Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Drifting

Aloittaja Large_90, 18.12.03 - klo: 20.25

tapsa92

TORSTI shogunmarui, ei sitä nopeutta ite mitata! Servon valmistajat ilmoittaa aina nopeuden/väännön, ei niitä ite ruveta mittailemaan.
- Tapsa

Joel P

Lainaus käyttäjältä: "tapsa92"TORSTI shogunmarui, ei sitä nopeutta ite mitata! Servon valmistajat ilmoittaa aina nopeuden/väännön, ei niitä ite ruveta mittailemaan.

Huomaa kuka on 8 vuot....Anteeksi päivää lukenut rc10.fi foorumia sekä
"harrastanut" Rc-autoilua, vaikka en ole itsekään isommin harrastellut, niin
tiedän varmaankin vähän enemmän kuin Shogun :D

Ei sitte mittää herneitä, sori pojjaat OT:sta...

Juhaz

Riittääks tollanen 0.19s nopee servo driftingkii vai pitäskö olla viel nopeempi?
Yokomo | GM LRP Futaba |
Tiim Lahti

Shogunmarui

Huomaa kuka on 8 vuot....Anteeksi päivää lukenut rc10.fi foorumia sekä
"harrastanut" Rc-autoilua, vaikka en ole itsekään isommin harrastellut, niin
tiedän varmaankin vähän enemmän kuin Shogun :D

Ei sitte mittää herneitä, sori pojjaat OT:sta...[/quote] No otetaas kisa kumpi tietää enemmän ja kummalla on ollut enemmän/monipuolisimmin rc vehkeit...Anteeksi O.T
~ TC4 ~ Hacker C40 12T,3500kv ~ MaxAmps LiPo ~ 6s, 22,2v ~ Kontronic Jazz 40 ~
Jato 3.3 ~ T.T UNO and others...

tapsa92

Siis minä vaan sanoin TORSTIKSI, koska luulis shoguninkin tietävän että servon valmistajat laittaa poikkeuksetta speksit esille. Sori tää loputon OT :( ...
- Tapsa

Duster1

Ei tuo 0.19 nyt nopea ole, mutta ei kait driffauksessa niin nopeaa tarvitakaan kun rauhallista slaidia vedetään.
Axial SCX 10 TR

Juhaz

Ok se servo on sit se S3003 eli vakio mikä tuli ohjaimen mukana. Ja kövipä tos mieles jos ostas vähän nopeemman servon.
Yokomo | GM LRP Futaba |
Tiim Lahti

Shogunmarui

Lainaus käyttäjältä: "tapsa92"Siis minä vaan sanoin TORSTIKSI, koska luulis shoguninkin tietävän että servon valmistajat laittaa poikkeuksetta speksit esille. Sori tää loputon OT :( ...
Niin laittaa mutta ostinkin tuon KÄYTETTYNÄ! Joten en tiedä nopeutta...Tosin tuo itsemmittaaminen on aika järjetöntä   :lol:  ANTEEKSI OT
~ TC4 ~ Hacker C40 12T,3500kv ~ MaxAmps LiPo ~ 6s, 22,2v ~ Kontronic Jazz 40 ~
Jato 3.3 ~ T.T UNO and others...

jarkko

Jospa palattaisiin driftingin ja muun ajamisen pariin näistä OT-kuvioista...

Tiedoksi kaikille driftingistä kiinnostuneille, että VAUn pienoisautojaos käy parhaillaan keskustelua ajomahdollisuuksien järjestämisestä ModelExpoon mallis-huhtikuun vaihteessa.

Tämä on "ennakkovaroitus" ja lisää tietoa sekä toivottavasti lopullisen vahvistuksen voinemme kertoa piakkoin.

Tarkoitus on saada messujen ajaksi messuhalliin rata, jolla voidaan ajaa sekä krossareilla (1/10 2WD ja 4WD + myös pikkukrossarit) että touring-autoilla (1/10 + miksei pienemmätkin) driftingiä ja perinteistä touringia.
Krossareille on luvassa myös hyppyreitä.

Tästä ei kannata nyt alkaa mitään laajaa hehkuttelua. Lisää tietoa tulee, kun asiat saadaan varmistettua pitemmälle.
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

Vihrea

Terwe terwe, rupes tämä RC driftaus kiinnostamaan nyt oikeen todenteolla, kertokaas te tietäväiset että saakos tosta asson TC3:sesta drifteriä? Mitäs meikäläine tarttee siihe, se taitaa olla ratakunnossa tällä hetkellä (joskus kun tuli kisailtua  8) )

Jos viittisitte pistää vaikka ranskalaisinviivoin kamoista mitä tarttee autoon päivittää.

