Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Inferno NEO ja Mad Force Kruiser

Aloittaja Äijäx, 01.10.10 - klo: 22.03

mikari

No miks ei mut ei oo tarvinnu eikä edes tippunu kyydistä
Kiitos 20 vuodesta!

PikkuPiru

#451
Tuli pikkasen ajeltua NEO:lla tänään kunnes renkaasta irtosi 2*6cm pala  :sad:

Mut bashailu senku jatkui, tuli pieni 3m etuperin voltti lumikasasta renkaille ja matka jatkui  :evil:
(siis aivan täydellinen)
Nyt on pakko sit tilaa uudet renkaat et pääsee ajalee.

mikari

Nyt ku saatiin buggyt liikenteeseen niin voi olla ettei Monsuilla ajeta hetkeen jos ei sitten taas innostuta (miten tässä näin taas kävi?? :) )
Se vaan et kun radatkin aukee niin kohta on aika paljon ehdittävää  :cool:
Autot ovat kaupan jos jota kuta kiinnostaa (laittaa YV:tä), muussa tapauksessa palataan monstereilla asiaan sitten kiihkeän kesän jälkeen syksyllä talvea kohti (mukavaa että on ulkoleluja sitten silloin talvellakin).

Onko 2fast4u :n moottori projekti edennyt ?
Kiitos 20 vuodesta!

2fast4u

Ei ole vielä moottori rantautunut jos ei nyt sitten ennen pääsiäistä sattuisi tulemaan. Vaihteisto saapuu oletettavasti vasta ensi viikolla joten odottelu jatkuu. Ai niin autoon tulossa myös nivelöidyt etu- ja takakardaanit. 

Autot kaupan...loppuiko innostus monsuihin?


mikari

Ok. No ei niinkään mut ku meitä on nyt 2, nuorempi poika ja mä, niin noi bugit on nyt aika kivoja just nyt kun kahdestaan ajetaan ovaalia hyppyreillä treeniä.
Kiitos 20 vuodesta!

2fast4u

Jeps, mukavaa puuhastelua yhdessä.

Ei tullut osia autoon joten tulipa madi kasattua taas vakio-osilla ja viikonloppuna olisi tarkoitus laittaa auto ajoon. Lämmintä säätäkin luvattu.

2fast4u

Joopa...nyt on ihmetyksen paikka. Tuo Kössin oma moottori ei ole yhteistyöhaluinen. Ihan näin alkuun mitkä ovat moottorin sisäänajaon käytettävät toimivat säädöt? Tässä on edetty ja taisteltu suomenkielisen ohjeen säädöillä ja moottori käyttäytyy seuraavasti. Käynnistyy kohtalaisesti käy kohtuu nätisti tyhjäkäyntiä kunnes lämmetessään käyntilämpötilaan kierrokset karkaavat.
En ole tiivistellyt kaasutinta vaan motti on tehtaan jäljiltä. Neulat ja luisti säädetty ohjeen mukaan. Polttoaine mitä kokeilin oli 25 Big Bang. Onko alakierroksien säätö sitten totaalisesti pielessä vai onko jossain ilmavuoto? Ei polttoainevuotoja tms.

Tämä nyt on minun rc-historiassa toinen kössin moottori ja Ossien jälkeen kauhistuttava rimpula. Vai enkö vaan osaa  :shocked:

mikari

#457
Kato nyt ettei mikään ole irti, kaasari, vetokäynnistin tmv. ja ime ilmaa sitä kautta.
Mulla toimii hienosti, tänään putsasin yksisuuntalaakerin öljystä niin sekin pelaa taas kunnolla.

Tässä



vähän kuvaa tältä päivältä, kiipesin myös taustalla olevaa rinnettä - hauskaa, mutta siitä ei tullut kuvaa valitettavasti.

Ainiin, samalla on tullut Kruiserilla ja Spadalla testattua noita RB:n RTR gigasia, kyllähän ne tuntuu toimivan ihan ok!
Kiitos 20 vuodesta!

