Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Kyosho VE sarjan autot

Aloittaja R3VO, 30.10.10 - klo: 18.48

mikari

Joo mut jos haluaa haastaa nitropelit.
6s ei toimi kasiautossa krossiradalla..liikaa painoa, hajoo.
Kevyt auto + 4s voisi toimia.
Kiitos 20 vuodesta!

emppu99

EXC125

p-man

Pikkusen epäilyttää se kevyt DBX + kasisähköt + 4s akku, lähinnä kestävyyden osalta. Jostainhan se keveyskin johtuu  :police:
Kyosho - Team Orion - Tekin - AKA - Graupner - Sanwa

ylikar-h

Minulla sekä Drx:ssä ja Dbx:ssä 8-sähköt ja 4s lipot, vielä ovat nipussa pysyneet. ..kaikkihan saa rikki, jos ei järkeä käytä...
Liikkuu kyllä melko kevyesti, ja jos vertaa kierrosaikoja 8-autoon, parempia aikoja olen ajanut Drx:llä ja Dbx:llä.
Rata on tosin melko "helppo" , ei isoja hyppyjä....ja suurin osa asfalttia..ja tiukkoja mutkia, joissa ehkä keveys korostuu..

p-man

Lainaus käyttäjältä: ylikar-h - 29.05.13 - klo: 19.13
Minulla sekä Drx:ssä ja Dbx:ssä 8-sähköt ja 4s lipot, vielä ovat nipussa pysyneet. ..kaikkihan saa rikki, jos ei järkeä käytä...
Liikkuu kyllä melko kevyesti, ja jos vertaa kierrosaikoja 8-autoon, parempia aikoja olen ajanut Drx:llä ja Dbx:llä.
Rata on tosin melko "helppo" , ei isoja hyppyjä....ja suurin osa asfalttia..ja tiukkoja mutkia, joissa ehkä keveys korostuu..

Varmaan riippuu radasta toi kestävyys, isoista hypyistä tulee isoja kaatoja  :cool:

Mites voimansiirto? Onko vahvistettu? Mulla meni DMT:stä diffit sileiks jo 3s akulla.
Kyosho - Team Orion - Tekin - AKA - Graupner - Sanwa

ylikar-h

Teräsrattaat olen vaihtanut kumpaankin, jäykemmät jouset ja kallistuksen vakaajat, ja isompi akkukotelo, että mahtuu 4 s lipo..muuten vakiot rakenteeltaan ..laatikossa odottaa aluosaa kumpaankin,  mutta ajatellut vaihtaa vasta, kun hajoaa...mutta ehjänä ovat pysyneet.

Viper

Miten p-man sait diffit 3sällä rikki kun itse ajelen 4s ja mambamonster combolla, enkä ole lisännyt niitä kahta ratasta sinne? Kyllähän dbxkin kestää varmaankin yhtähyvin kasisähköt kuin dmt.
Autot: Lazer-zx5, DMT-MME, SCX-10

p-man

Lainaus käyttäjältä: Viper - 29.05.13 - klo: 19.51
Miten p-man sait diffit 3sällä rikki kun itse ajelen 4s ja mambamonster combolla, enkä ole lisännyt niitä kahta ratasta sinne? Kyllähän dbxkin kestää varmaankin yhtähyvin kasisähköt kuin dmt.

Ihan ajamalla  :laugh: Tosin öljyjä ja lisärattaita en laittanut, ihan vakio peli oli. Ekaks meni keskidiffistä, tein siitä lukkodiffin ja sit meni takaa rattaat sileeks. Liekkö ollut huonosti shimmattu ku niin äkkiä meni.
Muuten oli DMT hyvä auto!
Kyosho - Team Orion - Tekin - AKA - Graupner - Sanwa

p-man

Pakko kehua tuon Inferno Ve race specin voimansiirtoa. Olen Vortex7 XXL koneella sitä kurittanut, asfaltilla p*skarinkiä, keskidiffi lukossa ja ilman lukkoa, radalla myös ajettu. Äskettäin otin diffit auki öljynvaihtoa varten ja rattaat oli ihan uuden veroiset. Muutenkin on voimansiirto aika hintsusti kulunut, kestävää on!
Kyosho - Team Orion - Tekin - AKA - Graupner - Sanwa

