Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Tr-15 rally, buggy, monster...

Aloittaja Erkhart, 25.11.03 - klo: 22.02

Mika R

Aika hurjaa, mutta mikähän mahtaa olla hinta? No mielenkiintoista joka tapauksessa.

Erkhart

hinta oli joku 120 dollaria.
Hpi nitro rs4 3, Micro

Mika R

Just.. sillä hinnalla saa uuden koneen.. no mikä ettei jos tuo tehoa lisää eikä teho häviä kuluessa .. mutta onhan se kuitenkin aika paljon motin hintaan nähden.

Erkhart

On ne vähän kalliita, et kyllä mulle riittää ihan nuo vakio männät ym. Mut jos noiyleistyy ja hinnat laskee (roimasti) niin vois kokeillakkin.
Hpi nitro rs4 3, Micro

Mika R

Toivotaan niin. Nyt täytyy palata varmaan takas aiheeseen tässä topicissa.

miksu-

Perhanan koneessa taas jotain:
Lähtee ihan ekalla nykäsyllä normaalisti käyntiin, mutta tuntuu että kone ei lämpene kunnolla ja eikä oikeen meinaa ottaa kierroksia vaan meinaa tukehtua. Tähän nyt vaikuttaa varmaan ilman lämpötila/säädöt. Kun koneen saa sen verran lämpimäks että se ei tukehdu niin pistää auton maahan ja painaa kaasua; vähän se takkuilee mutta sitten rupee ihan ihmeellisesti kone ottamaan kierroksia mutta auto ei kuitenkaan kulje. Eli siis kone kiertää tai ainakin kuulostaa siltä, mutta auto ei kulje kunnolla. Oon kattonu kytkinpalat mutta ei ne ole mitenkään erityisen kuluneet, vauhtipyöräkään ei luista eikä mikään muukaan voimansiirto luista autossa. Ainut vika mitä vois luulla on tuo kytkin, mutta se on ihan hyvässä kunnossa. Olen myös hionut niitä kytkinpaloja ja kytkinkellon sisältä. Mikähän tommosen vois aiheuttaa?
HPI Nitro MT2

Jessev

Mulla oli kuukausi sitten samantapanen vika, että otti kierroksia, mutta auto ei kulkenu kovaa. Vika oli niinkin naurettava kuin takarengas löysällä. :)

Koneen käynnistä. Mulla ainakin tarvii lämmittää renkaat ilmassa vähän kaasutellen nyt talvella. Ja laitoin autoa vielä rikkaammallekin kun aloin ajella talvella, mutta mulla oli aika laihalla se...

client

mä epäilen silti että se on se kytkin... sähän voit koittaa sillein, että laitat auton käymään.. ja annat kaasua ja katot pyöriikö kytkinkello, jos pyörii... niin kytkin toimii

mulla oli itellä sama ongelma.. annoin kaasua ja moottori vaan huusi eikä auto liikkunu mihkää...

kytkimestä löytyi vika

Mika R

eihän jarru ole päällä? mitä tarkoittaa kytkimen hiominen? ethän ole keventänyt sitä olennaisesti..

miksu-

Joop, eihän siinä muuta vikaa ollut että kone oli liian rikkaalla (=ei kiertänyt) ja samalla se oli kastellut kytkimen mikä oli ihan öljyssä. (= ei ollut pitoa) Kytkimen hiomisella tarkotin että kevyesti hioo paloista ja kytkikellosta kaikki lasittumat pois.
HPI Nitro MT2

Mika R

ok. hyvä että syy selvisi

zhoop

Lainaus käyttäjältä: "Hount"
Lainaus käyttäjältä: "OzmO"Mun rally on ainaki kestäny aikamoisia lentoja, mutta mitään en oo saanu rikki. Kerran on kyllä päärätas meny sileeksi mutta sekin oma syy kuin en huomannu pistää ruuvilukitetta motin kiinnitysruuveihin. Alustalevyn pohja on iha naarmuja täynnä. Ettei vaa johtuis käyttäjästä jos kokoajan auto hajalla...  :roll:

Kannattaa suojata vastarikotelo jollain hyvin jos lumessa ajat, ja servot jotenki myös. Ei pitäis enää hirttää kaasu?

Mutta kylhä buggy autoilla tulee vähä enemmä rällättyy ja hypittyy --> osia hajooki enemmän...

