Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Traxxas Stampede 4x4 (Bandit ja Rustler?)

Aloittaja OV, 22.10.10 - klo: 16.00

hapsu

Missä on vika kun 4x4 stampede meni pienen törmäyksen jälkeen aivan sekaisin. Ensin rupesi liikkumaan nykimällä ja rynkytti. Sitten kun nosti auton ilmaan ja kaasutti niin ei kuulunut mitään sivuääniä, ja maassa ei liikkunut juuri mitenkään. Ja nyt sekosi lopullisesti kun ohjaimen ratista rupesi kaasu toimimaan. Tuo kaasuhomma tuli vasta sen jälkeen kun kokeilin eri noparia ja en saanut sitä kalibroitua. Niin laitoin alkuperäisen noparin takaisin ja koko auto meni sekaisin.

Aeced

onko nuo LRP:n iskariöljy pullot kuinka riittoisia? pitäisi saada täytettyä 2x30:llä ja 2x35 eteen ja taakse sama homma, mahtaako riittää yhdet putelit kaikkiin
JQ The CAR E-conversion* losi ten-scte tlr*

allu 6

Riittää kyllä helposti. Vielä moneen kertaan.
Trx slash 2wd,stampede 2wd ja latrax sst

Igis

Moro,
Tuli hommattua ensimmäinen oikea RC-auto vähän varttuneemmalla iällä. Juuri lähti tilaus Racing Factoryyn Traxxas Stampede 4x4 VXL RTR LiPosta. Pojalla pian 5v synttärit joten sekä iskä että poika pääsee opettelemaan uusia juttuja  :laugh:
Stampede 4x4

emppu99

Tervetuloa harrastuksen pariin!

Auto on hyvä aloitus autoksi,tehoa löytyy varmasti tarpeeksi!(ja jos tuntuu että pitäis kulkea lujempaa niin eiku vaan 3 kennonen lipo kiinni) Kiristä kaikki ruuvit ennen ajoa niin ei käy miten itselleni kävi..  :wink:
EXC125

Igis

Auto saapui eilen ja vaikuttaa hyvältä paketilta. Testiajot ovat vasta edessä. Millä lailla olette muuten suojanneet rungon/moottorin hiekalta, soralta ja vedeltä? Helpottaisi varmasti huoltoa tuo paikkojen suojaus? Tarjolla taitaa olla hengittäviä verkkopusseja http://www.dustymotors.com ja myös kiinteitä muovisia http://www.rcplanet.com/JConcepts_Illuzion_Over_Tray_Stampede_4x4_p/jci2085.htm.

Mitään kokemuksia noista tai vastaavista? Tietenkin asialliset ja laadukkaat diy-viritelmät myös kiinnostavat.

Stampede 4x4

emppu99

Kesällä ei tarvi suojata jos et järvessä aja.
Talvella oon itse suojannut muovikelmulla  :smiley:
EXC125

donkey

Lainaus käyttäjältä: Igis - 01.08.13 - klo: 10.57
Auto saapui eilen ja vaikuttaa hyvältä paketilta. Testiajot ovat vasta edessä. Millä lailla olette muuten suojanneet rungon/moottorin hiekalta, soralta ja vedeltä? Helpottaisi varmasti huoltoa tuo paikkojen suojaus? Tarjolla taitaa olla hengittäviä verkkopusseja http://www.dustymotors.com ja myös kiinteitä muovisia http://www.rcplanet.com/JConcepts_Illuzion_Over_Tray_Stampede_4x4_p/jci2085.htm.

Mitään kokemuksia noista tai vastaavista? Tietenkin asialliset ja laadukkaat diy-viritelmät myös kiinnostavat.

Itselläni oli aikanaan molemmat vaihtoehdot ja pussissa on hyvä puoli että se hengittää edes vähän joka on todellakin tarpeellista kesäkelillä. Heikkouksena mielestäni pussissa on ne tarrakiinnikkeet jotka tahtoo irtoilla mutta saahan ne liimattua uudelleen kiinni tai vaihdettua uusiin. Muovikopassa hyvää on laittamisen helppous ja istuu paikoilleen kun hansikas mutta ei päästä lämpöä ulos ellei tee reikiä mutta sittenhän sinne sisään pääsee kivet ym. Omasta milestä pussi on paras mutta noparille ehdottomasti puhallin ja moottorille siili+puhallin koska se käy jo luonnostaan tosi kuumana vaikkei mitään suojia olisikaan. Nykyisin auto päivitetty Slashin osilla ja uusi sopiva pussi käytössä.

