Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Kuinka kasaan kuuladiffistä herkän?

Aloittaja Isosuo, 21.10.10 - klo: 14.20

infernooo

Paloi päreet tuon lazerin kanssa kun diffit ei pysy tiukalla.
Meneekö ajo ominaisuudet kuinka huonoiksi jos tukkii diffit täyteen pikaliimaa?
inferno 7,5 us sports 2 Lazer zx5 ja mini z awd.

Koheltaja

Tulee aika venkula ajaa jos lukitset diffit. Jos diffi löystyy niin joko se on väärin kasattu tai painelaakeri on rikki, lähes poikkeuksetta löystyvissä diffeissä painelaakerin painelevyt on murtuneet liiallisen kiristyksen takia ja silloin diffi löystyy nopeasti.
Kylätason RC-kuski.

Heuli

infernooo: Yritä saada edes toinen diffeistä toimimaan normaalisti ja laita se taakse. Huonomman diffin voi laittaa kireäksi säädettynä eteen niin toimii ihan ok noinkin.

Isosuo

Noniin, nyt on tehty neuvojen mukaan;

Hioin diffilevyt ensin 1000 -karkeudella, sitten 1500. Hiomanesteenä käytin aseöljyä. Levyistä tuli varsin kiiltävät, melkein kuin peilit.

Moni kehui keraamista painelaakeria ja moni moitti tavallista, joten olihan se testattava sitä keraamista... TOIMII! (Painelaakeriin tietty sinne kuuluva painelaakerirasva.)*

Diffistä tuli ensimmäistä kertaa varsin pehmyt, erittäin "smooth"  :azn:

"Rouheudesta" ei tietoakaan!

RoddeR

#64
Nyt tarviis neuvoja enempi tietäviltä. Autona tamiya durga ja sen kuuladiffit. Diffit on nyt purettu ja kasattu 5-6 kertaa eri kokoonpanoilla ja niistä en ole kertaakaan saanut hyvää. Periaatteessa kaikki on vaihdettu:levyt, pulley, kuulat keraamiset (jaad) ja metalliset, painelaakeri (jaad), diffin ulostulot, diffin jousi. Ainut mitä en ole vaihtanu on diffin kiristävä ruuvi ja mutteri ja diffi on ei vieläkään ole hyvä. Diffi luitaa ka kun alkaa pitämään niin diffin on todella jähmeä. Rasvana on hudyn super diff grease ja painelaakerissa hudyn musta tahna. Tähän asti on diffit onnistu 100% hyvin mut nyt on sormet rannetta myöten suussa tän asian suhteen. Eihän tälläinen kuuladiffi ole komin monimutkainen toiminnaltaan mutta harmaita kutreja tästä alkaa kohta tulla. Keksiskö joku missä vika?
Kyosho, elämäni auto.

rrike

Villi veikkaus, että mutteri pyörii tyhjää :huh:
| Team Associated | LRP | Sanwa |

RoddeR

Lainaus käyttäjältä: rrike - 31.12.10 - klo: 19.05
Villi veikkaus, että mutteri pyörii tyhjää :huh:

Ei se mutteri pääse pyörimään tyhjää kun siinä muovikäikäleessä kiinni joka on taas kanitettu ulostulon hahloihin ja mutterissa on jengat ok.
Kyosho, elämäni auto.

jarkkom

Onko oikeen kokoset kuulat varmasti?! Voidaan kattoo tarkemmin baanalla kanssa... Nyt hyvät Uudet Vuodet!
---

SS

Muutaman kerran olen hakannut päätä seinään ja yrittänyt tehdä diffin kyseisellä Dipl. Ins. J.H. -rasvalla. Joka kerta on joutunut palaamaan Asson diffirasvaan kun ei vaan toimi. Viimeksi näin kävi TRF511:n kanssa ennen Isomyyrin WJ-kisaa.
Team Associated / Reedy             Sami Salmela Racing             -Make 12th scale great again-

RoddeR

Lainaus käyttäjältä: jarkkom - 31.12.10 - klo: 20.13
Onko oikeen kokoset kuulat varmasti?! Voidaan kattoo tarkemmin baanalla kanssa... Nyt hyvät Uudet Vuodet!


Kuulat on 3mm jotka on oikeen kokoiset. Olen ne vielä varmuudeks mitannut digi mauserilla.
Kyosho, elämäni auto.

RoddeR

Lainaus käyttäjältä: SS - 31.12.10 - klo: 20.23
Muutaman kerran olen hakannut päätä seinään ja yrittänyt tehdä diffin kyseisellä Dipl. Ins. J.H. -rasvalla. Joka kerta on joutunut palaamaan Asson diffirasvaan kun ei vaan toimi. Viimeksi näin kävi TRF511:n kanssa ennen Isomyyrin WJ-kisaa.


Tätä pitää kokeilla. Auton edellinen omistaja sanoi kasanneensa diffit asson rasvalla ja sillä oli kuulemma toiminut hyvin.
Kyosho, elämäni auto.

ripwalker

Lainaus käyttäjältä: RoddeR - 31.12.10 - klo: 21.35
Lainaus käyttäjältä: SS - 31.12.10 - klo: 20.23
Muutaman kerran olen hakannut päätä seinään ja yrittänyt tehdä diffin kyseisellä Dipl. Ins. J.H. -rasvalla. Joka kerta on joutunut palaamaan Asson diffirasvaan kun ei vaan toimi. Viimeksi näin kävi TRF511:n kanssa ennen Isomyyrin WJ-kisaa.


