Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Drifting

Aloittaja Large_90, 18.12.03 - klo: 20.25

Large_90

Harrastaakos muuten kukaan sivuluisuissa ajelua radio-ohjattavalla asfalttiautolla ja jos niin tänne voisisi pistää kokemuksia, säätö ohjeita ja mitä päähän sitten tuleekan.
kotisivut
NITRO DRIFTER

hoj

Miksutin90 taisi missata pointin.

Maailmalle on nimittäin levinnyt jonkin sortin tuningvillitys myös pikkuautoihin. Ilmeisesti tästä on tässä topikissa kyse.

Spoilerit, karvanopat jne. ja sitten ajetaan sivessä  :shock:

Maailman mallia tästä sivettämisestä voi selailla vaikka:
http://www.rctech.net/forum/showthread.php?s=cb7ad8c275ca4ab8a611a8902599ddab&threadid=28328

tai:

http://rcd.zip.to/

Ville_79

Lainaus käyttäjältä: "Miksutin90":? aika turha topicki kyllä..

Niin siis nehän pitää jo jonkinlaisia virallisia "luisu"kisoja tuolla japanin maalla. Kylläkin 1:1 autoilla.
Miksi ei samanlaisia kisoja voisi järjestää myös rc-autoilla?
Kysehän ei ole mistään satunnaisesta luisun vedosta vaan tässä mitataan luisun kestoa, vauhtia,
yhdistelmiä, luisun kulmaa ajorataan nähden jne jne... Kyllähän kaikki sen auton luisuun saa,
vaan ajappa kokonainen kierros luisussa pienellä radalla siten ettei auto karkaa hallinnasta.

Ihan mielenkiintoinen topikki ja toivottavasti löytyy tännekkin keskustelijoita.
- Hyper 7 - MG16 - PureTen .21 - Micro-B -

nici

Jaappanissa on kyllä Driftingiä harrastettu vuosikymmeniä jo. Sekä virallisesti kisoissa että ei ihsn niin virallisesti..  :lol: Helvetin siistin näköstä on, eikä mitenkään niin helppoa kun miltä näyttää :) Rc-autojen pienestä painosta ja koosta johtuen aika hankalaa tehdä niillä, ainakin niin että gummit savuaa..  :mrgreen: Paras alusta olis varmaan sileä asvaltti/betoni joka on erittäin likainen=huono pito ja autona 4wd tourinki ja ylitehoinen kone. Tuo ei vaan kovin hauskaa ole parkkiksella, radalla voisi taas olla erittäin hauskaa.

Jukka

Nyt kun on lunta maassa niin sivuluisun tekeminen on todella helppoa. Sen hallinta taas on sitten toinen asia.  :wink:  Pari päivää sitten kävin testaamassa Stampedea lumella ja hyvin pysty tekemään pitkää ja hallittua sivuluisua ja onnistupa vielä vastaheitto toiseenkin suuntaa hallistusti.
Loppujen lopuksi sladittelu ei oo kovin hauskaa kauaa, ei ainakaan ilman rataa mitä kiertää.
Tiim Lahti | S-grafix

Mr Cale

kostea asfalttirata + nelivetokrossari solukumirenkailla = Pitkiä luistoja ja kestohymy

Vesa

Suomen matot + CS-27 + TS-10 + kilpailut = runsaasti kuljettajia kisaamassa "kahvaedellä"  :wink:
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Otsomaani

Lainaus käyttäjältä: "Vesa"Suomen matot + CS-27 + TS-10 + kilpailut = runsaasti kuljettajia kisaamassa "kahvaedellä"  :wink:

:lol:

Large_90

Tuosta mitä hoj selitti niin siitähän tässä juuri onkin kyse. Ihan hyvän radan saa varmaan jo heittämällä pari kiveä asfaltille ja siinä sitten pujottelee kavereiden kanssa ja jakaa tyylipisteitä. Kesällä kannattaa varmaan tehdä nelivedosta takaveto jos ei ole mitään mahdottoman isoa konetta.
kotisivut
NITRO DRIFTER

Large_90


Tietäisikö kukaan mistä saisi tuollaisia kuoria 1/10 autoon? (Toyota Sprinter Trueno)
kotisivut
NITRO DRIFTER

Dustbin

Lainaus käyttäjältä: "Large_90"Tuosta mitä hoj selitti niin siitähän tässä juuri onkin kyse. Ihan hyvän radan saa varmaan jo heittämällä pari kiveä asfaltille ja siinä sitten pujottelee kavereiden kanssa ja jakaa tyylipisteitä. Kesällä kannattaa varmaan tehdä nelivedosta takaveto jos ei ole mitään mahdottoman isoa konetta.

Tein ikäänkuin vahingossa 4WD sähkiksestäni takavedon, kun toinen etuakseli hukku  :D
XRAY T1FK'05 + SS8.5 PRO, HoBao Hyper 7 + V-spec

Poju12

Juu aika kivan näkösesti menee :lol:

topemu

Siistejä sladeja.

