Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Inferno NEO ja Mad Force Kruiser

Aloittaja Äijäx, 01.10.10 - klo: 22.03

Neo RS

Lainaus käyttäjältä: GT Warrior - 01.09.11 - klo: 21.35
No jos et oo tyytyväinen nykyiseen ja haluat jatkaa harrastamista. Onhan kilpamoottorit kuitenkin ihan eri planeetalta, mutta eivät aina aloittelijoille kaikista helpomipia alkuun koska sovitukset ovat niin tiukkoja. Siksi niitä ei ole RTR/rediseteissä valmiina, tosin ei hinnankaan puolesta. Tollanen italiaano kilpakone alkaa kunnolla elää vasta gallonan jälkeen, sitten se tekee armotonta jälkeä. Orion (Sveitsi?) ja OS (Japsi) ovat kanssa kovia kuten varmaan tiedätkin. Varmatoimisia ja yleensä harrastmaisesta pääsee nauttimaan paremmin kun koneet toimii, tosin en voi verrata K25 moottoriin kun en ole sellasta koskaan nähnyt ja olen kuullut että se on keskimääräistä parempi RTR pannu (tiedä sitten mikä on totuus)
KE25 On ihan tiukka pannu RTR koneeksi, ainoo et mulla on ollu sairaan huonoa tuuria sen kanssa 4x menny kone. Et jos se loppus koneen vaihdolla  :laugh: Ja onhan sen läpi huuhdottu 12.7 jälkeen n. 11 litraa polttoainetta  :police:.
Muutenkaan autosta ei ole hajonnut kuin kuluvia osia. Ja pari ajovirhettä on myös sattunut. Auton saamaan "kohteluun" esim. järjettömiä hyppyjä on auto ollut kestävä... :shocked:


16t kytkinkellolla huiput 68,3 km/h (N8 oli takaspoilerissa kiinni)  :cool:



tansu95

Nii tai entä jos markkinoilla on olemassa edullisempiakin koneita? Itellä rupes menee käämit noihin kalleimpiin koneisiin kun vaihto laakerit niin 74e meni niihin... Onko järkeä pihasuttaajalle esimerkiksi kuten tässä taitaa olla siitä kysymys?

Alphat ovat puheiden mukaan ihan hyviä hinta-laatusuhteeltaan ja laakerit n.30e kaikkineen (etu ja taka-laakeri). Sylinteriputket 70e- yli 100e... riippuen mallista. Itse koneet 170-200e tai combona 230-250e. Sehän on oma päätös mihinkä laittaa sitä rahaa mitenkin paljon. Vastaavia hintoja voikin sitten verrata isojen poikien koneisiin :smiley:
<-Tekno RC//TEAM LOSI 8IGHT//ALPHA ENGINES//NOVAROSSI//GO//TRAXXAS//SAVÖX//PRO-LINE//teknorc.fi//->

Neo RS

Lainaus käyttäjältä: tansu95 - 01.09.11 - klo: 22.33
Nii tai entä jos markkinoilla on olemassa edullisempiakin koneita? Itellä rupes menee käämit noihin kalleimpiin koneisiin kun vaihto laakerit niin 74e meni niihin... Onko järkeä pihasuttaajalle esimerkiksi kuten tässä taitaa olla siitä kysymys?

Alphat ovat puheiden mukaan ihan hyviä hinta-laatusuhteeltaan ja laakerit n.30e kaikkineen (etu ja taka-laakeri). Sylinteriputket 70e- yli 100e... riippuen mallista. Itse koneet 170-200e tai combona 230-250e. Sehän on oma päätös mihinkä laittaa sitä rahaa mitenkin paljon. Vastaavia hintoja voikin sitten verrata isojen poikien koneisiin :smiley:
Mä voin vaihtaa laakerit tuohon 74€ hintaan, niiden käyttöikä on varmaan pidempi veikkaan, kun tehä alle 2 kk 4 koneremontti 70-80€ kerta... Joskin kone ei ole kertaakaan leikannut kiinni, syyt löytyy aikaisemmista viesteistä, haluisin vaan et huono tuuri loppuu... Pihasuttaajia tässä ollaan  :wink:, vaikka kiinnostais joskus lähtee kokeilee jotain kisaa..  :embarrassed:

mikari

#543
tolla pääset kokeilee Alphaa kohtuu vaivattomasti ja edullisesti, tosin 5 gallonaa ajetusta en tiedä maksaisinko edes satasta, 20 litraa kuulostaa kuitenkin aika paljolta, mutta jos kiertari on vaihdettu ja kone hyvin toimiva niin ..
http://rc10.fi/index.php?topic=60093.msg549063#msg549063
Kiitos 20 vuodesta!

Neo RS

Milläs koneesta takalaakeri irti??? On nimittäin aika tiukassa eikä  pääse millään lyömään irti...

mikari

iänikuinen kysymys  :grin:

sopivalla ulosvetäjällä mutta onnistuu myös niin että irrotat kaiken muun lohkosta ja annat lämpöä esim. kuumailmapuhaltimella niin paljon että alkaa öljy höyrystymään. sitten kopautus puupalikalla niin takalaku putoaa pois. takaisin laitto vähän toisinpäin sitten jos ei muuten onnistu

miksi haluat sen vaihtaa?
Kiitos 20 vuodesta!

