Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Kyosho VE sarjan autot

Aloittaja R3VO, 30.10.10 - klo: 18.48

sikki

onko mosa asia selevinny??

p-man

Lainaus käyttäjältä: sikki - 21.03.13 - klo: 21.44
onko mosa asia selevinny??

Puhutteko kumpikin DBX: stä? Onko siinäkin nykyään kv2400 mootori. DMT:ssä on ainakin se kv2400 mut muistelin et DBX: ssä ois se kv2800 kone.
Kyosho - Team Orion - Tekin - AKA - Graupner - Sanwa

sikki

juu,dbx:stä. ostin semmosen täs hetki sitte ja tos o ainaki 2400kv mosa.

saunatonttu99

en oo vielä kysyny mutta ajattelin kysyä viimeistään sitten kun käyn kärkkäisellä.siellä onn semmonen hyllyssä :)

sikki

jokos kärkkäisellä kävästy?

saunatonttu99

vielä en oo päässy mutta keskiviikkona meen siitä ohi niin käväisen:)

NightHyper

Heippanderi! Pari vuotta vanhasta Madista ja sen sähköistä ois kysymystä.
Autoon on vaihdettu takuuna nopeudensäädin ekana kesänä. Olen tykittänyt madiä orionin Carbonpro 6500 mAh 90C akuilla ja nyt taas loppui ajo muutaman minuutin ajon jälkeen. Nämä kyseiset akut eivät kestä vaan pullistuvat ihan hillittömästi ja muutamat niistä on vaihdettu takuuna uusiin.
Varsinainen kysymys siis kuuluukin et missä vika?
Voisiko tämäkin nopari olla viallinen vai voiko moottori (alkuperäinen) olla syyllinen? Olen täältä lukenut että kyseiset akut ovat oikeesti hyviä niin en voi ymmärtää mikä mättää? Akut on ladattu orionin omalla IQ 605 laturilla.

kyoshodbx

Lainaus käyttäjältä: NightHyper - 31.03.13 - klo: 23.34
Heippanderi! Pari vuotta vanhasta Madista ja sen sähköistä ois kysymystä.
Autoon on vaihdettu takuuna nopeudensäädin ekana kesänä. Olen tykittänyt madiä orionin Carbonpro 6500 mAh 90C akuilla ja nyt taas loppui ajo muutaman minuutin ajon jälkeen. Nämä kyseiset akut eivät kestä vaan pullistuvat ihan hillittömästi ja muutamat niistä on vaihdettu takuuna uusiin.
Varsinainen kysymys siis kuuluukin et missä vika?
Voisiko tämäkin nopari olla viallinen vai voiko moottori (alkuperäinen) olla syyllinen? Olen täältä lukenut että kyseiset akut ovat oikeesti hyviä niin en voi ymmärtää mikä mättää? Akut on ladattu orionin omalla IQ 605 laturilla.

Säilytätkö niitä varastoladattuina? Meillä pullistui akku kun jäi täynnä hyllyyn ja toinen taas tyhjänä.

p-man

Mulla on Orionin 6400 90c akkuja ja ei kyllä mitään ongelmia ole ollut. Ei pullistele eikä edes lämpene ajon taikka latauksen aikana. Aika oudolta kuullostaa, noita combojakin on tällähetkellä neljä käytössä ja ilman mitään ongelmia.
Kyosho - Team Orion - Tekin - AKA - Graupner - Sanwa

mikari

Sama täällä, 6 kpl, noin vuoden parin vanhoja ja niillä vedetään edelleen.
En ole mitenkään hienovaraisesti niitä käyttänyt, tosiaankaan. Hyviä akkuja. Pientä pullistumaa havaittavissa mutta ei mitään mikä haittaisi käyttöä.
Kiitos 20 vuodesta!

NightHyper

Kiitti vastauksista Madin ongelmiin!
Näin minäkin olettaisin noiden akkujen toimivan. Missä voisi olla vika kun nämä akut paisuvat kuin ilmapallo ja muutaman ajokerran jälkeen kuoret pettää saumasta. Akut on kyllä säilytetty täysinä.
Eilen pimeni auto muutaman minuutin ajon jälkeen ja nopari tai moottori petti. Ohjaus toimi edelleen ja noparin jäähdytin pyöri mutta moottori ei inahdakaan.
Hajua toki tuli, että jotain oli palanut. Voisiko siis nopeudensäädin (kerran jo vaihdettu) tai moottori pilata akut?

kyoshodbx

kyllä se voi syy olla motissa tai säätimessäkin.en kyllä osaa sanoa miten sen sais selville.muuta kun uudet ostamalla aika kallis tapa saaha selville.kerran mulla oli kiinan nopari joka tyhjens akun tosinopeesti eikä akku sen jälkeen ottanu virtaa toisella akulla en sitä koittanu vaan vaihoin noparin. edellinen meni roskiin

p-man

Lainaus käyttäjältä: NightHyper - 01.04.13 - klo: 21.43
Kiitti vastauksista Madin ongelmiin!
Näin minäkin olettaisin noiden akkujen toimivan. Missä voisi olla vika kun nämä akut paisuvat kuin ilmapallo ja muutaman ajokerran jälkeen kuoret pettää saumasta. Akut on kyllä säilytetty täysinä.
Eilen pimeni auto muutaman minuutin ajon jälkeen ja nopari tai moottori petti. Ohjaus toimi edelleen ja noparin jäähdytin pyöri mutta moottori ei inahdakaan.
Hajua toki tuli, että jotain oli palanut. Voisiko siis nopeudensäädin (kerran jo vaihdettu) tai moottori pilata akut?

