Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Kyosho VE sarjan autot

Aloittaja R3VO, 30.10.10 - klo: 18.48

emppu99

Niin, no sillä ei ole ilmeisesti juurikaan mitään ajettu mutta pitää katsoa jos keksisi sille jotain mitä tehdä.
EXC125

p-man

Jos ei ole heti uutena mitään tehty, niin kyl kannattais nyt tehdä.
Kyosho - Team Orion - Tekin - AKA - Graupner - Sanwa

emppu99

No mitäs sille kannattais sitten tehdä?  :grin:
EXC125

p-man

Lainaus käyttäjältä: emppu99 - 26.02.14 - klo: 19.40
No mitäs sille kannattais sitten tehdä?  :grin:

Heh.. etkö tosiaan ole näitä ketjuja läpi lukenut?  :police: Diffit auki, 2kpl pikkurattaita lisää per diffi + öljyt sisään. Samalla mä ainakin vaihtaisin laakerit sinne.
Kyosho - Team Orion - Tekin - AKA - Graupner - Sanwa

emppu99

Niin no nuo tiesin mutta ajattelin jos jotain muutakin..
EXC125

p-man

Lainaus käyttäjältä: emppu99 - 26.02.14 - klo: 19.46
Niin no nuo tiesin mutta ajattelin jos jotain muutakin..

No toki kannattaa tarkistaa kaikki paikat sieltä samalla. Ja ne diffit on ehkä kuitenkin ne tärkeimmät.
Kyosho - Team Orion - Tekin - AKA - Graupner - Sanwa

neruda

Servokin kuuleman mukaan on hyvä vaihtaa vähän vääntävämpään versioon. Itse olen näin talven pärjännyt tuolla vakiolla, mutta kesäksi taitaa tulla jotain parempaa tilalle.
Kyosho Mad Force Kruiser, Axial Wroncho, Axial Yeti XL kit

p-man

Lainaus käyttäjältä: neruda - 26.02.14 - klo: 20.00
Servokin kuuleman mukaan on hyvä vaihtaa vähän vääntävämpään versioon. Itse olen näin talven pärjännyt tuolla vakiolla, mutta kesäksi taitaa tulla jotain parempaa tilalle.

Kannattaa vaihtaa. Talvella kun on liukasta, niin se vakio kestää. Kesällä kun on pitoa enemmän niin servokin joutuu kovemmalle. Ajettavuus myös paranee servonvaihdon myötä, ohjauksesta tulee nopeampi ja täsmällisempi. Joku 20kg vääntävä riittää.
Kyosho - Team Orion - Tekin - AKA - Graupner - Sanwa

emppu99

Mulla ois kaapin perukoilla Savöxin 30kg...eiköhän riiitä.

Mutta ajan vakiolla niin kauan kuin se kestää.
EXC125

neruda

Kertoo jotain tuosta vakioservosta se, että auto hädin tuskin jaksaa kääntää pyöriään paikallaan. Itse ajattelin tosiaan hommata kesäksi jonkin tehokkaamman servon, pidetään tämä vakio "talviservona".
Kyosho Mad Force Kruiser, Axial Wroncho, Axial Yeti XL kit

emppu99

Ei Savagessa ainakaan pyörät kääntyny paikallaan Savöxin 20kg:lla, 30kg kääntyi. Mutta pääasia että vauhdissa pelaa :wink:
EXC125

p-man

Lainaus käyttäjältä: emppu99 - 26.02.14 - klo: 20.25
Ei Savagessa ainakaan pyörät kääntyny paikallaan Savöxin 20kg:lla, 30kg kääntyi. Mutta pääasia että vauhdissa pelaa :wink:

Toikin riippuu siitä,että miten ohjaus on toteutettu. Kaikki kulmat ja vipujen pituudet vaikuttaa. Kyllähän painavaan monsteriin saa olla juurikin 30kg servo.
Kyosho - Team Orion - Tekin - AKA - Graupner - Sanwa

emppu99

Niin tämähän on kyllä paljon kevyempi joten 20kg luulis riittävän.
EXC125

emppu99

Nyt on Madi saapunut. On se vaan komea :afro: Oikean monsterin näköinen..ihan eri maata kuin Savage:D