Neo RS

#546
Ollut mukana 4 kiertokangen hajoamisessa, ja "rohisee" kun pyörittelee. Jos ei lähde niin en vaihda, täytyy viel yrittää putsaa kunnolla jos "rohina" loppuis.  :azn: On siinä pikku välyskin...

mikari

No niinpä tietysti. Kyllä sen sitten voisi vaihtaa. Tee kuten edellä, on onnistunut monta kertaa mm. GXR28 koneiden kanssa koska niissä testasimme muun valmistajan laakeria olisiko GT8 sarjan vakiokoneesta siten tullut pitkäikäisempi; no ei ainakaan paljon, heh  :grin:
Onnistunut toki muissakin.

Tsemiä vaihtoon.
Kiitos 20 vuodesta!

InfernoSP4

Levittävät pihdit toimii myös oivana apuna takalaakerin irrotuksessa. Siis pihdit, joissa kahvasta puristettaessa pihdin kärjet erkanevat toisistaan. Taitaa olla viralliselta nimeltään lukkorengaspihdit. Nuo ei edes maksa montaa Euroa. Eli lämpöä lohkon ja levittävillä pihdeillä laakeri veks, jos ei muuten lähde.
Traxxas Slash Platinum, Team Associated sc10, Losi 8ight 3.0

Neo RS

Takalaakeri lähti helposti pikkukopautuksella, lämmityksen jälkeen. Mutta nyt siihen ei saa uutta laakeria  :shocked: .21, ja .28:n liian pieni ulkohalkaisijalta, otanko riskin ja laitan vanhan kun se on nyt putsattu, ja välystäkään ei ole kuin n. samanverran kuin uudessa, tuli kokeiltua... ennen kun palautin väärän, kuinka helposti kuluu, ollut siis 4 moottorin hajoamisessa mukana, ja aina antanut kiertokanki periksi... eihän siihen periaatteessa iskua tule??? (toivottavasti ei ole niin, että kössin mielestä tuota tarvi ikinä vaihtaa, tai et on liian hankala "tavikselle"   :laugh:

ampperi

Pakkohan siihen on takalaakeri löytyä :angry:
Tosin osakuvassa/listassa ei mainita koodia kuin etulaakerille... Eikä netistäkään löytynyt haulla.
JQ Products The Car Yellow Edition - Hobao Hyper 8.5 Pro - Kyosho MFR

Neo RS

Lainaus käyttäjältä: ampperi - 03.09.11 - klo: 19.01
Pakkohan siihen on takalaakeri löytyä :angry:
Tosin osakuvassa/listassa ei mainita koodia kuin etulaakerille... Eikä netistäkään löytynyt haulla.
Niinpä ei löydy ei ainoa mikä ois lähellä mittoja kai? ois tää: http://www.infernosonly.com/MUGJX08002_Ninja_JX_Rear_Ball_Bearing_14x25_4x6mm_p/mugjx08002.htm
kun ton takalaakerin mitat oli n.25,3, ja 13,7

P.R

Lainaus käyttäjältä: ampperi - 03.09.11 - klo: 19.01
Pakkohan siihen on takalaakeri löytyä :angry:
Tosin osakuvassa/listassa ei mainita koodia kuin etulaakerille... Eikä netistäkään löytynyt haulla.

Tuollahan lukeekin osalistassa että "crankcase with bearing" ...eli kyöstin pojat myis mielellään koko lohkon :grin:
Team Näätäracing                 www.rcm.fi

ampperi

Joo, mutta se on etulaakeri ainakin kuvissa ko. koodilla...
JQ Products The Car Yellow Edition - Hobao Hyper 8.5 Pro - Kyosho MFR

Pekka_h

Onko madforcen vanteet 17mm heksillä?
*OCM rally kustom & Go pro .28* OCM kaos dt-19 & Go massive mods .21 *

ampperi

#555
Noup, 19 tai 14 mm (13 pallukka "Features" alla). En tiedä saako adaptereita, MFR:ään saa ja siinä on sama 19/14mm...

edit: TRW106 on osanumero MFR:n adaptoreihin.
edit2: Mutta tuskin sopii sellaisenaan, ovat varmaan hubikohtaisia...
JQ Products The Car Yellow Edition - Hobao Hyper 8.5 Pro - Kyosho MFR

JiiVee

vanhemmanmallin madissa on ainakin 14mm heksin päällä 19mm muovihärpäke adapteri.
pöö

mikari

sama on edelleen Kruiserissakin
Kiitos 20 vuodesta!

Hount

Lainaus käyttäjältä: JiiVee - 10.09.11 - klo: 16.49
vanhemmanmallin madissa on ainakin 14mm heksin päällä 19mm muovihärpäke adapteri.

Miksi ihmeessä? Hyllyt täynnä 14mm hexejä ja toisaalta tulee tehtaalta vanteet eri hexalla?