emppu99

ekat testit ajettu dbx:llä. iha kivahan tuo on. 67 kmh gps:llä ja 3slipolla. asvaltilla koitin saada auton kaatumaan painamalla kaaasun pohjaan ja kääntämällä,ei kaatunut vaan oikeasta eturenkaasta kuului bluff ja sieltä pullahti puolet pehmusteista pois.. kumi ei revennyt vaa irtosi liimauksesta mutta pysyi vanteessa kiinni. näin siis tapahtui mutta se näytti tältä: ajoin,käänsin,taivaalta tipahti valkoinen pehmuste  :laugh:
EXC125

p-man

Ihan hyvinhän se kulkee! Laita keski diffiin jäykempää öljyä ni menee tehoja enemmän takarenkaillekkin.
Kyosho - Team Orion - Tekin - AKA - Graupner - Sanwa

Viper

Lainaus käyttäjältä: p-man - 29.05.13 - klo: 20.11
Lainaus käyttäjältä: Viper - 29.05.13 - klo: 19.51
Miten p-man sait diffit 3sällä rikki kun itse ajelen 4s ja mambamonster combolla, enkä ole lisännyt niitä kahta ratasta sinne? Kyllähän dbxkin kestää varmaankin yhtähyvin kasisähköt kuin dmt.

Ihan ajamalla  :laugh: Tosin öljyjä ja lisärattaita en laittanut, ihan vakio peli oli. Ekaks meni keskidiffistä, tein siitä lukkodiffin ja sit meni takaa rattaat sileeks. Liekkö ollut huonosti shimmattu ku niin äkkiä meni.
Muuten oli DMT hyvä auto!
Itelläni keskidiffi myös lukossa kun ei tahtonut oikein hiekkakasaa ylös kiivetä diffi auki, kun yksi pyöra pyöri tyhjää ja muut ei oikein vetänyt. Ihmettelen vieläkin sitä, että miksi kössi laittoi monsteriin keskidiffin. Toissapäivänä kyllä lisäsin taakse ne lisärattaat samalla kun irrotin kulmavaihteen isomman rattaan, sillä siitä hävisi neljä hammasta. Hyväksikäytin sitä sinun ehjää diffiä. :grin:
Autot: Lazer-zx5, DMT-MME, SCX-10

p-man

Lainaus käyttäjältä: Viper - 30.05.13 - klo: 19.37
Lainaus käyttäjältä: p-man - 29.05.13 - klo: 20.11
Lainaus käyttäjältä: Viper - 29.05.13 - klo: 19.51
Miten p-man sait diffit 3sällä rikki kun itse ajelen 4s ja mambamonster combolla, enkä ole lisännyt niitä kahta ratasta sinne? Kyllähän dbxkin kestää varmaankin yhtähyvin kasisähköt kuin dmt.

Ihan ajamalla  :laugh: Tosin öljyjä ja lisärattaita en laittanut, ihan vakio peli oli. Ekaks meni keskidiffistä, tein siitä lukkodiffin ja sit meni takaa rattaat sileeks. Liekkö ollut huonosti shimmattu ku niin äkkiä meni.
Muuten oli DMT hyvä auto!
Itelläni keskidiffi myös lukossa kun ei tahtonut oikein hiekkakasaa ylös kiivetä diffi auki, kun yksi pyöra pyöri tyhjää ja muut ei oikein vetänyt. Ihmettelen vieläkin sitä, että miksi kössi laittoi monsteriin keskidiffin. Toissapäivänä kyllä lisäsin taakse ne lisärattaat samalla kun irrotin kulmavaihteen isomman rattaan, sillä siitä hävisi neljä hammasta. Hyväksikäytin sitä sinun ehjää diffiä. :grin:

Hyvä että meni hyötykäyttöön :) Kannattaa ne lisärattaat laittaa kaikkiin diffeihin ja öljyt kans! Keskidiffi parantaa ajettavuutta ja sinne voi laittaa todella paksutkin öljyt. Vaikka 50000. Toki jos hiekkamontuilla pelkästään räppäilee ni lukkodiffi toimii keskellä.
Kyosho - Team Orion - Tekin - AKA - Graupner - Sanwa

rcroope

Tulapa sitte ostettua tommonen DBX VE 2.0 :grin: Hyvin on toiminut. :azn:

emppu99

tuota alustaa ois varmaan hyvä jäykistää jos meinaa laittaa ne alumiiniset tukivarret,laakeripesät,jäykistimet yms... jouset ainakin pitäisi vaihtaa mutta pitääkö laittaa myös jäykemmät öljyt?
EXC125

