Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Traxxas Stampede 4x4 (Bandit ja Rustler?)

Aloittaja OV, 22.10.10 - klo: 16.00

Juha-Matti


mustikka

#541
Miten tuon race modin saa vaihdettua normaaliksi? Yritin katsella ohjekirjasta mutta en löytänyt siitä mitään tietoa.


ei tarvitse vastata löysin tiedon juuri  :azn:
Kaikenlaisia leluja on ollut tässä vuosien varrella :wink:
Joni RC

Amigo

Juu tere vaan kaikki !
Pari viikkoa sitten tuli hankittua pojalle (ja isille kans)  Stampede 4x4 vxl. Onhan toi aikas makee, mut alkaa olee kallis harrastus meillä.
Hankintahinta x2 on jo koht menny, koska kaikki mahdollinen on jo päivitetty kestävempää, mut mikää ei tunnu riittävän. Vahinkoja on muutama sattun, mut onhan tuo silti yllättävänkin kestävä vauhti hirmu (kunhan ei joka kerta ajettaisi saunan tikapuihin päin)
Ongelma on tuo lipo s3 kuumenemis ongelma. Nopeuden säätimellä jo tuuletin on ja moottorilla alumiiniritilä, mut mitä muuta voisi tehdä ? Kevät alkaa tulemaan ja sitä myötä ongelmahan vaan pahenee. Tosi tällä hetkellä käytössä: JConcepts 2085. Eli olisikohan vaan tuuletuksen puutetta ?

Ipperu

Kumpi kuumenee akku vai nopari? Akkuhan lämpenee jonkun verran , jos joutuu kovalle rasitukselle.  Tuo kuumenemisongelma taitaa on tyyppivika 3s:llä tuossa vxl3-noparissa. Onhan tuosta kirjoitettu jo aiemmin täällä.Onko vakiovälitykset? Lyhyempi välitys voi myös vähentää lämpöongelmia.
Hobao Hyper Buggy 1/8  | Associated sc10 4x4 ft | Trx E-Revo vxl 1/16 | Trx E-Revo 1/10

Amigo

Akku ei lämmennyt mut moottori lämpenee. Mittasin infrapuna lämpömittarilla, ni moottori 82 ja nopari 32 ? Välitykset mitä paketista tulleet ovat... Tilasin myös tuon alumiinisen moottoripukin, jos se levittäisi tuota lämpöä laajemmalle. Tiedä sit, vai onks nää vaan näitä myyntimiesten puheita himskatti ?

Ipperu

Tuo alumiini pukki voi auttaa. Tuossa on vakio pinjoni 11 T  Siihen saa 9 T ( T=Teeth).  Sitähän voi kokeilla. Pinjoni maksaa muutaman euron. Liian lyhyet välitykset voivat myös käräyttää moottorin, se kannattaa muistaa.
Hobao Hyper Buggy 1/8  | Associated sc10 4x4 ft | Trx E-Revo vxl 1/16 | Trx E-Revo 1/10

aFox

Moottoriin myös siilin lisäksi tuuletin.

Kannattaa tarkastaa kaikki laakerit että ovat kunnossa. Kardaanin takapäässä oleva laakeri kun jumii nii kuumentaa hyvin eikä sitä välttämättä huomaa ennenku purkaa peräosan irti (4 ruuvia).

mcly

Onko Amigolla vakiorenkaat käytössä ?

Itse tosiaan tarkastaisin heti ensimmäisenä pinionin ja spurrin mesh:n... ettei olis vaan liian tiukalla ? Eli noiden kahden rattaan väli ei saisi olla liian ahdas..

Sen jälkeen toki kävisin noi laakerit läpi. Itse avaisin myös kyllä tuon moottorin ja tarkastaisin sen roottorin. Onko ottanut jo jollain tapaa itseensä. Ei ole normaalia edes tälle combolle että lämmöt hipoo 80 astetta.

Koita ottaa moottori käteen ja kaasutella jonkun aikaa täysiä jne.. vähän kun "ajaisit" itse. Ja seuraa kuumeneeko ?
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Amigo

Kiitos vaan hyvistä vinkeistä !

Laakerit pelaa, kuten niiden pitääkin (tarkastettu) ja moottorille siili/tuuletin kombo tilattu.
Uskoisin että syy oli noi vakio renkaat ja hirveä ruovittelu lumella (eihän ne mitään pidä). Ja myös tuo muovinen suojus joka estää ilmavirran jäähdyttävän vaikutuksen.

Seurataan tilannetta ja kysellää lisää, jos omat kikat loppuu.

Hieno foorumi ku sai heti nopee hyviä vinkkejä !

ps. ja rattaiden väli myös tarkastettu

jon.lindgren

Sisäkori ja 3s-akku ovat huono yhdistelmä. Ei pääse jäähtymään tarpeeksi.

Amigo

Lainaus käyttäjältä: jon.lindgren - 05.02.16 - klo: 21.31
Sisäkori ja 3s-akku ovat huono yhdistelmä. Ei pääse jäähtymään tarpeeksi.

Aivan samaa ajattelin itsekin  :wink:

Kuinkahan vaan nuo tuulettimet kestää, ilman tuota sisäkoria ?

jon.lindgren

Lainaus käyttäjältä: Amigo - 05.02.16 - klo: 21.37
Lainaus käyttäjältä: jon.lindgren - 05.02.16 - klo: 21.31
Sisäkori ja 3s-akku ovat huono yhdistelmä. Ei pääse jäähtymään tarpeeksi.