Vielä en ehtinyt testaamaan sopiiko Vortex 7 tuohon..Mittasin kuitenkin moottorin ja sen kiinnistyslevyn välyksen, n.5mm. Eli pitäisi mahtua :azn:
EXC125

emppu99

Eih..ei mahtunut Vortex 7. Eikä saa mahtumaankaan. Ottaa siihen spurrin akselin pidikkeeseen kiinnni jota ei kyllä kärsi jyrsiä..No pitää mennä tuolla moottorilla.
EXC125

Veskuvaan

ei muuta kun kehittelet sellaisen Summit tyylisen moottoripukin missä moottori tulee asennus levyn etupuolelle
Tarpeeks ku purkaa nii 16 autoa menee yllättävän pienee tilaa...

emppu99

No kai mää jotain keksin:D
EXC125

p-man

Lainaus käyttäjältä: emppu99 - 28.02.14 - klo: 21.35
Eih..ei mahtunut Vortex 7. Eikä saa mahtumaankaan. Ottaa siihen spurrin akselin pidikkeeseen kiinnni jota ei kyllä kärsi jyrsiä..No pitää mennä tuolla moottorilla.

Helposti saa mahtumaan ainakin kuvan perusteella  :wink:
Siirrä sitä spurrin pukkia sivulle päin. Kuvassa siitä näyttäis lähtevän ketju sinne alas, mistä sit jaetaan voima eteen ja taakse. Niitä voi siirtää vaikka molempia, eli spurria ja sit sitä alapuolista pukkia. Kardaanit ei ole tietty enään sen jälkeen suorassa linjassa, mutta ei ne ole Infernossakaan.
Madin vakiomoottorin ja Vortex Sevenin kokoero halkaisijassa on max 5mm, eli 2,5mm siirrolla selviää  :afro:
Tietty joku Tekinin truggykone ois kanssa hyvä tuohon, mutta tuskin mahtuu sekään ilman muutoksia. Pikkasen pienemmällä sivusiirrolla selviäis.
Kyosho - Team Orion - Tekin - AKA - Graupner - Sanwa

emppu99

Nojoo vois pian toimia..Pitääpäs mennä tutkiman asiaa ja kokeilemaan  :afro:
EXC125

nassikka10

Lainaus käyttäjältä: dude67 - 23.02.14 - klo: 11.43
Mitä oljyä/rasvaa dbx ve 2.0 takadiffikoteloon? Auto on ostettu käytettynä, joten en tiedä, mitä sinne on aiemmin laitettu. Tässä kuva avatusta kotelosta.

http://aijaa.com/0Lwq6p

Pitääkö tuonne laittaa diffiöljyä vai jotain sopivaa rasvaa? Mulla on 7000 diffiöljyä, mutta tuntuu siltä, että tuo luultavasti valuisi vai ulos alla olevasta lovesta.

E: en näköjään osannut laittaa kuvaa liitteeksi...
Tuohon avonaiseen osaan mikä kuvassasi on tumman möhnän peitossa, kannattais laittaa jotain vaseliinin tyyppistä rasvaa lautaspyörän ja pinjonin kosketuspintaan (putsaa vanhan aineet ensin pois). Diffiöjy tulee sinne kuvassasi oikealla näkyvän 'mötikän' (diffi) sisään.
XRay T3-11, Sanwa MT-4

Riku.F

Kannattaa vaihtaa ne neljä ruuvia mitkä menee lautaspyörän läpi diffi koteloon.  Kyoshoissa näköjään joka autossa harva kierteiset (muovi mitä lie) ruuvit.  Diffi kun käytössä lämpenee niin ruuvit peruuttaa itsekseen auki ja diffi öljyt pakenee juuri noin kun kuvasta näkee.  Siis mahd. pitkät m3 koneruuvit tilalle niin pysyy diffi varmasti nipussa.
esim nämä:http://fi.eurorc.com/product/1375/uppokanta-m3x8-kuusiokoloruuvi-10
V-one RRR evo,  IGT,Team-c GT8L, LAB 801&802 Schumacher MI4lp,Tamya 416x ,416we(x), 418 , Giga Crusher DF, Sledgehammer S50, LRP S10 SC .Ym..

dude67

Lainaus käyttäjältä: nassikka10 - 01.03.14 - klo: 09.03
Tuohon avonaiseen osaan mikä kuvassasi on tumman möhnän peitossa, kannattais laittaa jotain vaseliinin tyyppistä rasvaa lautaspyörän ja pinjonin kosketuspintaan (putsaa vanhan aineet ensin pois). Diffiöjy tulee sinne kuvassasi oikealla näkyvän 'mötikän' (diffi) sisään.
Jep. Ostin sinne Hessumobiilista CRC:n Super Adhesive Grease litiumrasvaa. Pitäisi kestää hyvin kuumaa, kylmää ja suolavettä. Siinä on hyvä kuormituksenkestokyky ja tartuntaominaisuudet. Halusin tarttuvan rasvan, ettei se valu alhaalta ulos.