Välttämättä et suojaa tarvitse ollenkaan koska vakio sähköt on hyvin suojattuja koskteudelta mutta jos laitat jäähdytinpuhaltimet niin niitä suojaamaan kiviltä pussi on hyvä koska pienet kivet rikkovat puhaltimen siivet helposti.

Heikko kohta Spedessä on kardaanin pohjalevyssä etupuolella oleva aukko josta sopii menemään pientä kiveä spurriin ja siten rikkomaan sen. Itse olen tukkinut reiän "piippurassilla" joita löytyy esim. tiimarista. Siis sehän on se karvainen pötkö jossa rautalanka sisällä. Sitä kiedot muutaman kierroksen kardaanin ympärille niin että se menee pohjalevyn etupuolen aukosta sisäpuolelle ja tökkäät hännän johonkin väliin niin ettei se pyöri kardaanin mukana. Sitten siellä spurrin suojalevyssä pohjan puolella on kaksi pientä reikää n. 2mm kokoista joista kanssa menee hiekkamujua spurriin. ne kannattaa myös tukkia esim. pienillä ruuveilla tai silikonilla.
RC-eläkeläinen

Igis

#338
Pitää jonkinlainen hengittävä suojapussi tehdä esim. hyttysverkosta. Jos vaimo tai anoppi innostuisivat auttamaan, niin voisi kenties ompelukoneen avulla tulla hyväkin :) PItää tuo puhallin/siili ottaa hankintalistalle tulevaisuudessa. Tilasin jo Hobbykingiltä toisen 4000mAh 2S Lipon http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=32785

RPM:n isompi puskuri ja jonkunlainen ohjausservon suojaus myös lienevät pakolliset hankinnat näin alkuun?

Lähtikin jo tilaukseen T-Bonen puskuri ja servon suojus http://t-bone-racing.net/Stampede-4x4-c291/  :laugh:

Stampede 4x4

Verkku

Lainaus käyttäjältä: Igis - 04.08.13 - klo: 14.45
Pitää jonkinlainen hengittävä suojapussi tehdä esim. hyttysverkosta. Jos vaimo tai anoppi innostuisivat auttamaan, niin voisi kenties ompelukoneen avulla tulla hyväkin :) PItää tuo puhallin/siili ottaa hankintalistalle tulevaisuudessa. Tilasin jo Hobbykingiltä toisen 4000mAh 2S Lipon http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=32785

RPM:n isompi puskuri ja jonkunlainen ohjausservon suojaus myös lienevät pakolliset hankinnat näin alkuun?

Lähtikin jo tilaukseen T-Bonen puskuri ja servon suojus http://t-bone-racing.net/Stampede-4x4-c291/  :laugh:

No.....

Kannattaa tilata varalle vetarin päitä (tai teräsvetarit, sopii samat kuin slash 4x4), se noparin tuuletin, alumiinihubit, varaiskarit tai rebuilt-kitti. Ei lopu ajo kesken pikkuvikaan.

Itse olen vetänyt monta kertaa stampeden naamalleen asfalttiin eikä ole puskuri antautunut. Kori on kyllä jo pirun ruma.  :grin:

Igis

#340
Pari akullista vasta ajettu ja alkoi heti häiritsemään tuo puutteellinen kardaanin suojaus. Rakensin kardaanille oman suojatunnelin etuperän ja spurrin väliin.  Tuskin tarvitsee kovin paljoa stressata jatkossa kivien ja hiekan päätymistä spurriin ja huoltotoimenpiteetkin helpottunevat. Ohessa muutama kuva.

Niin ja oli muuten tehtaan jäljiltä ohjausservon liikeradat väärät. Otti kiinni kardaaniin käännettäessä ääriasentoon. Tarkistakaapas ja säätäkää omanne ettei ajan kanssa hajota paikkoja.
Stampede 4x4

mcly

Lainaus käyttäjältä: Igis - 09.08.13 - klo: 12.31
Pari akullista vasta ajettu ja alkoi heti häiritsemään tuo puutteellinen kardaanin suojaus. Rakensin kardaanille oman suojatunnelin etuperän ja spurrin väliin.  Tuskin tarvitsee kovin paljoa stressata jatkossa kivien ja hiekan päätymistä spurriin ja huoltotoimenpiteetkin helpottunevat. Ohessa muutama kuva.