Aivan samaa ajattelin itsekin  :wink:

Suunniteltiin aikanaan jotain töttöröä sisäkoriin ja siihen puhallinta... Jäi toteuttamatta kun talvella ei ulkona paljon tullut ajettua. Ja mulla oli vain 2s-akkuja muutenkin.

Amigo

Tuli ostettua ihan kokeeksi tuollainen 3s akku, mutta kyllä tällä pärjää noilla 2s akuillakin.
Ja alkais varmaan paikatkin kestämään paremmin  :tongue:

aFox

Tellurideen tein sisäkoriin reiän kattoon johon liimasin hyttysverkkoa. Toinen vaihtoehto ois toi tötterö, sitä ensin itekki meinasin. Hyvin on stampedessa kestäny tuuletin vaikkei oo mitään suojaa ollu kesällä.

Amigo

Tästähän on tullu ihan väline urheilu  :shocked:


temppa.kk

Komiat iskarit amigolla! Mites rc puolella toimii tuommoset lisäsäiliölliset iskarit? Onko käytännössä mitään hyötyä?

Amigo

Lainaus käyttäjältä: temppa.kk - 16.02.16 - klo: 22.15
Komiat iskarit amigolla! Mites rc puolella toimii tuommoset lisäsäiliölliset iskarit? Onko käytännössä mitään hyötyä?

Vertailua ei ole kuin alkuperäisiin, mutta hyvin toimii. Erittäin jämäkät ja ajo rauhoittui huomattavasti.

iceracer

Töräytetäänkö nuihinki iskareihin välimännän alle 10bar typpee?
VD12

temppa.kk

Lainaus käyttäjältä: iceracer - 17.02.16 - klo: 10.21
Töräytetäänkö nuihinki iskareihin välimännän alle 10bar typpee?
Repesin :grin:

iceracer

Ainiin 1/10 vekotin, silloin sopiva paine lienee 1bar... :grin:
VD12

Amigo

Lainaus käyttäjältä: iceracer - 17.02.16 - klo: 13.44
Ainiin 1/10 vekotin, silloin sopiva paine lienee 1bar... :grin:

Pitäisköhän töissä kokeilla ? Mihinköhän suuntaa lähtis  :tongue:

mustikka

Kuinka monta milliä tuon akku kotelon korkeus nousee kun laittaa battery expansions kitin kiinni?
Kaikenlaisia leluja on ollut tässä vuosien varrella :wink:
Joni RC

Nenolanjones

Lainaus käyttäjältä: mustikka - 18.02.16 - klo: 09.18
Kuinka monta milliä tuon akku kotelon korkeus nousee kun laittaa battery expansions kitin kiinni?

Pakissa on tuo edelleen kun ei ollutkaan tarvetta. Mutta mitä nyt nopeesti mittailin niin n. 10-15mm tulee lisää korkeutta. Siis kun verrataan niitä alkuperäisiä kiinnikkeen reikiä tuohon korotetun ylempiin reikiin.

Niin ja onhan tuossa se korottava akun kiinnike, siitäkin jonkun millin saa vielä lisää.
Traxxas Summit (Castle 2200kv & MXL-6S)

Amigo

Perskule !

Ei toimi Integy Steel Universal Drive Shaft tässä vehkeessä. Kuva kertoo kaiken...

Tuommoinen välys, ni mitä tapahtuu jos rengas stoppaa johonkin ?Varmaan moni sen arvaakin  :angry:

Ei auttan ku kärsii ja tilata nuo #6852R ja #6851R  :sad:

rc autoilija

Ettei olis takavetarit edessä? Takana vissiin pidemmät vetarit kun eessä.

Amigo

Lainaus käyttäjältä: rc autoilija - 03.03.16 - klo: 17.11
Ettei olis takavetarit edessä? Takana vissiin pidemmät vetarit kun eessä.

Kyl ne on ihan oikein. Toleranssit taitaa olla vaan "vähä" sinne päin  :undecided:
Mutta tämäkin korjaantu, ku sijoitti hiukan lisää...

Amigo

#566
Kertokaas nyt viisaammat, että mitä diffiöljyä kannattaisi ostaa ?

Wt, Cps ja cSt arvot täyttä hepreaa  :shocked:

Eli mitä eteen/taakse, valmistaja sekä viskositeetti arvo... Kiitos !


Ja jos on 200 cSt ja 200K cSt ni mikä ero noilla on ?

MiniMan

200k=200 kiloa=200 000 :roll:. Eli tuo "k" perässä tarkoittaa tuhatta. Korjatkaa viisaammat jos meni pieleen.

Associated T4.1 FT | Tamiya M05 Mini | Tamiya M06 Alfa Romeo Giulia | 2X Yokomo MR-4TC BD | 3X Marui Big Bear | Losi Micro-T | Tamiya Re-re Super Hot Shot

Honkkari

200 on vettä ja 200k on tervaa. Siinä niitten erot.
Traxxas E-Revo@EzRun Max5 Hw 4274Sd | Hpi Savage goes Flux | Axial Exo | Futaba 4PLS

Amigo