Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

TeamC TC02 / Ansmann X2 krossarit

Aloittaja Jeremy, 06.11.10 - klo: 10.46

vihku

Juu se on täs niikun nyt ykkösenä tällä hetkellä. :tongue:
Associated B64D // RC-autoilua vuodesta 2008.

Matti Räsänen

#541
Lainaus käyttäjältä: vihku - 19.01.13 - klo: 10.05
Meneekös tähän perinteiset pötkö akut?: http://www.rceet.net/110-buggy-lupuz-tr02c-kit-p-1602.html
Kun ei viittis ostaa uusia akkuja...
Menee perinteinen pötkö.

edit. goosia komppaan että nykyisillä suomen ulko/sisäradoilla takamoottorinen on helpompi ajaa.
Henk koht ajan truggyn rungolla ja sillä on helppo ajella.

RoddeR

Tänään tuli taas pitkästä aikaa ajettua tuupilla Tiksin radalla. Auto toimi kuin kuuluisa buicki ja mitään en saanut rikki. Radassa hyvä pito joten oli makeeta ajella. Autona team c t2c ft.
Kyosho, elämäni auto.

KooBee

Pitkästä aikaa on corri tauolla ja tullut pari kertaa ajeltua t2c:llä. Auto tuntuu toimivan Vaasan sisäradalla oikein mallikkaasti, setuppi tuntuu toimivalle.

Suurinpiirtein tällaisella mentiin tänään:
http://testlogger.info/attachments/setups/T2C_KB_indoor_base_setup.pdf

Hydez

Morjesta!
Onko kukaa sovitellut jc:n tekemää kyoshon rb5 finnisher koria näihin autoihin? Käytössä on evo-pohja. Kiitos jo etukäteen vastauksista :smiley:
-Rceet.net-

KooBee

Muistaakseni rctechissä on ollut kuvia ja on sopinut autoon ihan ok.

Hydez

Kiitos vastauksesta! Pitää kattoo, ei tuo ihan justiinsa taida sopia. Vielä linkki:
http://ftwrc.wordpress.com/2013/03/26/team-c-evo-can-rock-some-ftw/
-Rceet.net-

KooBee

Parhaiten sopii toki TeamC:n oma "Evo" kori.

Hydez

Juu, kyllähän se oma kori sopii parhaiten, ei vaan oikein mielytä silmää :cheesy:.
-Rceet.net-

rämeairo

Kirottua. Aloiteltiin pojan kanssa tutkimaan tätä lajia korvaamaan kartingi. Saanut sen käsityksen tässä lueskellessa ja neuvoja kysellessä, että asso b4 olisi parhaimpia aloittelijan autoja. Kartingista vaan sellasen asian oppinut, että lähimpänä olevan kauppiaan tuotteita kannattaa suodia. Ja kuinka ollakkaan... Ihan naapuri kylässä synnyinkodin naapurissahan toimii eurorc. Eli suositelkaas ihan sydämmen kyllyydestä tätä aloittelevalle 9v kundille.
TeamC: TM2 TC02C TC02EVO TC02 ja drifteriä kuolaillaan... Moottorit on sit mitä sattuu kuten kuskitkin.

MLA

Kyseessä on ihan kilpailukykyinen auto, joka on hankintahinnaltaan edullisesta päästä. Paras puoli taitaa olla EuroRC:n palvelu, joka on omalla kohdallani ehkä suurin syy käyttää TeamC:n autoja. Heikkoja kohtia TC02:ssa on muutamia, jotka kannattaa heti parantaa, takatukivarsien kiinnityspalat alumiiniset ja keulaan parannettu versio osista. Näillä muutoksilla ja muutamalla varaosalla pääsee varmasti alkuun. Kannattaa laittaa sähköpostia liikkeeseen ja kysellä, jos jokin mietityttää.