Henrikki

Moro, mä oon  aika tampio näissä jutuissa mutta käykö tohon kyoshon dbx ve 2.0 tämmöinen akku


MYSTERY 5000mAh 30C 11.1V 3S1P LiPoly Battery(MY50303)  #00150023

http://www.lightinthebox.com/MYSTERY-5000mAh-30C-11-1V-3S1P-LiPoly-Battery-MY50303-_p150023.html

Ja jos ei käy niin mitä te suosittelette. Mulla on tällä hetkellä yksi akku team Orionin rocketsport 4300 11.1 25c
Tarvis saada vastaavanlainen akku.

Kiitos

Pellefant

Kyllähän tuo ihan käypäselle näyttäs :cool:
Korjatkaa jos olen väärässä...
Eiku menoks...

emppu99

Joo käy mutta suosittelen ostamaan kovakuorisen.
EXC125

emppu99

nyt kävi köpelösti  :cry: pyöränadapteri meni hukkaan ja uutta tarvis tilalle. rcjkl:ssä näyttää niitä olevan mutta kun mutterikin meni hukkaan  :laugh: ja niitä en sieltä löytänyt. voisiko viisaammmat auttaa.. :roll:
EXC125

p-man

#289
Lainaus käyttäjältä: emppu99 - 17.06.13 - klo: 16.02
nyt kävi köpelösti  :cry: pyöränadapteri meni hukkaan ja uutta tarvis tilalle. rcjkl:ssä näyttää niitä olevan mutta kun mutterikin meni hukkaan  :laugh: ja niitä en sieltä löytänyt. voisiko viisaammmat auttaa.. :roll:

Siis se muovinen mikä muuttaa hexin 17mm? Mulla saattaa olla laatikoitten pohjalla.

Edit. Eipäs ollutkaan adapteria  mut DMT:n pyörän muttereita pari löytyi.
Kyosho - Team Orion - Tekin - AKA - Graupner - Sanwa

mikari

muttereita m3/m4/m5 mikä nyt onkaan noista saa K-raudasta vaikkapa!
Kiitos 20 vuodesta!

emppu99

kiitos mika! tuossa 200m päästä saattaa siis löytyä... :roll:
EXC125

emppu99

kyl toi dbx ve 2.0 on vaa nii sika hyvä auto! itellä ei oo menny hajalle muutako noparin tuuletin kärähti ja renkaat "poksahtanu" :D kulkupuolta ei ainakaan tarvi kasvattaa.. ehkä ainut miinus on juurikin se että jos asvaltilla lähte paikaltaan kaasu pohjassa niin sitten kyllä renkaat paisuu ja paisuu ja pian repeää. ei olis scorpparissa tuota ongelma ei.... :tongue:
EXC125

Reinhard

Onkos kukaan saanut järkevästi tällästä asennettua? http://www.rcq.fi/rcqwebshop/RcqProducts/product.aspx?ArtNr=01.R246.3005

Autona bdx ve 2.0

Sent from my HTC One X using Tapatalk 2


emppu99

Kai tuon siihen sais asennettua.
EXC125

Pasi S.

Terves vaan kaikille.

Itsel.. pojalle tuli hankittua tuollainen DBX VE2.0 ja ollaan oltu tyytyväisiä. Alussa tosiaan orkkisrengas poksati ja repesi, nyt sarja AKAn fillareita alla. Uudet iskarit on eteen hankittu, sekä ohjausservo on sellainen voimakkaampi metallihampainen. 2 ja 3s lipottimilla ajellaa, mutta 2 vauhti ja voima riittää hyvin piharäppäilyyn varsinkin tälläisen kokemattoman kuskin ohjastamana. Autoa ajellaa kyllä säästelemättä ja ihmeen hyvin kestää!
Justeensa putsailin alkuperäiset rasvat pois diffeistä ja testimielessä eteen pisara 30k ja loput 10k. Keskellä on 30k ja takana 10k. Auton ajo muuttui merkittävästi. Ne lisärattaat ajattelin hankkia joka koloon ja keskilukko himottais. Iskareissa on 600 öljyt ja on himpun ehkä jäykät rytkyttävässä ajossa, mutta nyt ei oo löysempää.
Takavakaajan asennus on juur nyt kesken, kun ei ollut pieniä avaimia kotona.