Olen muutaman kerran ajanut firman parkkihallissa tasaisella betoni pinnalla, jossa on pölyä ja hiekkaa. Noissa kauppojen parkkihalleissa on samanlainen pinta. Niin siellä saa varsin komeat sivuliusut aikaiseksi. Parhaiten homma sujuu nelivetocrossilla, jossa on melkein slicksit renkaat. Takatuupparilla ei tahdo pito riittää suoristukseen.  Ei se ole yhtä hallittua kuin tuossa jaappanin videossa, mutta ihan hauskaa sekin.

Sitten kun vaihdoin kireämmän moottorin crossiini, niin homman olemus muuttui jonkin verran. Vakiolla kun ajoi niin sai olla tarkkana, että yleensä pääsi eteenpäin sivuliusulla, mutta viritysmoottorilla heittää auton sladiin ennen kurvia ja antaa luistaa pienellä kaasulla ja sitten kun haluaa jatkaa menoa niin eturenkaat suoriksi ja kaasu täysille niin matka jatkuu suoraan eteenpäin. Vaikka useimmiten se kuitenkin pyörähti ympäri, kun eturenkaat oli jäänyt poikittain.
>--> Chaos is order understood only a few <--<

Large_90

Tietääkö kukaan saako yhtäkään näistä suomesta?
nissan 240sx
mazda rx7
toyota supra
nissan silvia
kotisivut
NITRO DRIFTER

Large_90

kotisivut
NITRO DRIFTER

todd

Lainaus käyttäjältä: "Large_90"Tietääkö kukaan saako yhtäkään näistä suomesta?
nissan 240sx
mazda rx7
toyota supra
nissan silvia


Kolmea alinta saa ainakin towerista -> tilaa hobbylinnan kautta. Ylimmästä en osaa sanoa, mutta kannattaa käydä kattoos towerin sivuilta. Ja kun hobbylinnan kautta kun tilaa, niin se hintahan lasketaan niin, että towerin hinta (USD) x 1,3 = hobbylinnan hinta (EUR).

Large_90

Kiitos paljon! :mrgreen:
kotisivut
NITRO DRIFTER

fiesta6

Hoobylinnan hinta kerrotaan nykyään 1,2  8)
Taas kehissä.. ;)

todd

Ahaa :!:  Selvähän se kun dollarin kurssi on hieman muuttunut. (Jes! saa kamaa halvemmalla 8) )

Large_90

Tuulee muuten aika kalliiksi tilata koppa hobbylinnan kautta, kun esimerkiksi mazda rx7 koppa maksaa towerhobbiesissa 21,99 ja kun se pitää kertoa 1,2 ja lisätä 10 euroa niin hintaa kertyy 36 euroa, eli hintaa kertyy lisää 15 euroa, menikö oikein? Tietääkö kukaan saisiko mistään Oulun läheltä kovia renkaita vai pitääkö tilata hobbylinnasta?
kotisivut
NITRO DRIFTER

nici

nykyisellä dollarin kurssilla taitaa mennä koppa postikuluineen alle 39€, eli ei tartte maksaa 22%alvia eikä kai tullimaksuakaan. Ja sitten joku kysy että mistä saa AE86-koppaa, niin ainakin yokomolta on tulossa Drifting-sarja koppia jotka on yksityiskohtaisempia ja realistisempia kuin kisakopat. 180sx, AE86(trueno), rx-7, Silvia.. yokomolta on myös tulossa auto nimenomaan driftingiin, ja renkaat asvaltti-driftingiin..

!marco!

öhköm pysytäämpä aiheessa..  :oops:

nici

juu pysytään.. Drifting=sivuluisuilu. tai suomalaisittain se varmaan olis Triftinkiä(Driftingiä) :lol: Toyota trueno(AE86, 86, Hachi-Roku. rakkaalla lapsella on monta nimeä..), Toyota MR2, Nissan Silvia, Nissan 180sx, nissan 200sx, nissan skyline, mazda rx-7, Mitsubishi lancer Evo.. Tossa nyt muutama esimerkki siitä mitkä on suosittuja drifting-autoja..  8) Rc-autoissa sama juttu, noi kuuluu asiaan  :wink:

Large_90

Kiitos tiedosta, pitääpä jäädä odotteleen noita yokomon koppia :mrgreen: .
kotisivut
NITRO DRIFTER

Large_90

Norjalaisia drifting videoita oikeilla autoilla. http://kamikazedrifters.com/multimedia.php
kotisivut
NITRO DRIFTER

hannu_s

Hankalaa tuo on takapainoisella autolla. Ja tuloksena kori sai uusia muotoja ja auto muuttui etuvedoksi :mrgreen:

Sitten oli vielä vaikeampaa...  Etuvetoisena ja takapainoisena.
:mrgreen:

Alusta oli jäykin mahdollinen ja etupään maavara melkein minimissä. (koppa raahasi maata)
Ei riemulla rajaa kun 2WD:illa ajaa|2xMini-Z Overland|Tamiya Mini|Tamiya Subaru Brat |Ratt-Y Rustler->MM+4000KvL


Jessev


Poju12

Lainaus käyttäjältä: "fiesta6"http://www.meditech.ch/exoticthermoengineering/ete05.html

Mä olen nähny ton videon. :mrgreen:

fiesta6

Mistä sen videon löytäisi..? Aika kähee..   :shock:
Taas kehissä.. ;)