Joo, ei minulta tuossa ole mennyt muuta rikki, kuin vanne.
Mutta aina saa pelätä, kun se vähän lähtee hanskasta että nyt kun se tohon valliin törmää, niin saa laittaa eturipustuksen uusiksi.
Tämä pelko menee kohta ohi, kun lumi sulaa. (sula nyt äkkiä:evil: )

No nyt on servot ja vastarin kotelo suojattu lumelta, vastarinkotelo on vesitiivis, ja koko vasenta kylkeä koristaa sisäpuolelta muovikaari, joka on vastarikotelon korkuinen ja ylettää takaripustuksista ohjaus-servon eteen. Eli kattaa koko sen alan, mistä eniten tulee lunta tupaan.

Vaikka en mikään asina tuntia olekkaan...
Niin eikö kannattaisi ensin tulla sinuiksi sen kaasun kanssa?
RC-autoilua jo kesäkuusta 2003 lähtien!
Websivuni - KLIKKAA Team Associated RC10 B3

pOINTER

Tarviiko 16% löpö aivan eri säädöt kuin 10% :mrgreen: ?? Ostin 16% bensaa ja kaikki tehot hävis... Ei ota kierroksii!! PRKL

Wuhuu... Perjantaina pitäis saada tehopilli, onks siit jotain hyötyä... Paljon tehoa!?!?
Kun ei pyydä mitään, ei välttämättä saakaan haluamaansa, mutta kun pyytää paljon, saattaa saada paljon - tai sitten ei.

blenheim

Kyl se nitro vaatii eri asetukset. Voit ajaa rikkaammalla, jolloin teho on sama kuin laihemmalla 10:llä ja ei lämpee niin paljoo.

Tehari on kyllä aika kätevä! Kyllä se ehkä 10% lisää tehoa ja käynti paranee.
E-tmkua | Hyvöö jouluva ja onnellista uutta vuotta!

Jessev

Mulla toimi 16% ihan yhtä hyvin ku 10%, mutta laitoin rikkaammalle niin alko kulkeen paljon paremmin.

blenheim

Tulpan voit myös joutua vaihtamaan. Eli kylmempää tulppaa kehiin jos nitroa on enemmän. Näin muistaisin.
E-tmkua | Hyvöö jouluva ja onnellista uutta vuotta!

miksu-

Nyt vihdoinki saapu nuo osat; alkukäyrä ja Duratrax street forcen tehoputki. Ton putken sai sopimaan alkuperäsen putken kiinnitykseen pientä voimaa käytytäen. Nopeesti tota testasin niin ainaki vääntöä tuli lisää.
HPI Nitro MT2

R/C

Minkälaisissa paikoissa tolla buggy versiolla pystyy ajaa? Ei kuitenkaan toi maavara ole kauheen suuri.  :roll:

mike_87

maastoradalla. ei missään varvikossa. kyllähän sen itse voi päätellä että millasessa maastossa se maavara vielä riittää.

Erkhart

Eikö tossa pillissä tuu toi painenippa alaspäin?
Hpi nitro rs4 3, Micro

miksu-

Lainaus käyttäjältä: "Erkhart"Eikö tossa pillissä tuu toi painenippa alaspäin?
Joop, se on ainut huono, mutta ei se niin alas tule ettei siihen letkua sais.
HPI Nitro MT2

Danger

Mortonki

Olen aloittelemassa tätä RC-harrastusta ja hommasin Inferno TR-15 Stadium Forcen joka on vielä kokoamatta. Kuulalaakerit tuli jo hommattua ja kun toi dollari on niin heikko, niin ajattelin tilata jo valmiiksi varastoon tehoputken.. mutta käytö tähän Stadium Forceen toi alkukäyrä ja Duratrax street forcen tehoputki jotka miksu- on tilannut?

Entäpä mitä muita kuluvia varaosia kannattaisi tilata samaan pakettiin (eli mitkä osat luultavasti paukahtavat ensin)?
- Savage brushless. RC18T brushless.

Joona H

Lainaus käyttäjältä: "Danger"Mortonki

Olen aloittelemassa tätä RC-harrastusta ja hommasin Inferno TR-15 Stadium Forcen joka on vielä kokoamatta. Kuulalaakerit tuli jo hommattua ja kun toi dollari on niin heikko, niin ajattelin tilata jo valmiiksi varastoon tehoputken.. mutta käytö tähän Stadium Forceen toi alkukäyrä ja Duratrax street forcen tehoputki jotka miksu- on tilannut?