KooBee

Kaikki olennaiset parannukset on suoraan T2 Evo mallissa. Myös TC02 Evo on silti järkevä vaihtoehto ja päivitys "ajan tasalle" on melko edullista, alumiiniset tukivarsien pidikkeet taakse n. 11e ja uusi keulapala muistaakseni n. 7e.

Kannattaa tosiaan kysäistä merkistä riippumatta jälleenmyyjältä jonkinmoista kokonaispakettia sähköosineen, osaavat varmasti suositella sopivaa kokoonpanoa jollakin mukavalla pakettihinnalla.

rämeairo

Riittäisikö tuo rtr 2wd crossari 9v kundille harjoittelu autoksi? Saahan siihenkin päivitys osat hankittua heikkoihin kohtiin.
TeamC: TM2 TC02C TC02EVO TC02 ja drifteriä kuolaillaan... Moottorit on sit mitä sattuu kuten kuskitkin.

bluebeetle

Lainaus käyttäjältä: rämeairo - 09.05.13 - klo: 21.24
Riittäisikö tuo rtr 2wd crossari 9v kundille harjoittelu autoksi? Saahan siihenkin päivitys osat hankittua heikkoihin kohtiin.

Varmasti riittää, täällä on annettu sellaiselle - tosin Ansmann merkkiselle - sikaa 6,5-lankaisella harjattomalla lukemattomia tunteja ja aina vaan pelaa! Nuo edellämainitut päivityksetkin vielä tekemättä..

Mulla siis Mad Rat, eli se takamoottoripeli.
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

rämeairo

Hieno hankinta oli kyllä tuo rtr paketti. Nopeudensäätimen poika ainakin hetkellisesti sai mykäksi ajeltuaan tuol märäl nurtsil. No asia ei ollut vakava, koska eurorc on melko lähellä ja saatiin pelastus. Nyt 10 akullista runnittu pihalla ja huomenna tarkoitus mennä ihan radalle kokeilemaan äitienpäivän kunniaksi. Tosiaan näiden päivittäminen on todella edullista. Taidan jo ens viikol laittaa tilaukseen kasan osia. Jos kundi ei innostu tästä ni saan itelle ton kapistuksen... Saattaapi olla että tilaan itsellekkin samanlaisen auton.
TeamC: TM2 TC02C TC02EVO TC02 ja drifteriä kuolaillaan... Moottorit on sit mitä sattuu kuten kuskitkin.

rämeairo

No nyt ois taas tarve tilailla osaa, kun isukki pääsi ohjaimiin ni romuahan siitä syntyi... Samaan syssyyn ottaisin noi "päivitysosat", mutta mitäs siihen nyt kuuluisikaan nihin "must have" päivityksiin? eurorc urls lista ois ehkää parasta mitä tyhmä aloittelija tähän kaipaisi. Vaikeata tuo ajaminen on ku prkl. Varsinkin kun rata materiaali vaihtelee kovan ja pehmeen välillä rankasti..
TeamC: TM2 TC02C TC02EVO TC02 ja drifteriä kuolaillaan... Moottorit on sit mitä sattuu kuten kuskitkin.


an7t1

Miten usein nuo slipper padit kannattaa vaihtaa? Kun olisi tuossa pari uusia valmiiksi..

Oiskos teillä jotain hyviä vinkkejä sellaisiin "keulinta välityksiin"/setuppeihin? 9t moottori ja 2s lipo on tekniikkana.
Kokeilin slipperiä säätä mutta taitaa kuuladiffi olla jo elämänsä nähnyt(rahisee kun pyörittää renkaita erisuunttin) niin ei auttanut.
Tamiya Pajero CC01 - Axial Wraith projekti

goos

Lainaus käyttäjältä: an7t1 - 19.05.13 - klo: 08.33
Miten usein nuo slipper padit kannattaa vaihtaa? Kun olisi tuossa pari uusia valmiiksi..