En ole tuoreena jäsenenä vielä kaikkia lukenut, mutta hakua olen kokeillut.
Onko joku löytänyt hyvähköjä säätöjä öljyjen suhteen rossiradalle (diffit+iskarit)... ja onko joku saanut tuon "keulimaan" yhtä hurjasti kuin YTuben mainosvideossa? (heh)
Tiedän, ettei etupyörät ylös kytkettynä ole kovinkaan tehokasta etenemistä, mutta olishan se hauskaa joskus pelleillä oikein reilusti.

Niin ja propsit hyvästä sivustosta!

p-man

Keskelle liimalukko ni alkaa eturenkaat kevenee :) Mulla on Infernoon erillinen keskidiffi mikä on liimattu. Hiekkamontulle lähtiessäni nakkaan sen kiinni ja etenemiskyky paranee.
Kyosho - Team Orion - Tekin - AKA - Graupner - Sanwa

emppu99

Lainaus käyttäjältä: Pasi S. - 11.08.13 - klo: 22.07
Terves vaan kaikille.

Itsel.. pojalle tuli hankittua tuollainen DBX VE2.0 ja ollaan oltu tyytyväisiä. Alussa tosiaan orkkisrengas poksati ja repesi, nyt sarja AKAn fillareita alla. Uudet iskarit on eteen hankittu, sekä ohjausservo on sellainen voimakkaampi metallihampainen. 2 ja 3s lipottimilla ajellaa, mutta 2 vauhti ja voima riittää hyvin piharäppäilyyn varsinkin tälläisen kokemattoman kuskin ohjastamana. Autoa ajellaa kyllä säästelemättä ja ihmeen hyvin kestää!
Justeensa putsailin alkuperäiset rasvat pois diffeistä ja testimielessä eteen pisara 30k ja loput 10k. Keskellä on 30k ja takana 10k. Auton ajo muuttui merkittävästi. Ne lisärattaat ajattelin hankkia joka koloon ja keskilukko himottais. Iskareissa on 600 öljyt ja on himpun ehkä jäykät rytkyttävässä ajossa, mutta nyt ei oo löysempää.
Takavakaajan asennus on juur nyt kesken, kun ei ollut pieniä avaimia kotona.

En ole tuoreena jäsenenä vielä kaikkia lukenut, mutta hakua olen kokeillut.
Onko joku löytänyt hyvähköjä säätöjä öljyjen suhteen rossiradalle (diffit+iskarit)... ja onko joku saanut tuon "keulimaan" yhtä hurjasti kuin YTuben mainosvideossa? (heh)
Tiedän, ettei etupyörät ylös kytkettynä ole kovinkaan tehokasta etenemistä, mutta olishan se hauskaa joskus pelleillä oikein reilusti.

Niin ja propsit hyvästä sivustosta!

Morjens,

Mullaki eturenkaat repes heti ensimmäisillä ajoilla,nyt on kiinni akan i-beamit ja ne on kestänyt.
En suosittele sitä keulimista,koska siinähän ne renkaat repeää  :smiley:
EXC125

Reinhard

Vastauksesta päätellen emppu ei ole kyseistä saveria asentanut tai nähnyt.. polttikseen tuon saa kyllä näppärasti koska servo on kiinnitetty toisin päin.

Sent from my HTC One X using Tapatalk 2


Pasi S.

Aikas helposti pääsee kärylle säätöhommien perusasioista, vaikka märkäkorva olenkin. DBX vastaa yllättävän hyvin pieneltä tuntuviin säätöihin. ...oli ne sitten hyvään tai huonoon suuntaan.

Pitää kokeilla perään pudottaa 10ksta 6k ja kokeilla rauhoittuuko perä soralla. 30k keskellä toimii mielestäni hyvin 3s kanssa ja eturenkaat sekä takarenkaat turpoaa lähes identtisesti.
Takapään kulmat muutan takaisin enemmän auraaviksi, sekä iskareiden öljyt tiputan 200-400 paikkeille, kunhan saan öljyä.
600 on tiukahkoa vakiojousien kanssa ja alkaa pompottaan herkästi.

Mutta ei keuli ei vaikka kuinka yrittää  :laugh:  suttua lyö pentele.
Ja tarkistin, että minulla on se 2400kv mooottori, joten mistä jään nyt paitsi? Onko ero 2800-3800minkälainen?
Kiitos.