisivat pitkä tankkiväli ja helppo säädettävyys? Ensi kaudelle tarkoitus palata kisaympyröihin jos muilta kiireiltä suinkin keretään.


Tämä malli on todella hyvä varsinkin ekaks kisakoneeks, ja miksei pidemmällekin.
Helpompi säädettävä ja ajettava kuin hieman kalliimmat, mutta tehoja silti tarpeeksi.

Vastaavanlaisella koneella on SM kisoissa oltu useita kertoja A finaalissa korkealla.

miksu79

Tehoa tosiaan voi myös olla liikaa. Tehokad kone tekee ajosta hankalaa kun auto sutii kiihdytyksissä ja vielä jos alustan säädöt hiukan hakusessa niin vaikeudet tuppaa kertautumaan  monelle nopein ei olekkaan se tehokkain moottorivaihtoehto ja monasti nuo huippukoneet on tehoiltaan aika repiviä. Toki tuohon voi hieman vaikuttaa kytkimellä ja välityksellä. Näin yleisellä tasolla siis ajatuksia. Toki itsekkin syyllistyn tuohon liikaan tehoon varmaan ajaisin samaa vauhtia tai kovempaakin miedommalla koneella. Kun ei tule niitä oho ilmiötä ja turhia tehosta johtuvia lipsahduksia eli ajo on varmempaa  polttiksella kun tuo best lap einpaljon merkitse
agama A8 evo nordic os speed futaba savöx Team Associated sc10 4x4  TC6.1  LRP

risla

#116
mikäköhän tuota t850 vaivaa kun lämpimänä ei käy tyhjäkäyntiä ja kylmänä käy?

edit: kattelin oisko koneessa vielä sissänajo prikka paikalla mutta ei ollut, kansi oli pikkasen
jumissa sylinteriputkessa  kun purin, laitoin takas kasaan ja kas kummaa kun tuli puristuksia
lisää. oisko kansi ollut jotekin vinossa kiinni? tarvii tuossa kattoo kun menee ajamaan
että joko toimii normaalisti.



risla

no eipä oo vikaa löytyny ja purkin koko motin mutta ei mitään näkyvää/tuntumaa löytyny.

eli jos lämmöt on alle noin 90 käy tyhjäkäyntiä mutta siitä yli ei käy, jos laitan tyhjäkäyntiä
isommalle kun motti on lämmin niin kylmänä huutaa niin pirusti. ja taitaa se sammua
suoran pääsä  kun helppaa kaasun

Poinas2

Lainaus käyttäjältä: risla78 - 21.08.12 - klo: 20.40
no eipä oo vikaa löytyny ja purkin koko motin mutta ei mitään näkyvää/tuntumaa löytyny.

eli jos lämmöt on alle noin 90 käy tyhjäkäyntiä mutta siitä yli ei käy, jos laitan tyhjäkäyntiä
isommalle kun motti on lämmin niin kylmänä huutaa niin pirusti. ja taitaa se sammua
suoran pääsä  kun helppaa kaasun

Ihan ekana pitäisi katsoa perusjutut. Eli tyhjäkäynti säädetty niin että luisti jää auki sen 0.7-1mm. Sen jälkeen ruuvit tasaan rungon kanssa (eli ruuvin yläreuna tasassa sen rungon kanssa). Kone käyntiin ja jos linkit on oikein säädetty ei kone varmasti "huuda" vaan meinaa tukehtua. Tästä kääntää alaneulaa kiinnippäin kunnes käy nätisti tyhjää. Siitä sitten säätämään eteenpäin.

Noi sun "oireet" viittaa siihen että on säädöt poskellaan. Mikä tulppa sulla on ? Jos ei ole tietoa, niin OS P3 tai JQ ThePlug tai Alphan T3 kiinni.
EA-Import Oy Webstore: www.eaimport.net
ALPHA Plus - BETA - BULLIT - TeamDurango - PIRANHA Fuel - M2C - TRESREY - KyPOM - H-Energy - REDS - RevolutionRcDesign - ThunderInnovation - Yaiba

risla

tulppa os3. yläneula tasalla mutta tuo alaneulan on aikas syvällä ja tuo luistimen välikin on alle 1mm.
ja linkit säädetty oikein.
jos ton alaruuvin tahtoo tasalle niin saa vetää varmaan 4 kierrosta auki.