Entäpä mitä muita kuluvia varaosia kannattaisi tilata samaan pakettiin (eli mitkä osat luultavasti paukahtavat ensin)?
Tuosta pillistä sen verran,että minun tietääkseni on-road ja off-road pillit on erikseen.......onko näin?
Jos on,niin kannattaa hommata joku off-road auton pilli.
Vaikka tämä:
http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXDTA2&P=7

Niin ja noista varaosista,jotain rattaita ja etenkin eturipustuksen osia kannattaa tilata,ne on vaurioherkimmät.

Danger

Kiitti Jonttu

Toi putkisarja näyttää ihan hyvältä ja siinä tulis samassa paketissa kaikki tarpeellinen, eikä se ole kovin kalliskaan. Miten on-road ja off-road pillit sitten käytännössä eroavat toisistaan? Siis onko vaantöalueen painotuksissa eroja vai onko on-road pilleissä kiinnitetty huomiota kierrosherkyyteen enemmän?

Ymmärrän, että jos kolautan autolla seinään niin ripustukset luultavasti kärsivät. Mitäs noi eniten kuluvat rattaat ovat?
- Savage brushless. RC18T brushless.

Mika R

Periaatteessa on painotuksia, off-roadit on pulleampia ja vääntää enemmän alhaalta. Riippuu sitten pillin laadusta millaisen vastapaineen ja ääniaallot se kehittää moottorin toimivuuden parantamiseksi; yleensä kunnon pilleistä saa maksaa enemmän mutta tuo kelvannee TR-15 autoon kyllä. Sanotaan kuitenkin näin että pilli kuin pilli on parempi kuin muffleri.

Danger

Kertoisitko Mika mikä mielestäsi olisi "riittävän hyvä / parempi" pilli tohon off-road käyttöön? (siis varmaankin toi DuraTrax on ihan jees, mutta vertailun vuoksi)?

PS. Kiitokset hyvästä palstasta ja moderointi on varsin asiallista  :D
- Savage brushless. RC18T brushless.

Mika R

Kiitos, kiitos. Kyllä tuo on varmaan ihan ok, tosin ulkonäkö ei aina tee hyvää pilliä. Kunnon pillejä ovat jotkut Kyoshon omat ja esim NovaRossin ja RD Logicsin pillit. OFNAllakin (HoBao) tuntuu olevan hyviä, mutta etupäässä .21 :lle. Myös MIPillä on hyvä edullinen side exhaust pilli (tosin en ole vielä päässyt testaamaan) mutta sen käyrä taitaa tulla väärälle puolelle.

Danger

Katselin towerhobbies:ta noita kyoshon tehopillejä, mutta rookielle iski paniikki.. eli mikä on se mystinen speksin kohta joka kertoo sopiiko pilli Stadium forceen vai ei?! Vai saanko sopivalla käyrällä kaikki Kyoshon pillit sopimaan?

Entäpä mistäs noita NovaRossin rai RD Logicsin pilleja löytyisi, kun en ainakaan tuolta towerhobbiesta löytänyt?

Kuulostaa varmaankin melko typeriltä kysymyksiltä, mutta tuntuu aika hankalalta imuroida tarvittavaa tietoa netistä tai etsiminen vie minulta liikaa aikaa (kun pitää töitäkin tehdä)
- Savage brushless. RC18T brushless.

Mika R

Tower ei myy noita. Pilli varmaan sopii lähes miltä merkiltä tahansa mutta pakokäyrä on aikalailla autokohtainen. Helpoimmalla pääset kun hankit ton DuraTraxin, se on varmaan autoosi ihan ok. Jos autosi on Tr-15 niin siihen käy samat sälät kuin Kyoshon SuperTen FW04:ään eli etsi näillä hakusanoilla esim SuperTen pipe tmv.
Itsellä on Kyöstissä FW04 tämä ja se on ainakin minusta todella hyvä http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXV553&P=7 mutta aika kallis

www.novarossi.com
www.rdlogics.com

Erkhart

Noit cveccejäkin on kehuttu hyviksi, niissä ei tosin tule käyrää mukana
Hpi nitro rs4 3, Micro