Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

BMT 081

Aloittaja mikari, 17.09.10 - klo: 10.28

mikari

Vähän videota. Aika vaatimatonta kylläkin mutta noin aluksi. Kori päällä onkin sitten jo ihan eri meininli.




Kiitos 20 vuodesta!

mikari

Vähän lisää, nyt kori päällä. Heiluttelen rattia tarkoituksella, jotta suunnan muutokset näkyis, kyllä se suoraankin menee  :wink:



Ja sitten pikkasen poltetaan kumia tai ainakin yritetään jotain sellasta  :grin:
Lopussa menee vähän laihalle.



Kiitos 20 vuodesta!

pieto

Hyvin näyttää kulkevan. Alussa kelasin että perkule kun on pitkä ykkönen kun ei vaihda ja odotin että vaihtaako ollenkaan, sitten muistin että toihan oli single speedi :)
Kyosho GT Racing Art

mikari

Joo :) kyl ohjaus on aika tarkka ja tossa on vielä tosi hidas servo joka vaihtuu vielä.
Kiitos 20 vuodesta!

McJones

Olikos tää nyt ns. budjettivehje vrt. nuo yleiset GT-autot vai oliko tässä parhautta se, että on enempi rata-ajo mielessä suunniteltu kuin GT-luokan autot?

Katuajopaikka taitaa olla tässä nurkilla, hienohan tuo olisi nähdä livenä...
T Summit & E-Revo & Rally & Mini-Slash | K DRX VE | TC GT8LE | SM MZ2 | H Hyper Mini STe & Mini ST

mikari

Riippuu budjetista. 525€ Italiasta kotiovelle ilman koria, renkaita, moottoria+pakoputkistoa ja sähköjä. Eli voisiko sanoa kisakrossarin hinnoissa. Mukaan tulee "full" optiot ja mm. tuo mainittu Centax kytkin mutta ei vaihteita (single speed).
Mutta kasaaminen ei noilla ohjeilla ole aloittelijoille. Paitsi jos osaa italiaa niin se voi helpottaa asiaa.
GT autoja on ollut vain Kyosho, joten en osaa verrata DM1:een. Pätevän oloinen peli tämä BMT kyllä on ja rata-autona eri luokkaa, ajo tuntuma on aivan toinen. Sitä en sitten vielä tiedä heijastuuko se kierrosaikoihin, saattaa tarvita isommille radoille vaihteen kuten mainuttu, mutta sitä en vielä tiedä ovatko kotimaan baanat niin isoja. Bashing autona ainakin sikamaisen hauska kun kiihtyy ja kulkee.
Kiitos 20 vuodesta!

jerzirccar1

Laitappas kokonais hinta mitä se sinun auto paketti nyt maksaa millä ajelet.
Veikkaan näin.
Auto 525e
radiot 300e
servot 160e
vastarin akku 25e
moottori+pilli 350e
kori 70e
renkaat 30e
startti boxi 50e
fuili 30e
tankki pullo 10e
hehku 15e
+ylimääräistä mitä tarvitaan kuten työkaluja ym ym n.100e

Ei paha mutta tämä on niin hauska laji että mikä ettei.
Jerzi

PS Älä nyt ota tätä negatiivisena sitten.
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

mikari

#37
Voit laskea tohon vielä toisen auton päälle varaosiksi  :grin:

Ja renkaita ei taida ihan yhdet riittää. Yksi tulppakin pelkästään taitaa olla vähän hintsusti - jaa mutta se onkin tuossa varaosissa jo mukana. Mutta parilla tonnilla kyllä siitä selviää ihan mainiosti, helposti allekin. Riippuu vähän mitä hakee. Radalle on mukavampi mennä kun on kasa varaosia pakissa (vaikka mitään ei hajoisikaan).
Kiitos 20 vuodesta!

InfernoSP4

Taannoin oli TM:ssä juttua 1:1 wrc-ralliauton rakentamisesta. En muista yksityiskohtia mutta
kiesille tuli hintaa jotain 170 000 €. Yhden istuimen hinnalla rahoittaa jo melkoisen kasan rc-kamaa. Joten huomattavan huokeata tämä pienoisautoilu joka tapauksessa on!  :grin: Ja silti hauskaa!

Traxxas Slash Platinum, Team Associated sc10, Losi 8ight 3.0

Koheltaja

Lainaus käyttäjältä: InfernoSP4 - 24.09.10 - klo: 12.55
Taannoin oli TM:ssä juttua 1:1 wrc-ralliauton rakentamisesta. En muista yksityiskohtia mutta
kiesille tuli hintaa jotain 170 000 €.