Niin ja oli muuten tehtaan jäljiltä ohjausservon liikeradat väärät. Otti kiinni kardaaniin käännettäessä ääriasentoon. Tarkistakaapas ja säätäkää omanne ettei ajan kanssa hajota paikkoja.
Ohjaus servojen radat on perus vika näissä RTR malleissa. Ne kandee aina irroittaa ja säätää ite ennen ekojakaan ajoja  :smiley:
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

*HOKE*

Ei tarvitse irrottaa mitään, vaan säätää ohjaimesta EPA asetukset kohdalleen ja ohjauslinkki on vanttiruuvi jota kääntämällä saa pituuden säädettyä oikeaksi.

mcly

Lainaus käyttäjältä: *HOKE* - 12.08.13 - klo: 14.37
Ei tarvitse irrottaa mitään, vaan säätää ohjaimesta EPA asetukset kohdalleen ja ohjauslinkki on vanttiruuvi jota kääntämällä saa pituuden säädettyä oikeaksi.
Kyllä mä varmuudeksi ensin irrottaisin koko linkin/linkit servosta. Sen jälkeen laittaisin trimmin keskelle ja kiinnittäisin linkit takaisin suoraan. Ehkä ei niin välttämätöntä tässä Stampedessa mutta E-Maxxssa oli kun oli tuplaservo.. toinen aina kanitti toista..

Minusta helpompi eka irroittaa  :smiley:
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Igis

Noniin jenkkipoikien lähetys saapuikin nopeammin kuin kuvittelin. Pojan neuvoilla :azn: ruuvattiin T-Bonen osat paikoilleen. Hyvinhän nuo näyttää istuvan paikoilleen ja servo on mukavasti suojattu. Hintaahan tuli se 25e toimituskuluineen.
Stampede 4x4

mcly

[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Igis

Lainaus käyttäjältä: mcly - 16.08.13 - klo: 07.36
Igis: Mainio keksintö  :wink:

Joo tuosta putkesta tuli ihan hyvä. Tänään kävin eka kertaa pikku hiekkamontulla ajamassa ja ei kyllä hiekka kardaania kiusaa lainkaan  :azn:
Stampede 4x4

Nudde

Mulla on stampede 4x4 ja olen siihen vaihtanut jo kertaalleen escin, ja taas tuntuu että lipo-cut offi ei oikein toimi niin kuin pitäisi, mikä olisi hyvä nopari tähän, jos säilytän vanhan moottorin, malli on siis VXL. Mulla on joku Castlen nopari ylimääräisenä, olisiko se hyvä vaihtoehto, tuntuu vaan että noiden Traxxaksen omilla nopareilla on liikaa ongelmia, niin ja pari kertaa runawaytakin tullut koettua. Onko muita hyviä ehdotuksia?
Traxxas X-maxx, Summit 1/10, E-maxx, Stampede 4x4, Rally 1/10, 2 kpl , e-revo 1/16 2 kpl, Summit 1/16, Bandit. Axial Exo, Yeti, ja SCX10 2 kpl.

emppu99

Lainaus käyttäjältä: Nudde - 18.08.13 - klo: 17.01
Mulla on stampede 4x4 ja olen siihen vaihtanut jo kertaalleen escin, ja taas tuntuu että lipo-cut offi ei oikein toimi niin kuin pitäisi, mikä olisi hyvä nopari tähän, jos säilytän vanhan moottorin, malli on siis VXL. Mulla on joku Castlen nopari ylimääräisenä, olisiko se hyvä vaihtoehto, tuntuu vaan että noiden Traxxaksen omilla nopareilla on liikaa ongelmia, niin ja pari kertaa runawaytakin tullut koettua. Onko muita hyviä ehdotuksia?

http://fi.eurorc.com/product/1153/hobbywing-ezrun-sc-8-wp-combo-120a-4000kv
Suosittelisin tuollaista :)
EXC125

Nudde

Lainaahttp://fi.eurorc.com/product/1153/hobbywing-ezrun-sc-8-wp-combo-120a-4000kv
Suosittelisin tuollaista :)

ok, näyttää aika hyvältä. onko sulla itsellä hyviä kokemuksia tästä, lipocutoffi toimii niin kuin pitää ja muut säädöt helppoja?
Traxxas X-maxx, Summit 1/10, E-maxx, Stampede 4x4, Rally 1/10, 2 kpl , e-revo 1/16 2 kpl, Summit 1/16, Bandit. Axial Exo, Yeti, ja SCX10 2 kpl.

Igis

Etudiffin oikeanpuolen laakeri antautui vasta 10 akullisen ajon jälkeen eilen. Noistakin poitsu ajellut n. puolet training-tehoilla. Auton putsauksesta ei ole tingitty, vaan jokaisen ajon jälkeen on pölyt putsattu paineilmalla huolellisesti. Onko laakerit näinkin kulutustavaraa vai sattuiko kohdalle maanantaipäivän kappale?