Oiskos teillä jotain hyviä vinkkejä sellaisiin "keulinta välityksiin"/setuppeihin? 9t moottori ja 2s lipo on tekniikkana.
Kokeilin slipperiä säätä mutta taitaa kuuladiffi olla jo elämänsä nähnyt(rahisee kun pyörittää renkaita erisuunttin) niin ei auttanut.
Kyllä ne pitkään kestää oikein säädettynä, lasittuvat sitten jossian vaiheessa. Mutta toki jos sulla slipperi luistaa pahasti kokoajan niin ne lasittuvat nopeammin. Diffi kannattaa muutenkin aikaajoin huoltaa ja säätää oikein. Jos se on väärin säädetty niin se luistaa ja silloi se menee nopeasti huonoksi samoin jos sulla on slipperi liian tiukalla niin seki on huono asia.

En ole ite testannu näitä mutta näillä pitäisi saada enempi kitkaa slipperiin, joku voisi kommentoida joka kokeillut?
http://www.eurorc.com/product/3776/rcshox-teamc-garodisc-kit-for-tc02-2

Mutta eiköhän sen oikeilla säädöilläkin saa keulimaan.

Mitkä on sitten oikeet säädöt?
Diffin pitää olla niin kireellä ettei se luista kun käsillä väännät, loput pitää sitten ajossa säätää. Kun diffi luistaa se pitää aika korkeaa ääntä, joten sen tunnistaa siitä. Hyvä lähtökohta on varovasti pohjaan ilman voimaa ja sit avaa puol kierrosta ja siitä hienosäätää.

Slipperi säädetään silleen että jaksaa vähän keulaa nostaa, jos haluut että keulii, niin sit ihan vähän kireemmäks.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

KooBee

Jos autolla on tarkoitus vain keulia tai harrastaa muuta vastaavaa pihasuttausta niin kuuladiffin sijaan ratasdiffi voisi olla turvallisempi vaihtoehto...

an7t1

Joo nyt se kuuladiffi laukes lopullisesti kun menin sitä hiplaamaan.Ei enää saa kiristettyä..pitää varmaan kokeilla vielä liimaa ja sitten katsoa jos sen ratasdiffin tilais  :undecided:
Tamiya Pajero CC01 - Axial Wraith projekti

goos

Lainaus käyttäjältä: an7t1 - 19.05.13 - klo: 20.19
Joo nyt se kuuladiffi laukes lopullisesti kun menin sitä hiplaamaan.Ei enää saa kiristettyä..pitää varmaan kokeilla vielä liimaa ja sitten katsoa jos sen ratasdiffin tilais  :undecided:
Senhän saa ihan purettua ja kasattua, ei sinne kuulu mitään liimaa laittaa sit se ei ainakaan toimi :)
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

an7t1

Joo sain sen auki ja vaihdoin sieltä ne metalliset rinkulat(oisko painelevy tms)ja ei enää kiristy jostain syystä tiukaksi. Se mutteria pidättelevä muovi osa on vähän taittunut mutta mutteri ei pyöri kyllä tyhjää..
Ajattelin lukkoon liimaamista sellaisena "hätäratkaisuna" mutta voishan tuota vielä vähän tutkia jos alkaisi vaikka toimia..
Tamiya Pajero CC01 - Axial Wraith projekti

goos

Lainaus käyttäjältä: an7t1 - 19.05.13 - klo: 20.29
Joo sain sen auki ja vaihdoin sieltä ne metalliset rinkulat(oisko painelevy tms)ja ei enää kiristy jostain syystä tiukaksi. Se mutteria pidättelevä muovi osa on vähän taittunut mutta mutteri ei pyöri kyllä tyhjää..
Ajattelin lukkoon liimaamista sellaisena "hätäratkaisuna" mutta voishan tuota vielä vähän tutkia jos alkaisi vaikka toimia..
Jos ei kiristy niin sulta puuttuu osia, ei kai kuulat hukkunu?  :police:
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