Tuubi maksoi alle 5 euroa ja sitä on täydet 100ml, joten ei tähän tarkoitukseen tule varmaan koskaan loppumaan.   :cool:

Lainaus käyttäjältä: Riku.F - 01.03.14 - klo: 09.39
Kannattaa vaihtaa ne neljä ruuvia mitkä menee lautaspyörän läpi diffi koteloon.  Kyoshoissa näköjään joka autossa harva kierteiset (muovi mitä lie) ruuvit.  Diffi kun käytössä lämpenee niin ruuvit peruuttaa itsekseen auki ja diffi öljyt pakenee juuri noin kun kuvasta näkee.  Siis mahd. pitkät m3 koneruuvit tilalle niin pysyy diffi varmasti nipussa.
esim nämä:http://fi.eurorc.com/product/1375/uppokanta-m3x8-kuusiokoloruuvi-10
Hmmm... Täytyy pitää mielessä, mutta nyt mennään näillä. Onko noissa sama kierre kuin diffin kotelossa? Eli oletko siis itse testannut?

Riku.F

:Vaihda tiheä kierteiset ruuvit vanhaan koteloon niin tulee hyvä.  Joskus Inferno GT:llä kisatessa opin tuon kantapään kautta. B finaali 20min kovaa ajoa tiedossa.  olin vaihtanut öljyt taka diffiin ja harvat ruuvit ja jotain lukitetta vielä laitoin niihin. ja ihan tosissaan väänsin kiinni. No kyllä se n16min kesti sitten auto muuttui drifteriksi.. no maaliin pääsin sentään. K.....otsassa.  Sitten autoa purkaessa sain diffin käteen ja ruuvit oli taas löystyneet . Kaikki diffin sisällä olevat hammaspyörät ihan silppuna.Siinä ihmetellessä joku GT kuski huomasi ongelmani.. Onnekseni sain juuri tämän vinkin.
Ei ole diffit porsinut kertaakaan sen jälkeen. GT8 luokassa on kyllä ihan huippu hyvä henki. kaikki kuskit reilusti jeesaa toisiaan.

sori lievä O.T..  :tongue:
V-one RRR evo,  IGT,Team-c GT8L, LAB 801&802 Schumacher MI4lp,Tamya 416x ,416we(x), 418 , Giga Crusher DF, Sledgehammer S50, LRP S10 SC .Ym..

p-man

Lainaus käyttäjältä: Riku.F - 01.03.14 - klo: 09.39
Kannattaa vaihtaa ne neljä ruuvia mitkä menee lautaspyörän läpi diffi koteloon.  Kyoshoissa näköjään joka autossa harva kierteiset (muovi mitä lie) ruuvit.  Diffi kun käytössä lämpenee niin ruuvit peruuttaa itsekseen auki ja diffi öljyt pakenee juuri noin kun kuvasta näkee.  Siis mahd. pitkät m3 koneruuvit tilalle niin pysyy diffi varmasti nipussa.
esim nämä:http://fi.eurorc.com/product/1375/uppokanta-m3x8-kuusiokoloruuvi-10

Ei ole todellakaan Kyoshoissa joka autossa! Ei edes kaikissa RTR-autoissa. Kyllähän ne koneruuvit on paremmat, mutta itsellä ei ole harvakierteisetkään ikinä löystynyt.
Kyosho - Team Orion - Tekin - AKA - Graupner - Sanwa

Riku.F

Kyllä tosiaan muotoilin väärin tuon että  Kaikissa Kyöstessä olisi harvat ruuvit..V-one RRR evo , MP9 yms on varmasti juurikin niillä OIKELLA ruuveilla varustettu.   
Mun Giga cruher DF on edelleen alkuperäisillä harvoilla ja on kestänyt .
Mutta sillä ei ajetakkaan 40min finaaleja asfaltti radalla . (diffit kuumenee rajusti
40min limitillä ajon jälkeen)
Diffi kotelon ruuvin reijät kannattaa myös putsata silkooni öljystä. Muuten  ruuvi alkaa helposti "sutimaan" kiristettäessä, ja tekee reijästä väljän. No kyllähän sekin on vielä korjattavissa. esim pikaliima ja neula toimii hyvin.