2fast4u

Kivasti näyttää kulkevan. Joo...oma kössi taas ei.... Tänään tuli purettua konetta ja tarkistettua vetostartti ja päädyn kiinnitys. Öljyinen oli vetostartin pääty, mutta kuuluneen asiaan. Itse päätylevy oli kunnolla kiinni. Kaasutin tuli tarkistettua ja muutenkin käytyä konetta läpi. Taas sama juttu. Kävi nätisti tyhjäkäyntiä kunnes lämpöjen noustua 90 asteeseen motti ampasi kierroksille. Ei ymmärrä. Purin vielä kaasuttimen ja tein tiivistykset silikoniliimalla kurkulle ja haitarikumille. Huomenna pitää taas testata kun liimaukset ovat kuivuneet.


mikari

Yritän kaivaa sulle huomenna vielä ne suositetut säädöt ja katsoa mitkä ovat omassani. Jos se helpottais.
Kiitos 20 vuodesta!

HELIUM

Mun ohjeessa lukee: yläkierrosten säätöneula varovasti kiinni, ja avaa n. 4 kierrosta. Sitten alaneula varovasti kiinni ja avaa n. 2,5 kierrosta. Sitten on kuva missä näkyy että pitää jäädä 0,5mm sinne mihin se ruuvvataan (siis siäpuolelle). Tosin eipä noilla hirveen hyvin ainakaan mulla pyöriny, ku ei meinannu käynnistyä.
Haluatko haastetta jota et enään kit malleista saa? Hanki kyosho rtr

2fast4u

Helium: samoilla säädöillä täällä taistellaan. GT: pitää iltasella kokeilla konetta. Nyt sain 25 Byronia. Katsotaan kuis käy. Koneessa ohjeen säädöt.

mikari

#462
Ok. Teillä on neulat väärinpäin.

Katsoin omastani, alaneula melkein 4 kierrosta auki (0.5mm sisään tasalta) ja pääneula 2,5 kierrosta auki

Tosin manuaali kertoo sen mitä teillä on. No sisäänajo sujui kyllä niinkin.

Panee miettimään pitäskö tarkistaa vielä uudelleen mutta kyllä se minusta noinpäin. Kokeilkaa. Pitäs nähdä helposti millä lukemalla toi alaneula asettuu tohon 0.5mm paikkeille. Pääneula mulla on joku 1,5mm tasalta sisäänpäin.
Kiitos 20 vuodesta!

2fast4u

Kiitti GT ja  tuo alaneulan kierroslukumääärä pitää paikkansa eli kun neula on noin 4 kierrosta auki niin se asettuu tuohon 0.5 mm. Ja tuo 2.5 kierrosta pääneulalle kuulostaa järkevälle. Pitää testata noilla.

mikari

No hyvä homma. Luulisin noilla pelittävän (myös 25 big bangilla mitä itse käytän)
Kiitos 20 vuodesta!

HELIUM

Ilmankos ei alussakaa meinannu käynnistyä :D
Haluatko haastetta jota et enään kit malleista saa? Hanki kyosho rtr

Tomppeli84

Mistäs Pk seudulta "GT Warrior" on löytäny tuon viimesessä videossa olevan hiekkamontun?

mikari

Espoo Kattilajärvi Nuuksiossapäin. Ihan makee mesta. Ainoo vaan pörriäisiä oli ihan hitosti, en tiedä liittyikö vuoden aikaan jotenkin. Niitä oli siis "kasoittain" vaikka en ne mitään tehnytkään.
Kiitos 20 vuodesta!

2fast4u

No niin nyt alkoi kössi laulamaan ja ensimmäinen tankillinen päristetty pukilla. Kohtuu nätisti kävi ja käynnistyi parilla nykäsyllä. Tyhjäkäyntiä ja alaneulaa piti hieman hienosäädellä alkuun, mutta sitten kävikin sammumatta koko tankillisen. 

GT: tänään tuli vaihteisto. Illalla pääsee ihmettelemään projektia ihan oikeasti. Moottori edelleen matkalla...

mikari

Kiitos 20 vuodesta!