-Lauri
Galant VR-4

TOMMI

-drifting renkaat ,niillä pääset alkuun

Shogunmarui

Lainaus käyttäjältä: "TOMMI"-drifting renkaat ,niillä pääset alkuun
Ootko tosissas? :O

-Drifting renkaat...Ite voit leikkaa pvc/abs putkesta sopivat

-Hyvä motti (17x2 lankanen ois jo pro)

-Nelari nii se on jo spessuu

-Taito hyppysissä

-Läjä akkuja ja isot kulut

-Paksu lompakko

Noilla pääsee alotteleen!
~ TC4 ~ Hacker C40 12T,3500kv ~ MaxAmps LiPo ~ 6s, 22,2v ~ Kontronic Jazz 40 ~
Jato 3.3 ~ T.T UNO and others...

JupeR

Jaffa pullostaki saa tehtyy renkaat.
Mahotonta meininkiä..!
M:NANO DRAGON,Kysy YV!

Vihrea

LainaaPaksu lompakko

No kyllähän täältä löytyy  8)

Ei vaiskaa, onkos noilla Yokomon drifting renkailla ja muoviputkilla isot erot pidossa?
Galant VR-4

Divi

Lainaus käyttäjältä: "Shogunmarui"
Lainaus käyttäjältä: "TOMMI"-drifting renkaat ,niillä pääset alkuun
Ootko tosissas? :O

...

Noilla pääsee alotteleen!
Sulla nyt ei ainakaan tunnu olevan homma hallussa. Ei millään pahalla.

Renkaat tosiaan riittää alkuun. Yokomon yksirenkaisia on kehuttu kovasti ja ainakin videolla näyttävät toimivan hyvin. HPI:n drifting renkaat on pehmeämmät ja toimivat paremmin notroautossa tai harjattomassa sähkössä. Jenkit käyttävät useimmiten Tamiyan drift-rengasta joka on kuulemani mukaan paras saatavilla oleva. Tosin sitä saa vaik yhdellä vanteella, eikä ilmeisesti suomesta. Uudessa-seelannisa olisi vielä jokin puolju joka valmisti itse drifting renkaita. Itse havittelin joskus heidän renkaitaan mutta eivän suostuneet lähettämään ulkomaille. :(
Vakiomoottori riittää alkuun hyvin, jos on tarvetta teholle niin sitten laadukkaampaa, lankamäärää ei kannata juurikaan lähteä laskemaan koska silloin alkaa renkaat kulumaan liiaksi. esimerkiksi 21 lankainen riittää jo hyvin, tätä kireämpää en itse heti kiinni laittaisi drifteriin, riittää että renkaat saadaan sutimaan vähän, kaasun määrällä säädellään sitten pitoa. Jos laitat heti ylitehokkaan moottorin, käy niin että et pysty hallitsemaan pitoa kaasulla, se vaan joko sutii tai ei sudi. Yksi akku ja laiha lompakko riittää. Käytännössä tosiaan vaan renkaat kun hommat, sitten kovasti treenausta :wink: Aloittelijakin osaa vähän, ei se niin vaikeaa ole mutta sitten kun rataa aletaan kiertämään niin tarvitaan se taito. RC Dorin foorumeilta löytyy juttukaveria ja lisätietoa rajattomasti jos englanti suortuu. Porukat kovin auttavaisia ja asiasta perillä. 8)

http://s3.invisionfree.com/rcdrift

Vihrea

Tosiaan, mulla on työpaikalla sorvi, jolla vapaa-ajalla teen kaikennäkösiä töitä, vois kokeilla sorvailla tosta muovista erimuotoisia "kumeja", mahtaakohan kumin leveys vaikuttaa paljon?
Galant VR-4

Divi

leveämmällä saat paremman kontrollin. Tuskin vielä alussa huomaat eroa kuitenkaan :wink:

Shogunmarui

Lainaus käyttäjältä: "Divi"
Lainaus käyttäjältä: "Shogunmarui"
Lainaus käyttäjältä: "TOMMI"-drifting renkaat ,niillä pääset alkuun
Ootko tosissas? :O

...

Noilla pääsee alotteleen!
Sulla nyt ei ainakaan tunnu olevan homma hallussa. Ei millään pahalla.