Tätä pitää kokeilla. Auton edellinen omistaja sanoi kasanneensa diffit asson rasvalla ja sillä oli kuulemma toiminut hyvin.

Minullakaan ei oikein onnistunut diffin kasaaminen sillä Hudy Super Diff Greasella. Sillä Hudyn perus Diff Greasella onnistuin paljon paremmin. Parhaat tulokset olen saanut aikaan Asson rasvalla kuitenkin. Tosin tuntuu, että Hudyn rasvalla ei tarvitse ihan niin usein availla diffiä uudestaan.
Yokomo BD7 / Xray T3 2012 / Xray T3 / Associated B44 / Sanwa M11
"These Go To Eleven"

-HL-

Jaah, kysytään täälläkin, miten paljon sigun mukasen krossin diffiä pitää kiristää?
X – 6² | Dex210 | B44.1 | Slash 2wd Anza Evo

Joginen

Lainaus käyttäjältä: -HL- - 01.01.11 - klo: 12.28
Jaah, kysytään täälläkin, miten paljon sigun mukasen krossin diffiä pitää kiristää?

Silleen että se ei luista mutta on herkkä :) Eikö ollu tyhjentävä vastaus.
Eli kiristää niin että tuntuu herkältä, ja ei luista kun slipperi on tarpeeksi kireellä.

-HL-

Mistä tiedän, että se ei luista?
X – 6² | Dex210 | B44.1 | Slash 2wd Anza Evo

Joginen

Lainaus käyttäjältä: -HL- - 01.01.11 - klo: 12.47
Mistä tiedän, että se ei luista?

Otat renkaista käsin kiinni, pyörität spurrista ja katot että kytkin luistaa, eikä diffi. Tai sitten niin että pidät toisesta renkaasta ja spurrista ja pyörität toista rengasta. Slipperin pitäs luistaa eikä diffin.

rrike

Lainaus käyttäjältä: RoddeR - 31.12.10 - klo: 21.35
Lainaus käyttäjältä: SS - 31.12.10 - klo: 20.23
Muutaman kerran olen hakannut päätä seinään ja yrittänyt tehdä diffin kyseisellä Dipl. Ins. J.H. -rasvalla. Joka kerta on joutunut palaamaan Asson diffirasvaan kun ei vaan toimi. Viimeksi näin kävi TRF511:n kanssa ennen Isomyyrin WJ-kisaa.


Tätä pitää kokeilla. Auton edellinen omistaja sanoi kasanneensa diffit asson rasvalla ja sillä oli kuulemma toiminut hyvin.

Voihan sulla olla liikaa rasvaa diffissä.
Ite äsken väsäsin diffiä läjään ja oli aika saman kaltaiset oireet kun sun diffissä. Auttoi kun tein uudestaan vähemmällä rasvalla.
| Team Associated | LRP | Sanwa |

foursquare

Mikäs on porukan mielestä tällähetkellä se paras rasva kuuladiffiin?? Edelleen asson rasva? Markkinoille kun on tullut paljon uutuuksia, hudy ja v-dezing yms ?
| JQracing Black Edition | Team Durango DEX410 v3 | Associated B5m | Traxxas  |

Soo

Nykytehoilla aina jäykempi on parempaa. Ja esim toi hudy on tosi löysää, joten lentää samantien kuulista.  Monet käyttää Schumin rasvaa, koska tarpeeks jäykkää. Tota V-dezingii pitää testata jossain vaiheessa.


kaasari

Mielestäni kaksi parasta on Schumi ja V-design. Schumi takuu hyvä heti alkujaan, mut ehkä "ohenee" aika pian kun taas V-dezign alkuun vähän paksua mutta sisäänajon jälkeen sika smoothi ja pysyy hyvänä kauan. Hudyllä ei tee mitään... :shocked:
Serpent S411 Eryx * TLR 8ight 2.0 EU * Axial SCX10 Honcho * Sanwa * Reedy * Thunder Power * Speed Passion * Core RC * LRP * V-Dezign * Nosram

jarkkom

Schumi... maltillinen sisäänajo hieman kireällä diffillä ja siinä se.
---

PSo

Itse olen katsellut YouTuben antia, ja yksi selkeimmistä tuli vastaan rctechin kautta.
Uskoisin että tuon kasaamisen kanssa pärjää, mutta se säätäminen on hankalaa, siis se että milloin diffi on "tarpeeksi" kireä mutta silti sopivan "smooth"...
Tähän kannattaa varmasti tutustua, ainakin näin aloittelijan silmin helposti ymmärrettävää antia...
"How To Properly Build and Break In A Ball Differential and Slipper Clutch" Part 1
Looking for faster transponder...

Koheltaja

Lainaus käyttäjältä: kaasari - 21.11.11 - klo: 22.57Hudyllä ei tee mitään... :shocked:

Samaa mieltä siellä tehtaalla taidetaan olla. Viime talvena pistin uuden T3:en nippuun ja koska diffi oli valmiiksi kasattu niin ne edes viitsinyt avata sitä vaan pistin kiinni, stanulla kun mentiin niin tuntui tarpeeksi herkältä eikä luistanut. Diffi avattiin vasta kun se alkoi olemaan hieman rapean oloinen, olisiko ajettu joku 30 stinttiä. Oli sitten pikkasen huuli ympyriäisenä kun totesin että diffissä ei ole rasvaa missään, ei kuulissa, ei levyissä eikä painelaakerissa. Aika hyvin tollanen pelitti kuivanakin, ehkä siksi kun sinne ei oltu laitettu Hudyn rasvaa... :grin:
Kylätason RC-kuski.

Soo