Tuolla hinnalla ei saa kuin turvakaaret fiiattiin... Kyllä ne WRC hinnat keikkuu siellä 300000-500000 euroottorin kantturoissa.

Kylätason RC-kuski.

InfernoSP4

Aha, ok! Olikohan sitten niin, että tuo wrc lipsahti nyt multa väärään paikkaan...
Mutta jotain Subarua siinä jutussa tehtiin ja loppusumma jäi alle 200 tuhannen!
Se olikin sitten halpa.  :embarrassed:

Mutta tuolla mittapuulla rc-hommathan on ihan ilmaista huvia!  :smiley:
Traxxas Slash Platinum, Team Associated sc10, Losi 8ight 3.0

Ama

Juttu taisi koskea mäkisen pajan rakentamaa N-ryhmän subarua.

mikari

Lainaus käyttäjältä: InfernoSP4 - 24.09.10 - klo: 12.55
Taannoin oli TM:ssä juttua 1:1 wrc-ralliauton rakentamisesta .. Joten huomattavan huokeata tämä pienoisautoilu joka tapauksessa on!  :grin: Ja silti hauskaa!

:grin: just näin. Tekniikkahan on ajamisen lisäksi ihan mielenkiintoista myös näissä pienemmissä autoissa.
Kiitos 20 vuodesta!

InfernoSP4

Kyllä on tosiaan! Voi ajatella niinkin, että omistaa auton joka litratehoiltaan lyö hyvinkin
kampoihin formula ykköselle!

Tuossahan muuten videolla kumi ulvoi jossakin kohtaa ihan komeasti!
Traxxas Slash Platinum, Team Associated sc10, Losi 8ight 3.0

jerzirccar1

Lainaus käyttäjältä: InfernoSP4 - 24.09.10 - klo: 15.02
Kyllä on tosiaan! Voi ajatella niinkin, että omistaa auton joka litratehoiltaan lyö hyvinkin
kampoihin formula ykköselle!

Tuossahan muuten videolla kumi ulvoi jossakin kohtaa ihan komeasti!

Tulisit galleriaan katsomaan kuin ajamme vtr autoilla, siellä renkaat vinkuu joka mutkassa.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

InfernoSP4

Öh - anteeksi tyhmyyteni mutta mikäs se on tuo galleria?  :huh: Voisin hyvinkin
tulla kunhan vain tietäisin että mihinkä tulen...
Traxxas Slash Platinum, Team Associated sc10, Losi 8ight 3.0

Ile__

Kyosho Inferno  VE  Race Spec

InfernoSP4

A-haa, niinpä tietysti! Tänks!
Traxxas Slash Platinum, Team Associated sc10, Losi 8ight 3.0

mikari

Lainaus käyttäjältä: InfernoSP4 - 24.09.10 - klo: 15.02
Kyllä on tosiaan! Voi ajatella niinkin, että omistaa auton joka litratehoiltaan lyö hyvinkin
kampoihin formula ykköselle!
Tuossahan muuten videolla kumi ulvoi jossakin kohtaa ihan komeasti!

Näin on. Kyllähän ne siinä ulvovat tosiaan.

(Toivottavasti VTR:ää ei tarvii sotkea enää tähän enempää)
Kiitos 20 vuodesta!

mikari

Ok, tilasin osia tuohon Evolva vaihdekonversioon, katsotaan saanko mitään aikaiseksi.

Motors TV:llä pyörii International GT Open, siellä erinomaista kuvaa ja inspiraatiota tämän luokan autoihin



Tämä musta F430 on mun suosikki ainakin katsella  :cool:

Kiitos 20 vuodesta!

mikari

Muutama räpsy





Kiitos 20 vuodesta!

InfernoSP4

Mielenkiintoisen näköinen laite noin altapäinkin kuvattuna! Tuossa ei näyttäisi korissa olevan mitään ulostuloa pakoputkelle? Meinaatkos sovittaa tuohon vielä ennen lumia sen Sirion pannun?

Mitä eroa on muuten on-road -koneessa verrattuna crossipataan? Painotetaanko siinä
huippukierrosten tehoa alaväännön kustannuksella vai miten?
Traxxas Slash Platinum, Team Associated sc10, Losi 8ight 3.0

mikari

 :smiley:

Joo ei ole ulostuloa, alumiiniteippi sisäpuolella suojaa koria ja sivuun voi tehdä "viillon" ja taittaa lipan sisäpuolelle joka ohjaa öljyt pois sisäpuolelta.

En meinaa, pakoputkisto on käytössä, mutta motore saa jäädä suosiolla ensi kesään.

Kai se RR Sti vähän enemmän kiertää ja alavääntöä ei ehkä ihan samalla tavalla kuin krossikoneessa, arvaisin. Tosin en nyt odota siltä mitään ihmeitä suhteessa kuvissa olevaan, koska hyvinhän tuokin pelaa, mutta tämä palautuu takas krossariin joten hyvä että molemmissa autoissa on omat moottorit (GT ja krossi siis).
Kiitos 20 vuodesta!

MrOllinmaki

Lainaus käyttäjältä: InfernoSP4 - 29.09.10 - klo: 08.50
Mielenkiintoisen näköinen laite noin altapäinkin kuvattuna! Tuossa ei näyttäisi korissa olevan mitään ulostuloa pakoputkelle? Meinaatkos sovittaa tuohon vielä ennen lumia sen Sirion pannun?

Mitä eroa on muuten on-road -koneessa verrattuna crossipataan? Painotetaanko siinä
huippukierrosten tehoa alaväännön kustannuksella vai miten?

Ratamoottori kiertää yli 10k kierrosta korkeammalle kuin krossikone. Huono alavääntö kompensoidaan sillä että kytkin ottaa kiinni paljon ylemmillä kierroksilla. Lisäteho tulee todennäköisesti osittain myös hyötysuhteesta. Samalla 125ml tankillisella krossari etenee radalla ehkä noin 12min ja rata-auto noin 4min, joten aikayksikköä kohti polttoaineenkulutus on kolminkertainen.

Toki käyttöolosuhteetkin ovat täysin erilaiset.

-A-
 

mikari

No ehkä tässä tosiaan onkin jotain odotettavaa ensi kesäksi  :cool:
Kiitos 20 vuodesta!

InfernoSP4

Oho, ai niissä on noin paljon eroja luonteessa! Eli ratakoneessa huippukierrokset on sitten päälle 40 k?  :shocked:

Sikälikin tuo asia nyt itseäni kiinnostaa, kun buggyyn istutetun v-specin Novarossi-pilli näyttääkin olevan mallia "on-road". Eli onkohan tuo huilu sitten mitoitettu sellaiselle kierrosalueelle, jolle crossikone ei edes pääse...
Traxxas Slash Platinum, Team Associated sc10, Losi 8ight 3.0


peitsamo

Lainaus käyttäjältä: MrOllinmaki - 29.09.10 - klo: 12.29
Lainaus käyttäjältä: InfernoSP4 - 29.09.10 - klo: 08.50
Mielenkiintoisen näköinen laite noin altapäinkin kuvattuna! Tuossa ei näyttäisi korissa olevan mitään ulostuloa pakoputkelle? Meinaatkos sovittaa tuohon vielä ennen lumia sen Sirion pannun?

Mitä eroa on muuten on-road -koneessa verrattuna crossipataan? Painotetaanko siinä
huippukierrosten tehoa alaväännön kustannuksella vai miten?

Ratamoottori kiertää yli 10k kierrosta korkeammalle kuin krossikone. Huono alavääntö kompensoidaan sillä että kytkin ottaa kiinni paljon ylemmillä kierroksilla. Lisäteho tulee todennäköisesti osittain myös hyötysuhteesta. Samalla 125ml tankillisella krossari etenee radalla ehkä noin 12min ja rata-auto noin 4min, joten aikayksikköä kohti polttoaineenkulutus on kolminkertainen.

Toki käyttöolosuhteetkin ovat täysin erilaiset.

-A-
 

Ei ihan suoraan liity aiheeseen,  mutta eikös kulutus ole aika suorassa suhteessa kierroslukuun. Eli jos toisella konella ajetaan 4 min / keskimäärin 30 000 rpm ja toisella 12 min / keskimäärin 10 000 rpm, niin kulutettava polttoaine pitäs ollakin jokseenkin sama. Tämä tietysti olettaen, että koneet on saman kokoiset ja samalla tavalla säädetty ja muutenkin olosuhteet ovat samat.
Flying Calacucco

mikari

Kiitos 20 vuodesta!

jerzirccar1

Miksi noita kutsutaan rallygame autoiksi kuin ulkonäkö ei todellakaan ole rally autojen näköisiä.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