Renkaat tosiaan riittää alkuun. Yokomon yksirenkaisia on kehuttu kovasti ja ainakin videolla näyttävät toimivan hyvin. HPI:n drifting renkaat on pehmeämmät ja toimivat paremmin notroautossa tai harjattomassa sähkössä. Jenkit käyttävät useimmiten Tamiyan drift-rengasta joka on kuulemani mukaan paras saatavilla oleva. Tosin sitä saa vaik yhdellä vanteella, eikä ilmeisesti suomesta. Uudessa-seelannisa olisi vielä jokin puolju joka valmisti itse drifting renkaita. Itse havittelin joskus heidän renkaitaan mutta eivän suostuneet lähettämään ulkomaille. :(
Vakiomoottori riittää alkuun hyvin, jos on tarvetta teholle niin sitten laadukkaampaa, lankamäärää ei kannata juurikaan lähteä laskemaan koska silloin alkaa renkaat kulumaan liiaksi. esimerkiksi 21 lankainen riittää jo hyvin, tätä kireämpää en itse heti kiinni laittaisi drifteriin, riittää että renkaat saadaan sutimaan vähän, kaasun määrällä säädellään sitten pitoa. Jos laitat heti ylitehokkaan moottorin, käy niin että et pysty hallitsemaan pitoa kaasulla, se vaan joko sutii tai ei sudi. Yksi akku ja laiha lompakko riittää. Käytännössä tosiaan vaan renkaat kun hommat, sitten kovasti treenausta :wink: Aloittelijakin osaa vähän, ei se niin vaikeaa ole mutta sitten kun rataa aletaan kiertämään niin tarvitaan se taito. RC Dorin foorumeilta löytyy juttukaveria ja lisätietoa rajattomasti jos englanti suortuu. Porukat kovin auttavaisia ja asiasta perillä. 8)

http://s3.invisionfree.com/rcdrift
No ei nyt vakiomotilla ainakaan hbx autoilla todellakaan pääse alkuun  :lol:  Tiedoksi vain....Itselläni on drifterissä kiinni orionin 17x2 lankanen ja radallakin pysyy hyppysissä ihan hyvin...

Ja siis kyllähän noilla renkaillakin pelkästään alkuun pääsee mutta itselläni nyt on nuo mitä tuossa luettelin....Radalle en ainakaan yhdellä akulla lähtisi ajelemaan never! ;)
~ TC4 ~ Hacker C40 12T,3500kv ~ MaxAmps LiPo ~ 6s, 22,2v ~ Kontronic Jazz 40 ~
Jato 3.3 ~ T.T UNO and others...

jarkko

Millä radoilla te näinä aikoina ajelette? Missä päin tapaa enemmän driftaajia?
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

Divi

Lainaus käyttäjältä: "Shogunmarui"No ei nyt vakiomotilla ainakaan hbx autoilla todellakaan pääse alkuun  :lol:
Pääsee pääsee, rungolla ei ole mitään väliä tässä asiassa. HPI Sprintillä ja Xray T1 FK04:sella ite ajellu ja hyvin pärjää ihan vakiotason mottorilla kunhan hommaa ne renkaat.

Juhaz

aivain ei siihen tarvita mitää hirveetä virimoottorii. ihan hyvin itelläni toi vakiomoottori jaksaa tota yokomoo liikuttaa :wink:
Yokomo | GM LRP Futaba |
Tiim Lahti

Äijä

Täällä polttisdriftaajia? Kiinnostas tietää minkä kokoisen/tehoisen moottorin vaatii. Kyllähän sitä auton saa poikittain menemään vaikka miten laiskalla moottorilla, muttakun ei ole aikomuskaan käyttää mitään muoviputkesta väsättyjä renkaita, vaan jotain paremmin pitäviä. Ja että vaatiiko moottorilta mitään muuta erityistä kuin parannetun jäähdytyksen? Lieneekö RWD täysin mahdoton ajatus ilman gyroa? :roll:

Jonkinsortin scaledrifteri kiinnostas, siksi RWD. Ja oispahan helpompi tehäkki, valmista autoa kun en osta.
"Power is nothing, without control."