RacingFactorylle muuten täydet pisteet asian mallikkaasta hoitamisesta! Siitä hyvästä mukaan tarttui myös noparin puhallin  :grin:
Stampede 4x4

jon.lindgren

Paineilma työntää lian laakerin sisään. Jos haluat laakerien kestävän reilusti pidempään pitää ne purkaa irti autosta, irrottaa suojat, ja puhdistaa sekä öljytä. Useimmat vaan vaihtavat laakereita.

Igis

Pienillä paineilla putsaillut, mutta varotaan jatkossa vielä lisää noita laakereita. Lähti muuten tilaukseen tuo dustymotorsin suojapussi...
Stampede 4x4

Igis

Eipä voi DustyMotorsin toimitusaikoja moittia. Tiistaina klo 22:07 tehty tilaus ja tänään kävin hakemassa kirjatun kirjeen lähipostista. Ihan hyvin tuo suojaa ensimmäisen ajosession perusteella ja akun saa näppärästi vaihdettua vetoketjun ansiosta.
Stampede 4x4

mcly

Lainaus käyttäjältä: Igis - 23.08.13 - klo: 21.04
Eipä voi DustyMotorsin toimitusaikoja moittia. Tiistaina klo 22:07 tehty tilaus ja tänään kävin hakemassa kirjatun kirjeen lähipostista. Ihan hyvin tuo suojaa ensimmäisen ajosession perusteella ja akun saa näppärästi vaihdettua vetoketjun ansiosta.
Mistä tilasit tuon ? Löytyisköhän sieltä E-Maxxiinkin..
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Igis

Lainaus käyttäjältä: mcly - 25.08.13 - klo: 14.08
Lainaus käyttäjältä: Igis - 23.08.13 - klo: 21.04
Eipä voi DustyMotorsin toimitusaikoja moittia. Tiistaina klo 22:07 tehty tilaus ja tänään kävin hakemassa kirjatun kirjeen lähipostista. Ihan hyvin tuo suojaa ensimmäisen ajosession perusteella ja akun saa näppärästi vaihdettua vetoketjun ansiosta.
Mistä tilasit tuon ? Löytyisköhän sieltä E-Maxxiinkin..

http://www.dustymotors.com/products-page/

Löytyy E-Maxxiinkin. Maksoin Visalla suoraan nettisivujen kautta...
Stampede 4x4

Igis

Vakiovetarit alkaa näköjään väljistymään jo takana ja veikkaan että 10 akullista lisää niin sanovat sopimuksensa irti. Tilalle siis hyllyyn odottamaan teräsvetarit. Tecno Rc tai Mip-X lienevät ne valinnat? Millaisia kokemuksia löytyy?
Stampede 4x4

jej

Itellä on Stampedessa nuo Traxxasin omat teräsvetarit. Ebaysta muistaakseni jotakin 60e luokkaa.. Ja nuo ovat ainakin kestäneet hyvin 3s ajoja. Ei yhtään väljää missään vetarissa vaikka on jo ainakin 50 akullista takana.
Pistätkö Igis tarkempia kuvia ja siis minkälaiset nuo sun kardaaniputket päät on? Ettei sieltä pääse kivet sisään. Vois omaanki Spedeen tehä samanlaiset.
| Traxxas Stampede 4x4 VXL | Kyosho Blizzard SR  | Team Losi Micro-T |

Igis

Tunneli on tehty vanhasta pienestä verhotangosta, kun sattui sopiva löytymään nurkista :azn: Olisiko ollut messinkiä. Halkaisijaltaan n. 13mm ja seinämävahvuus jotain 0,5mm.

Katkaisin tangon n. 1mm lyhemmäksi kuin moottorin kiinnikkeen/spurrin ja etudiffin akselin tyven väli. Tanko on kiinnitetty spurrin päästä sen läpinäkyvän kardaanisuojanlevyn kiinnityspultin alle pellistä taitellun kiilan avulla. Näkyy aiemmassa kardaanitunneli1 kuvassa. Putken etupään kiinnitys tehty käyttäen hyväksi myös sitä kardaaninsuojalevyn etupään kiinnityspistettä. Oma pieni pultti oli juuri sopiva.

Tuli sen verran sekava sepustus joten täällä juttua lontoon kielellä vastaavasta josko auttaisi http://traxxas.com/forums/showthread.php?8902947-Low-Maintenance-Thread/page4

Hiekkaa tuonne ei ole mennyt lainkaan eli toimii erinomaisesti. Negatiivisena asiana se, että rajoittaa hieman ohjauksen ääriasentoa toiseen suuntaan. En ole kokenut sitä tosin ongelmana.
Stampede 4x4

Igis

Päädyin sitten Tekno RC vetareihin sekä eteen että taakse amainhobbiesin kautta. Saas nähdä kauanko kestää toimitus...
Stampede 4x4