14mm on jo ajat sitten huomattu liian pieneksi 1/8 autoihin ja tuo adapteripalikka 14 mm -> 19 mm ei lisää sitä kestävyyttä yhtään.

Ja mikä ihmeen idea tuossa 19 mm heksissä on? Eikö olisi ollut järkevintä käyttää hyvin yleistä 17 mm hexiä, niin suurin osa truggyrenkaista sopii suoraan? Eikös aika moni 1/8 monsteri käytä myös 17 mm hexiä?

- Hount

mikari

Mulla ei ole ainakaan hajonnut yhtään kössi rinkulaa 19mm hexillä...
Kiitos 20 vuodesta!

Neo RS

Mistä johtuu.. kun kone on lämmin KE25, kone ei reagoi heti alakierroksilla, yläkierrokset toimii hyvin. Onko alaneula liikaa kiinni (kone sammuu 3 sek, kun estää syötön)? Jos kone käy hetken tyhjää, ja sitten antaa kaasua niin reagoi heti. Vai onko yläneula liian "piikillä"?

Pekka_h

Koitappa kääntää alaneulaa 1/8 kieppiä rikkaammalle. Onko sulla lämpömittaria?
*OCM rally kustom & Go pro .28* OCM kaos dt-19 & Go massive mods .21 *

Neo RS

Lainaus käyttäjältä: Pekka_h - 19.09.11 - klo: 12.48
Koitappa kääntää alaneulaa 1/8 kieppiä rikkaammalle. Onko sulla lämpömittaria?
Kokeiltu, toimii paremmin mut sitten sammuminen kestää tuplasti eli n. 5 sek, kun estää polttoainesyötön, mittaria ei ole. Mut ainakin pakokaasua tulee riittävästi... tarkennusta vielä, ilmiö tulee kun ajaa vähänkin kauemmin kaasu pohjassa, ns. "rataa" ajaessa ei ilmene, kun ei ole pitkiä suoria...

Pekka_h

Koitappa vaikka ajella se kone kuumaksi ja räkäiset tulpan juureen. Jos räkä haihtuu välittömästi niin yläpää liian laihalla. Jos räkä ei kiehu niin yläpää liian rikkaalla. Jos räkä kiehuu hitaasti niin oot ainekin aika lähellä oikeaa lämpötilaa. Sen kun olet saanut kohdilleen niin alat säätämään vasta alaneulaa ja se säädetään siten että pysäytät auto tyhjäkäynnille annat käydä noin 10-15 sekkaa ja kaasu pohjaan. Jos lähtee vielä pirteästi niin säätö kohdillaan. Jos röpöttää niin alaneula liian rikkaalla. Jos booaa alaneula liian laihalla. 20-30 sekan tyhjäkäynnin jälkeen pitää lähteä röpöttäen liikkeelle
*OCM rally kustom & Go pro .28* OCM kaos dt-19 & Go massive mods .21 *

Piedro

Tossa on kuva meikäläisen Kruiserista, kohtuu vakio vielä mutta kyllä se siitä päivittyy
pikkuhiljaa syyspimeillä vähän erinäköiseksi :smiley:
Toimii todella hyvin tuo Kyoshon .21 vakiokone, mulla ei ole ollut mitään ongelmia sen
kanssa ja kolmatta litraa on menny nyt nitroa läpi siitä.

mikari

Se on mainioa kone, mulla on käyttö jatkunut ralliautosakin
Kiitos 20 vuodesta!

Neo RS

Mahtaako kyseiset palat (R.factory) mennä Neo race speciin, jos ostaa 2 paria
tässä alkuperäiset (kyosho), hinnan takia kyselen, näyttäs aika samanlaisilta...

TAlho

En tiedä sopiiko nuo Xrayn palat Kyoshon vauhtipyörään mutta ainakin ne näyttävät olevan toisen kätiset eli tulevat eripäin vautipyörään. Tämä muuttaa kytkimen luonnetta aikapaljon.

Palan reikä on merkitsevä asia koska Kyosho käyttää muutäman kymmenyksen paksumpia tappeja vauhtipyörässä kuin osa muista valmistajista. Sopivalla poranterällä reijän voi yleensä muuttaa sopivaksi.

Jos kuitenkin päädyt alkuperäisiin paloihin niin laita mielummin nämä http://www.kyosho.fi/Modell_Detaljer.aspx?ArtNr=01.IFW339&BildLopNr=01 Huomattavasti pidempi ikäiset ja ajettavammat kuin nuo ohjekirjan suosittelemat.

Riku.F

lämpimästi voin suositella myös jq:n mustia kytkin paloja. hinta n20e jousineen. palat ovat todella pitkä ikäiset. 
V-one RRR evo,  IGT,Team-c GT8L, LAB 801&802 Schumacher MI4lp,Tamya 416x ,416we(x), 418 , Giga Crusher DF, Sledgehammer S50, LRP S10 SC .Ym..

2fast4u

Mad Force Kruiserin iskunvaimentimista on ollut negatiivia kokemuksia niin onko kokemuksia MT113B 3.5 akselilla olevista vaimentimista? Näyttävät olevan edelleen muovirunkoiset...