Shogunmarui

Lainaus käyttäjältä: "Äijä"Täällä polttisdriftaajia? Kiinnostas tietää minkä kokoisen/tehoisen moottorin vaatii. Kyllähän sitä auton saa poikittain menemään vaikka miten laiskalla moottorilla, muttakun ei ole aikomuskaan käyttää mitään muoviputkesta väsättyjä renkaita, vaan jotain paremmin pitäviä. Ja että vaatiiko moottorilta mitään muuta erityistä kuin parannetun jäähdytyksen? Lieneekö RWD täysin mahdoton ajatus ilman gyroa? :roll:

Jonkinsortin scaledrifteri kiinnostas, siksi RWD. Ja oispahan helpompi tehäkki, valmista autoa kun en osta.
Mä ainakin driftasin vakiopurella(pure ten alpha GP 2) Vaan ihan sillä 12GX koneella drifting renkaat alla ja hieno kori päällä.... Jotain pikkusta osanvaihdosta siihen oli kyllä tehty mutta ei muuta...
~ TC4 ~ Hacker C40 12T,3500kv ~ MaxAmps LiPo ~ 6s, 22,2v ~ Kontronic Jazz 40 ~
Jato 3.3 ~ T.T UNO and others...

jsoukka

Käytiin tossa äskön ensimmäistä kertaa täällä seinäjoella tuolla parkkihallissa driftaamassa. Oli paljon hauskempaa kuin sisäradalla driftaaminen.

Se huono puoli oli vaan kun oli aika hiekkanen halli näin talvella.
Huomas kyllä että noi yokomon driftin renkaat kuluu aika nopeeta. Onko kukaan kokeillu noita Tamyan tekemiä renkaita? Vois ostaa ebaysta tommosen TT-01:sen  tuohon halli driftailuun niin ei haittais vaikka miten hiekassa olis. Kun tuntuu saavan melkeen puoli ilmatteeks niitä.

Tuli taas todettua jälleen kerran että on tää driftaus vaan niin rentouttava harrastus.  :)
Yokomo Spec-D, TT FM-1e Ducati 999R

Divi

Tamiyan drifting rankaista kuullu paljon kehuja maailmalta (lähinnä amerikasta ja australiasta). Kuuelmma harvinaisen kestävät asvaltillakin, silti sopiva pito eikä maksa paljoa. Tosin ainakaan vielä viimekesänä niitä ei saanut kuin yhdenlaisella vanteella. Toivottavasti tarjonta on vähän laajempi nykyään :wink:

jsoukka

Joo jotain tommosta mäkin luin joskus että olis paljon tykätyt ja käytetyt renkaat. Pitääpä laittaa tilaukseen ja kattoa minkälaiset on. Jospa olis halvemmat kun noi yokomon.
Yokomo Spec-D, TT FM-1e Ducati 999R

Juhaz

Joo on noi yokomon nakit aika tyyriit verrattuna tamiyan renkaisii mutta ostakaas ja kertokaa millaset ne on niin muutkin saa tietää  :mrgreen:
Yokomo | GM LRP Futaba |
Tiim Lahti

mikkojkl

Onko noissa yokomon driftereissä mimmoset diffit eessä/takana?

Juhaz

Aikalail siin on tollaset driftit http://www.yokomousa.com/newproducts/pict_sd/sd-501sas_300.jpg tai ainakin mun autos on.
Yokomo | GM LRP Futaba |
Tiim Lahti

Boiga

tuon jsoukan kanssa ajettiin tosiaan tuolla parkkihallissa ja oli kyllä hienoa päästä hieman vapaampaan ympäristöön ajamaan.

Itsellä sama yokomon auto kuin jsoukalla, mutta edessä oneway ja jotai muuta speciaali hilpettä. Pitkällisen säätämis session jälkeen autolla pääsee jo kohtalaisen pätevästi luisussa, ja tosiaan moottorin ei todellakaan tarvitse olla mikään extreme tehokas, tosin tuntuu et tuolla parkkihallissa tarvii tehokkaamman kuin touringradalla ajaessa.

Itsellä runkona yokomon MR-4TC CGM Special ja muuten vakio vehjes, mutta drifti renkaat laitettu (sekä ostin stratus touring korin tilalle silvia s15 korin). Muuten vakiomotilla ja muilla mitä specialin mukana tulee..

Eikä jsoukallakaan ole sen ihmeempi tuo auto, eli taitoa tarvii ennemmin kuin viri viri palikoita ;)

Loppuun, olisiko porukalla jotain vinkkejä auton säätöihin? Ilmeisesti camper kulmilla saadaan säädettyä pidon määrää (kuten reaalimaailmassakin) mutta kuinkas iskarin jäykkyys kannattaa säätää? entä joustovara, onko väliä? Auraukset ja camperit, mitään kokemuspohjasta tietoa asiasta? :)
Yokomo D-Spec