Asiasta toiseen.. Tekisi mieli hommata Mad force cruicer.  sähkö vai polttis.. ehkä nitro madi olis kyllä hauska kesällä mutta talvella taas sähkö olisi pakollinen. Hmm..
V-one RRR evo,  IGT,Team-c GT8L, LAB 801&802 Schumacher MI4lp,Tamya 416x ,416we(x), 418 , Giga Crusher DF, Sledgehammer S50, LRP S10 SC .Ym..

Miksu L

Lainaus käyttäjältä: Riku.F - 01.03.14 - klo: 14.01
Asiasta toiseen.. Tekisi mieli hommata Mad force cruicer.  sähkö vai polttis.. ehkä nitro madi olis kyllä hauska kesällä mutta talvella taas sähkö olisi pakollinen. Hmm..
Voithan sä laittaa madiin kesällä äänimoduulin ja ottaa sen taas talvella pois. :wink:

Riku.F

Joo ja savukoneen :cool:   Onko Madiin jotain bolt on konversio kittiä.
No niin ei rakentelu kyllä oma konversioon
tuota vaikeuksia. Vaan mukavia rakentelu hetkiä :azn:
V-one RRR evo,  IGT,Team-c GT8L, LAB 801&802 Schumacher MI4lp,Tamya 416x ,416we(x), 418 , Giga Crusher DF, Sledgehammer S50, LRP S10 SC .Ym..

p-man

Sähkövehkeillä ajetaan tosiaan se 15-20min hiekalla/savella ja siinä ei diffit niin lämpene.
Kyosho - Team Orion - Tekin - AKA - Graupner - Sanwa

Riku.F

 Diffi asiaan vielä sen verran että kun diffi näyttää autoa purkaessa samalta kun dude67 kuvassa.
Niin kone ruuvit diffiin autoa kasatessa on ainoa järkevä vaihtoehto.
Ihan sama missä ja kuinka kauan autolla meinaa ajaa.
Muuten kuvassa tapahtunut öjyjen karkaaminen on varmasti jossain vaiheessa uudestaan edessä.
Aina autoa uudestaan kootessa kannattaa ottaa huomioon esim. että tuo löystynyt lautaspyörä on selvästi heikko kohta, pahimmassa tapausessa menee koko diffi vaihtoon.  Niin jos jotain voi tehdä paremmin pienellä satsauksella
so do it. se yleensä helpottaa harrastamista jatkossa.
V-one RRR evo,  IGT,Team-c GT8L, LAB 801&802 Schumacher MI4lp,Tamya 416x ,416we(x), 418 , Giga Crusher DF, Sledgehammer S50, LRP S10 SC .Ym..

dude67

Lainaus käyttäjältä: Riku.F - 02.03.14 - klo: 21.08
Diffi asiaan vielä sen verran että kun diffi näyttää autoa purkaessa samalta kun dude67 kuvassa.
Niin kone ruuvit diffiin autoa kasatessa on ainoa järkevä vaihtoehto.
Ihan sama missä ja kuinka kauan autolla meinaa ajaa.
Muuten kuvassa tapahtunut öjyjen karkaaminen on varmasti jossain vaiheessa uudestaan edessä.
Aina autoa uudestaan kootessa kannattaa ottaa huomioon esim. että tuo löystynyt lautaspyörä on selvästi heikko kohta, pahimmassa tapausessa menee koko diffi vaihtoon.  Niin jos jotain voi tehdä paremmin pienellä satsauksella
so do it. se yleensä helpottaa harrastamista jatkossa.
Seuraan tilannetta, mutta uskon kuitenkin, että tuo "mönjä" jota kuvassa näkyy on ulkopuolelle (diffin ja sen kotelon väliin) erikseen lisätty - eikä ole siis diffiöljyjä. Tuo on jäykempää "rasvaisempaa" kuin se silikoniöljy, jota laitetaan diffin sisään. Se liitos siinä diffissä ei ollut mielestäni mitenkään löystynyt.