an7t1

#564
Lainaus käyttäjältä: goos - 19.05.13 - klo: 20.46
Lainaus käyttäjältä: an7t1 - 19.05.13 - klo: 20.29
Joo sain sen auki ja vaihdoin sieltä ne metalliset rinkulat(oisko painelevy tms)ja ei enää kiristy jostain syystä tiukaksi. Se mutteria pidättelevä muovi osa on vähän taittunut mutta mutteri ei pyöri kyllä tyhjää..
Ajattelin lukkoon liimaamista sellaisena "hätäratkaisuna" mutta voishan tuota vielä vähän tutkia jos alkaisi vaikka toimia..
Jos ei kiristy niin sulta puuttuu osia, ei kai kuulat hukkunu?  :police:
Ei ainakaan pöydälle jäänyt mitään ylimääräistä..Täytää tutkia kun jaksaa  :smiley:
E: Voi prkl. Ruuvin kanta nypläänty enkä saanut edes perää irti  :evil: Siihen päättyi se korjaus yritys..Pitää näyttää dremeliä huomenna  :police: Seuraava sijoitus: kunnon kuusiokoloavaimet  :laugh:
Tamiya Pajero CC01 - Axial Wraith projekti

Metsäläinen

Lainaus käyttäjältä: an7t1 - 19.05.13 - klo: 20.54
Ei ainakaan pöydälle jäänyt mitään ylimääräistä..Täytää tutkia kun jaksaa  :smiley:

Auton manuaalista on aika paljon apua tämmöisessä ongelmassa. :wink: Jos et omista sellaista tässä linkki mistä löytyy.
http://www.absima.com/absima_uploads/tc02evo_manual_eng.pdf

an7t1

Joo manuaali on kyllä. Ja ei jäänyt mitään ylimäärästä joten varmaan jotain rikki

Sent from my phone using Tapatalk 2
Tamiya Pajero CC01 - Axial Wraith projekti

sakke76

Lainaus käyttäjältä: an7t1 - 19.05.13 - klo: 22.13
Joo manuaali on kyllä. Ja ei jäänyt mitään ylimäärästä joten varmaan jotain rikki

Sent from my phone using Tapatalk 2

Rceet.netin Matti kirjoitti todella pätevän jutun kuuladiffistä, lukaise vielä tuo jos auttaisi: http://rc10.fi/index.php?topic=69883.0. Ainakin itselle oli apua tuosta jutusta kun jossain vaiheessä kyseisen asian kanssa painiskelin.

topcat

Hei, miten olette ratkaisseet takajousitukset liittyvän ongelman, jossa sisäänjouston lopussa vetarin pää ottaa kiinni diffin ruuvinkantaan? Ongelma poistuu kun camberia vähentää, mutta entä jos haluasi ajaa reilummalla camperilla? viilasin jo vähän vetarin pään palloa ja ongelma lievittyi, mutta ei vielä kokonaan poistunut. Enempää en uskalla viilata vetarin palloa.
Vai onko tuo edes oikeasti ajamiseen vaikuttava asia?

goos

Lainaus käyttäjältä: topcat - 20.05.13 - klo: 08.36
Hei, miten olette ratkaisseet takajousitukset liittyvän ongelman, jossa sisäänjouston lopussa vetarin pää ottaa kiinni diffin ruuvinkantaan? Ongelma poistuu kun camberia vähentää, mutta entä jos haluasi ajaa reilummalla camperilla? viilasin jo vähän vetarin pään palloa ja ongelma lievittyi, mutta ei vielä kokonaan poistunut. Enempää en uskalla viilata vetarin palloa.
Vai onko tuo edes oikeasti ajamiseen vaikuttava asia?
En nyt oo ihan 100% varma mut muistelisin että tämä ongelma oli vaan jos oli osat väärinpäin? Itelläkin ottanut jossain vaiheessa kiinni ja olisinkohan kääntänyt diffin tai jotain.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook