Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Kyosho VE sarjan autot

Aloittaja R3VO, 30.10.10 - klo: 18.48

mikari

Tullut YV:llä kysäreitä DRX VE:n akkukotelon koosta.. no tollanen akku menee nätisti, itse kotelo on vähän isompi mutta sen sisällä on sellanen tuki pala tämänkokoisia akkuja varten:

http://www.teamorion.com/carbon-pro-4600mah-90c-11.1v-tubes-plug-en-2-3.html

Dimensions and Weight
Length: 138.9mm
Width: 46.8mm
Height: 30mm


Tänään Lavangossa illan taittuessa



Kiitos 20 vuodesta!

Mordex

Koittanut tässä etsiä syitä olla hankkimatta DRX VE, mutta huonolla menestyksellä  :grin:

Eli pakko se on moinen hankkia kokoelmaan viimeistään veronpalautuksista. Itse haluan sen tuolla Fiestan kopalla, kun moinen löytyy pihalta 1/1 koossakin.
Bensa: Losi 5ive-T, MCD X4, RS5, FG EVO/COMP. 
Sähkö: Tamiya TRF101, HPI Savage Flux HP/XL-E/"5T Flux", Kyosho DRX VE, Kyosho Inferno GT2 VE, Team Associated B44.

mikari

Tuli tehtyä korin "massaus" by Motonet Gorilla tape, nyt vaikuttais siltä että kestää iskuja. Samalla tuli korkattua Subbe. Tulipa erikoinen kuva siinä ilta-auringossa.. mielestäni meni aika kovaa radalla tuonlaiseks menopeliks.. säädöt purreet varsin mukavasti alustaan..

Kiitos 20 vuodesta!

Mordex

Enhän mä malttanut jouluun asti odotella  :grin: Löytyi saksan ebaystä ilman radiota/vastaria uusi Fiesta mallinen 370€ niin pakkohan se oli napata.
Bensa: Losi 5ive-T, MCD X4, RS5, FG EVO/COMP. 
Sähkö: Tamiya TRF101, HPI Savage Flux HP/XL-E/"5T Flux", Kyosho DRX VE, Kyosho Inferno GT2 VE, Team Associated B44.

mikari

Kiitos 20 vuodesta!

Hiekkamonttu

Dbx VE 2.0 vaikuttaa äkäseltä. Mahtaakohan olla niin hyvä kuin drx vestä sanotaan?
We are back in business... Sp RS2 ja Patron TR4SC!

dirke

Tulipahan hommattua eilen MFK VE. Jospa tänään pääsis testiä ottamaan pihalle sillä vai kannattaisko heti hommata ne puuttuvat diffin rattaat ja akselit? Miten niiden puute vaikuttaa autoon tai jos jotain rikkoontuu niin meneekö enemän osia vaihtoon sitten?

DBX 2.0 VE oli ekana autona mulla ja 2s:llä oli puhtia ihan riitävästi sillä pelillä. 3s:llä meni jo ihan naurettavaksi koko touhu. Ei ollu piha bashailyyn tarkoitettu peli niin piti myydä pois. Krossi radalla ois voinu olla sitten namu peli näin aloittelijalle ja kenties hieman kokeneemmallekkin. Joku harrastaja kerran mainitsi että varaosa pakin pitäminen sille on helppoa kun joka kulmassa on samat tukivarret, niin ei tarvii erikseen olla etu- ja takapään osia. Itse en autosta muuta saanut rikki kun vakio kumit 3s:llä. Siitäkin ongelmasta pääsi eroon AKAn gummeilla, jotka kesti hyvin jopa asfaltilla.

Suristaan talvi nyt tuupparilla sisällä ja Madillä ulkona ja katellaan keväämmällä jos ois taidot kehittynä sen verran että hommais vielä DBX:n tai vastaavan ulkoradalle.
Slash 2wd, MFK VE, Asso SC10FT, Losi Micro SCT

mikari

ei just mitenkään harrastekäytössä. mun mielestä noista puuttuvista diffin rattaista pidetään ihan turhaa ääntä. vähän paksumpi diffiöljy ajaa käytännössä saman.
Kiitos 20 vuodesta!

Raisu

Samaamieltä, Inferno VE:llä ja Mad force kruiserilla aikanaan päristelty onnellisesti ilman diffin lisärattaita.
Paksut öljyt vaan sisään (etenkin madiin) ja kovaa ajoa.

Hiekkamonttu

Mikä tos dbx vessä  sitte on jos ei pihalle ja montulle sovi?
We are back in business... Sp RS2 ja Patron TR4SC!

dirke

Lainaus käyttäjältä: Hiekkamonttu - 01.11.12 - klo: 19.34
Mikä tos dbx vessä  sitte on jos ei pihalle ja montulle sovi?
Sopii se niille oikein hyvin. Omassa tapauksessa oli vaan liian tasainen ja pieni piha että ois voinu revitellä kunnon vauhdilla nyppylöistä. Eli p*sk* piha tolle autolle. Vika ympäristössä ei autossa.
Slash 2wd, MFK VE, Asso SC10FT, Losi Micro SCT

Hiekkamonttu

We are back in business... Sp RS2 ja Patron TR4SC!

Pahviauto

Moikka! Mulla on toi dbx ve ollu kohta kolme vuotta ja nyt ois sellane ongelma että se ei enää käänny kauhee hyvin ja ku kädellä kääntää rentaita nii ne tuntuu aikas jäykiltä ja eturenkaatkaan ei pyöri oikein kunnolla. Voisko joku kertoo et missä on vika?

Joo

Oisko sulla voimansiirrossa/tai servon vivuissa jotakin roskaa.
Eli katteleppa,että servon toimintaa ei rajoita mikään.

Pahviauto

Mitä diffiöljyjä tossa dbx ve:ssä kannattais käyttää?

mikari

5000-10000-2000 edestä taakse
Kiitos 20 vuodesta!

joni.l99

Morjens! Ei kellään oo sattunu olemaan sellasta tilannetta et olis vakiokone ollu takuusta vaihdos ja sen ku laitto paikalleen ja ajo hetken n. 30 minuuttia lumes ja sen jälkee naksuu vaan hullusti eikä voima siirry ratastoissa kunnol vaik oon kaikki käynyt läpitte ja silti vaa pyörii tyhjää?? Sit kun päsee rauhas kiihdyttää niin kulkee kuitenkin kohtuullisesti :cry:  :cry:

ylikar-h

#197
Pinioni löysällä....pinionin sisällä oleva messinki holkki kohdistunut väärin moottorin akseliin..sama vika oli uudessa DRX:ssä...
Siis pinionin kiristysruuvi ei osu messinkiholkissa olevaan reikään, mikä taas pitää kohdistaa moottorin akselin tasaiseen kohtaan...vaikeasti selostettu...:-)

joni.l99


Pahviauto

Osaisko joku auttaa että miten saisin moottoripukin irti kun ne molemmat ruuvit pyörähti pyöreiksi vai saako sitä enää irti ollenkaan?

andy98

Poraa keskeltä ruuvia. Pukki siinä menee muttei pohjalevy. ( toisin kuin itellä kun vedin rälläkällä)
hong nor x1

Roko

Lainaus käyttäjältä: Pahviauto - 09.01.13 - klo: 18.46
Osaisko joku auttaa että miten saisin moottoripukin irti kun ne molemmat ruuvit pyörähti pyöreiksi vai saako sitä enää irti ollenkaan?

Kun (jos) ruuveissa on ruuvilukitetta, se pehmiää lämmittämällä esim. kuumailmapuhaltimella. Sitten sopivan kokoisella torxilla saa vielä usein auki
Ex Rousku, mutta se ymmärrettävästi sekoitettiin Juha Rouskuun

mikari

dremelillä lovi ja talttapäällä auki..yleensä tepsii..toki vaatii dremelin ja siihen katkaisulaikan
Kiitos 20 vuodesta!

RC-Freak

Tietääkö kukaan onko DBX 2.0 VE ja DMT VE/VE-R samat sähköt?
Kyosho Lazer ZX-5

p-man

Moottoreiden kv-luku tais olla eri jos oikein muistan. DMT VE on kv2400 ja DBX kv2800
Kyosho - Team Orion - Tekin - AKA - Graupner - Sanwa

emppu99

Juu,eri on jokatapauksessa mutta dbx:ssä infernosolyn mukaan on 3720kv..mene ja tiedä.mutta dmt:ssä on 2400 kv se on varma. (Sais olla dmt:ssä  sama kuin dbx:ssä) :laugh:
EXC125

sikki

nyt tuli hommattua uus kyoshon dmt ve-r. aika hauska laite. eka akullinen tuli sutattua :tongue:

emppu99

moro,uus auto hankinnassa ja dbx ve 2.0 olisi varmaan ihan ok vaihtoehto.mietin myös inferno ve:tä mutta mun käyttöön varmaan tuo dbx olisi parempi.ihan en kumminkaan usko  että tuo kulkee sen 89 kmh niinkuin videossa luvattiin.
EXC125

Hiekkamonttu

We are back in business... Sp RS2 ja Patron TR4SC!

paltsu91

Tulipa tuolta modelsportista tilattua tommonen kruiser ve :P Saas nähä mihin sitä taas kätensä työntää  :roll: On vissiin poistumassa kyseinen kampe, kun joka paikassa alennuksella myydään.