Ajatko lumella tai muuten kosteassa sillä autolla? Meinaan et vakio nopari ei kestä vettä. Muuten kyl kuulostaa uskomattomalta nuo sun ongelmat. Siis uudet akut pullistelee niin että kuoret repeilee.. Ja muutaman ajokerran jälkeen. Ja kaks noparia jo kärähtänyt. Pahasti on vialla jotain.. Jääkö sit moottori enään vaihto-ehdoksi.
Kyosho - Team Orion - Tekin - AKA - Graupner - Sanwa

Hiekkamonttu

Moottori voi olla syypää, mikäli ottaa niin paljon virtaa, ettei nopari ja akku sitä kestä. Tämä on kuitenkin akkujen kohdalla melko epätodennäköistä, jos motti on todellakin alkuperäinen. Paitsi jos akut ovat viallisia.
We are back in business... Sp RS2 ja Patron TR4SC!

samp-pa

Lainaus käyttäjältä: NightHyper - 01.04.13 - klo: 21.43
Kiitti vastauksista Madin ongelmiin!
Näin minäkin olettaisin noiden akkujen toimivan. Missä voisi olla vika kun nämä akut paisuvat kuin ilmapallo ja muutaman ajokerran jälkeen kuoret pettää saumasta. Akut on kyllä säilytetty täysinä.
Eilen pimeni auto muutaman minuutin ajon jälkeen ja nopari tai moottori petti. Ohjaus toimi edelleen ja noparin jäähdytin pyöri mutta moottori ei inahdakaan.
Hajua toki tuli, että jotain oli palanut. Voisiko siis nopeudensäädin (kerran jo vaihdettu) tai moottori pilata akut?
Tuohon sen verran tarkennusta, että noita akkuja ei ole tarkotus säilyttää täysinä vaan varastojännitteessä. Laturisi osaa varata ne varastojännitteeseen.

saunatonttu99

juu,dbx:ässä on tosiaan 2400 kv kone.sinänsä harmi,mutaa kovasti ainakin väittivät että se ei tee tehoeroa.

sikki

juu,paha viä sanoo kuinka menee. on ajettu vaan lumella ja jäällä. vakionakeilla. pitäs päästä täs joskus radalle tekstaamaan..

emppu99

Drx ve:llä kävin sulalla tiellä vakiokumeilla ajelemassa,ajon jälkeen moottori tulikuuma ja renkaat sileät  :cheesy: harmi vaan,radio ei kanna 20 metriä kauemmaksi ja en vielä vakioruoria oli mistään löytänyt :( ei kenellään sattuisi olemaan ylimääräistä??
EXC125

NightHyper

Madin sähkö ongelmat etenee tai paremminkin saadaan pysähtymään. Auto on ollut nyt viikon tehohoidossa kössilässä.
Akut menee takuuseen, nopari on vaihdettu uuteen, samaan kuin scorpionissa, elikkäst vesitiiviiseen. Moottoriksi laitetaan samaa sarjaa kuin alkuperäinen mutta pykälää suurempi.
Kaikki taitaa mennä takuun puolelta, mitä nyt erotuksen joutuu tietty maksamaan (otetaan huomioon et kalusto kaksi vuotta vanha) koska nyt paremmat sähköt kuin alkuperäiset.
Siitä, mikä on saanut kaiken tämän aikaan ei vielä oo tietoa mut kaikki jäljet viittaa alkuperäiseen moottoriin.
Itse olen tyytyväinen ja oottelen sikapitkiä keulituksia madin kanssa.

p-man

Lainaus käyttäjältä: NightHyper - 13.04.13 - klo: 23.32
Madin sähkö ongelmat etenee tai paremminkin saadaan pysähtymään. Auto on ollut nyt viikon tehohoidossa kössilässä.
Akut menee takuuseen, nopari on vaihdettu uuteen, samaan kuin scorpionissa, elikkäst vesitiiviiseen. Moottoriksi laitetaan samaa sarjaa kuin alkuperäinen mutta pykälää suurempi.
Kaikki taitaa mennä takuun puolelta, mitä nyt erotuksen joutuu tietty maksamaan (otetaan huomioon et kalusto kaksi vuotta vanha) koska nyt paremmat sähköt kuin alkuperäiset.
Siitä, mikä on saanut kaiken tämän aikaan ei vielä oo tietoa mut kaikki jäljet viittaa alkuperäiseen moottoriin.
Itse olen tyytyväinen ja oottelen sikapitkiä keulituksia madin kanssa.