2fast4u

Jeps, pitääpä vähän perua kirjoitteluja tuosta kössin moottorista. Tuli haukuttua ihan turhaan. Kone osoittautui kunnon yksilöksi ja nyt on pärryytetty 1.5 litraa. Polttoaineena ollut Byronin 25. Hyvin käynnistyy ja lämmöt pysyneet kurissa.

Ossia tässä edelleen odotellaan... joten projekti jumissa ja  taitaa tuo autokin kulua loppuun ennen kuin motti tulee. On se vaan niin hauska ajettava :cool:

mikari

Se on näin. Ja hyvä kuulla.  :cool:
Kiitos 20 vuodesta!

2fast4u

Tulipa taas iltasella ajettua Madilla ja samalla hain hienosäätöä neuloille. Tehoa löytyy yllättävän paljon ja helposti keulii. Lämmöt Byronilla reippaasti alle 120 astetta joten taisi löytyä aika optimaaaliset säädöt koneelle.
Todella positiivinen yllätys tämä nykyinen 21 kössin kone ja jos vertaa koneseen jonka kanssa taistelin 9 vuotta sitten niin on kyllä ihan eri planeetalta  :cool:

mikari

Asiaa! Tattiksellakin oli yksi Kruiser - oliko sun?

Oli siinä puuhaa niin en jutellut kyseisen kuljettaja kanssa, jos olit sinä niin pahoittelut.
Kiitos 20 vuodesta!

2fast4u

Ei ollut minun, omat ajelut oli meidän kesämökillä noin 250 km päässä Tattiksesta. 

Tuli tässä mieleen,että saakohan tähän kössin koneeseen rotostarttia? Ossia varten tuli hankittua DuraTraxin startteri ja siinä tuli mukana 360 astetta käännetävä moottorin päätyadapteri. Taitaa vaan käydä Ossille...Tilaamassani koneessa on jo tuo pääty joten tuo jäi varalle.

Pitäisi taas avata ja puhdistaa vetostartti. Tuntui taas luistelevan..

mikari

Ok  :grin: oli pakko kysyä, heh
Sekin pelas hyvin sen mitä nopeasti vilkuilin

Mulla on sellanen kuva että joku olis laittanut roton tähän malliin. En tiedä tarkemmin.
Kiitos 20 vuodesta!

2fast4u

Jeps, seuraavan kerran kun motti on irti autosta niin pitää ihan mielenkiinnosta kokasta tuota duratraxin päätyä.

2fast4u

Do dii tämän iltaisissa ajokahinoissa Mad sai kunnon tällin etupäähänsä. Iskari irtosi yläpäästään ja alumiinisen ohjausvivun kiinnitys taipui...mutta ei katkennut.  Aika vähällä pääsin kun sentään kantoon paukautin  :grin:

GT: millaisia lämpöjä olet mittailut näillä keleillä? Sinullahan oli 25 Big Bang käytössä? Itselläni tuppaa lämmöt nousemaan urheilullisemmassa ajossa yli suositusten. Alaneula olisi nyt ok ja keskialue samoin. Vielä pitäisi tehdä hienosäätöä jotta saisi lämmöt kuriin.

mikari

En ole nyt vähään aikaan ajellut Kruiserilla eikä mulla ole mittaria  :cool:
Mutta viimeksi oli lämmin keli, mutta en paljoa tainnut pääneulasta kiristää. Ehkä 5min.

Sormella kokeilen missä mennään ja korvakuulolla. Jos savua ei tule oli kone mikä hyvänsä ja missä autossa hyvänsä niin liian piikillä mennään.

Joten ei taida olla musta apua tähän.
Kiitos 20 vuodesta!

2fast4u

Heh, en muistanutkaan, että olit laittanut kössit kiertoon. Koneesta vielä, että  jos lämmöt pysyisi 120-130 välillä niin silloin oltaisiin aika ihanne tilanteessa. Ihmeen hyvin kestänyt alkuperäinen tulppa.