Hyvin pelaa takuuhommat jos kaks vuotta vanhaan autoon kokonaan uudet sähköt saa. Toivotaan et tulee kuntoon. Jos käyttö on ollut asianmukaista ni ei tuossa oikein jää muuta vaihtoehtoa ku viallinen moottori.
Kyosho - Team Orion - Tekin - AKA - Graupner - Sanwa

mage1234

Kannattaako ostaa kyosho DMT VE. Onko kenelläkään kokemuksia onko kestävä ja kannattaako ostaa.

Viper

Kyllähän se hyvin kestää. Olen tosi tyytyväinen että tuli tämä hankittua eikä summittia. Keskidiffin laitoin lukkoon niin on vielä hauskempi kun keulii. 1/8 sähköillä kestää myös vallan mainiosti päivitettyäni spurrin teräksiseen ja kulmavaihteet myös.
Autot: Lazer-zx5, DMT-MME, SCX-10

paltsu91

Nonniin tilasin modelsportista tollasen mad force kruiserin 20 päivä helmikuuta ja tänään jopa sain noutaa sen. Nopeeta toimintaa kyl pakko sanoo :D Vähän kyllä pistää ihmetyttämään kun tuolla liikkeen sivuilla se myytävä auto on ns. vanhempaa mallia eli mHz radiolla ja erilaisella noparilla. Noh paketissa on vanhemman madin kuoret eli kuvassakin on kideradioiden kuva yms. Avasin paketin ja oli ihan mukava yllätys että siellä olikin 2.4ghz syncro malli  :afro:  Onkohan toi joku palkinto, että odotin mesoamatta yli 2 kuukautta tota vai joku erehdys :D Noo enpähän ainakaan valita :P On se vaan komee ja iso :) Kattoo josko pääsis viikonloppuna rääkkäämään  :evil:

p-man

Eikös toi ollut aika edullinen paketti? Diffit kannattaa käydä läpi ennen ku alat ajelee! Eli yhdet pikkurattaat ja öljyt sisään. Sen jälkeen kestää.
Kyosho - Team Orion - Tekin - AKA - Graupner - Sanwa

sikki

kyl toi dbx 2.0 ve on aiva ok pirssi vakiotekniikallaki. tuli just tekstattua kesäkelillä. kyl se sutii ja santsaa :tongue:

emppu99

tuli just tilattua tuo dbx ve 2.0 ärsee jiikooällästä :D saa näähä mitä on tulossa....siinä se 2400 kv moottori vissiin on joten vääntää alempaa. meinaan kokeilla kasisähköillä jossain vaiheessa (todennäköisesti). onko muilla samaisia suunitelmia?
EXC125

p-man

Lainaus käyttäjältä: emppu99 - 28.05.13 - klo: 21.34
tuli just tilattua tuo dbx ve 2.0 ärsee jiikooällästä :D saa näähä mitä on tulossa....siinä se 2400 kv moottori vissiin on joten vääntää alempaa. meinaan kokeilla kasisähköillä jossain vaiheessa (todennäköisesti). onko muilla samaisia suunitelmia?

Mikset ostanut suoraan Infernoa jos kasisähköillä haluat? Siinä ois tullut ne mukana ja myös voimansiirto kestää sen.
Kyosho - Team Orion - Tekin - AKA - Graupner - Sanwa

mikari

Kyl dxrssä kesti.
Idea on paljon kevyempi buggy kuin mitä normi krossari.
Meinasin itsekin kokeilla.
Mutta ongelmaksi voi tulla kolarit jos muiden kanssa ajaa
vaikka yksinään kestäiskin. Siten kisoissa ja radalla voi
olla herkkää.. Mutta plus puolella tosiaan kevyempi krossi ja
pienemmät lämmöt ja pudempi ajoaika alemmalla kv luvulla
4s.

Kiitos 20 vuodesta!

emppu99

infernoa en juurikaan siksi ostanut koska se on  2 kg painavampi ja maksaa 160€ enemmän. ja kyllähän dbx:ssä on  hyvät sähköt jo valmiinakin.radalla harvoin tulen ajamaan ja ihan omaksi iloksi tuonne takapihan radalle tulee.( no,ratahan sekin on  :laugh:)
EXC125

p-man

Lainaus käyttäjältä: emppu99 - 29.05.13 - klo: 07.37
infernoa en juurikaan siksi ostanut koska se on  2 kg painavampi ja maksaa 160€ enemmän. ja kyllähän dbx:ssä on  hyvät sähköt jo valmiinakin.radalla harvoin tulen ajamaan ja ihan omaksi iloksi tuonne takapihan radalle tulee.( no,ratahan sekin on  :laugh:)

Ei siihen kasisähköjä kuitenkaan tarvii laittaa. Vakio combo vie 3s:llä jo ihan riittävästi tuollaista kevyttä kirppua :)
Tosin onhan mullakin yhessä Infernossa 1/7 Sähköt  :cool:
Kyosho - Team Orion - Tekin - AKA - Graupner - Sanwa